Emne: Tandberg setup ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold'da op en masse flotte billeder. Så får jeg også lyst til at vise, hvad jeg meget snart er klar med. I mine øjne et helt fantastisk set-up - hvor alt er i teknisk Tip-Top stand. Men der er jo selvfølgelig lidt brugsspor på sådan noget - men dog i rimelig fin stand!. Bruger ellers tiden til at læse om pick-up'er. Så tak til R-L-B. - Krenzler - Mellemhjulet - Tunghør for gode input's. Et lidt hurtigt billed - blot en 'teaser'. Go' lørdag.

PS. Jeg mangler 'center-dimsen' på pladespiller - hvad gør jeg Fungerer uden, men ville gerne finde en! __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
HansRoskam Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2008 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer SX-980/1080:
Jeg vil tænke lidt nærmere over det hele. Det er svært at beslutte sig. Det er jo svært at beslutte sig, når jeg skal sammenligne lyden med mine nuværende Yamaha surround receiver. Jeg er også blevet tilbudt en SA-708 i PERFEKT stand til 800,- Den er også rimelig sej.
r-l-b: Du må meget gerne sende mig et par billeder til m.boesgaard@hotmail.com. Eller evt. uploade et enkelt eller 2  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
bhp12 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle der ønsker sig sådan en, kan i få lov at hente den kvit og frit i Helsingør. Den spiller, men er træt. Send blot en PB.....
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky:Du skrev til mig en dag at dine
TL3520 ikke rigtigt blev brugt og at de var 'lidt for meget' i
diskanten.Det vil jeg faktisk godt tro at de er på din TR2080,som jo i
forvejen spiller til den lyse side.Og det gør TL3520 jo også,så det
hele bliver nok for meget.Da jeg selv havde besøg af TR2080 henover en
weekend(på Studio Monitor's 
),da synes jeg at der var vel rigeligt liv i diskanten og lidt for lidt
i bassen.Dette ændrede sig markant (til den bedste lyd jeg har hørt i
dette årtusinde  ) så snart jeg satte TR2075 tilbage på sin hædersplads  ............................................................ ............................................................ ................... Jep lige præcis. TL3520 er så småt på vej ud  Jeg oplever enkelte gange at diskanten bliver lige vel meget med med TR2080 og SM. På den anden side er der helt utroligt mange mikrodetaljer  - Mangler TR2075 det i forhold til TR2080? Ulfsn: Hold da fast du har meget lækkert grej    - Er du kommet videre med bi-amping af SM? X-ray: Tillykke med din nye pladespiller  - Sådan en ville jeg gerne have  når nu man så småt er på vej til at anskaffe sig en rillefræser  Jeg skal da lige love for det flyder med sukker og honning i dag hva  - Fantastisk tilbud bhp12 kommer med   og et godt spot HansRoskam  Mvh Roky fortsat god weekend
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er det flot, X-ray! Det må så siges at være et gennemført totl (top) Tandberg retroanlæg, helt som det kunne ha' stået dengang i 70'erne. Og så med så tæt på mint apparater som man kan komme det, på alle pladser. Det gad jeg godt at høre ved lejlighed!
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-Ray, var det Q711 (Q712) for den berørte kanal du skiftede på Tunghørs TR2075?
|
| Til top |
|
| |
Marantzman Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej X-ray.
Hvor er det bare nogle flotte sager du har på det foto.Og farvemæssigt matcher de hinanden virkeligt smagfuldt. synes jeg. Lyder ganske sikkert rigtigt godt sammen.
Tillykke med dem!
Går fortiden og venter på at modtage en næsten ny Ortofon 30 stylus som jeg har været så heldigt at anskaffe til under halv pris. Glæder mig til at høre hvordan en opgradering af min efterhånden ældre LM20 vilde falde ud!
God aften.
Marantzman
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjulet skrev:
| X-Ray, var det Q711 (Q712) for den berørte kanal du skiftede på Tunghørs TR2075? |
|
|
Nixen bixen! Det var Q713(Q714). Kortsluttet C-E. Husk nu Tunghør har den kun til afprøvning(ryggen fri ) - dvs. for at spare min tid - ellers må jeg bare i krig igen. Jeg har nemlig aldrig hørt den der "syde-lyd". Men måske har Q713 først været delvist afbrudt=støj, for derefter at kortslutte=svag brum i venstre kanal. Da jeg modtog den, lagde jeg kun mærke til den svage brum! Men vi krydser selvfølgelig fingre og tæer.
Hvis det viser sig, at den holder, skal vi lige have rettet et par gamle 'indførte' fadæser. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-ray skrev:
Mellemhjulet skrev:
| X-Ray, var det Q711 (Q712) for den berørte kanal du skiftede på Tunghørs TR2075? |
|
|
Nixen bixen! Det var Q713(Q714). Kortsluttet C-E. Husk nu Tunghør har den kun til afprøvning(ryggen fri ) - dvs. for at spare min tid - ellers må jeg bare i krig igen. Jeg har nemlig aldrig hørt den der "syde-lyd". Men måske har Q713 først været delvist afbrudt=støj, for derefter at kortslutte=svag brum i venstre kanal. Da jeg modtog den, lagde jeg kun mærke til den svage brum! Men vi krydser selvfølgelig fingre og tæer.
Hvis det viser sig, at den holder, skal vi lige have rettet et par gamle 'indførte' fadæser. |
|
|
Er den mine "fadæser"  Jeg har skifte en kondensator og en transistor, og det holdt da 13 dage, lige indtil Tunghør skulle hente den  Jeg havde på et tidspunkt loddet ledninger i signalvejen og rykket ud af af radioen og sat et oscilloscop ved siden af, så jeg kunne måle uden at rykke på radioen, og jeg mistede som oftest signal efter Q711, men flyttede jeg så radioen op på spisebordet, virkede den fint. Jeg har iøvrigt hevet stikket af til strømforsyningen til AM delen. I starten gav det et heftigt knald i højttaleren når man trykkede den ind. Når man så gik tilbage til en af de andre indgangen fungere den fint i begge kanaler igen. Jeg fik Tunghør til at hoppe højt da jeg demonstrede det, så mine højttalere er åbenbart rimelig impulsvillige...................
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
tunghoer skrev:
Hvor er det flot, X-ray! Det må så siges at være et gennemført totl (top) Tandberg retroanlæg, helt som det kunne ha' stået dengang i 70'erne. Og så med så tæt på mint apparater som man kan komme det, på alle pladser.Det gad jeg godt at høre ved lejlighed! 
|
|
|
Det skal du nok komme til.
Rart at høre, at der er nogen, der har de samme retro-tanker, som en selv. I den forbindelse kunne det være spændende at krydse lidt med TR2075 og et par 3520. Tidlig mod sen 70'er. Du kan nok høre - jeg har store tanker om min TR1000. Mangler kun at slut-teste mine HS-15. Ej at forglemme TA300M og TR200 - som er klar.
Retro-hilsen.
__________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
r-l-b: Du må meget gerne sende mig et par billeder til m.boesgaard@hotmail.com. Eller evt. uploade et enkelt eller 2  |
|
|
har sendt dig en mail __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjulet skrev:
X-ray skrev:
Mellemhjulet skrev:
|
|
Hvis det viser sig, at den holder, skal vi lige have rettet et par gamle 'indførte' fadæser.
|
|
|
Er den mine "fadæser" Jeg har skifte en kondensator og en transistor, og det holdt da 13 dage, lige indtil Tunghør skulle hente den
Jeg havde på et tidspunkt loddet ledninger i signalvejen og rykket ud af af radioen og sat et oscilloscop ved siden af, så jeg kunne måle uden at rykke på radioen, og jeg mistede som oftest signal efter Q711, men flyttede jeg så radioen op på spisebordet, virkede den fint.
Jeg har iøvrigt hevet stikket af til strømforsyningen til AM delen. I starten gav det et heftigt knald i højttaleren når man trykkede den ind. Når man så gik tilbage til en af de andre indgangen fungere den fint i begge kanaler igen. Jeg fik Tunghør til at hoppe højt da jeg demonstrede det, så mine højttalere er åbenbart rimelig impulsvillige...................
|
|
|
Nej - slet ikke! Men det er klart, at der altid kan ské noget i kampens hede. Jeg mener at have sat det stik i igen - uden problemer! Så vi må bare se tiden an - der er jo slet ikke gået 13 dage endnu. Din måling/obs. passer fint med fejl på Q713.
Go' vind! __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 07:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er blevet bedt om at uddybe lidt mht modelbetegnelser på Tandberg pladespillere.På NRHF er der tre modeller der starter med 'TT'.Desværre er der ikke nogle billeder af 'TT'-modellerne. TT5000 giver sig selv:
Det er en Dual,men nummeret kender jeg ikke.Dette er den eneste pladespiller jeg selv har set i Tandberg's kataloger, hvor den er beskrevet(1977).Der er billeder i kataloger fra 1970 og 1972/73 af TT500(er ikke nævnt med et ord på nrhf.no),men kun i forbindelse med billeder af et helt setup.Den er ikke nævnt med et ord,som recievere og højttalere og båndoptagere er det.TT500:
Denne model går tilsyneladende også under navnet TT150 AB MkII.Men på den label der sidder under pick-up når denne er i hvilestilling,der står høt og tydeligt Tandberg TT500(det gør der på min egen,men ikke på den på billedet  Gad vide om det gør den til en TT150 AB MkII?  ).Det er selvfølgelig Krenzler der har HELT styr på dette. Se selv(scroll evt lidt ned)
Og med denne udelukkelsesmetode er der blot en enkelt pladespiller tilbage,med modelbetegnelsen 'TT',endda med nummeret 165,som er sammenfaldende med Thorens TD165 'Special'.Dette må altså være TT165:
Jeg håber at dette var fyldestgørende  Jeg kan nok ikke selv komme det nærmere.
Jeg var som sagt en tur hos Tunghør i fredags og se og høre hans lille setup.Især var det spændende med TR2075 som er blevet repareret af X-ray,og nu er igang med den sidste test,for at tjekke om alle fejl er rettet eller om der stadig skulle være lidt halløj  Den SKAL spille,og det gjorde den jo flot da jeg var på visit  Og den gør det vist endnu  Men jeg sad og bed mærke i hvor meget mere bas der var inde hos Tunghør,takket være Trapez X(mine gamle højttalere). Tunghør har ikke rigtigt ville acceptere at Tandberg TL3520 lyder godt,her i huset.Jeg har dog fra dag 1 været ualmindeligt glad for TL3520 på TR2075  Og jeg blev lige LIDT gladere for TL3520,efter at ha' hørt på Trapez'erne en hel aften.I mine ører er der mere styr på sagerne i TL3520.De er mere 'dynamiske' og 'fremme i skoene'.Der er ikke fejet noget ind under gulvtæppet på TL3520  Og al den lyd leveres helt og aldeles uden at blive øretrættende  Det er ellers sjældent at jeg kan 'huske' lyd.....men i fredags var det tydeligt for mig.Jeg er rigtig godt kørende med Tandberg TL3520  :
Her er der originale ophæng på basserne,mine har fået skum-ophæng  Der er en lækker bas i,i mine ører.Det er ikke,og det bliver aldrig,et sæt Studio Monitor's.....men hold da fest,hvor lyder de godt!!  Basta!
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ ----------------------
X-ray:Dit lille Tandberg setup er ufatteligt flot.Hvis det lyder som det ser ud,så kan man måske høre englene synge?
Jeg kunne også godt tænke mig at høre disse klenodier(once in a lifetime)  Og igen,masser af respekt herfra fordi du vil holde det så tæt på originalstanden som overhovedet muligt  Der er nogle der kunne lære noget her
X-ray:Har lige kigget på NRHF igen.Jeg ser nu at der blot er en pladespiller der hedder 'TT' og det er TT5000.Nu har jeg selv en Tandberg TT500,så der er altså mindst to,der starter med 'TT'.Men de to andre hedder 'TD'  Og hvis ellers vi kan tage NRHF's ord for pålydende,så er din pladespiller en
Tandberg TD 165:
Og for lige at runde HELT af,et billede af min egen TT500:
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, husk nu købe den Tandberg pladespiller med Thorens TD124 i når du ser den. Det vil nærmest blive året auktion på norsk QXL hvis du vælger at sælge den videre.......
Selv Trond ville vel cykle hele vejen fra Norge til Skovlunde for at få fingrene i en
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, min 2075'er lader til at virke. Den har ikke sat en fod forkert i de 5 dage jeg har haft den nu. Eneste grund til at jeg er lidt forsigtig med udmeldingerne endnu, er at den har snydt så mange gange nu  . -Men den virker spændstig!  Du har ret Tante, de trapezzer er for tilbagelænede. Det har jeg jo selv været inde på i et stykke tid nu, og har kigget mig om efter højttalere, uden lige at kunne regne ud hvad der skulle ske på den front. Har bl.a tænkt lidt over om jeg skulle begynde at skifte enheder på trapezzen, men det ender med at blive dyrt, og resultatet er usikkert. Jeg skal vist bare prøve et sæt tl 5020'ere - den ligger jo nærmest lige til højrebenet  . Det må vist prøves
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 29 April 2008 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
walin Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
| Sendt: 29 April 2008 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante,
Din TT500 er en Thorens TD 150 MkII AB. Der er mig bekendt ikke noget der hedder Thorens TD150 A-B MkII, men det hører vel til flueknepperiet . Modellen TD150 A-B (altså egentlig MKI og ikke MKII) havde en anden arm (TP13, ikke "kugle-armen") og pick-up liften var ikke betjent via knap på overpladen men via liftstang på selve armbasen. Thoren TD150 MkII er netop kendetegnet ved den "specielle" kuglearm, som er bedre end sit udseende og ved den knapbetjente armlift. Din TT500 er altså en Thorens TD150 MKII AB! Der er også dog A og B udgaver af MKII. Det skal jo ikke være for nemt:
- TD150 MKII AB plint og værk med kuglearmen (TP13A) altså identisk med Tandberg TT500
- TD150 MKII A som model AB men uden plint - altså kun værk og arm
- TD150 MKII B som er værk og plint men uden arm.
For at komplettere forvirringen så var TD150 MKI navngivet sådan.
- TD150 kun værk - ingen arm og ingen armbase
- TD150 A værk og arm men uden plint
- TD150 B værk og plint men uden arm
- TD 150 A-B er så en komplet spille med værk, plint og arm.
Jeg mener næsten 100% sikkert at Tandberg ikke har markedsført TD150 MKI og heller ikke har haft en model med betegnelsen TT150.
(Jeg købte selv en TT500 i begyndelsen af 70'erne og den kostede lige under kr. 1000, hvilket var rimelig mange penge dengang. Prisen var lavere - 20% tror jeg -end prisen for den prik-identiske Thorens, de var begge standardudstyret med en Shure M75 pickup)
mvh __________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2008 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Herligt så fik jeg i hvertfald lidt styr på forviklingerne vedr. TT500.
Walin, du skulle vel ikke ligge inde med noget viden omkring min Tandberg/Thorens TD165. Så lad os endelig vide. Fortæl - fortæl.
Go'dag. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 29 April 2008 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fornem gennemgang walin.
Her er et billede af Mk I udgaven af TD150 (Mk I kom i '65 og Mk II kom i '69). Tættere på TP13 armen (uden "a"). Den var også uden anti-skate justering men Thorens kom sidenhen med en anti-skate anordning man kunne købe som ekstra tilbehør (jeg har set den én gang på eBay).
Jeg mener at Mk I blev produceret i samarbejde med EMT. Det står vist endda også i teksten på armboardet.
Her er en Lenco hjemmeside hvor man kan se en adskilt TP13a. Og her om leje-variationer.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|