Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 08:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Super flotte billeder,Roky!!

Så dem tager vi lige igen,nu da det er en billede-tråd.Hjemme hos Roky:

bl@bazic.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Sølvsuper 10, 11 og 12. MB skala går fast

Har set et par steder i tidligere indlæg at ejere at nævnte Sølvsuper modellerne oplyser at skalaen på MB ikke funker.

Det der er galt er at drejekondensatoren går fast i sit leje når den ikke bruges. Det kan løses ved at dryppe først et par dåber rense benzin ned i det forreste leje (mellem snorhjul og drejekondensatoren) pas på der ikke kommer noget på skalasnoren. lad det stå lidt og forsøg så med en lille svensk nøgle at dreje kondensatorens aksel, den har en flade uden for snorskiven. Det med benzinen skal måske gentages. Når akslen så er løsnet dryppes et på dråber olie ned til lejet.

Brug endelig ikke silicone olie, en enkelt dråbe og det er over hele radioen.

Og husk så jævnligt at dreje MB skalahjulet.

TR200 åbnes ved at fjerne de to endestykker, dernæst fjernes toppen. Den skal løftes op, endelig ikke skubbes sideværts (træk evt. front og bagstykke lidt fra hinanden.

God arbejdslyst.

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 01:23 | IP-adresse registreret  

Husk nu lodningerne er i bunden - så jeg mener stadig du kan nøjes med de tre skruer i bunden. Bare for at checke lidt hurtigt.

Sov godt.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

---------------------------------------------- O-P-R-O-P ! -----------------------------------------------------------

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007
Lokalitet: Norge
Sendt: 22 Juni 2008 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

Jeg begynner seriøst å tro at uttrykket i øynene på logo-sheriffen din gjenspeiler hva du får lyst til å gjøre når du får øye på noe annet audio enn Tandberg.

Du er en gal,gal mann Tante!...Vel-- Ikke galere enn meg,men likevel......

Mvh Vebjørn

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2008 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Ulfsn:Ovenstående indlæg tager jeg som et stort kompliment!

Jeg nyder i den grad at høre bånd i øjeblikket på Tandberg TCD300 Det kommer lidt i bølger.Det er bare lækkerier at kunne spille stort set alle gængse medier,og så med den store tilfedshed der er med lyden Lige p.t. er det altså bånd der rykker.
Hvad der egentlig lyder 'bedst' er svært at svare på.CD-afspilleren lyder på en måde,pladespilleren lyder på en anden måde og båndoptageren lyder igen på en anden måde.Det ville være lidt kedeligt hvis det hele lød ens.Men når det er sagt,så er der FED lyd fra de tre meget forskellige kilder

Apropos båndoptagere,så er her en spændende sag:

Auktionen over Tandberg TCD910 kan ses her! : )
Den skulle være verdens bedste båndoptager........

Ifølge Norsk Radiohistorisk Forening er der produceret under 400 eksemplarer af TCD910.Prisen i 1985 var 27.000 kroner

Roky:Jeg er vild med dine billeder Flotte sager du har der!

Hvad foretrækker du så nu?TR2080(øverst) eller TR2075(nederst) Ud med sproget

Go' søndag

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Sendt: 22 Juni 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Lækker sag sådan en tcd 910 - den ser også ud til at blive halvdyr, og så endda som defekt.

-Er der noget med at en 2055 har tunerdelen fra 2075 mk2, altså den gode Fm tunerdel? Passer den så lige ind i en 2075'er?

Har ikke 75'eren hjemme lige nu, så jeg kan ikke rigtig sammenligne. Hvis jeg alligevel ender med at slagte den 2055'er, så kan jeg lige så godt ta' den bedste tunerdel og bruge den i storebror
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Juni 2008 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Tante: Tak - Utroligt hvad man kan oprette med et lille kompaktkamera og et lille stativ(Ikke mit på billedet):

Vil i øvrigt anbefale alle at investere i et stativ, hvis man har problemer med rystede billeder eller bare generelt vil tage SUPER skarpe billeder af sine grejer

Tante: Måske jeg skal kigge efter en Tandberg Båndoptager

Jo, der blev testet godt og grundigt i fredagsBig smile Testen startede som en tunertest - Et skridt af gangen, og bagefter stod den på TR2080 VS TR2075 VS 3038 A test

Ud på de sene nattetimer var jeg dog for træt til at gennemføre amp/pre testen helt til ende, men der skete noget mere eller mindre pudsigt

Her tunertesten i kortfattede ord:

Tunertest:
I den første test vil jeg forsøge at finde ud af hvilken tuner: TR2080, TR2075 og 3031A som jeg finder bedst.
Jeg har valgt i tunertesten at sætte 3038A sammen med TR2075’s effektdel= Feeed lyd

TR2080: MEGET detaljeret. Mangler en smule bund i forhold til de andre. Til gengæld er den mere kontant i bassen Lidt udynamisk. Fanger utroligt mange kanaler.

TR2075: Minder en del om 3031A. Er lidt mere lys i lyden og bunden er også lidt løs i det. Fanger kanalerne rigtig godt, men der er en smule støj og brum i baggrunden. Måske trætte komponenter???

TR3031A: Lyden er meget lukket og på en måde en smule kedelig. I forhold til de to andre er der ikke nær så meget attack i lyden. Bunden er noget mudret og ikke nær så fast som i de to andre – Til gengæld er der meget af den. Der er INTET støj at spore.

Delkonklusion/konklusion: Alle tre tunere gør det rigtig rigtig godt. De har alle deres stærke sider og ulemper. TR2075 og 3031A minder rimeligt meget om hinanden. Fordelen hælder dog til TR2075’s side da den er bedst til at placere musikkerne i mit lille kammerværelse. TR2080 er den jeg overall synes er bedst. Den mangler en smule power og bund, men det er der jo bod for. Den er lige så god som TR2075 til at få musikkerne ud i rummet – om ikke bedre. Den fanger kanalerne rigtig rigtig godt! Oven i det er den jo bare hammer hammer flot.

Da jeg forsøgte med TR2075 som effekt og TR2080 og 3038A som pre, var forskellene kæmpe kæmpestore. 3038A var utroligt ørevenlig, med masser af punch og dynamik og 100 % klar i lyden. Udover det er den bare en smule kedelig at lytte på
TR2080 var meget skarp at lytte på - Selv ikke en nedgearing på treble eller high filtre 2 kunne gøre det Referencepladen er Brothers In Arms - Man er vel DS mand - Jeg har valgt den pga. at jeg kender den ufattelig godt, utrolig god lyd, musikken er noget af det bedste og numre jeg kan høre time efter time På "spidst" grej bliver lyden dog hurtigt trættende  at høre på, hvis man er vant til at høre på der der er bedre På kl 9 var TR2080 nærmest ulidelig. Godt nok havde jeg hørt musik hele aftenen og var måske en smule træt i ørene, men tænkte ahhh, det kan ikke passe??? - Skulle jeg virkelig slutte af med så mange spekulationer om at TR2080 var så meget dårligere ? - På med TR2075 som pre - Det er kun at flytte et kabel og på med en bøjle. Lyden var med et meget mere dynamisk; skal lige nævne et helt fantastisk punch i Money For Nothing (Her: Hvis der er nogen der ikke kender den, eller har glemt hvordan den er(De fee trommer starter omkring 0.55 i videoen - Noget senere i den originale)). Jeg kunne høre musikken kl 9 uden problemer - Natuligvis var det uden loudness og tonekontrol i neutral- Ikke engang med loudness tror jeg at TR2080 kan give TR275 konkurrence
Med ro i sindet kunne jeg derefter få en god nats søvn

Hvor er de bare flotte:

Sweetspot(Det ik' så ringe endda):

Go' søndag i lige måde og til alle andre

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007
Sendt: 22 Juni 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Det er bare å konkludere at vi hører med,så godt som,samme ører Roky! Fin test-og du har kommet litt mer vitenskapelig fram til samme konklusjon som meg angående de apparater du har testet.Jeg har bare byttet og lyttet uten plan og mening jeg

Noe som kanskje kunne vært nevnt er de litt forskjellige måtene(eller mangel på sådant)de forskjellige apparatene har til å skape holografi/romfølelse i lyden.Dette er noe jeg synes er noe av det viktigste i all lyd.-Men jeg forstår at det kan være litt vanskelig å få fram inne på et relativt lite soverom.

