| Forfatter |
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stort tillykke med CD-afspilleren! Jeg havde godt på fornemmelsen, at du gerne ville have sådan en.
Er det en 3038A?  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mathias:Det er en TCD3035 A.....tsktsk......
Roky:Spændende med den cd-afspiller  Den skulle være 'knap så god',som TCD3015A(et stærkt overset apparat i undertegnedes setup-wonder why?  ) Jeg ved det ikke,men det er det lidt jeg har læst i især Norge
Anyway,det er og bliver noget af en raritet,og dét ka' vi li'!!  Men de endelige dommere er dine ører  Nyd den(måske i mange år frem....?),og gi' os en mere indgående beskrivelse.Jeg er godt nok nysgerrig mht andre Tandberg cd-afspillere,end min egen  2-mas har jo 'The Ayathollah of ALL cd-players',en TCD4025A  Jeg aner dog ikke om den tæver min.....men det siger de at den gør,oppe i Norge.Men det kan selvfølgelig være den tynde luft,der gør det........
Verdens første Tandberg cd-afspiller(  ),TCD3015A:
Efterfølgeren til Verdens første Tandberg cd-afspiller(  ),Tandberg TCD3035A:
Roky;var der 'fjernstyring' med til den? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jeg gættede på, var ikke CD-afspilleren, men det næste billede Roky viste frem, som gætteleg Og der gættede jeg på en 3038A 
Det er en rigtig fin CD-afspiller. Det er helt sikkert! __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så får vi at se, hvem der får ret  
Holder nu stadig på 3038A   __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jubii Den er fed !
Den sidste er svær  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 10 Juni 2008 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky < med alt det du bærer ind lige for tiden, vil jeg SG* gerne se et foto af dit værelse ....KAN der snart være plads til mere ??...eller har du det som mange af os andre, så der ALTID er plads til lidt ekstra guld ? Stort tillykke ihvertfald . Du kommer næppe til at kede dig i sommerferien . Måtterne er et "Guld Tuborg tweak", og umiddelbart syntes jeg det gav noget..
Tante < Har først ferie fra uge 35, men kan love dig, der bliver tændt for grejet og lyttet intensivt, så snart der er mulighed. Setup'et er efterhånden også blevet så godt, at jeg virklig nyder "bare" at lytte. Må lige tilføje at Tandbergs cd 4025 ikke længere befinder sig her. Foretog en direkte test med en vintage Naka cd-afspiller. Det var meget svært at høre forskel på dem, men til sidst - og med 6 ører på - blev det altså Naka'en som "vandt". Ingen tvivl om at 4025 ER supergod, og især drevet er ekseptionelt . At Naka'en vandt kan jo, som du allerede er inde på, skyldes den tykke luft her i Nordjylland...bor jo også kun på 2.sal 
Iøvrigt, den der "one night only" med Bee Gees ER hammergo' 
Pål + Tante < ved i eller husker i, hvornår henholdsvis 3026A og 3009A blev produceret ? Kan det passe at 3026A er et par år nyere end 3009 ?
|
| Til top |
|
| |
motem Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 10 Juni 2008 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svar på gjettekonkurransen Tandberg 3031
Da mangler vi bare 3036A.
har du skaffet ett komplett anlegg med
3038A,3036A,3035A,3031A mon tro __________________ Tandberg er tingen
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2008 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 10 Juni 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Man er vel en smule glad for tiden
|
|
|
Er det dit RCA-kabel med røde og hvide stik, du er glad for? 
Spøg tilside... Tillykke med det nye grej... Altid skønt at få nyt  __________________ Ordentligt HiFi skal ikke måles i Watt - Det skal måles på Richterskalaen!!!
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 10 Juni 2008 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtig flot ud. Tillykke Hvordan kan det være, at du kom på den idé?
Mvh Mathias __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren: tak tak - nu var det blot for at vise det fantastiske kabelrod   - Ja det røde no name kabel skal udskiftes. Men det er mere for lir faktoren og det, at der ikke er nogen skærm i det røde og hvide  Jeg kan godt høre forskel, men det skal være 2 dage efter fuldmåne, ikke før kl16 og vejret skal helst være skyfrit etc etc  Ej gas- Jeg ville hellere bruge nogle knapper på at dæmpe rummet hvis det var. Mathias: Tak- Muligheden bød sig
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 10 Juni 2008 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
finlytteren: tak tak - nu var det blot for at vise det fantastiske kabelrod - Ja det røde no name kabel skal udskiftes. Men det er mere for lir faktoren og det, at der ikke er nogen skærm i det røde og hvide Jeg kan godt høre forskel, men det skal være 2 dage efter fuldmåne, ikke før kl16 og vejret skal helst være skyfrit etc etc Ej gas- Jeg ville hellere bruge nogle knapper på at dæmpe rummet hvis det var.
Mathias: Tak- Muligheden bød sig
|
|
|
Hvad djævlan? har du ikke lige fået den så populære 2075? Og nu har det en god del fra 3000 serien, hvad lytter du så på? Hvad er bedst? Hvor er din pladespiller? __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
niklasthedolphi Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige nu er der Tandberg guldkorn på ePay. TCD 3014 TCD 3004 TPT 3001A Vær klar til at lufte muldvarpeskindet. Det koster at få nogle af de få ting fra Tandberg som fortjent har skabt det gode omdømme. Happy bidding. "dolph" P.S.: Der er andre guldkorn på eBay som jeg vælger at holde for mig selv og det er ikke nødvendigvis Tandberg det hele.
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
|
Hvad djævlan? har du ikke lige fået den så populære 2075? Og nu har det en god del fra 3000 serien, hvad lytter du så på? Hvad er bedst? Hvor er din pladespiller? |
|
|
Jo, lige nu agerer TR2075 kun effektdel. Denon'en er stillet væk et stykke tid, og pladespilleren ligeså. Jeg skal have mig et par nye hylder før det hele kan stå der. Tør ikke sætte pladespilleren oven på de 3 komponenter fra 3000 serien  Det er svært at sige hvad der er bedst. Har næsten ikke lyttet noget musik de sidste par dage. Jeg synes at forforstærkeren i 3038A gør det udmærket, men der mangler bare et eller andet. Lige da jeg satte den til, synes jeg det lød noget bedre end TR2075, men så kom jeg til at mangle noget. Der var lidt mere knald i 3038A, men den dæmper også en del detaljer. Jeg er lige nu ved at sætte TR2080 til- Det er vidst ved at være tid til den skal have noget spilletid
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
LouBP skrev:
|
Hvad djævlan? har du ikke lige fået den så populære 2075? Og nu har det en god del fra 3000 serien, hvad lytter du så på? Hvad er bedst? Hvor er din pladespiller?
|
|
|
Jo, lige nu agerer TR2075 kun effektdel. Denon'en er stillet væk et stykke tid, og pladespilleren ligeså. Jeg skal have mig et par nye hylder før det hele kan stå der. Tør ikke sætte pladespilleren oven på de 3 komponenter fra 3000 serien
Det er svært at sige hvad der er bedst. Har næsten ikke lyttet noget musik de sidste par dage. Jeg synes at forforstærkeren i 3038A gør det udmærket, men der mangler bare et eller andet. Lige da jeg satte den til, synes jeg det lød noget bedre end TR2075, men så kom jeg til at mangle noget. Der var lidt mere knald i 3038A, men den dæmper også en del detaljer.
Jeg er lige nu ved at sætte TR2080 til- Det er vidst ved at være tid til den skal have noget spilletid
|
|
|
Hva skal du dog med alle de forstærkere, prøv at tænk her om et par dage, når tandberg går af mode, så er de lige til storskrald.. Ej, nu skal jeg være sød. Men det er da skammeligt at sætte din fine pladespiller væk for at stille flere forstærkere ind Men det er da lækkert md den nye Cd afspiller! Hvorfor købte du det egentlig? bare for lige at have det hele __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
Lige nu er der Tandberg guldkorn på ePay.
TCD 3014

TCD 3004

TPT 3001A

Vær klar til at lufte muldvarpeskindet. Det koster at få nogle af de få ting fra Tandberg som fortjent har skabt det gode omdømme.
Happy bidding.
"dolph"
P.S.: Der er andre guldkorn på eBay som jeg vælger at holde for mig selv og det er ikke nødvendigvis Tandberg det hele.
|
|
|
Og det må jeg give tandberg, de to båndoptagere, det er godt nok flotte!!! Hvis der skulle tandberg herhjemme måtte det gerne være dem! - Desværre er der ikke andet end et par møl i pungen og et minus på kortet... __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky:Tillykke med sagerne  Og du er hardcore nok til at få det i hus for selv at danne dig dit helt eget personlige indtryk  Respekt!  Det er som det har været her i lang tid.Det skal ind i setup'et i stuen for at jeg kan vurdere et apparat.Deshalb die grosse mänge im haus
Din 'fjernstyring' er til 4000-serien,som man kan se (RC4070):
Men hvad gør det,når den også kan styre din TCD3035A
Jeg er ikke alt for overrasket over at du ikke er helt oppe og ringe over 3038(forforstærker).Personligt ville jeg mene at det må være væsentligt mere interessant at få et effekttrin der ikke er alt for langt fra TR2075(3006 på 150 Watt eller to stk 3009 på 180 Watt).De 3000-apparater du der har købt er fra efter endnu en konkurs.Og jeg er ret sikker på at man bare skulle på fode igen,på bekostning af den uovertrufne kvalitet som Tandberg hidtil havde stået for,desværre.No offense,Roky,men du skulle se de første apparater fra 3000-serien,kontra 'mkII' af 3000-serien som dine grejer er fra.Der er en verden til forskel i byggekvaliteten i det ydre(jeg ved ikke noget om indmaden,men noget MÅ der være givet køb på).
Jeg kan huske at jeg selv rynkede på næsen da 3000-serien 'mkII' kom.Jeg skulle ikke nyde noget,men holdt fast i min 3008,2 stk 3009,3011,3014 og min 3015  Jeg skriver ikke dette for at gøre dig ærgelig,det er bare et faktum at det der er fra den sene 3000-serie ikke er nær så gennemført,som det første fra 3000-serien.
Men det ser nu alligevel ret fedt ud:
Og det faktum at du kan betjene det hele med din fjernbetjening tæller jo også noget på bekvemmeligheds-kontoen
Jeg må igen tage hatten af for at du køber en 'ren' tuner.....dét er der ikke mange der gør i vore dage.Flot,Roky  Er tuneren så bedre end TR2075 eller hvordan?  Du har jo allerede løftet sløret lidt for at rent forforstærker-mæssigt,så er der ikke noget at hente med 3038 contra TR2075's indbyggede ditto,right?
Giv nu grejerne lidt tid....det tager jo lidt tid for ens sarte ører at vænne sig til ny lyd.Jeg kender det godt  Og meld endelig tilbage med nye aha-oplevelser,gode som mindre gode  Det er jo trods alt Tandberg og det er svært at gå helt galt i byen med Tandberg  Selv i de helt små størrelser er det muligt at blive imponeret.Det skal bare sættes rigtigt sammen
2-mas:Så du skiftede din Tandberg cd-afspiller(4025) til en Nakamichi?Det må jeg nok sige.Men du jo vide det,da du har hørt dem op mod hinanden  Er det godt med de to Tandberg mono-blokke(3009)?Eller er TR2075 så klart at foretrække?  Jeg er bare så hamrende tilfreds med min lille lækre Tandberg TR2075:
 (modelfoto)
Selv med en defekt skala-lampe,tager den sig bragende godt ud
Niklas:Flotte apparater!!Jeg er især vild med TCD3014(A)  Og den lækre fjernbetjening.Den er genial __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |