Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 05:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Roky:Hvis din passion for Tandberg varer ved,så må man kunne få lavet sådan et emaljeskilt hos en eller anden.....Det kunne endda være at der skulle produceres et par stykker,for jeg kunne også godt tænke mig et
............................................................ ............................................................ ..........................................

Håber ikke min passion slipper op

Har aldrig været mere interesseret i Tandberg end jeg er nu SELVOM jeg har fået stillet den værste hunger

Er begyndt at nyde grejet mere end før. Tror jeg er faldet på plads i lyden selvom der altid kan ændres lidt

Vi har såvidt jeg ved en lokal forretning her i byen hvor man kan få lavet emaljeskilte på bestilling Det kunne være ret lækkert med en dyyyb blå glasur Måske vi kunne få grupperabat
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Roky: Jeg er med på noget grupperabat på bestilling af en flok emaljeskilte.  Og skiltet skal jo helst være af en nogenlunde betragtelig størrelse, ikke?

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Sveske:Træsiderne på 4000-serien er massivt træ Ikke finér.Jeg må medgive at det ser lækkert ud,sådan et sæt Tandberg i 4000-serien Jeg er bare til lidt mere fylde=større kasser A la TR2075 Men 3000-serien står selvfølgelig mit hjerte nær,da det var mit første Tandberg-grej,dengang for ca 20-22 år siden

Vi skal lige se 4000-serien igen:

Og en 3012 'bygget sammen' med 3011(det er originale træsider):

Jeg hælder til 3000-serien Men det er jo ligegyldigt egentlig,da jeg ikke står og skal vælge Jeg er så umanerligt tilfreds med TR2075,som dækker alle mine behov for fed lyd,funktionalitet,'fylde' og noget for øjnene

Seansmiller:Så Frankrig er Tandberg-frit område? Jeg har faktisk set lidt Tandberg i ny og næ fra Frankrig på eBay,så lidt har de.Men de vil nok helst ikke af med det lidt de har
Jeg skulle lige have de Sansui hovedtelefoner i hus og høre dem,før jeg turde løfte sløret for hvad jeg havde 'investeret' i De er altså RET fede,de Sansui SS2:

Jeg kan se,ud fra ovenstående billede,at mine er helt originale.Samme ledning(ca 1,5 meter),stik og det hele Det er iøvrigt noget af et aggregat at iføre sig Jeg har ca 7 meter ledning på dem,alt ialt.Så jeg kan nå overalt i lejligheden.Var der nogen der sagde bevægelsesfrihed? Således kan jeg også gå på potten med hovedtelefonerne på Jeg måtte altså grine da jeg så mig selv i spejlet med aggregatet på,i nat De er ikke umiddelbart et oplagt valg at gå henad gaden med,tilsluttet min Sony Walkman Det har jeg nu aldrig gjort eller haft lyst til,men man ser mange gå på gader og stræder med ret store hovedtelefoner(fatter ikke at de tør).....de er dog ikke i klasse med disse Sansui SS2!!
Når jeg spiller pænt højt på Sansui SS2,så dunker bassen faktisk i mellemgulvet!Det kan være at det bare er 'psyko-akustik',men det øger i hvert fald oplevelsen!! Første gang jeg oplevede det,da måtte jeg lige tjekke at lyden kun kom fra hovedtelefonerne,da klokken var langt over midnat,tirsdag nat Dem kan du godt glæde dig til at høre,Seansmiller Det er forresten en fed signatur du har dig der

Roky:Jeg er som Seansmiller PÅ,når det kommer til emaljeskilte med noget Tandberg på! Jeg vil snart kontakte det firma som Seansmiller linkede til og høre hvad 3-5 skilte ville koste.Skal det ikke være ovalt(liggende) og ca 60 cm i længden?Antallet ved vi jo ikke noget om,men det er for at starte et sted Du kunne måske også researche lidt i dit nærområde,hvis I har sådan et firma i byen? Det behøver ikke være imorgen,men lad os holde ideen i live.Det kunne være RET fedt med sådan et flot Tandberg emaljeskilt.Måske endda med TR2075 og Studio Monitor's på?Og selvfølgelig et af deres fede slogans

Ovenstående er Tandberg TR2075 MkII.Den er bare så flot

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Tante: Ja de steder jeg besøgte i Paris var i hvertfald fuldstændigt Tandberg-frit.  De ved ikke hvad de går glip af.  

Mht. til emaljeskiltene, så lyder det godt med et ovalt liggende skilt på omkring 60cm i bredden.  Jeg synes at det kunne være lidt fedt hvis det blot bliver grafikken med "Før eller siden ende du alligevel med Tandberg". Og gerne i samme farver som på billedet. 

Det er både lidt gammeldags, diskret og blærer*vsagtigt på samme tid synes jeg.

Har du billedet i en god og skarp opløsning som du kan emaile til firmaet, Tante?

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2008 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Seansmiller:Jeg mener at jeg har billedet i en større version og demed bedre opløsning.Et eller andet sted i arkivet.... Jeg finder det,bare rolig.
Farverne på billedet er jeg nok enig i,men jeg er ikke så glad for skråskriften bukket i neon Men det er jo en detalje som vi lige må diskutere os til enighed om,henad vejen.Jeg er desværre nødt til at lette mig fra stolen nu.Men jeg vender frygteligt tilbage

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2008 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

seansmiller

Mht. at få fremstillet et Tandberg emaljeskilt med det fantastiske citat, så er jeg også med på den vogn.  Der findes jo firmaer som laver den slags på bestilling, f. eks. Dansk Emalje Design. Men helt billigt tror jeg ikke at det bliver.

[/QUOTE skrev:

Det var faktisk lige præcis ham jeg havde i tankerne. Vidste ikke han havde en hjemmeside

Det er godt nok nogle ordentlige skilte i har i tankerne Havde nærmere forestillet mig nogle af mere moderat størrelse Men det er nok nemmes

Det var faktisk lige præcis ham jeg havde i tankerne. Vidste ikke han havde en hjemmeside

Det er godt nok nogle ordentlige skilte i har i tankerne Havde nærmere forestillet mig nogle af mere moderat størrelse Men det er nok nemmeset hvis du skriver til ham tante? Kvaliteten fejler bestemt IKKE noget. Han er nok en af de eneste i landet der laver sådan noget. Næsten hver anden dag jeg kører hjem fra skole kigger jeg ind af butikken hvor en del af hans skilte hænger.

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Roky & Tante: Det lyder betryggende at Dansk Emalje Design laver skilte af høj kvalitet. 

Mht. størrelsen, så ville et skilt på f. eks. 30-40 cm være helt i orden med mig hvis det betyder en væsentlig besparelse i forhold til de førnævnte 60 cm. Det behøver jo ikke at være kæmpestort.

Personligt synes jeg at det originale design ville være det mest 'rigtige' at bruge til et skilt. Det kan godt være at det bare er mig, men jeg synes at der er noget retro over det gamle reklamedesign med skråskriften bukket i neon. Det er da heller ikke helt uvæsentligt at få prisforskellen at vide på et enkelt skilt, kontra prisen på 3-5 stykker?

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 Maj 2008 kl. 04:53 | IP-adresse registreret  

Så blev de magiske 100.000 visninger passeret.

Flot gået.den skåler vi lige på...

Forever!!!!!!

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2008 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:

Håber ikke min passion slipper opHar aldrig været mere interesseret i Tandberg end jeg er nu SELVOM jeg har fået stillet den værste hunger

Roky:Skulle din passion forsvinde en dag,så er det bare sådan.Ingen grund til at holde krampagtigt fast i noget man har mistet interessen for Men indtil det sker,så er det bare at nyde ens passion i fulde drag Nu er jeg selv forholdsvis passioneret omkring Tandberg Og jeg nyder det!Men skulle det mod forventning ebbe ud,så er der ikke noget at gøre ved det.Så er der bare noget andet der har fanget min opmærksomhed.Men jeg har dog svært ved at komme udenom at god lyd betyder ret meget i mit liv Og det har det altid gjort.Heldigvis ved jeg at hvis jeg bare holder mig til Tandberg,så er lyden i hvert fald i hus!
Ovenstående bør dog ikke afholde dig fra at få en tatovering i f.eks. panden a la dette logo :

Scatcat:Takker Og tak for det pæne logo i en go' størrelse.Det er gemt i arkivet Nu er jeg mest til kvalitet frem for kvantitet(med få undtagelser ).Men denne tråd er bare vokset og vokset.Det var jo ikke til at forudse for lidt over halvandet år siden,da jeg postede mit første indlæg i denne tråd

Seansmiller:Jeg har nu hørt en masse musik i mine Sansui SS2 hovedtelefoner I nat nåede jeg så til White Zombie med dette album:

Nummeret 'Real Solution #9' er tonstungt i hovedtelefonerne De spiller altså fedt,de gamle og velholdte Sansui SS2 hovedtelefoner
Med hensyn til emaljeskilt,så er jeg med på at reducere størrelsen.30 cm er en ok størrelse(ovalt,liggende?).Når jeg foreslog 60 cm er det fordi mit emaljeskilt med Kim Larsen & Kjukken er ca 60 cm(læser du med her Roky? ). Med hensyn til neonskiltet,så tror jeg ikke at det er originalt Tandberg.Det er en der på eget initiativ har fået det lavet.Som sådan er det flot,men ikke helt den stil som jeg synes at Tandberg holder iøvrigt.Kan du/I følge mig?

Jeg har haft TR2075 i lidt længere tid end denne tråd har 'levet'.Denne tråd startede 15-10-2006.En måned før fik jeg min første TR2075(jeg er på #2 nu ).Og jeg er stadig helt vild med den!! Jeg har intet behov for at skifte ud eller prøve nyt.Jeg er 100% tilfreds med TR2075.Vebjørn Tandberg ville med rette kunne være stolt hvis han vidste hvor meget af hans grej der stadig står og spiller rundt om i verden TR2075 er nu 33 år gammel og stadig et kultiveret vilddyr Spiller fantastisk ved lav volume,men kan også spille op til fest og farver!! TR2075 er en genistreg :

Marantzman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2007
Sendt: 09 Maj 2008 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Hej i tråden

Er lige om lidt på vej til Oslo for at være der i pinsen! Skal bla ud og kigge på loppemarkeder.

Er der nogen der skal have noget Tandberg med hjem.Helst som håndbagage!

mvh

Marantzman

Til top Vis Marantzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marantzman

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2008 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Marantzman:Næh tak,jeg skal ikke bruge noget.Og dog,et sæt Studio Monitor's eller et sæt TL5020 ville da være dejligt. Der er jo hjul på Studio Monitor's,så du kan let transportere dem med hjem På forhånd tak! Go' tur til Tandberg-land

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:

Roky:Skulle din passion forsvinde en dag,så er det bare sådan.Ingen grund til at holde krampagtigt fast i noget man har mistet interessen for Men indtil det sker,så er det bare at nyde ens passion i fulde drag Nu er jeg selv forholdsvis passioneret omkring Tandberg Og jeg nyder det!Men skulle det mod forventning ebbe ud,så er der ikke noget at gøre ved det.Så er der bare noget andet der har fanget min opmærksomhed.Men jeg har dog svært ved at komme udenom at god lyd betyder ret meget i mit liv Og det har det altid gjort.Heldigvis ved jeg at hvis jeg bare holder mig til Tandberg,så er lyden i hvert fald i hus!
Ovenstående bør dog ikke afholde dig fra at få en tatovering i f.eks. panden a la dette logo :

Med hensyn til emaljeskilt,så er jeg med på at reducere størrelsen.30 cm er en ok størrelse(ovalt,liggende?).Når jeg foreslog 60 cm er det fordi mit emaljeskilt med Kim Larsen & Kjukken er ca 60 cm(læser du med her Roky? ). Med hensyn til neonskiltet,så tror jeg ikke at det er originalt Tandberg.Det er en der på eget initiativ har fået det lavet.Som sådan er det flot,men ikke helt den stil som jeg synes at Tandberg holder iøvrigt.Kan du/I følge mig?

Jeg har haft TR2075 i lidt længere tid end denne tråd har 'levet'.Denne tråd startede 15-10-2006.En måned før fik jeg min første TR2075(jeg er på #2 nu ).Og jeg er stadig helt vild med den!! Jeg har intet behov for at skifte ud eller prøve nyt.Jeg er 100% tilfreds med TR2075.Vebjørn Tandberg ville med rette kunne være stolt hvis han vidste hvor meget af hans grej der stadig står og spiller rundt om i verden TR2075 er nu 33 år gammel og stadig et kultiveret vildyr Spiller fantastisk ved lav volume,men kan også spille op til fest og farver!! TR2075 er en genistreg :

Bare rolig tante eller det skal jeg nok sige til mig selv Tandberg forlader mig ikke sådan lige ! For lidt over et år siden så mit anlæg totalt anderledes ud. Nu sidder jeg her med SM som jeg til start bestemt ikke syntes var pæne (Det har ændret sig 180 grader). TR2075 mkII var også inde at vende. Så steg interessen for Tandberg og en TR2080 kom som sendt fra himlen. Jeg troede IKKE den ville komme til at spille Weltklasse igen, MEN det kom den ski til

Jeg er endt med Tung fed vintagelyd (Ja måske en anelse moderne diskant lyd med TR2080) men for pokker det lyder godt !

Det er svært at beskrive med ord- I kender følelsen! Jeg er imponeret, fascineret og ikke mindst en GLAD ung mand

Vi skal selvfølgelig have fundet en størrelse der passer os alle. Hvad med størrelsen som et A4 papir? (Ca. 30 cm i længden) - Ja som tidligere foreslået hehe. Måske lidt større? Det er ikke fordi jeg totalt vil nedstemme de 60 cm Tante, men det er alligevel temmelig en del. Nu tænker jeg mest på mit eget rum der har lidt svært ved at kapere så stort et skilt

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 Maj 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Tante:Nu er jeg selv forholdsvis passioneret omkring Tandberg

Jeg tror vi her har et eksempel på en mand der virkelig forstår at underdrive

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Så kom dagen hvor jeg skulle krydse øresund for at afhente mit Tandberg udstyr.
Sælger var en fin fyr som gav mig en spolebåndoptager og en pose bånd med i købet.
Tandberg selvfølgelig
Huldra 10 er virkelig flot, pænere end den jeg har og alt virker
Det lyder som om at den ene Hifi system 20 har lidt problemer men det kan jeg først se når den skilles - det bliver ikke idag
TL 2520 er også flotte men ak! den ene bas er i stykker.
Den skal recones og hvem kan hjælpe der? Det er jo ikke gummi så jeg ved ikke om den vejledning som Kjell gav på Tantens TL 3520 holder.?
Med i købet fulgte også en Dual 1225 pladespiller,uden pu dog. Den skal nok videre for jeg har vist rigelig
Hvad mon den kan gå for?

Jeg skal nok poste billeder i løbet af pinsen når vejret tillader det

Alt i alt en godt Tandberg dag

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2008 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Mashuro:Tillykke med vognladningen af Tandberg Inden du fælder dom over Hifi System 20,så KAN der være lidt at hente ved at duppe/'slå' på volume-knappen,ballance,bas og diskantknapperne på din Huldra 10.Det var det der også gjorde sig gældende her.Jeg var bange for at mine Hifi System 20 var røget sig en tur,men det viste sig at være min Huldra 10 der har et meget slidt volume-potmeter.Hifi System 20 fejler intet,heldigvis
Jeg skal selv igang med at skifte ophæng på mine TL3520 på et tidspunkt.Jeg har jo go' tid,så der er ikke sket noget endnu Men skulle jeg lykkes med at skifte ophæng på mine TL3520,så gi'r jeg gerne et nap med dine TL2520 Det bliver skum-ophæng.Det var også skum-ophæng der blev sat på mine TL3520(det var Kjell Kranzberg der var så venlig at gøre det for mig ).Tilfredsheden med det arbejde er til at ta' og føle på Vejledningen fra Kjell Kranzberg er den du skal følge,hvis du selv går igang Og lad dig ikke narre,begge dine TL2520 trænger til nye ophæng.Det er samme type ophæng i hhv TL2520 og TL3520(hhv 8" og 10" bas).I dag er de ophæng tynde og skrøbelige som gammelt pergament-papir På min den ene TL3520 hænger ophænget ganske enkelt i laser....Det skal som bekendt være skidt før det bliver godt Iøvrgt vil jeg tro at TL2520 vil spille rigtigt godt på Huldra 10...... TL3520 er lige en sjat for tung at drive for Huldra 10.Så er det vel nok godt at jeg også TR2075

TL2520 med nye skum-ophæng:

Er bassens membran også riflet på dine TL2520,Mashuro?For det er de ikke på TL3520(eller andre enheder fra Tandberg,mig bekendt).Her er billeder af TL3520 med de originale ophæng på basserne:

Tandberg TR2075:

Go' Tandberg-søndag!

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 12 Maj 2008 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

2 x 3006A + 3002 på dba.dk og her på ksb... fløjte fløjte... 
Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2008 kl. 05:45 | IP-adresse registreret  

2-mas:Jeg så dem godt Lidt øv at der var uoriginalt volume-potmeter i(ingen ballance eller loudness).De er vist allerede solgt?Prisen var ikke helt i skoven,når der nu var hele to stk 3006 A

Jeg faldt over dette bombede eksemplar af 3026 A(efterfølgeren til 3006 A):

Fra amerikansk ebay.Auktionen er her!: ) Startbud på 400 $ Jeg har læst flere nordmænd udtale sig om at dette er det bedst lydende effekttrin fra Tandberg Billederne på auktionen er noget større.Tjek lige standen..... Den ligner noget der er faldet af en lastbil Men den virker som den skal,ifølge sælger.Det er heavy duty,det der Tandberg

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

hey Tante

Ser ud som om den har været i kamp med nogle tanks, men Tandberg kører bare videre . Om det er det bedst lydende effekttrin fra Tandberg ved jeg ikke, men at den er fremragende er der ingen tvivl om.

I oktober sidste år hørte du 3026a + 3038a heroppe. det var dengang med 4 Studio Monitors

Har stadig 3026a og den spiller nu sammen med en kinarørpre...iøvrigt hammmergodt....så godt at nogle har frarådet at ændre på den sammensætning.

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Hej Tandberg-aficionados

Fandt en TCD 330 i dag - detsværre ingen liv når den sættes i - er der en der kan bruge den til reservedel send mig en pm - den skal være ganske gratis

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Hej Tandberg-aficionados

Fandt en TCD 330 i dag - detsværre ingen liv når den sættes i - er der en der kan bruge den til reservedel send mig en pm - den skal være ganske gratis

Uhh, kan vi ligefrem høre horderne vælte frem i et commando raid mod Nordsjælland?

Kunne evt. tænkes at Tante Berg vil fylde Velo´en og fræse afsted, hen over stepperne

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes