Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 22:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Ja, det er en flot sag du der har fanget, Roky - tillykke med den! 

Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Den er ser dæleme flot ud, Roky. Et stort tillykke med den herfra også!

Du skriver at du ikke længere har de 3520'ere, men hvis man var i den fornemme situation som du var, at have både et sæt 3520 OG et sæt Studio Monitors, så er der vel heller ikke rigtig nogen grund til at beholde begge sæt? Det er vel også en smagssag hvilket sæt man så ville holde fast i, for begge dele er yderst velllydende kasser. Meeeen... personligt så er jeg nu mere end tilfreds med at have mere af alting i de store kasser.  

Og Tunghør: Tillykke med at din TR2075 nu endelig langt om længe kører problemfrit!  Du har da om nogen fortjent endelig at have en receiver som bare kører som den skal. Skal du så have jagtet et par halv, eller helstore Tandberg kasser op til den eller hvad?  

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

R-l-b:Nu er det vist på tide at 'rate' dig ordentligt Du får Alene for din flotte gestus,sådan at sende diverse Tandberg-grej fra det Nordsjællandske til undertegnede,eller andre værdigt Tandberg-trængende     Tak for det,R-l-b! Når jeg er færdig med at ævle Tandberg her,så er jeg en tur på netbank,da formalia selvfølgelig skal holdes
Gad vide om denne Tandberg TCD330 er nyere(1 år?) end den forrige jeg havde?For der er ikke udelukkende røde lamper på den.Der er tre små lamper midt i det hele der er grønne..... Det ser umiddelbart originalt ud,men det er klart at jeg vil få opklaret mysteriet når jeg får den skilt lidt ad.Jeg må hellere stoppe for tilgangen af apparater,da projekterne så småt er ved at hobe sig op

Hvor er det dejligt at se tilfredsheden er så udbredt i de små Tandberg-hjem(...'ude ved kakkelbordene',som en forholdsvis kendt politiker er blevet nærmest landskendt for at bruge som metafor for et 'rigtigt' hjem ). Seansmiller kan ikke få armene ned mht hans højttalere.Det er meget forståeligt,da han har et sæt meget lækre Tandberg Studio Monitor's Seansmiller kan så altid købe resten senere
Og Tunghør's Tandberg TR2075 ser ud til endeligt at være i topform,takket være X-ray's mellemkomst Og som om det ikke var nok,så er Roky også kommet op i verdenseliten,med en Tandberg TR2075
Begejstringen vil ingen ende tage

Her er Roky's TR2075 :

Tunghør's TR2075 i fri dressur :

Undertegnedes TR2075 :

Seansmiller's setup :

Man kan lige ane en Studio Monitor yderst til højre i billedet......

Der er og bliver mageløst som tilfredsheden breder sig.Langsomt men sikkert.Tandberg ER helt utenom det vanlige!

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Seansmiller:Det er meget muligt at du er solgt til din rørforstærker lige nu.Den lyder helt vildt godt!Ingen tvivl der Men du ender alligevel med den her:

Sådan er det bare Du har jo,om nogen,hørt TR2075 med Studio Monitor's(for fulde gardiner - no problem )

Jeg glæder mig meget til at høre TR2075 op mod Music Angel.Det bliver meget spændende.Jeg holder på Tandberg Dette battle er vel det sidste.For det vil vise sig hvad der er bedst med Tandberg Studio Monitor's.....Rør-lyd eller en ældre transistor-reciever

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Ak ja de Loge-brødre  Seansmiller, når du bliver fuld gyldig medlem og får din loge-orden  så er jeg da interesseret i din Sansui AU 999 

Roky, flot gået der er fuld fart på hos hos dig er da også spændt på, at høre hvad din den gamle mener om TR 2075' lyden, og om muligt prøve dem på stue højttalerne  
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

tunghør, seansmiller, Guldtuborg, Tante, 2-mas, Mathias og alle andre: Tak tak- Jeg er dæleme også oppe at køre for tiden

Desværre må i vente lidt med en udmelding om hvordan og hvorledes- Skolen presser på
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Roky < vi venter i spænding

Nu blev der jo tidligere talt om Tandberg emaljeskilt....den her

http://cgi.ebay.co.uk/1976-Tandberg-Stereo-Receivers-TR-2075 -2055-Classic-Ad_W0QQitemZ320240993330QQihZ011QQcategoryZ505 96QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em11 8Q2el1247

sat i en ramme ku' da også være hip

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg endelig tid til at poste lidt billeder af fangsten

En ret flot Huldra hvis i spørger mig!

En Dual pladespiller,en spolebåndoptager med en pose bånd. Aner ikke hvad der er på dem...

Og her er skaden på den ene TL 2520

Tjeck lige indgraveringen i læderet på rejsekufferten

Den skal blive sjov at lege med!

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Jo det er søreme en flot Huldra! Kører den?

Spolebåndoptageren der Mashuro, er det en model 64? Jeg er selv lidt intereseret i sådan een
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

I bunden af kassen med de 2 hifi system 20 lå der en avis med denne dato påstemplet
Det er noget gammelt kram jeg har købt

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

tunghoer skrev:
Jo det er søreme en flot Huldra! Kører den? Spolebåndoptageren der Mashuro, er det en model 64? Jeg er selv lidt intereseret i sådan een

Huldraen kører upåklageligt
Spolebåndoptageren er en....

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Mashuro skrev:

Wow! Et flot billede.

Den har altså en super tuner-del. Hvis den er justeret korrekt. Jeg kan godt anbefale at du prøver den som ren tuner via tape-out (uden om for og effektdelen).

Jeg har en kopi af service-manualen liggende som du gerne må låne hvis du nogensinde skulle få brug for det.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

Mashuro. Holda' helt ferie - sikke nogle fine sager. Huldra'en ser rigtig fin ud(læs 'lidt misundelig') - men den der Series 84 er godt nok for fed/lækker. Virker den. Har lige checket diagrammet på den - det jo en ren rørspille på nær net-ensretteren. Fantastisk og tillykke.  

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

X-ray skrev:
Mashuro. Holda' helt ferie - sikke nogle fine sager. Huldra'en ser rigtig fin ud(læs 'lidt misundelig') - men den der Series 84 er godt nok for fed/lækker. Virker den. Har lige checket diagrammet på den - det jo en ren rørspille på nær net-ensretteren. Fantastisk og tillykke.

Tak Tak Jeg ved faktisk ikke om den virker - har kun sat strøm til for at tjekke om den tændte. det gjorde den
Den er utrolig velholdt af såen gammel ting at være. Har tænkt lidt over selve funktionen med rejsekuffert. Hvem skulle dog bruge det? havde man den med i sommerhuset eller tog den med når man skulle optage noget?

bl@bazic.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Den kunne bruges under foredrag og fx. til styring af dias. o. lign.

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007
Lokalitet: Norge
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Båndopptakere i de dagene ble brukt til alt mulig.Her jeg bor ble de som oftest brukt ved lystige lag.Folk som eide dem tok opp musikk og div programmer fra radio,og spillte så av på tilstelningene for de som ev ville danse.Derfor var bærekoffert midt i blinken for mange av målgruppene.Den finnes også som ren koffertspiller,med kun et lokk over spolene og bryterene.Serie 84 spillerene var stort sett i fire spor mono slik at de var svært anvendelige til trick opptak,og til å legge flere spor oppå hverandre.Men til hverdagsbruk ble de svært populære også,for med fire spor i mono kunne du jo få presset inn mange timer med musikk på en spole.Da brukte de vanligvis laveste hastighet for å få best mulig båndøkonomi.Derfor er det stort sett en lidelse å høre gjennom bånd fra den tiden.

-Men den Dualen du har kjøpt virker interessant! Er det en 1228? Det ser nesten ut sånn...I så fall kan du glede deg til du får den opp å spille med en god lettvekts PU på.Hvilken PU er det på den nå da? Skal være en meget god spiller av høy klasse i så fall.

Mvh Rune

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Flotte billeder Mashuro og endnu en gang tillykke

I dag har jeg fået lyttet lidt på TR2075.
Jeg må sige at den gør det aldeles fremragende Jeg har lyttet på en del af det musik jeg hører til daglig, og den måde TR2075 formidler musikken på er nærmest vanedannende Jeg synes TR2075 har en smule afrundet top, der til forskel fra TR2080 gør at man ikke får tendenser til at blive lyttetræt ved hård rock etc. eller dårlige indspilninger Jeg har lidt svært ved at beskrive hvad det egentlig er jeg savner ved TR2075, men jeg føler at toppens afrundede diskant får mig til at længes efter den mere åbne og hårde top fra TR2080- Det er nok et spørgsmål om tilvænning – (Ting tar’ tid)

Loudness funktionen i 2075 er et kapitel for sig selv – Den giver dæleme meget baspunchjegskalgivediglivefornemmelseskaljeg Jeg kan nærmest svømme i bas herinde på det mit lille værelse med den slået til

Bunden i 2075 er også helt anderledes fra TR2080. Jeg savnede egentlig ikke noget fra 2080 men jeg kan godt høre at SM blev udviklet til 2075- Det er ganske enkelt weltklasse

Jeg vil prøve en dag og lade TR2080 og TR2075 være henholdsvis For- og Effektforstærker- Måske jeg synes det er bedst
Jeg frygtede egentlig at de mange detaljer fra TR2080 ville forsvinde ved "skiftet" til TR2075- Den formaning holdt ikke

Lige nu er jo dog overmåde tilfreds og TR2080 må holde hovedet koldt endnu- Den er ude i  kulden lige forelåbelig- Den ultrakorte forskel- Vidstnok et citat fra en der godt kan lide det der Tandbeg- Den har mere af det hele !

Nu skal der lyttes noget mere musik 

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2008 kl. 05:51 | IP-adresse registreret  

Mashuro:Tillykke med de flotte sager Og jo,du har fået dig en meget flot Huldra 10 De der højttalere(TL2520) skal nok blive gode igen.Tro på det.De skal 'bare' ha' nye ophæng.De originale ophæng er mage til dem der sidder i TL3520.Det er bare 2" til forskel(det er materialet der er det samme)
Nu har jeg jo set dig i virkeligheden,og jeg kan se dig her:

Find Holger

Roky:Du er inde på noget der.Der er noget tilvænning indover.Jeg synes at det var 'slemt' at gå fra TR2075 til TR2080.Jeg var lettet da jeg skiftede tilbage igen.Jeg er ikke vild med for meget top i musikken......Du har vænnet dig til meget i toppen og det synes du nok mangler nu.Bare vent!Læg især mærke til mellemtonen i dit nuværende setup.Dét kan TR2080 ikke Du bør dog ikke fortvivle......du skal bare bruge tid på at vælge hvilket apparat der skal blive Og du har jo ikke travlt,vel?Bare ta' det roligt

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Sendt: 23 Maj 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
  Den bliver dæleme varm efter kort tid

Pas nu på den ikke brænder af for dig. Det forløb du beskriver er ikke normalt. Men det er sandsynligvis nemme fejl at rette. Især hvis den tidligere har været adskilt af 'ukyndig' hm-hm - så ligger den lige til højre-benet.

Go' week-end.

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2008 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Tante: Jeg tager det helt roligt- Kan godt høre allerede nu at TR2075 har nogle tricks i baglommen som TR2080 ikke kan - Uanset hvor meget den end prøver

X-ray: "Kort tid" mente jeg var inden for et par timer Den blev noget hurtigere varm end min TR2080 gjorde- Ved ikke om det er fordi at TR2075 har mindre køleribber? Jeg har allerede skiftet den om til 240 volt så den er kølet af - Det er en MEGET kyndig person der har haft den !- Men tror generelt vi har meget høj spænding her hvor vi bor, og så ligger problemet lige til højrebenet

God weekend til alle !

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum