| Forfatter |
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 29 April 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her fra selveste manualen til TD150MkII:
"A" må stå for "Arm" og "B" for "Base".
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 29 April 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg spørger lige en gang til  hehe Tante: Jep lige præcis. TL3520 er så småt på vej ud 
Jeg oplever enkelte gange at diskanten bliver lige vel meget med med
TR2080 og SM. På den anden side er der helt utroligt mange mikrodetaljer  - Mangler TR2075 det i forhold til TR2080 
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 29 April 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-ray: lidt info på din flotte Tandberg/Thorens
ang. Shure/Stanton synes jeg Shure M75E laver rigtig god vintagelyd hjemme hos mig
som hifilyd er min Grado black måske mere korrekt.
165
By graaskaeg at 2008-04-29
By graaskaeg at
2008-04-29
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gråskæg skrev:
X-ray: lidt info på din flotte Tandberg/Thorens ang. Shure/Stanton synes jeg Shure M75E laver rigtig god vintagelyd hjemme hos mig  som hifilyd er min Grado black måske mere korrekt. |
|
|
Tak for info. På de sider ser man tydeligt "Center-dimsen" som jeg desværre mangler. Jeg tror blot, at min har været sort og ikke hvid/lys. Så hvis nogen har en i overskud - lad endelig høre fra jer!
På min TD165 står der iøvrigt ikke 'special'.
Fortsat god dag. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-ray skrev:
Tak for info. På de sider ser man tydeligt "Center-dimsen" som jeg desværre mangler. Jeg tror blot, at min har været sort og ikke hvid/lys. Så hvis nogen har en i overskud - lad endelig høre fra jer!
|
|
|
skal der stå Thorens på den ? __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Jeg oplever enkelte gange at diskanten bliver lige vel meget med med
TR2080 og SM. På den anden side er der helt utroligt mange mikrodetaljer - Mangler TR2075 det i forhold til TR2080 <span style="font-weight: bold;"></span>
|
|
|
Roky:Se bare at få sådan en Tandberg TR2075 i hus!  Der er masser af det hele.Mikrodetaljer ved jeg ikke hvad er,jeg henholder mig bare til en weekend i sommer sidste år,hvor jeg havde TR2080 på visit her.Mit eget anlæg var Tandberg Studio Monitor's og TR2075  I to dage 'vansmægtede' jeg med den slanke lyd fra TR2080  Bevarres,det lød da godt og alt det der og især hvis jeg aldrig havde hørt TR2075  Men efter at ha' haft TR2075 i knap et år på det tidspunkt,da var TR2080 et skridt ned af stigen rent lydmæssigt.Der er så meget mere BUND i TR2075.Og noget større lyd fra mellemtonen.Diskanten sad lige i skabet  Der er perfekt synergi mellem TR2075 og Studio Monitor's  Du skal have in mente,at Studio Monitor's er lavet til TR2075.Ikke til TR2080(heller ikke TR2075 MkII).Selvfølgelig kan de spille med de to sidstnævnte,men de er og bliver lavet til TR2075.Og det høres!
Forskellen på TR2075 og så de to hhv TR2075 MkII og TR2080,er så vidt jeg er informeret,i forforstærkeren.Og her bliver det så teknisk at jeg ikke kan uddybe  Men TR2075's forforstærker skulle adskille sig markant fra forforstærkerne i TR2075 MkII og TR2080  På den fede måde
TR2075 på Studio Monitor's bliver ALDRIG øretrættende.Jeg har aldrig selv hørt bedre lyd her i lejligheden i de over 20 år jeg har boet her(jeg har heller ikke hørt det bedre ude i byen  )
Som tommelfingerregel skal man holde sig fra TR2030,2045,2060 og TR2080.....hvis det er den 'tykke' lyd man er efter  Der er så meget mere lækker lyd i dem med blå skala:TR2025,2040,2055 og TR2075
Det har noget at gøre med at lydidealet ændrede sig i ca 1976.Og det røg Tandberg også med på.Den første reciever der leverede den 'slanke' lyd var din far's TR2075 MkII fra 1977.I 1978 kom så TR2080....og sent i 1978 oplevede Tandberg så sin første konkurs,men det er en anden historie
Tro mig,Roky,du bliver ikke ked af at skifte din TR2080 ud med en TR2075.Tvært imod  Du kommer ikke til at savne noget fra TR2080.Der bliver åbnet for alle sluser når du har TR2075 til at levere ved kasse 1
Og så gør det ikke noget at den også ser så fed ud,oveni hatten  :
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ -------------------
Har I set sådan en nøglering?Med TR2075 i  :
Jeg har haft den den med her før,men faldt lige over den i mit billed-arkiv
Og så er jeg faldet over denne 'hånd-pladespiller' på eBay.Auktionen er her!
Er der nogen der kan fortælle mig hvad sådan en pap-sag går ud på
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ ----------------------
Walin:Tak for udredningen af Thorens TD 150 MkII(og alle de andre)  Der er ikke noget at sige til at vi er lidt famlende mht de modelbetegnelser
R-l-b:Mon ikke at Tandberg fik en stak Thorens TD 165 leveret bare uden det der 'Special'?Det er heldigvis bare et spørgsmål om IKKE at påføre mærket 'Special' inden den blev pakket og sendt til Norge
X-ray:Har du løftet din pladetallerken af og set på den label hvor serienummeret står?Står der Tandberg på den label? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
X-ray skrev:
|
|
|
|
skal der stå Thorens på den ?
|
|
|
Ikke nødvendigvis - du ligger måske inde med en ekstra. Har prøvet en fra TD150, den passer ikke!
Tante: Der står Thorens på type-skiltet! __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
KomAnton Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle, jeg har i lidt tid fulgt med i denne dejlige hyggelige nostalgiske tråd og tænkte at jeg ville bidrage lidt til det store Tandberg univers. Min gode gamle radiator er ved at skulle på pension da jeg sammen med en ven roder med noget DIY, men inden det sker er den hermed foreviget i selskab med en masse andet lækkert Tandberg grej

|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
NØJ!  - Det er så lige det allerstørste effekttrin de nogensinde har lavet. Og den skal på pension?
|
| Til top |
|
| |
ulfsn Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 01 Maj 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk nå endelig på å ikke benytte "negative feedback" i DIY prosjektet også da,for det kan jo hende du blir skuffet om du gjør,om du skal sammenligne med 3016 A
En svært så god forsterker 3016 A,men det er visst 3026 A som blir regnet som den mest vellydende av sluttrinnene.-Men det beror nok på ørene som hører.Dog ikke tvil om at en solid strømforsyning er viktig uansett,selv ved lavere wattstyrker(som forøvrig sier lite om alt annet enn akkurat watt,og knapt nok det)
Personlig favoritt av 3000 serien er nok 3012(A) integrert,i det den har meget av den "gamle" TB lyden i seg+ litt ekstra.
Mvh Rune __________________ Egentlig holder det med Tandberg,men det er mye som er morsomt likevel..
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 01 Maj 2008 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så du endte med 3012A'eren Ulfsn - jeg kan huske at den var lige ved at komme på i stedet for din TR 2075, da jeg tog afsted. Den er altså god 3012A'eren!?
|
| Til top |
|
| |
ulfsn Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 01 Maj 2008 kl. 01:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er meget god,men av rent praktiske hensyn så er det 3026 A som virker i dag,med 3028 A som pre.Den er slett ikke langt etter,men kanskje mer litt anderledes...,selv om også den har en god , varm lyd.Det jobbes i midlertid med å få et koseanlegg opp å gå,og da er det svært store muligheter for at 3012 smetter inn der.Usedvanlig vellydende sak denne 3012,den bare smyger seg mer og mer inn i øregangene,så du bare vil høre mer og mer!
Om noen skulle falle for fristelsen,dvs en 3012,så husk på at den sannsynligvis trenger flere døgn på å gå seg til om det er lenge siden den har vært brukt sist.Forøvrig gjelder det resten av forsterkerene i 3000 serien også.
Mvh Rune __________________ Egentlig holder det med Tandberg,men det er mye som er morsomt likevel..
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2008 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
KomAnton skrev:
Hej alle, jeg har i lidt tid fulgt med i denne dejlige hyggelige nostalgiske tråd og tænkte at jeg ville bidrage lidt til det store Tandberg univers. Min gode gamle radiator er ved at skulle på pension da jeg sammen med en ven roder med noget DIY, men inden det sker er den hermed foreviget i selskab med en masse andet lækkert Tandberg grej

|
|
|
KomAnton:Velkommen til  Det er en lækker radiator du har der  Du siger at den skal på pension.....er den ikke funktionsdygtig mere?Jeg gætter på at den kan sælges,næsten uanset stand.Den ser iøvrigt pæn og velholdt ud.Er det en du har haft fra ny?Den blæser der sidder bagpå,er sådan en helt tyst,eller kan man høre den?Har du mere af samme skuffe(Tandberg)?Hvad for nogle højttalere har du til sådan en 3016?Jep,spørgsmålene hober sig op.Fortæl fortæl
Så er der måske et renoveringsobjekt i en flot stand(spiller ikke i højre kanal). TR2075
Dette er et flot eksemplar,så vidt jeg kan se
 __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 02 Maj 2008 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante: Tak for en fyldig forklaring Er i spørgehjørnet lige for tiden  - Nogen der skulle ligge inde med nogle originale reklamer fra Tandberg. Lidt som det du bruger tante  Tænker ikke så meget på merchandise's som nøgleringe men nærmere skilte...? KomAnton: Nøj en lækker effekt Jeg glæder mig også til at høre nærmere
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 02 Maj 2008 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom jeg til at anskaffe lidt mere Tandberg
Jeg skal en tur til nabolandet mod øst for at afhente en Huldra 10 med HiFi system 20 OG TL 2520
Det er fra et dødsbo og sælger mener ikke at ejeren mishandlede det. Sælger ved tydeligvis ikke hvad Tandberg er
Jeg skal nok poste billeder af det når jeg kommer tilbage
Og nej - jeg har overhovedet brug for det men jeg syntes faktisk at det kunne være spændende at høre de 2520, især på min 2075.
Min anden huldra har jeg "lånt" ud så jeg skal da have en reserve
HS 20 HAR jeg jo så de ryger nok på markedet hvis ikke jeg kan få dem afsat til vennerne.. __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 02 Maj 2008 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
I denne oversigt står der at man kunne få 5020,3520, 2520 og 1520 i hvid! Har vi nogensinde set den variant?!
Lækkert at 2520 er 3 vejs med en 8"  Sjovt at diskanten er større i 2520 end i 3520 - hvad mon det skyldes?
Og er der nogen der kan fortælle hvad resonansfrekvensen er? __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
KomAnton Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2008 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2008 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky:Du skal endelig spørge løs.Det er blandt andet det vi er her for  Originale Tandberg reklamer.....er det brochurer du mener?De findes på diverse auktioner.Qxl og ebay.Jeg har selv en lille stak,og de bliver her  De er gode opslagsværker,når det drejer sig om årstal og spcifikationer  Og så kan man jo sidde og savle over hvor flot apparaterne bliver præsenteret
Indtil du får fat i hard-copies,så er der Tandberg brochurer her : ) Du bør downloade dem,før du åbner dem
Mashuro:Spændende sager du skal hinsidan og hente  Især TL2520  Jeg tror at den er ganske god.Sej lille sag,med 8" bas  Så er det bare at krydse fingre for at ophængene er iorden.Den er ikke født med gummiophæng,men vist nok den samme type ophæng som er på TL3520  Hatten af for at du arbejder så 'hårdt' på at sprede det glade Tandberg budskab i vennekredsen
Jeg har iøvrigt set hvide højttalere,mener jeg.Og der findes da også hvide TR200 f.eks.Jeg var dog ikke helt sikker på at det var originalt,men det ved jeg så nu
TL2520:
Det er to forskellige sæt TL2520,så vidt jeg husker.Der er sat skumophæng på bassen.Akurat som der er på min TL3520,som Kjell Krantzberg var så venlig at at sætte på  Spændende,Mashuro
Her er et par billeder af Hifi System 20(og min lækre TL3520  ):
De Hifi System 20 spiller fantastisk med Huldra 10(jep,det setup står også lige her i stuen  ):
KomAnton:Jeg er stadig ikke helt sikker på hvad du har af planer med din lille 3016 A  Men under denne tekst er der et billede af et sæt der har været forsøgt solgt et par gange på tysk eBay.Det drejer sig om 3016 A og topmodellen af forforstærkere,3018 A  :
Første gang de var en tur på eBay,da var det en 'køb-nu'-ting,til sølle 3000 Euro(ca 22500 kr  ).Jeg synes at kunne huske at de sidst var til salg for 2400 Euro(18000 kr).....oveni var det vist en selvhenter  Det er ret sjældent at man ser 3016 til salg.Og du har da heller ikke nævnt noget om et egentligt salg....  Du har dog ret i at det er et stykke kunst du er i besiddelse af __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
KomAnton Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2008 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante: Der bliver tale om et salg når eller hvis jeg bliver tilfreds med en afløser. Jeg har tænkt mange tanker om hvad jeg ellers kunne bruge den til men den er lidt stor til køkkenet eller computeren  Har prøvet at bruge den som hovedpude...man sover skønt, har våde drømme men vågner desværre og er helt stiv (altså i nakken!)
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2008 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|