Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 06:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 31 Maj 2008 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

X-ray skrev:

LouBP skrev:
X-Ray: Hvad er det for en flot sag oppe i venstre hjørne?

Det er en Luxman R1500. Rent fysisk lidt større end TR2075. 

Den er virkelig flot, kunne jeg godt tænke mig at have som sekundær forstærker hvordan lyder den, synes nok den mindede mig om en Luxman

Her er forresten en lille sjov Tandberg fra qxl.dk http://www.qxl.dk/Article539344992/Hi-Fi,_TV_&_Video/Hi- Fi_Surround/Bandoptagere/Spolebandoptagere/tandberg_spolebaa ndoptager_model_2_t/C27351/P/0/1/12/1

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Tak for i går - det var søreme hyggeligt, og med forplejning i topklasse!

Og så fik vi hørt en masse fine sager, men ingen bedre end TR1000 og Hifisystem 15. Det spillede så også helt fantastisk godt. Der var så meget hul igennem på de gamle højttalere, uden at det blev trættende at lytte til. Helt fantastisk som det kunne spille, især horn - Coltrane lød ustyrligt godt! Men det gjorde det hele nu.. . Flot at også den helt dybe bas var med.

Pladespilleren gjorde det også rigtigt godt, og den ortofon pick up var faktisk rigtig god. Troede ellers ikke jeg var så meget til ortofon, men de vil da blive overvejet fremover.

Så det var nøjagtig så godt som jeg gik rundt og regnede med. Det hul igennem kunne godt være stærkt vanedannende - men de er jo ikke sådan lige at falde over, de 15'ere..

Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

tunghoer skrev:
Tak for i går - det var søreme hyggeligt, og med forplejning i topklasse! Og så fik vi hørt en masse fine sager, men ingen bedre end TR1000 og Hifisystem 15. Det spillede så også helt fantastisk godt. Der var så meget hul igennem på de gamle højttalere, uden at det blev trættende at lytte til. Helt fantastisk som det kunne spille, især horn - Coltrane lød ustyrligt godt! Men det gjorde det hele nu.. . Flot at også den helt dybe bas var med.Pladespilleren gjorde det også rigtigt godt, og den ortofon pick up var faktisk rigtig god. Troede ellers ikke jeg var så meget til ortofon, men de vil da blive overvejet fremover.Så det var nøjagtig så godt som jeg gik rundt og regnede med. Det hul igennem kunne godt være stærkt vanedannende - men de er jo ikke sådan lige at falde over, de 15'ere..

Fed Tandberg TCD3015 A,lidt for lækker cd-afspiller!!

En 'Seansmiller-creation'.... (efter rep)

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:

En 'Seansmiller-creation'.... (efter rep)

Hahahaha!!! Tak for den gennemgribende rep af Sylvian Airlines, Tante.     You're the Man!!! Så er den måske kampklar til en morgenflyver igen hvis det skulle være? (Sådan her så Tutti Frutti flyet ud efter en tidlig morgenflyvning).

Og tak for rigtigt hyggeligt selskab, god mad og vellyd i verdensklasse, X-ray. 

Vi fik jo lyttet til lidt forskellige receivere/forstærker på dine flotte og meget vellydende Hifisystem 15, X-ray, og der var da ingen tvivl om at det lød mest optimalt med TR1000 som trækdyr. Lækker, lækker lyd. Som Tunghør ganske rigtigt skriver, så var der godt med hul igennem, især i mellemtonen. Der var vist flere personer blandt gårsdagens selskab som ikke ville have noget imod at få fingerne i sådan et sæt højttalere.

Jeg var også ganske imponeret over den Ortofon 2M Blue PU. Der var i det hele taget god synergi imellem de forskellige komponenter i setup'et. Men når det så er sagt, så er der jo lige den Tandberg CD afspiller dér; En potentiel resonansfælde af rang! Hahahahaha... Det' gas, Tante... Du kan jo ta' det. Der er ingen tvivl om at den lyder godt.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

X-ray(Tunghør og Seansmiller):Jeg er ved at være på højkant igen,efter dit brag af en Tandberg-aften i lørdags Det var en fantastisk aften Ren hygge,drengerøvs-agtig på den fedeste måde og rå mængder af Tandberg(og kølige ).
Dine Hifi System 15 er WELTKLASSE!!Jeg er faldet pladask for dem Nuuuiiiijjjj,de lyder godt!Og hvor er de flotte!

De blev drevet af denne Tandberg TR1000 på 35 Watt i 8 Ohm:

Det er L Æ N G E siden at jeg har hørt noget så fedt i Tandberg-sammenhæng Ikke siden jeg selv havde Tandberg TR2075 med Tandberg Studio Monitor's...........(savner godt nok den overdrevne FEDE lyd.... ).
Flot flot lyd,X-ray
Lokalet vi spillede i lod noget tilbage at ønske,rent akkustisk(ellers 100% perfekt iøvrigt,til formålet).Men jeg kunne godt høre dette setup i f.eks. min egen stue.Det ville lyde suverænt!Det var top-grej vi blev udsat for i lørdags Pladespilleren,en Tandberg TT165 var super-lækker og mint!Dog uden original pick-up.Det var noget Ortofon.....right?
Cd-afspilleren var undertegnedes Tandberg TCD3015 A med i/r fj.betjening
Jeg læste i en anden tråd at 'Brok' mente at elektronisk musik lyder bedst på vintage-grej,og jazz og vist nok rock lyder bedst på nyt grej.Jeg er i hvert fald enig i den første del af dette udsagn Yello kan ikke lyde bedre end på noget gammelt og lækkert Tandberg-grej Og vi taler selvfølgelig om top-grej......selvom det meste Tandberg kan imponere,når blot man tænker sig lidt om mht valg af højttalere(helst Tandberg)
Tandberg kan 'noget'.....helt specielt i mellemtonen især.Det gælder faktisk for alle 'TL'-højttalere(også de små to-vejs UDEN mellemtone,tro det eller ej ).Stemmer gengives på et utroligt højt plan.Vi hørte noget med Lis Sørensen..... Tandberg TR1000 med Hifi System 15 giver gåsehud,og det er 'Bestået med udmærkelse'    
X-ray havde sørget for både vådt og tørt i rigelige mængder Inden vi satte os veltilpasse til rette for at få et close-up af dette unikke Tandberg-setup,så var det tid til Seansmiller's aften-motion Seansmiller så ud til at kunne lide at stride sig igennem uvejsomt krat og brændenælder i sin søgen efter et lille fjernstyret fly
Da mørket faldt på,var der Tandberg og KUN Tandberg på programmet(og musik,selvfølgelig).Det var helt perfekt.En super-aften/nat som jeg ikke vil glemme
TR1000 tak,X-ray,for en fantastisk aften! Og også tak til resten af panelet,som var Tunghør og Seansmiller

.......og så klarede vi endda en morgenflyver da solen kom op igen

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Ja og i lige måde herfra. Ingen tvivl om at både selskab og grej viste sig at være WELTKLASSE!! Det med selskabet vidste jeg selvfølgelig godt i forvejen, men anlægget havde jeg aldrig før hørt på samlet - kun enkeltvis. Og der vil jeg jo nok sige at HIFI SYSTEM 15 var aftenens helt (og igen)helt store overraskelse. Uden at tage alder i betragtning spillede de jo bare fænomenalt. Og det var naturligvis uden loudness. Tydeligt var det også, at det var TR1000 der skulle spændes for. Så skal jeg love for, at der skete noget. Altså i forhold til TA300M og Beolab5000 - som ellers iøvrigt spiller fint.

Fedt var det også at høre, at min pladespiller gjorde det rigtig godt - jeg må ud at have noget mere Coltrane. At jeg kunne dupere jer med ZZ-Top's Brown Sugar(First Album), syntes jeg var lidt sjovt - jeg føler jeg er vokset op med det nummer - og det lød som om det var nyt for jer - underligt - så må vi ta' La Grange en anden gang!  Ellers en masse nyt musik for mit vedkommende - og ja, jeg har hørt Yello idag, i bilen, hele vejen til Middelfart og retur - super musik.   

Fedt selskab - Fed lyd.

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
X-ray skrev:

LouBP skrev:

Den er virkelig flot, kunne jeg godt tænke mig at have som sekundær forstærker hvordan lyder den, synes nok den mindede mig om en Luxman

Ja men - den lyder sikkert helt fint. Jeg troede den var helt 'fit for fight' i lørdags. Men det viste sig at den suser en hel del - men fra begge udgange. Uanset vol.styrke! En fejl jeg ikke før har observeret på mine små test-højttalere - men på Hifi System 15 en del sus. Jeg vil undersøge det nærmere ved lejlighed og så give dig en melding! Tvivler stadig om der er fejl på den - eller om den bare er sådan! 

Nej du - find dig en TR1000. Det er god stil. 

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 03 Juni 2008 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

X.-ray, Tante, Tunghør og Seansmiller....hvorfor er det lige at jeg kommer til at tænke på firebanden ?

Lyder som om i har haft et rigtigt fornøjeligt møde , og man sitter jo her med R... i den jyske muld og blir småmisundelig

Imponerende at de SÅ gamle apparater stadig lyder så godt. Tandberg var altså forud for sin tid på MANGE områder.

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 Juni 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Av, det kan godt være jeg må se at få sat min TR1000 på to-do listen igen. Mit eksemplar spiller med en lidt flad gengivelse, som jeg i første omgang gætter på er døende kondensatorer i strømforsyningen. (Ellers virker den uden problemer ;-)   

Jeg er iøvrigt ikke sikker på jeg kunne holde mig i gang under et besøg af den bande der, for høj musik osv......................
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Sendt: 03 Juni 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

X-ray skrev:
LouBP skrev:
X-ray skrev:

LouBP skrev:

Ja men - den lyder sikkert helt fint. Jeg troede den var helt 'fit for fight' i lørdags. Men det viste sig at den suser en hel del - men fra begge udgange. Uanset vol.styrke! En fejl jeg ikke før har observeret på mine små test-højttalere - men på Hifi System 15 en del sus. Jeg vil undersøge det nærmere ved lejlighed og så give dig en melding! Tvivler stadig om der er fejl på den - eller om den bare er sådan! 

Nej du - find dig en TR1000. Det er god stil. 

Jeg har engang haft sådan en her - Tandberg Tr-1040 - ved sku ikke om det var noget særligt i jere "tandberg verden" Her var den kun et par dage dog. Ved du noget om den? jeg har den endnu et sted.

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

bl@bazic.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Juni 2008 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

X-Ray send mig din adresse på bl(fjern)@bazic.dk så sender jeg en knap til din Beolab 5000-

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2008 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

bl@bazic.dk skrev:
X-Ray send mig din adresse på bl(fjern)@bazic.dk så sender jeg en knap til din Beolab 5000-

Jeg bukker og nejer. Og mail skulle være sendt til dig. 

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2008 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

I lørdags til "Tandberg-session" var der en lille snak frem og tilbage, om bas-enhederne i HS-15. Budene var flere og spørgsmålet er: Hvad er kant-ophænget på enheden HT120.4 lavet af Noget specielt må det jo være - siden de stadig er i så flot stand! Selv er jeg i tvivl - men kan godt se nu, at ophænget nok er limet på! Seansmiller var inde på stof+(en form for coating) - den hælder jeg måske også lidt til. Ingen steder skinner det dog igennem, at det skulle være stof - hverken forfra eller bagfra!  

Go' week-end til alle.

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 06 Juni 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Der skal nærbilleder til! Men ud fra det billede ser det meget ud som om der er coating involveret

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Detereddermamenogetafetsetupdetder!! :

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2008 kl. 07:33 | IP-adresse registreret  

X-ray:Jeg vil sige at de ophæng på Hifi System 15's basser er gummiophæng.Med en 'blank-coated' overflade.Jeg tvivler på at det er stof/tekstil.Hvad det end er,så er det endnu en geni-streg fra Tandberg's side.Det holder stadigvæk,her ca 39 år efter at de forlod fabrikken

Har nogen lagt mærke til hvor 'mange' Tandberg TR2075'er der er lige nu på tysk ebay? Der er 4 lige nu,hvoraf denne nok er den mest interessante da den startede på 1 Euro:Tandberg TR2075 Den skulle dog ha' en stor ridse på toppen,men ellers iorden ifølge sælger
Ellers er der denne flotte sag:

Det er en 'Sofort kaufen' til 375 Euro.Ikke en helt ublu pris,forudsat at apparatet virker som beskrevet
Kig selv med her:
Tandberg TR2075 i teak-kasse(mint!)

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Sendt: 07 Juni 2008 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Det kribler i fingrene Tante -  Nøj

De bliver dyrt når jeg engang kommer til at kunne handle på ebay.de com etc

Tandberg klistermærke

fedt

Eller denne

Og så skulle de selvfølgelig i glasramme
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2008 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Roky:Din far kunne jo handle for dig... Men du har jo hvad du skal bruge lige nu,så ta' det bare helt roligt Det klistermærke med vikingen er fra de glade Tandberg-dage,hvor Tandberg lavede lyd Men det andet fra Tandberg Data er for nyt(efter 1999),og har ikke noget med Tandberg at gøre som vi kender det.Bemærk iøvrigt at de sjældent bliver solgt.De er desværre uinteressante for Tandberg-freaks

Be careful out there:

Dette klistermærke er ikke fra tiden hvor Tandberg lavede lyd

Men det er dette klistermærke til gengæld(han kan også opleves i manualer fra 1970'erne,sammen med hans søn ):

Forresten,Roky,har du brugermanualen til TR2075?Ellers er den her! Scroll ned til 1975 og ca i midten af kolonnen er manualen Du bør 'nedlaste' den,inden du åbner den(pdf-fil)

Go' Tandberg-weekend til alle

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Sendt: 07 Juni 2008 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Tante: Tak for forklaringen  - Klistermærke 2 har da også 100 gange mere sjæl

Tror vidst ikke jeg har manualen og diagram. Jeg skal have min TR2075 kigget igennem når der bliver tid. Ikke at den direkte fejler noget, men jeg har på fornemmelsen at der er nogle komponenter der er en smule "trætte" i det.  Tunerdelen virker forresten lidt "dårlig". Jeg har problemer med støj selvom der er meget signal! Er Tuneren ikke den samme i TR2075 som i TR2075 mkII og TR2080?

Go' Wekend
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2008 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Roky:Det er da ikke utænkeligt at der er nogle trætte komponenter i tunerdelen Ellers har du/I måske en eller anden 'støjsender' i huset?Mobiltelefoner går i tuneren,hvis telefonen er tæt på recieveren(det gør den i hvert fald her ).

Her er et klenodie fra norsk qxl.En Tandberg Sølvsuper 7 de Luxe (bordmodell):

Flot sag,bygget mellem 1958 og 1961.Tænk engang....

Lidt mere 'old-school' En Huldra 4 fra 1950 med Tandberg spolebåndoptager og en Philips pladespiller:

Til ham der ikke kan få træværk nok Kan købes på finn.no

Jeg får lige lyst til at flashe min stærkt oversete Tandberg TCD3015A:

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum