Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 11:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Det er ikke noe i veien med byggekvaliteten,verken inni eller utenpå på apparatene som heter 303.. et eller annet. Det er bare det at de ble lansert/markedsført som akkurat det de er;nemlig et noe nedskalert produkt i forhold til de tidligere(og senere i 3000 serien).Dvs en budsjett-serie.Prisene var jo også deretter.Unntaket var vel CD-spilleren,som av en eller annen grunn fikk en 303.. betegnelse likevel. Tror ikke konkursen litt før hadde all verden å si,for produksjonsrekka ble nok bare videreført uten så store endringer.-Men i likhet med alle andre konkurrenter trengte også Tandberg en billigserie for å appellere til en bredere kundegruppe,og de fleste her i landet er vel egentlig av den oppfatning at Mk II utgavene av 303.. et eller annet,er noe bedre i lyden enn de første seriene.- Jeg antar det kommer an på ørene som hører,men det er i alle fall visse endringer i Mk II apparatene som på papiret,i det minste,skal gi bedre lydkvalitet

Kan jo legge til at det er en grunn til at effekttrinnene fra Tandberg ser ut som kråkereir inni.Det som av ledninger ikke er tvinnet,ligger hulter til bulter.Dette er for å unngå støy,som lettere oppstår ved paralellførte ledninger.Må de paralellføres,så ble de tvinnet,noe som er en rimelig effektiv måte å skjerme kabler på.Ellers forsøkte de å kun krysse andre ledninger for å hindre innstråling av støykilder.Derfor kråkereiret,om noen har lurt på akkurat det!

Mvh Rune

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:

Hva skal du dog med alle de forstærkere, prøv at tænk her om et par dage, når tandberg går af mode, så er de lige til storskrald.. Ej, nu skal jeg være sød. Men det er da skammeligt at sætte din fine pladespiller væk for at stille flere forstærkere ind Men det er da lækkert md den nye Cd afspiller! Hvorfor købte du det egentlig? bare for lige at have det hele

Ja den er god med dig bare ROLIG pladespilleren kommer så hurtigt det overhovedet er muligt ind i setuppet igen. Måske kommer den endda ind inden jeg får en ny hylde, jeg savner den sku Jeg har faktisk lovet mig selv, at jeg skulle eje en TB CD-afspiller en dag. Det var 100 % spontant indkøb
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Hold da fast det er stort det her:

200 sider er rundet
Svar: 3982
Visninger:105492
Kæmpe kæmpe Tandberg tillykke Tante

Tante, helt utroligt den måde du altid har bevaret den hyggelige stemning i tråden. Mens der er battlefield andre steder på sitet, kan man altid søge tilflugt her Der har ALTID været hjælp at hente - Ikke mindst fra dig, men også fra alle andre
TAK !

Kunne det tænkes at man kunne få et nostalgisk flashback

mvh. Henrik

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Dette er utvilsomt verdensrekord i Tandbergsider på Nett!!!!

Mvh Rune

motem
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2007
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Tilykke med 200sider, inponerende

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Hej Tante

Også et stort tillykke fra det nordjyske til dig med de 200 sider. Det er sgu imponerende, og andre steder har man da også kunnet se "tantes tråd" nævnt med stor respekt .

Tak til dig for kompetent og kvalificeret "support", og samtidig også et stort klap på skulderen til alle de bidragsydere, der har gjort denne tråd så inspirerende, og samtidig på en måde hvor den "gode" ånd og hjælpsomhed ALTID har været tilstede.

Mvh Thomas

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

motem
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

ulfsn skrev:

Det er ikke noe i veien med byggekvaliteten,verken inni eller utenpå på apparatene som heter 303.. et eller annet. Det er bare det at de ble lansert/markedsført som akkurat det de er;nemlig et noe nedskalert produkt i forhold til de tidligere(og senere i 3000 serien).Dvs en budsjett-serie.Prisene var jo også deretter.Unntaket var vel CD-spilleren,som av en eller annen grunn fikk en 303.. betegnelse likevel. Tror ikke konkursen litt før hadde all verden å si,for produksjonsrekka ble nok bare videreført uten så store endringer.-Men i likhet med alle andre konkurrenter trengte også Tandberg en billigserie for å appellere til en bredere kundegruppe,og de fleste her i landet er vel egentlig av den oppfatning at Mk II utgavene av 303.. et eller annet,er noe bedre i lyden enn de første seriene.- Jeg antar det kommer an på ørene som hører,men det er i alle fall visse endringer i Mk II apparatene som på papiret,i det minste,skal gi bedre lydkvalitet

Kan jo legge til at det er en grunn til at effekttrinnene fra Tandberg ser ut som kråkereir inni.Det som av ledninger ikke er tvinnet,ligger hulter til bulter.Dette er for å unngå støy,som lettere oppstår ved paralellførte ledninger.Må de paralellføres,så ble de tvinnet,noe som er en rimelig effektiv måte å skjerme kabler på.Ellers forsøkte de å kun krysse andre ledninger for å hindre innstråling av støykilder.Derfor kråkereiret,om noen har lurt på akkurat det!

Mvh Rune

Ja effekttrinnene ser ut som kråkereir inni, 3026A og 3036A er ganske unormalt rotete innvendig til å være fra Tandberg. Når det gjelder 3016A innvendig synes jeg den er forsåvidt pent oppbygd. Utrolig hvor mye de har fått satt inn i den kraft forsterkeren. Jeg har testet litt effekt trinn og det er utrolig hvor sterk den er. Har jo testet den opp mot nierne og de blir småe i forhold. Det jeg lurte på var åssen du har brokoblet to 3026A? og hvor mye effekt du får ut av de. Jeg har to stk så det hadde vært morsomt. Må man gjøre noe spesielt?

Qbiq
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

200 sider feelgood positiv nordisk audio lykke :)

takk for masse god underholdning! og håper du/dere/alle holder motivasjonen oppe for 200 sider TIL

:)

Mvh: PerS

+ Vintage Setup (Snell/Marantz)
+ AV Setup (Yamaha, Samsung, Energy, Canton)
Til top Vis Qbiq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Qbiq

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Tillykke, Tante! Du er ved at være en legende.

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Hei Motem!

Du vet jo sikkert at 3016 egentlig er en forforsterker+ en dual mono effektforsterker.pga en større fysisk form,og pga den separerte oppdelingen dette innebar,så var ikke behovet for "kråkereir" så påtrengene.Dvs i grove trekk at lavstrømsdelen,bare i liten grad har særlig nærkontakt med effektdelen av forsterkeren.Kråkereir-måten å bygge på var i grunnen modig gjort av Tandberg den gangen,for i de fleste konkurrerende apparater var alt så pent,så pent så..Desverre gikk ofte dette ut over lyden.Igjen betyr det at,til og med,det nyere Tandberg ikke skydde noe middel for å oppnå den beste lyden

Når det gjelder brokoplingen av 3026,som forøvrig viste seg usedvanlig vellykket,så måtte det en ekstern brokopling til.Den finnes ikke i handelen,men må bygges selv.Den totale ut-effekten ser ekspertisen ut til å anslå til rundt 2 x 450 W.Noe som betyr at jeg for tiden antagelig sitter på tidenes kraftigste Tandberg anlegg.Det er også et håndtegnet skjema her,til alle selvbyggere som måtte være interessert!

Du kan lese om denne saken i "Magisk Boks" tråden på AA her;

http://www.alternativaudio.com/forum/viewtopic.php?f=15& t=3204

Mvh Rune

Larsen69
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 12 Februar 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Også et stort TILLYKKE fra mig, selv om I ikke kender mig. Jeg følger daglig Jeres tråd, for den glæde, entusiasme og positive stemning I udstråler, bringer mig altid i godt humør!

Citat Casper_W: "Cerwin Vega er bygget til at spille højt - ellers græder de"
Til top Vis Larsen69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Larsen69

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 05:46 | IP-adresse registreret  

Ulfsn:Tak for uddybende info om 30XX 'mkII'.Jeg erkender blankt at jeg aldrig rigtigt har hørt mkII-udgaven af Tandberg's 3000-serie.Så mine aversioner går mest på at de er anderledes bygget(jeg taler om selve designet her,ikke om det der er indeni)

Ja,det er noget af en 'monster'-tråd,denne Tandberg-tråd Tak for alle lykønskningerne,som jeg straks sender tilbage til jer allesammen.For uden jer var der nok lidt stille her i tråden Det er jo også fantastisk at Norge er så stærkt repræsenteret her Internettet har æren for at vi har kunnet samle en masse vidende mennesker på ét sted,fra nær og fjern
Jeg er i lighed med 2-mas og Roky meget taknemmelig for den store hjælpsomhed der findes her Det er fantastisk at der altid er en der lige kan hjælpe med det ene eller det andet.Man taler så meget om hvor selviske folk er blevet ude i samfundet.Det gælder åbenbart ikke her og tak for det
Det er utroligt så mange forskellige apparater der efterhånden har været oppe og vende.Det er vældigt spændende,når man nu er til Tandberg,nærmest i alle afskygninger(indtil 1999)
Og så er jeg personligt rigtig glad for at et par gode håndfulde mennesker her der har turdet at anskaffe sig et ca 30 år gammelt Tandberg-apparat,og tilmed har opdaget at der var den lyd som man har ønsket sig Det er altså ikke kun mig der siger at Tandberg er sagen Bevarres,det kan være meget drilsk,når det ikke virker(her tænker jeg især på stakkels Tunghør og hans forheksede TR2075 ).Især når man ikke er elektronik-kyndig......men så er det at hjælpsomme brugere stiller op og på en eller anden måde får gang i et små-defekt apparat igen Og glæden ved at lytte til musik er igen det som det drejer sig om

Som I nok kan se,så er denne tråd det første jeg ser på nettet om morgenen,sammen med min morgenkaffe Det er ren meditation

Go' dag,allesammen    

P.S.Tandberg genopstår som TV-producent:

Nydeligt Artiklen kan læses her: )

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 06:35 | IP-adresse registreret  

stort tillykke skal der gjalde fra mine Revox højtalere (som får alt Tandberg til at ligne den rene sylfide skønkunstneriske design) til alle I trofaste i Tantes følge og ikke mindst til "fruen" selv for at køre den hyggeligste tråd på hifi4all

Revox  BX-4100

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2008 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Roky:Tillykke med sagerne Og du er hardcore nok til at få det i hus for selv at danne dig dit helt eget personlige indtryk Respekt! Det er som det har været her i lang tid.Det skal ind i setup'et i stuen for at jeg kan vurdere et apparat.Deshalb die grosse mänge im haus
Din 'fjernstyring' er til 4000-serien,som man kan se (RC4070):
Men hvad gør det,når den også kan styre din TCD3035A
Jeg er ikke alt for overrasket over at du ikke er helt oppe og ringe over 3038(forforstærker).Personligt ville jeg mene at det må være væsentligt mere interessant at få et effekttrin der ikke er alt for langt fra TR2075(3006 på 150 Watt eller to stk 3009 på 180 Watt).De 3000-apparater du der har købt er fra efter endnu en konkurs.Og jeg er ret sikker på at man bare skulle på fode igen,på bekostning af den uovertrufne kvalitet som Tandberg hidtil havde stået for,desværre.No offense,Roky,men du skulle se de første apparater fra 3000-serien,kontra 'mkII' af 3000-serien som dine grejer er fra.Der er en verden til forskel i byggekvaliteten i det ydre(jeg ved ikke noget om indmaden,men noget MÅ der være givet køb på).
Jeg kan huske at jeg selv rynkede på næsen da 3000-serien 'mkII' kom.Jeg skulle ikke nyde noget,men holdt fast i min 3008,2 stk 3009,3011,3014 og min 3015 Jeg skriver ikke dette for at gøre dig ærgelig,det er bare et faktum at det der er fra den sene 3000-serie ikke er nær så gennemført,som det første fra 3000-serien.
Men det ser nu alligevel ret fedt ud:

Og det faktum at du kan betjene det hele med din fjernbetjening tæller jo også noget på bekvemmeligheds-kontoen
Jeg må igen tage hatten af for at du køber en 'ren' tuner.....dét er der ikke mange der gør i vore dage.Flot,Roky Er tuneren så bedre end TR2075 eller hvordan? Du har jo allerede løftet sløret lidt for at rent forforstærker-mæssigt,så er der ikke noget at hente med 3038 contra TR2075's indbyggede ditto,right?
Giv nu grejerne lidt tid....det tager jo lidt tid for ens sarte ører at vænne sig til ny lyd.Jeg kender det godt Og meld endelig tilbage med nye aha-oplevelser,gode som mindre gode Det er jo trods alt Tandberg og det er svært at gå helt galt i byen med Tandberg Selv i de helt små størrelser er det muligt at blive imponeret.Det skal bare sættes rigtigt sammen

Tante: Tak for det. Mærkeligt at jeg har en fjernbetjening fra 4000 serien. Den kan faktisk både styre forforstærker, tuner og CDafspiller. Lidt blæret Jeg havde godt nok ikke troet jeg skulle have en fjernbetjening til mit efterhånden noget prægede Tandbergsetup. Jeg synes faktisk at kvaliteten er ganske fornuftig med de produkter jeg har fået, MEN kan godt spore en nedtrapning i kvalitet. Jeg er overhovedet ikke ærgerlig- I hvert fald så er 3035 A en feed afspiller Det er svært at sige med tuneren. Da jeg satte TR2080 til i går kunne jeg høre der skete ting og sager. Jeg tror faktisk det den bedste tuner af de tre- TR2075 kan ikke måle sig med TR2080 (måske er den alligevel træt) i mit setup. 3031A a der bestemt en klassetuner, synes alligevel at TR2080 gør det mindst lige så godt. Jeg er ikke overvældet over 3038 A's evner som forforstærker. Den lyder lidt lukket i det. Den skal selvfølgelig have en chance, men sammen med TR2075 er det ikke et top $ match

ulfsn: Rigtig god forklaring!

Tante: Fedt at Tandberg vender tilbage. Håber ikke det bliver et konsumprodukt- Har du læst at der er en der har kommenteret TR2075 i "comments"

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Hallo i Tandberg forumet til jer alle fra mig  her fra Thailand

Der er da bare fuld hammer paa, her i Tandberg forumet  og av for nogle erhvervelser i skraber til jer

Her er der da ogso fuld fart paa  jeg kan ikke vedhefte nogle foto'  da jeg bliver kikket over skulderen i mens jeg skriver til jer her paa net-stedet, af en ansat  men, men, da i jo har en livlig fantasi  kan i jo nok selv taenke jer til de foto', ik ps de Thai-piger er bar saa hammer flotte, saa rygtet taler sandt    

Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

motem
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2008 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

ulfsn skrev:

Hei Motem!

Du vet jo sikkert at 3016 egentlig er en forforsterker+ en dual mono effektforsterker.pga en større fysisk form,og pga den separerte oppdelingen dette innebar,så var ikke behovet for "kråkereir" så påtrengene.Dvs i grove trekk at lavstrømsdelen,bare i liten grad har særlig nærkontakt med effektdelen av forsterkeren.Kråkereir-måten å bygge på var i grunnen modig gjort av Tandberg den gangen,for i de fleste konkurrerende apparater var alt så pent,så pent så..Desverre gikk ofte dette ut over lyden.Igjen betyr det at,til og med,det nyere Tandberg ikke skydde noe middel for å oppnå den beste lyden

Når det gjelder brokoplingen av 3026,som forøvrig viste seg usedvanlig vellykket,så måtte det en ekstern brokopling til.Den finnes ikke i handelen,men må bygges selv.Den totale ut-effekten ser ekspertisen ut til å anslå til rundt 2 x 450 W.Noe som betyr at jeg for tiden antagelig sitter på tidenes kraftigste Tandberg anlegg.Det er også et håndtegnet skjema her,til alle selvbyggere som måtte være interessert!

Du kan lese om denne saken i "Magisk Boks" tråden på AA her;

http://www.alternativaudio.com/forum/viewtopic.php?f=15& t=3204

Mvh Rune

Det ser og høres spennende ut ps jeg vet om en som har gjort det samme med 2stk 3016A. Da begynner det bli skremmende mye effekt og ikke minst mye strøm.

Men jeg har ett spørsmål, hvordan tar dette på forsterkrene. Tåler de det over tid? Må vel bli en slags belastning.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Roky:Jeg kan ikke finde noget om TR2075 i 'comments'.Kan du ikke lige linke til det?Takker

Guldtuborg:Nøøøj,er du i Thailand nu?Jeg er NÆSTEN ikke misundelig Snup en Beer Singha,nu de ikke har Guldtuborg derude Hvis du lige er kommet derud,så er din timing fantastisk.Vejret her er ved at være Tandberg-vejr= til at sidde indendøre og dyrke grejet og især musikken Fortsat rigtig go' ferie derude.NYD DET!

Og så er det da lige før at jeg kunne overveje sådan et 'Tandberg' TV(det er ikke helt ægte,desværre):

Det er godt nok flot og elegant

.....Roky:Jeg HAR fundet det der 'comments' Og jeg er ganske enig

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Ja, tillykke med de 200 Tante  - der er da blevet sludret lidt Tandberg efterhånden

2 x 450 Tandberg watt, ulfsn - Der må man da kunne tale om jerngreb om højttalerne!
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2008 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

I den grad man kan snakke om en svakhet på SMene,så er det til tider en litt slapp mellomtone.Dette er ikke noe de fleste hverken gidder,eller bryr seg om å gjøre noe med-for det er et ytterst marginalt problem.Men med nok watt etter brokoplingen av 3026 er det ikke antydning til slurv i lyden uansett hvor lavt du spiller.Systemet låter nå full range på alle lydnivåer(som er interessante for meg..)

Hvordan dette sliter på forsterkerene? Vet ikke,ingen ser ut til å kunne svare på det,men jeg har tenkt å finne det ut på den enkle måten-spille spille spille osv.

Poenget med å brokople 3016 høres litt søkt ut i mine ører..Den er jo så strøm/wattsterk alene,i tillegg til at hver av kanalene allerede har hver sin trafo,at ekstraeffekten ikke burde ha særlig stor betydning.

Fjernkontrollen til 4000 serien er grei å ha om du skulle finne på å eie en 4035 eller en 4025 CD spiller,for selv om de andre fjernkontrollene til 3000 serien også kan betjene 4000 serien,så er det en mangel med dem! Den digitale utgangen på CD spillerene i 4000 serien kan kun aktiveres via 4070,og kun via fjernkontroll.Så om du hekter på en ekstern DAC på feks 4025 så vil dette ikke virke i det hele tatt uten en 4070 i tillegg.Digital utgang skrur seg også av hver gang du skrur av strømmen på spilleren,så dette er ikke noe du bare kan gjøre en gang.

Mvh Rune

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
.....Roky:Jeg HAR fundet det der 'comments' Og jeg er ganske enig

Fint - Tante, ku' du så ikke lige linke det. Jeg ka' sgutte finde det.

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes