| Forfatter |
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 19 Maj 2008 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er en flot sag du der har fanget, Roky - tillykke med den!
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 19 Maj 2008 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er ser dæleme flot ud, Roky. Et stort tillykke med den herfra også! 
Du skriver at du ikke længere har de 3520'ere, men hvis man var i den fornemme situation som du var, at have både et sæt 3520 OG et sæt Studio Monitors, så er der vel heller ikke rigtig nogen grund til at beholde begge sæt? Det er vel også en smagssag hvilket sæt man så ville holde fast i, for begge dele er yderst velllydende kasser. Meeeen... personligt så er jeg nu mere end tilfreds med at have mere af alting i de store kasser. 
Og Tunghør: Tillykke med at din TR2075 nu endelig langt om længe kører problemfrit! Du har da om nogen fortjent endelig at have en receiver som bare kører som den skal. Skal du så have jagtet et par halv, eller helstore Tandberg kasser op til den eller hvad?  __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 19 Maj 2008 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
R-l-b:Nu er det vist på tide at 'rate' dig ordentligt  Du får  Alene for din flotte gestus,sådan at sende diverse Tandberg-grej fra det Nordsjællandske til undertegnede,eller andre værdigt Tandberg-trængende  Tak for det,R-l-b!  Når jeg er færdig med at ævle Tandberg her,så er jeg en tur på netbank,da formalia selvfølgelig skal holdes
Gad vide om denne Tandberg TCD330 er nyere(1 år?) end den forrige jeg havde?For der er ikke udelukkende røde lamper på den.Der er tre små lamper midt i det hele der er grønne.....  Det ser umiddelbart originalt ud,men det er klart at jeg vil få opklaret mysteriet når jeg får den skilt lidt ad.Jeg må hellere stoppe for tilgangen af apparater,da projekterne så småt er ved at hobe sig op
Hvor er det dejligt at se tilfredsheden er så udbredt i de små Tandberg-hjem(...'ude ved kakkelbordene',som en forholdsvis kendt politiker er blevet nærmest landskendt for at bruge som metafor for et 'rigtigt' hjem  ).  Seansmiller kan ikke få armene ned mht hans højttalere.Det er meget forståeligt,da han har et sæt meget lækre Tandberg Studio Monitor's  Seansmiller kan så altid købe resten senere
Og Tunghør's Tandberg TR2075 ser ud til endeligt at være i topform,takket være X-ray's mellemkomst  Og som om det ikke var nok,så er Roky også kommet op i verdenseliten,med en Tandberg TR2075
Begejstringen vil ingen ende tage
Her er Roky's TR2075  :
Tunghør's TR2075 i fri dressur  :
Undertegnedes TR2075  :
Seansmiller's setup  :
Man kan lige ane en Studio Monitor yderst til højre i billedet......
Der er og bliver mageløst som tilfredsheden breder sig.Langsomt men sikkert.Tandberg ER helt utenom det vanlige!
 __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 19 Maj 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Ak ja de Loge-brødre  Seansmiller, når du bliver fuld gyldig medlem og får din loge-orden  så er jeg da interesseret i din Sansui AU 999   Roky, flot gået  der er fuld fart på hos hos dig  er da også spændt på, at høre hvad din den gamle mener om TR 2075' lyden, og om muligt prøve dem på stue højttalerne
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 19 Maj 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det er søreme en flot Huldra! Kører den? Spolebåndoptageren der Mashuro, er det en model 64? Jeg er selv lidt intereseret i sådan een
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
tunghoer skrev:
Jo det er søreme en flot Huldra! Kører den? Spolebåndoptageren der Mashuro, er det en model 64? Jeg er selv lidt intereseret i sådan een
|
|
|
Huldraen kører upåklageligt
Spolebåndoptageren er en....
 __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow! Et flot billede.
Den har altså en super tuner-del. Hvis den er justeret korrekt. Jeg kan godt anbefale at du prøver den som ren tuner via tape-out (uden om for og effektdelen).
Jeg har en kopi af service-manualen liggende som du gerne må låne hvis du nogensinde skulle få brug for det.
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro. Holda' helt ferie - sikke nogle fine sager. Huldra'en ser rigtig fin ud(læs 'lidt misundelig') - men den der Series 84 er godt nok for fed/lækker. Virker den.  Har lige checket diagrammet på den - det jo en ren rørspille på nær net-ensretteren. Fantastisk og tillykke. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-ray skrev:
Mashuro. Holda' helt ferie - sikke nogle fine sager. Huldra'en ser rigtig fin ud(læs 'lidt misundelig') - men den der Series 84 er godt nok for fed/lækker. Virker den. Har lige checket diagrammet på den - det jo en ren rørspille på nær net-ensretteren. Fantastisk og tillykke. |
|
|
Tak Tak  Jeg ved faktisk ikke om den virker - har kun sat strøm til for at tjekke om den tændte. det gjorde den
Den er utrolig velholdt af såen gammel ting at være. Har tænkt lidt over selve funktionen med rejsekuffert. Hvem skulle dog bruge det? havde man den med i sommerhuset eller tog den med når man skulle optage noget?
__________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
bl@bazic.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kunne bruges under foredrag og fx. til styring af dias. o. lign.
__________________ Børge
|
| Til top |
|
| |
ulfsn Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Båndopptakere i de dagene ble brukt til alt mulig.Her jeg bor ble de som oftest brukt ved lystige lag.Folk som eide dem tok opp musikk og div programmer fra radio,og spillte så av på tilstelningene for de som ev ville danse.Derfor var bærekoffert midt i blinken for mange av målgruppene.Den finnes også som ren koffertspiller,med kun et lokk over spolene og bryterene.Serie 84 spillerene var stort sett i fire spor mono slik at de var svært anvendelige til trick opptak,og til å legge flere spor oppå hverandre.Men til hverdagsbruk ble de svært populære også,for med fire spor i mono kunne du jo få presset inn mange timer med musikk på en spole.Da brukte de vanligvis laveste hastighet for å få best mulig båndøkonomi.Derfor er det stort sett en lidelse å høre gjennom bånd fra den tiden .
-Men den Dualen du har kjøpt virker interessant! Er det en 1228? Det ser nesten ut sånn...I så fall kan du glede deg til du får den opp å spille med en god lettvekts PU på.Hvilken PU er det på den nå da? Skal være en meget god spiller av høy klasse i så fall.
Mvh Rune
__________________ Egentlig holder det med Tandberg,men det er mye som er morsomt likevel..
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2008 kl. 05:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 23 Maj 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Den bliver dæleme varm efter kort tid  |
|
|
Pas nu på den ikke brænder af for dig. Det forløb du beskriver er ikke normalt. Men det er sandsynligvis nemme fejl at rette. Især hvis den tidligere har været adskilt af 'ukyndig' hm-hm - så ligger den lige til højre-benet.
Go' week-end. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2008 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|