Mvh Rune

Bartesam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2007
Sendt: 22 Juni 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Jeg har brugt de forgangne to nætter efter arbejde på at optage ham her:

En 3-dobbelt live LP med Leon Russell Det er et fantastisk album!! Der er fuld skrue på fra første skæring.Rock & Roll,blues og et stænk gospel.Der er bare et enkelt nummer der ikke holder standarden.Så det er smidt sidst på båndet.Genialt med båndoptager
Jeg har besluttet mig for at koncentrere mig om Tandberg TCD300(den sorte sag øverst på billedet):

Det er Tandberg's første kasette-båndoptager.Den blev lanceret i 1972(og holdt i små to år) og min spiller og optager dælme som var den ny Jeg satte den sammen med Huldra 10(1973-77) igår.Og min pladespiller ligeså(Tandberg TT500).Og som kronen på værket iførte jeg mig mine Sansui SS2:

Jeg kender ikke det eksakte årstal for mine Sansui hovedtelefoner,men et kvalificeret gæt vil være 1972/73.

LP'en med Leon Russell er fra 1973.......så det bliver ikke mere samtidigt mht grej og musik Det lyder knaldhamrende fedt!
Hvis man godt kan li' Rock & Roll med piano,a la Little Richard og Jerry Lee Lewis med et kraftigt stænk af The Allmann Brothers,så er Leon Russell et MUST Og her er så et tilbud til jer med båndoptagere:Jeg sender gerne hele Leon Russell på et Chrome-bånd til dig der har en anden fed live-indspilning på bånd,som du vil sende den anden vej

Leon Russell med J.J.Cale(live) : ) Klippet er noget nyere en den omtalte LP,men det swinger sgu lige godt af den grund

Jeg er faktisk ganske godt tilfreds med bare en enkelt båndoptager,men jeg gætter på at jeg ender med to Tandberg båndoptagere alligevel

Den Leon Russel trippel vinyl er bare helt rå. Flere av disse låtene ble framført på George Harrisons trippel LP A concert for Bangla Desh. Den må du også få tak i.

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

ulfsn skrev:

Det er bare å konkludere at vi hører med,så godt som,samme ører Roky! Fin test-og du har kommet litt mer vitenskapelig fram til samme konklusjon som meg angående de apparater du har testet.Jeg har bare byttet og lyttet uten plan og mening jeg

Noe som kanskje kunne vært nevnt er de litt forskjellige måtene(eller mangel på sådant)de forskjellige apparatene har til å skape holografi/romfølelse i lyden.Dette er noe jeg synes er noe av det viktigste i all lyd.-Men jeg forstår at det kan være litt vanskelig å få fram inne på et relativt lite soverom.

Mvh Rune

Ja mit rum er kun på 7,75 kvm - Men alligevel er den lyd jeg har nu noget det bedste jeg har hørt - Det er bare så hammerfedt

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2008 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:

ulfsn skrev:

Mvh Rune

Ja mit rum er kun på 7,75 kvm - Men alligevel er den lyd jeg har nu noget det bedste jeg har hørt - Det er bare så hammerfedt

Roky:Lige en kort kommentar;der er kun en vej derfra hvor du er nu,og det er ned ad bakke Hold du bare fast i især TR2075.Det laves bare ikke mere i den kvalitet!! Tak for en flot og meget informativ test Du kører med klatten

Jeg er blevet forfalden til dem her:

Jeg tør ikke tænke på hvor godt et sæt Tandberg hovedtelefoner måtte lyde...................men det må være RET godt

Vi får lige et par highlights fra 'Roky Ressidence' :

Og igen TCD910,verdens bedste båndoptager!!     :

Hwaaaaa....ska' det være med det hele?

Bartesam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2007
Sendt: 23 Juni 2008 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Det stemmer det derre. Før eller senere ender du med Tandberg. Blir en sykdom Min sønn og jeg har kjøpt en 3080A og en spiller ny 4025. Skål

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2008 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
Jo, der blev testet godt og grundigt i fredagsBig smile Testen startede som en tunertest - Et skridt af gangen, og bagefter stod den på TR2080 VS TR2075 VS 3038 A test

En fantastisk flot test du har lavet der - hatten af for dig. En test der - som jeg har forstået det - fortæller, at den store forskel på 2075 og 2080 ligger i pre-amp. At du alligevel kan høre så store forskelle på de 2's udgange - er det ikke lidt besynderligt. Gad vide om du måske alligevel har en lidt skranten 2080 - husk at få tomgangsstrømmen checket. Det er så enkelt og har så stor betydning.   

Hvis ikke jeg har læst din test rigtigt - så gi' lige besked.   

God Sankt-Hans aften - til alle. 

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:

Roky:Lige en kort kommentar;der er kun en vej derfra hvor du er nu,og det er ned ad bakke Hold du bare fast i især TR2075.Det laves bare ikke mere i den kvalitet!! Tak for en flot og meget informativ test Du kører med klatten

Tak - Bare rolig TR2075 forlader mig ikke sådan lige - Og heller ikke TR2080

Skal også have testet min Denon CDafspiller VS 3035 A for at  høre  hvordan  og hvorledes- Det bliver spænende.

X-ray skrev:

Roky skrev:

En fantastisk flot test du har lavet der - hatten af for dig. En test der - som jeg har forstået det - fortæller, at den store forskel på 2075 og 2080 ligger i pre-amp. At du alligevel kan høre så store forskelle på de 2's udgange - er det ikke lidt besynderligt. Gad vide om du måske alligevel har en lidt skranten 2080 - husk at få tomgangsstrømmen checket. Det er så enkelt og har så stor betydning.   

Hvis ikke jeg har læst din test rigtigt - så gi' lige besked.   

God Sankt-Hans aften - til alle. 

Tak. Jo det er rigtigt. Nu har jeg ikke forsøgt mig med TR2080 som ren effekt, men der burde jo ikke være den store forskel.
Nej der er ikke tjekket tomgangsstrøm, men kunne ikke forestille mig at den yder dårligere af den grund- Den bliver noget mere varm end TR2075 = At den går højere tomgang = Bedre lyd ?

God Sankt- Hans aften i lige måde

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2008 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Så gik eftermiddagen i rigtig hyggeligt selskab - jeg fik lyttet lidt på mine nye DYNACO A-25X (20kr.). De spiller godt, sådan et par gamle svende. God synergi med de andre komponenter i setup'et - selvfølgelig. I får et hurtigt billed - med modlys og det hele.

Go' dag.

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Hey, jeg synes bestemt jeg kan genkende en af skønhederne du der´viser frem  . -Og den skulle snart være på vej til endnu en omgang prøvekørsel . Spændende om den forheksede fra Kolding snart kan finde på mere..

Fede nye højttalere du har fået - og de spiller godt med 75'eren?

-nt-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

X-ray skrev:

Så gik eftermiddagen i rigtig hyggeligt selskab - jeg fik lyttet lidt på mine nye DYNACO A-25X (20kr.). De spiller godt, sådan et par gamle svende. God synergi med de andre komponenter i setup'et - selvfølgelig. I får et hurtigt billed - med modlys og det hele.

Go' dag.

K**t et fedt fund de Dynaco A-25! Godt at høre, at de spiller godt sammen med dit Tandberg! Håber selv på, at jeg en dag støder på et par A-25 i en genbrugsbutik eller på et loppemarked. Har nemlig hørt, at de skulle spille rigtig godt, men de er jo også nærmest legendariske hos amerikanske vintage-hifi nørder.

Hvor fandt du dine?

Til top Vis -nt-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -nt-

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

-nt- skrev:

Hvor fandt du dine?

De kom i hus på et af de lokale loppemarkeder - søg og du må finde - der er garanteret et sæt mere et sted derude. For bare 20kr. 

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

tunghoer skrev:

-Er der noget med at en 2055 har tunerdelen fra 2075 mk2, altså den gode Fm tunerdel? Passer den så lige ind i en 2075'er?

Anyone? -Nu er 75'eren jo snart tilbage på borgen , og da den alligevel skal udstyres med nyindkøbt og alt for dyrt skalaglas (denne gang med skrift, og forhåbentlig den rigtige Tandbergblå ) , og fungerende signalmeter , så kunne jeg lige så godt klare tuneren i samme omgang.

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes