| Forfatter |
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 02 Maj 2008 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svar nummer 3800, 190 sider og næsten 100000 visninger.. tante, du er en levende legende!
EDIT: 19 1 sider __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 02 Maj 2008 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med det nye grej Mashuro   Tante: Tænkte på skilte som man kunne hænge op på væggen  Kunne godt tænke mig at få et emalje skilt med før eller siden ender du alligevel med Tandberg...  Må man spørge om du bruger det fly til at udspionere folk der går på togter... så langt væk som Jylland har du modtaget billeder hvis jeg ikke husker galt
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 04 Maj 2008 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske:Hahaha  Det er ikke min skyld at tråden ikke vil 'dø',det er alle andres skyld  Der er mange gode input fra en masse vidende folk her.Det er guld værd.Jeg var næsten helt blank udi viden om Tandberg da denne tråd startede  Nu ved jeg noget mere,men jeg har da stadig 'huller' i min viden.
Flyene bruger jeg til rekognoscering i nærområdet(i disse terrortider kan man ikke være for forsigtig!  ).
Roky:Jeg tvivler på at der findes emalje-skilte med 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg'......sloganet er fra 1978/79,og da var emalje-skilte vist allerede en noget gammeldags metode.Men skulle du falde over et,så ville jeg blive meget misundelig!  Men måske der findes emalje-skilte fra 1930'erne og 1940'erne hvor der måske bare står 'Tandberg' på  Det vil jeg faktisk tro at der gør.......  Her er et nyere emaljeskilt fra B&O.Det er ikke just billigt: B&O-emaljeskilt
Hvordan går det med evt. indkøb af TR2075?Det er lige før at jeg vil anbefale dig at holde på dine TL3520'er indtil du lige får hørt dem på TR2075.....
TL3520:
Mål:59 cm X 35,3 cm X 25,7 cm
Vægt pr stk:13,25 kg.10" bas  Og nej,der er ikke vægbeslag bagpå  Jeg har en kammerat der siger at hvis højttalerne kan hænge på væggen,så er de for små
Træsorter:Teak,palisander,nød,egetræ og sågar hvid
Både fredag og lørdag eftermiddag har jeg haft 'underbo-fri'  Så jeg har givet den masser af gas på mit lille Tandberg-setup  TR2075 med TL3520  Det spiller eddermame!!  Og det er så englene synger.Jeg kiggede på basserne mens jeg trykkede anlægget af.Der er ikke meget vandring på membranen.Alligevel er bassen meget overbevisende.Hård og kontant når den skal være det,stor og fyldig når den skal være det.Og det er selvfølgelig uden brug af loudness,hvilket ikke er nødvendigt på TL3520.De eneste højttalere der vinder ved at få et skud loudness fra TR2075(der skrues så ned for bassen og op for diskanten),det er Fasett'erne.Det skyldes nok at man ikke 'drukner' mellemtonen da der ikke er nogen mellemtone i(de er to-vejs)
Det har været skønt at få blæst grejet og øregangene igennem
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 05 Maj 2008 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2008 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg:Der er godt nok noget før øjnene der(ud over guf for ørerne  )  Det er rigtigt flot!!  Og TR2080 som startede dig op,er nu leverandør af FM?Det er vel også udmærket.Så antager jeg at en Tandberg 3012 giver en TR2080 klø?  Den er nu også rigtig lækker,den 3012,men det synes jeg alt dit grej er.Jeg har dog ikke de bedste erfaringer med Marantz.Jeg lånte en Marantz 2252B af 'X-ray'.Det var rigtigt pænt af ham,men der var ikke noget at skrive hjem om med hensyn til lyden
Marantz 2252B:
Som man kan se,så er det den med sølvfarvet skala.Den er lige så fersk i lyden som den ser ud iøvrigt,og der er endda store 'huller' i lyden......der er lyd på skiverne,som den simpelthen gemmer væk  Om en med sort baggrund gør det bedre,ved jeg ikke,men det gætter jeg på?For meget ringere bliver det næsten ikke,i denne klasse,tror jeg.
Noget må Marantz jo kunne,Guldtuborg?  Du virker ret begejstret for dit Marantz-grej
Jeg har spenderet lidt penge på noget jeg har manglet i længere tid.Jeg har i et par år ledt efter denne ting fra Tandberg,men det er vist umuligt at skaffe.....så jeg har bevæget mig over i Sansui  Det er lækker vintage,uden at jeg kan sige det eksakte årstal.Så siger jeg ikke mere,lige nu.Nu skal jeg først have grejet hjem(håber allerede imorgen  )
 __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 05 Maj 2008 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-ray skrev:
r-l-b skrev:
X-ray skrev:
|
Tak for info. På de sider ser man tydeligt "Center-dimsen" som jeg desværre mangler. Jeg tror blot, at min har været sort og ikke hvid/lys. Så hvis nogen har en i overskud - lad endelig høre fra jer!
|
|
|
skal der stå Thorens på den ?
|
|
|
Ikke nødvendigvis - du ligger måske inde med en ekstra. Har prøvet en fra TD150, den passer ikke!
Tante: Der står Thorens på type-skiltet!
|
|
|
Og jo - det gjorde den så alligevel. Ved ikke lige, hvad der gik galt, første gang jeg prøvede.
Tvivler dog stadig på, om det er den rigtige - men den passer. Tak til Tunghør. Hvordan går det med 2075 . Er der snart gået 13-dage.
__________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante: Ok helt i orden. Et lækkert emaljeskilt kunne ellers være rigtig fedt  Må vi snart se et billede af det nye du har anskaffet  Guldtuborg:  lækkert
|
| Til top |
|
| |
niklasthedolphi Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niklasthedolphi:Tak for input  Jeg tager dit ord for at det er super-tunere alle tre.Jeg ved dog godt hvad jeg selv ville foretrække,hvis jeg stod og skulle vælge = Det Europæiske Alternativ
Det europæiske alternativ ville jeg også vælge til hovedtelefoner,hvis jeg bare kunne finde dem  Jeg har kun set et eneste sæt Tandberg-hovedtelefoner i den tid jeg har fulgt med.Og de var meget medtagne(og fra Norge=for dyre  ).
Jeg har længe manglet et sæt hovedtelefoner,og har flere gange været lige ved at ryge på nogle splinternye nogle.Men jeg har besindet mig i sidste øjeblik  Jeg er en modstræbende shopper  Men så faldt jeg over et sæt på KSB her på hifi4all,endda et sæt Sansui(SS2) fra 1970'erne  :
Jeg betalte i søndags og jeg har just modtaget dem med posten(fedt med aftenhold engang imellem,så man kan være hjemme og modtage vigtig post  ).
De er som nye,som der også stod i annoncen.Der er dog ikke original emballage med,men det er iorden.Hovedtelefonerne virker som de skal,og de er næsten mere 70'er end resten af mit setup
Impedansen er 8 Ohm.Det er som et sæt højttalere.....Er vore dages hovedtelefoner ikke noget med 600 Ohm eller mere  Membranen er sågar pap  Det er old-school,det her  De lyder sk*de-godt,synes jeg  Jeg skal høre masser af musik når jeg kommer hjem senere,stol på det
Her er et par billeder af de faktiske hovedtelefoner:
Jeg kender ikke det eksakte årstal,så hvis nogle af jer kender årstallet,så vil jeg enormt gerne høre om det  Jeg gætter på 1976/77.Men det er udelukkende udseendet jeg bedømmer ud fra
Afslutningsvis et link til Sansui
Her lidt senere må jeg bare erkende at mine hovedtelefoner er godkendt  Lyden giver mig gåsehud,og så kan jeg vist ikke forlange mere __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej tante og andre røvere på tante tråden Jeg tror du skal hend i begyndelsen af 70erne med de sansui bøffer Det er egentligt sjovt at når tandberg vælger at lave en af verdens bedste tunere at de så samtidig laver et af deres grimmeste designs - det ligner noget 80er tre i en anlæg - tænk hvis den havde haft blåt 2075 lys
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Hej tante og andre røvere på tante tråden
Jeg tror du skal hend i begyndelsen af 70erne med de sansui bøffer
Det er egentligt sjovt at når tandberg vælger at lave en af verdens bedste tunere at de så samtidig laver et af deres grimmeste designs - det ligner noget 80er tre i en anlæg - tænk hvis den havde haft blåt 2075 lys 
|
|
|
Det er jo smag og behag. Jeg synes klart den er pænere end TR serien nogensinde har været og 3001A magter i hvert fald at spille radio en del bedre end TR seriens bedste produkter.   De grimmeste Tandberg synes jeg er deres grå-grønne skole-spole maskiner med fri-gear stang og dobbelt udkobling.   Eller er det bare kollektive traumer fra folkeskolen der gør at mange synes sådan?  "dolph"
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
| X-ray
Og jo - det gjorde den så alligevel. Ved ikke lige, hvad der gik galt, første gang jeg prøvede.
Tvivler dog stadig på, om det er den rigtige - men den passer. Tak til Tunghør. Hvordan går det med 2075 . Er der snart gået 13-dage.
[/QUOTE skrev:
|
Godt at den passede X-ray, men jeg tror du har ret i at det ikke er den helt originale. Vi skal nok holde udkig efter den rigtige, og så kan du jo bruge den der sidder der nu så længe .
2075'eren kører stadigt upåklageligt. Jeg fristes næsten til at sige at den må være rep.... - Nej, lad os lige vente en uges tid endnu, og så se..
|
|
|
Godt at den passede X-ray, men jeg tror du har ret i at det ikke er den helt originale. Vi skal nok holde udkig efter den rigtige, og så kan du jo bruge den der sidder der nu så længe .
2075'eren kører stadigt upåklageligt. Jeg fristes næsten til at sige at den må være rep.... - Nej, lad os lige vente en uges tid endnu, og så se.. 
Ulfsn: Den lyder spændende den 3012. Kan dog godt forstå du vælger at køre med det andet, når du nu har det alligevel. Kan da være man en dag falder over sådan en 3012. Så skal den nok blive samlet op. Og Guldtuborg har også godt at berette om den.. 
Fede hørebøffer Tante. Tillykke med dem!
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Hej Tunghør, rart at have dig i tråden igen  har du fundet nogle 5010' eller 5020'  Den TIA 3012' har sgu overrasket på den positive måde, med sine evner og funktioner  Kan godt anbefale den 3012', både riaa' delen og de to små trykknapper til tone kontrol af bas og diskant  er anvendelige 
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dem Tante  Hvis DU ikke kan finde nogle Tandberg hovedtelefoner, så kan jeg nok bestemt heller ikke  Apropos 3001A så er der en til salg her på sitet Tandberg 3001A
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Tillykke med dem Tante Hvis DU ikke kan finde nogle Tandberg hovedtelefoner, så kan jeg nok bestemt heller ikke
Apropos 3001A så er der en til salg her på sitet Tandberg 3001A
|
|
|
Og den er ikke dyr hvis det er sandt hvad der fremgår af annoncen. "dolph"
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
Roky skrev:
Tillykke med dem Tante Hvis DU ikke kan finde nogle Tandberg hovedtelefoner, så kan jeg nok bestemt heller ikke
Apropos 3001A så er der en til salg her på sitet Tandberg 3001A
|
|
|
Og den er ikke dyr hvis det er sandt hvad der fremgår af annoncen.
"dolph"
|
|
|
Det er trist nu hvor man endelig har råd til nogle af de gode FM tunere (- selv har jeg en ret fed "runner up" revox B760  ) så sende DR knap nok et eneste program der ikke er komprimeret til ukendelighed  jAzz' live er sparet væk så de spille computer generedede lister to timer om aftenen - gab __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2008 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante et al amigos etc der er en 2075 på lauritz.com
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2008 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
R-l-b:Tak for tippet omkring den TR2075  Til interesserede er linket her: Tandberg TR2075 Din aversion mod 3000-serien deler jeg selvfølgelig ikke  Jeg synes at 3000-serien er fantastisk flot  Jeg havde jo selv (blandt meget andet i 3000-serien) 3011A i nogle år,og meget flottere bliver det ikke,i mine øjne  Måske havde det været endnu flottere med den dyb-blå skala,som er så vellykket på TR2075?Vi ved det ikke.....
Med hensyn til det 'mindst' vellykkede design,så er jeg personligt ikke så vild med 4000-serien.Men ingen får mig til at sige at det er grimt,for det synes jeg heller ikke.Det er måske bare lidt for diskret...?
Et 4000-setup:
R-l-b:Her er et 3000-setup:
Det ER da flot,synes du ik'?
Tak for input om mine nye hovedtelefoner,R-l-b  Kan du præcisere årstallet?De giver mig mindelser om børnebiblioteket da jeg var knægt.Der skulle vi have fat i Jan som var biblotekar når vi ville høre en lp.Og så var det på med de orange hovedtelefoner,som i designet mindede utroligt meget om disse Sansui SS2:
De spiller rigtig fedt,synes jeg  Den fik hvad den ku' trække i nat efter arbejde  Det er utroligt så mange flere detaljer der er,når lyden sidder så tæt på ens ører  Jeg brugte endda 'Low-filter' når jeg hørte lp'er igår.Det tager 'rumlen' fra pladespilleren,uden at forringe basgengivelsen  Jeg er vild med mine hovedtelefoner
Roky:Hvis din passion for Tandberg varer ved,så må man kunne få lavet sådan et emaljeskilt hos en eller anden.....Det kunne endda være at der skulle produceres et par stykker,for jeg kunne også godt tænke mig et
Her er endnu en Tandberg TR2075 Den er dog noget dyr(500 Euro).Den må være til ham der bare ikke kan vente  Sådan kan man jo sagtens ha' det,når der er Tandberg i farvandet
Vi snupper lige en mere. Defekt Tandberg TR2075 .Den er højere oppe end hvad jeg selv gav for min(også på tysk eBay  ).
Alle Recieveres Moder,Tandberg TR2075  :
Der er yderligere et lidt interessant sæt,nemlig Tandberg 3002 og 3003(forforstærker med effekttrin på 100 Watt):
'Auktionen' kan ses her! 790 Euro får nok de fleste til at tænke sig om en ekstra gang.Jeg har endvidere hørt/læst at 3003(effekttrin) skulle være lidt 'skrøbelig'.Den lyder godt og alt det der,men skulle efter sigende ikke være det mest stabile apparat.....Det er jo en chance at tage.Det er det altid med gammelt grej
Guldtuborg:Var det noget?Din 3012 er jo en sammenbygning af dette forstærker-sæt
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 07 Maj 2008 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uhada, det 4000 sæt er altså smukt! Lidt vel diskret, ja, men de bløde linjer og de massive træsider (lader det til) er altså det rene guf for mine nethinderv __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 07 Maj 2008 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Tak for input om mine nye hovedtelefoner,R-l-b Kan du præcisere årstallet?De giver mig mindelser om børnebiblioteket da jeg var knægt.Der skulle vi have fat i Jan som var biblotekar når vi ville høre en lp.Og så var det på med de orange hovedtelefoner,som i designet mindede utroligt meget om disse Sansui SS2:
De spiller rigtig fedt,synes jeg Den fik hvad den ku' trække i nat efter arbejde Det er utroligt så mange flere detaljer der er,når lyden sidder så tæt på ens ører Jeg brugte endda 'Low-filter' når jeg hørte lp'er igår.Det tager 'rumlen' fra pladespilleren,uden at forringe basgengivelsen Jeg er vild med mine hovedtelefoner
Roky:Hvis din passion for Tandberg varer ved,så må man kunne få lavet sådan et emaljeskilt hos en eller anden.....Det kunne endda være at der skulle produceres et par stykker,for jeg kunne også godt tænke mig et
|
|
|
Bonjour i Le Tandberg-tråd! Så er jeg vendt tilbage fra Paris, og nej... de havde ikke en sk*d Tandberg nogle steder dernede (men de har SÅ meget andet). 
Allerførst tillykke med dine lækre Sansui bøffer, Tante. Dem glæder jeg mig til at høre. Og fedt design! Det bliver da næsten ikke mere retro.
Mht. at få fremstillet et Tandberg emaljeskilt med det fantastiske citat, så er jeg også med på den vogn. Der findes jo firmaer som laver den slags på bestilling, f. eks. Dansk Emalje Design. Men helt billigt tror jeg ikke at det bliver. __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |