Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 07:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 02 Maj 2008 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Svar nummer 3800, 190 sider og næsten 100000 visninger.. tante, du er en levende legende!

EDIT: 191 sider

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Maj 2008 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Tillykke med det nye grej Mashuro

Tante: Tænkte på skilte som man kunne hænge op på væggen Kunne godt tænke mig at få et emalje skilt med før eller siden ender du alligevel med Tandberg... Må man spørge om du bruger det fly til at udspionere folk der går på  togter... så langt væk som Jylland har du modtaget billeder hvis jeg ikke husker galt  
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

Sveske:Hahaha Det er ikke min skyld at tråden ikke vil 'dø',det er alle andres skyld Der er mange gode input fra en masse vidende folk her.Det er guld værd.Jeg var næsten helt blank udi viden om Tandberg da denne tråd startede Nu ved jeg noget mere,men jeg har da stadig 'huller' i min viden.
Flyene bruger jeg til rekognoscering i nærområdet(i disse terrortider kan man ikke være for forsigtig! ).

Roky:Jeg tvivler på at der findes emalje-skilte med 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg'......sloganet er fra 1978/79,og da var emalje-skilte vist allerede en noget gammeldags metode.Men skulle du falde over et,så ville jeg blive meget misundelig! Men måske der findes emalje-skilte fra 1930'erne og 1940'erne hvor der måske bare står 'Tandberg' på Det vil jeg faktisk tro at der gør....... Her er et nyere emaljeskilt fra B&O.Det er ikke just billigt:B&O-emaljeskilt
Hvordan går det med evt. indkøb af TR2075?Det er lige før at jeg vil anbefale dig at holde på dine TL3520'er indtil du lige får hørt dem på TR2075.....

TL3520:

Mål:59 cm X 35,3 cm X 25,7 cm

Vægt pr stk:13,25 kg.10" bas Og nej,der er ikke vægbeslag bagpå Jeg har en kammerat der siger at hvis højttalerne kan hænge på væggen,så er de for små

Træsorter:Teak,palisander,nød,egetræ og sågar hvid

Både fredag og lørdag eftermiddag har jeg haft 'underbo-fri' Så jeg har givet den masser af gas på mit lille Tandberg-setup TR2075 med TL3520 Det spiller eddermame!! Og det er så englene synger.Jeg kiggede på basserne mens jeg trykkede anlægget af.Der er ikke meget vandring på membranen.Alligevel er bassen meget overbevisende.Hård og kontant når den skal være det,stor og fyldig når den skal være det.Og det er selvfølgelig uden brug af loudness,hvilket ikke er nødvendigt på TL3520.De eneste højttalere der vinder ved at få et skud loudness fra TR2075(der skrues så ned for bassen og op for diskanten),det er Fasett'erne.Det skyldes nok at man ikke 'drukner' mellemtonen da der ikke er nogen mellemtone i(de er to-vejs)
Det har været skønt at få blæst grejet og øregangene igennem    

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Guldtuborg:Det ser lækkert ud,dit lille setup Er det slut med Tandberg TR2080?Jeg kan ikke se den på billedet Hvis det ER slut,så er det vel fordi din Marantz spiller bedre?Eller er det Tandberg TIA3012 der regerer?

Hej i Tandberg-tråden Det er TIA 3012' som har regeret i den sidste uges tid TR 2080 bliver brugt som tuner, men er da på udkik efter en vintage tuner

Som bekendt er jeg en glad pladespiller bruger  så det har været en positiv oplevelse, at riaa' i TIA 3012' er rigtig god på MC  så min ellers undværlige Ortofon T 30' step op transformer, benyttes ikke pt

Som det kan ses på billedet, står TIA 3012' under pladespilleren  så der kan anvendes et kort kabel  

Seansmiller, hvordan går det med dine planer om større rack så der bliver plads til mere vintage grej i dit set up
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2008 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg:Der er godt nok noget før øjnene der(ud over guf for ørerne ) Det er rigtigt flot!! Og TR2080 som startede dig op,er nu leverandør af FM?Det er vel også udmærket.Så antager jeg at en Tandberg 3012 giver en TR2080 klø? Den er nu også rigtig lækker,den 3012,men det synes jeg alt dit grej er.Jeg har dog ikke de bedste erfaringer med Marantz.Jeg lånte en Marantz 2252B af 'X-ray'.Det var rigtigt pænt af ham,men der var ikke noget at skrive hjem om med hensyn til lyden

Marantz 2252B:

Som man kan se,så er det den med sølvfarvet skala.Den er lige så fersk i lyden som den ser ud iøvrigt,og der er endda store 'huller' i lyden......der er lyd på skiverne,som den simpelthen gemmer væk Om en med sort baggrund gør det bedre,ved jeg ikke,men det gætter jeg på?For meget ringere bliver det næsten ikke,i denne klasse,tror jeg.
Noget må Marantz jo kunne,Guldtuborg? Du virker ret begejstret for dit Marantz-grej

Jeg har spenderet lidt penge på noget jeg har manglet i længere tid.Jeg har i et par år ledt efter denne ting fra Tandberg,men det er vist umuligt at skaffe.....så jeg har bevæget mig over i Sansui Det er lækker vintage,uden at jeg kan sige det eksakte årstal.Så siger jeg ikke mere,lige nu.Nu skal jeg først have grejet hjem(håber allerede imorgen )

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

X-ray skrev:
r-l-b skrev:
X-ray skrev:

Tak for info. På de sider ser man tydeligt "Center-dimsen" som jeg desværre mangler. Jeg tror blot, at min har været sort og ikke hvid/lys. Så hvis nogen har en i overskud - lad endelig høre fra jer!

skal der stå Thorens på den ?

Ikke nødvendigvis - du ligger måske inde med en ekstra. Har prøvet en fra TD150, den passer ikke!

Tante: Der står Thorens på type-skiltet!

Og jo - det gjorde den så alligevel. Ved ikke lige, hvad der gik galt, første gang jeg prøvede.

Tvivler dog stadig på, om det er den rigtige - men den passer. Tak til Tunghør. Hvordan går det med 2075. Er der snart gået 13-dage.

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

Tante: Ok helt i orden. Et lækkert emaljeskilt kunne ellers være rigtig fedt

Må vi snart se et billede af det nye du har anskaffet

Guldtuborg:lækkert

niklasthedolphi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Så må vi lige have et indlæg om Tandbergs ypperlige tuner TPT 3001A som ses her på billedet:

For at sætte dens kvaliteter i perspektiv vil jeg lige vise hvilke to andre tunere den står op imod.

Day Sequerra FM Reference Studio1:

Og Magnum Dynalab MD-109:

De tre bedste tunere der nogensinde aktuelt og historisk er frembragt i vores HiFi-hobby verden.

Hvilken af de tre der foretrækkes er nok mest et spørgsmål om smag ned i de mindste detaljer og et spørgsmål om design, for de spiller alle tre upåklageligt godt.

Glem alle andre tunere hvis det kun er det absolut bedste der tæller.

Jeg synes lige at jeg ville understrege hvilket fornemt selskab Tandberg er i, når det gælder deres topprodukter, som jeg mener TPT 3001/A og TCD 910/911 samt TCD 3014/A og TCD 3004 er.

Og så bidrager jeg jo også til den imponerende længde denne tråd har.

"dolph"
Til top Vis niklasthedolphi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niklasthedolphi

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Niklasthedolphi:Tak for input Jeg tager dit ord for at det er super-tunere alle tre.Jeg ved dog godt hvad jeg selv ville foretrække,hvis jeg stod og skulle vælge = Det Europæiske Alternativ

Det europæiske alternativ ville jeg også vælge til hovedtelefoner,hvis jeg bare kunne finde dem Jeg har kun set et eneste sæt Tandberg-hovedtelefoner i den tid jeg har fulgt med.Og de var meget medtagne(og fra Norge=for dyre ).
Jeg har længe manglet et sæt hovedtelefoner,og har flere gange været lige ved at ryge på nogle splinternye nogle.Men jeg har besindet mig i sidste øjeblik Jeg er en modstræbende shopper Men så faldt jeg over et sæt på KSB her på hifi4all,endda et sæt Sansui(SS2) fra 1970'erne :

Jeg betalte i søndags og jeg har just modtaget dem med posten(fedt med aftenhold engang imellem,så man kan være hjemme og modtage vigtig post ).
De er som nye,som der også stod i annoncen.Der er dog ikke original emballage med,men det er iorden.Hovedtelefonerne virker som de skal,og de er næsten mere 70'er end resten af mit setup
Impedansen er 8 Ohm.Det er som et sæt højttalere.....Er vore dages hovedtelefoner ikke noget med 600 Ohm eller mere Membranen er sågar pap Det er old-school,det her De lyder sk*de-godt,synes jeg Jeg skal høre masser af musik når jeg kommer hjem senere,stol på det

Her er et par billeder af de faktiske hovedtelefoner:

Jeg kender ikke det eksakte årstal,så hvis nogle af jer kender årstallet,så vil jeg enormt gerne høre om det Jeg gætter på 1976/77.Men det er udelukkende udseendet jeg bedømmer ud fra

Afslutningsvis et link til Sansui

Her lidt senere må jeg bare erkende at mine hovedtelefoner er godkendt Lyden giver mig gåsehud,og så kan jeg vist ikke forlange mere

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Hej tante og andre røvere på tante tråden

Jeg tror du skal hend i begyndelsen af 70erne med de sansui bøffer

Det er egentligt sjovt at når tandberg vælger at lave en af verdens bedste tunere at de så samtidig laver et af deres grimmeste designs - det ligner noget 80er tre i en anlæg - tænk hvis den havde haft blåt 2075 lys

niklasthedolphi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Hej tante og andre røvere på tante tråden

Jeg tror du skal hend i begyndelsen af 70erne med de sansui bøffer

Det er egentligt sjovt at når tandberg vælger at lave en af verdens bedste tunere at de så samtidig laver et af deres grimmeste designs - det ligner noget 80er tre i en anlæg - tænk hvis den havde haft blåt 2075 lys

Det er jo smag og behag.

Jeg synes klart den er pænere end TR serien nogensinde har været og 3001A magter i hvert fald at spille radio en del bedre end TR seriens bedste produkter.

De grimmeste Tandberg synes jeg er deres grå-grønne skole-spole maskiner med fri-gear stang og dobbelt udkobling.

Eller er det bare kollektive traumer fra folkeskolen der gør at mange synes sådan?

"dolph"
Til top Vis niklasthedolphi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niklasthedolphi

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

X-ray

Og jo - det gjorde den så alligevel. Ved ikke lige, hvad der gik galt, første gang jeg prøvede.

Tvivler dog stadig på, om det er den rigtige - men den passer. Tak til Tunghør. Hvordan går det med 2075. Er der snart gået 13-dage.

[/QUOTE skrev:

Godt at den passede X-ray, men jeg tror du har ret i at det  ikke er den  helt originale. Vi skal nok holde udkig efter den rigtige, og så kan du jo bruge den der sidder der nu så længe .

2075'eren kører stadigt upåklageligt. Jeg fristes næsten til at sige at den må være rep.... - Nej, lad os lige vente en uges tid endnu, og så se..

Godt at den passede X-ray, men jeg tror du har ret i at det  ikke er den  helt originale. Vi skal nok holde udkig efter den rigtige, og så kan du jo bruge den der sidder der nu så længe .

2075'eren kører stadigt upåklageligt. Jeg fristes næsten til at sige at den må være rep.... - Nej, lad os lige vente en uges tid endnu, og så se..

Ulfsn: Den lyder spændende den 3012. Kan dog godt forstå du vælger at køre med det andet, når du nu har det alligevel. Kan da være man en dag falder over sådan en 3012. Så skal den nok blive samlet op. Og Guldtuborg har også godt at berette om den.. 

Fede hørebøffer Tante. Tillykke med dem! 

Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Hej Tunghør, rart at have dig i tråden igen  har du fundet nogle 5010' eller 5020'

Den TIA 3012' har sgu overrasket på den positive måde, med sine evner og funktioner Kan godt anbefale den 3012', både riaa' delen og de  to små trykknapper til tone kontrol  af bas og diskant  er anvendelige 

Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dem Tante Hvis DU ikke kan finde nogle Tandberg hovedtelefoner, så kan jeg nok bestemt heller ikke

Apropos 3001A så er der en til salg her på sitet Tandberg 3001A

niklasthedolphi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
Tillykke med dem Tante Hvis DU ikke kan finde nogle Tandberg hovedtelefoner, så kan jeg nok bestemt heller ikke

Og den er ikke dyr hvis det er sandt hvad der fremgår af annoncen.

"dolph"

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
Roky skrev:

Og den er ikke dyr hvis det er sandt hvad der fremgår af annoncen.

"dolph"

Det er trist nu hvor man endelig har råd til nogle af de gode FM tunere (- selv har jeg en ret fed "runner up" revox B760 ) så sende DR knap nok et eneste program der ikke er komprimeret til ukendelighed jAzz' live er sparet væk så de spille computer generedede lister to timer om aftenen - gab

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2008 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Hej Tante et al amigos etc der er en 2075 på lauritz.com

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2008 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

R-l-b:Tak for tippet omkring den TR2075 Til interesserede er linket her: Tandberg TR2075 Din aversion mod 3000-serien deler jeg selvfølgelig ikke Jeg synes at 3000-serien er fantastisk flot Jeg havde jo selv (blandt meget andet i 3000-serien) 3011A i nogle år,og meget flottere bliver det ikke,i mine øjne Måske havde det været endnu flottere med den dyb-blå skala,som er så vellykket på TR2075?Vi ved det ikke.....
Med hensyn til det 'mindst' vellykkede design,så er jeg personligt ikke så vild med 4000-serien.Men ingen får mig til at sige at det er grimt,for det synes jeg heller ikke.Det er måske bare lidt for diskret...?

Et 4000-setup:

R-l-b:Her er et 3000-setup:

Det ER da flot,synes du ik'?

Tak for input om mine nye hovedtelefoner,R-l-b Kan du præcisere årstallet?De giver mig mindelser om børnebiblioteket da jeg var knægt.Der skulle vi have fat i Jan som var biblotekar når vi ville høre en lp.Og så var det på med de orange hovedtelefoner,som i designet mindede utroligt meget om disse Sansui SS2:

De spiller rigtig fedt,synes jeg Den fik hvad den ku' trække i nat efter arbejde Det er utroligt så mange flere detaljer der er,når lyden sidder så tæt på ens ører Jeg brugte endda 'Low-filter' når jeg hørte lp'er igår.Det tager 'rumlen' fra pladespilleren,uden at forringe basgengivelsen Jeg er vild med mine hovedtelefoner

Roky:Hvis din passion for Tandberg varer ved,så må man kunne få lavet sådan et emaljeskilt hos en eller anden.....Det kunne endda være at der skulle produceres et par stykker,for jeg kunne også godt tænke mig et

Her er endnu en Tandberg TR2075 Den er dog noget dyr(500 Euro).Den må være til ham der bare ikke kan vente Sådan kan man jo sagtens ha' det,når der er Tandberg i farvandet
Vi snupper lige en mere.Defekt Tandberg TR2075 .Den er højere oppe end hvad jeg selv gav for min(også på tysk eBay ).

Alle Recieveres Moder,Tandberg TR2075 :

Der er yderligere et lidt interessant sæt,nemlig Tandberg 3002 og 3003(forforstærker med effekttrin på 100 Watt):

'Auktionen' kan ses her! 790 Euro får nok de fleste til at tænke sig om en ekstra gang.Jeg har endvidere hørt/læst at 3003(effekttrin) skulle være lidt 'skrøbelig'.Den lyder godt og alt det der,men skulle efter sigende ikke være det mest stabile apparat.....Det er jo en chance at tage.Det er det altid med gammelt grej
Guldtuborg:Var det noget?Din 3012 er jo en sammenbygning af dette forstærker-sæt

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Uhada, det 4000 sæt er altså smukt! Lidt vel diskret, ja, men de bløde linjer og de massive træsider (lader det til) er altså det rene guf for mine nethinderv

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Tak for input om mine nye hovedtelefoner,R-l-b Kan du præcisere årstallet?De giver mig mindelser om børnebiblioteket da jeg var knægt.Der skulle vi have fat i Jan som var biblotekar når vi ville høre en lp.Og så var det på med de orange hovedtelefoner,som i designet mindede utroligt meget om disse Sansui SS2:

De spiller rigtig fedt,synes jeg Den fik hvad den ku' trække i nat efter arbejde Det er utroligt så mange flere detaljer der er,når lyden sidder så tæt på ens ører Jeg brugte endda 'Low-filter' når jeg hørte lp'er igår.Det tager 'rumlen' fra pladespilleren,uden at forringe basgengivelsen Jeg er vild med mine hovedtelefoner

Roky:Hvis din passion for Tandberg varer ved,så må man kunne få lavet sådan et emaljeskilt hos en eller anden.....Det kunne endda være at der skulle produceres et par stykker,for jeg kunne også godt tænke mig et

Bonjour i Le Tandberg-tråd!  Så er jeg vendt tilbage fra Paris, og nej... de havde ikke en sk*d Tandberg nogle steder dernede  (men de har SÅ meget andet).

Allerførst tillykke med dine lækre Sansui bøffer, Tante.  Dem glæder jeg mig til at høre. Og fedt design! Det bliver da næsten ikke mere retro.

Mht. at få fremstillet et Tandberg emaljeskilt med det fantastiske citat, så er jeg også med på den vogn.  Der findes jo firmaer som laver den slags på bestilling, f. eks. Dansk Emalje Design. Men helt billigt tror jeg ikke at det bliver.

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes