Forfatter |
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
bl@bazic.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 76
|
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sølvsuper 10, 11 og 12. MB skala går fast
Har set et par steder i tidligere indlæg at ejere at nævnte Sølvsuper modellerne oplyser at skalaen på MB ikke funker.
Det der er galt er at drejekondensatoren går fast i sit leje når den ikke bruges. Det kan løses ved at dryppe først et par dåber rense benzin ned i det forreste leje (mellem snorhjul og drejekondensatoren) pas på der ikke kommer noget på skalasnoren. lad det stå lidt og forsøg så med en lille svensk nøgle at dreje kondensatorens aksel, den har en flade uden for snorskiven. Det med benzinen skal måske gentages. Når akslen så er løsnet dryppes et på dråber olie ned til lejet.
Brug endelig ikke silicone olie, en enkelt dråbe og det er over hele radioen.
Og husk så jævnligt at dreje MB skalahjulet.
TR200 åbnes ved at fjerne de to endestykker, dernæst fjernes toppen. Den skal løftes op, endelig ikke skubbes sideværts (træk evt. front og bagstykke lidt fra hinanden.
God arbejdslyst. __________________ Børge
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk nu lodningerne er i bunden - så jeg mener stadig du kan nøjes med de tre skruer i bunden. Bare for at checke lidt hurtigt.
Sov godt. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ulfsn Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 129
|
Sendt: 22 Juni 2008 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg begynner seriøst å tro at uttrykket i øynene på logo-sheriffen din gjenspeiler hva du får lyst til å gjøre når du får øye på noe annet audio enn Tandberg.
Du er en gal,gal mann Tante! ...Vel-- Ikke galere enn meg,men likevel......
Mvh Vebjørn   __________________ Egentlig holder det med Tandberg,men det er mye som er morsomt likevel..
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juni 2008 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
Sendt: 22 Juni 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækker sag sådan en tcd 910 - den ser også ud til at blive halvdyr, og så endda som defekt. -Er der noget med at en 2055 har tunerdelen fra 2075 mk2, altså den gode Fm tunerdel? Passer den så lige ind i en 2075'er? Har ikke 75'eren hjemme lige nu, så jeg kan ikke rigtig sammenligne. Hvis jeg alligevel ender med at slagte den 2055'er, så kan jeg lige så godt ta' den bedste tunerdel og bruge den i storebror
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 22 Juni 2008 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante: Tak  - Utroligt hvad man kan oprette med et lille kompaktkamera og et lille stativ(Ikke mit på billedet):  Vil i øvrigt anbefale alle at investere i et stativ, hvis man har problemer med rystede billeder eller bare generelt vil tage SUPER skarpe billeder af sine grejer  Tante: Måske jeg skal kigge efter en Tandberg Båndoptager  Jo, der blev testet godt og grundigt i fredags  Testen startede som en tunertest - Et skridt af gangen, og bagefter stod den på TR2080 VS TR2075 VS 3038 A test  Ud på de sene nattetimer var jeg dog for træt til at gennemføre amp/pre testen helt til ende, men der skete noget mere eller mindre pudsigt  Her tunertesten i kortfattede ord:
Tunertest: I den
første test vil jeg forsøge at finde ud af hvilken tuner: TR2080, TR2075 og
3031A som jeg finder bedst. Jeg har
valgt i tunertesten at sætte 3038A sammen med TR2075’s effektdel= Feeed lyd   
TR2080:
MEGET detaljeret. Mangler en smule bund i forhold til de andre. Til gengæld er
den mere kontant i bassen Lidt udynamisk. Fanger utroligt mange kanaler.
TR2075:
Minder en del om 3031A. Er lidt mere lys i lyden og bunden er også lidt løs i
det. Fanger kanalerne rigtig godt, men der er en smule støj og brum i
baggrunden. Måske trætte komponenter???
TR3031A:
Lyden er meget lukket og på en måde en smule kedelig. I forhold til de to andre
er der ikke nær så meget attack i lyden. Bunden er noget mudret og ikke nær så
fast som i de to andre – Til gengæld er der meget af den. Der er INTET støj at
spore.
Delkonklusion/konklusion:
Alle tre tunere gør det rigtig rigtig godt. De har alle deres stærke sider og
ulemper. TR2075 og 3031A minder rimeligt meget om hinanden. Fordelen hælder dog
til TR2075’s side da den er bedst til at placere musikkerne i mit lille
kammerværelse. TR2080 er den jeg overall synes er bedst. Den mangler en smule
power og bund, men det er der jo bod for. Den er lige så god som TR2075 til at
få musikkerne ud i rummet – om ikke bedre. Den fanger kanalerne rigtig rigtig
godt! Oven i det er den jo bare hammer hammer flot.
Da jeg forsøgte med TR2075 som effekt og TR2080 og 3038A som pre, var forskellene kæmpe kæmpestore. 3038A var utroligt ørevenlig, med masser af punch og dynamik og 100 % klar i lyden. Udover det er den bare en smule kedelig at lytte på  TR2080 var meget skarp at lytte på - Selv ikke en nedgearing på treble eller high filtre 2 kunne gøre det       Referencepladen er Brothers In Arms - Man er vel DS mand  - Jeg har valgt den pga. at jeg kender den ufattelig godt, utrolig god lyd, musikken er noget af det bedste og numre jeg kan høre time efter time  På "spidst" grej bliver lyden dog hurtigt trættende at høre på, hvis man er vant til at høre på der der er bedre   På kl 9 var TR2080 nærmest ulidelig   . Godt nok havde jeg hørt musik hele aftenen og var måske en smule træt i ørene, men tænkte ahhh, det kan ikke passe??? - Skulle jeg virkelig slutte af med så mange spekulationer om at TR2080 var så meget dårligere ? - På med TR2075 som pre - Det er kun at flytte et kabel og på med en bøjle  . Lyden var med et meget mere dynamisk; skal lige nævne et helt fantastisk punch i Money For Nothing ( Her: Hvis der er nogen der ikke kender den, eller har glemt hvordan den er  (De fee trommer starter omkring 0.55 i videoen - Noget senere i den originale)). Jeg kunne høre musikken kl 9 uden problemer  - Natuligvis var det uden loudness og tonekontrol i neutral- Ikke engang med loudness tror jeg at TR2080 kan give TR275 konkurrence  Med ro i sindet kunne jeg derefter få en god nats søvn  Hvor er de bare flotte   :  Sweetspot(Det ik' så ringe endda  ):  Go' søndag i lige måde og til alle andre
|
Til top |
|
|
ulfsn Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 129
|
Sendt: 22 Juni 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er bare å konkludere at vi hører med,så godt som,samme ører Roky! Fin test-og du har kommet litt mer vitenskapelig fram til samme konklusjon som meg angående de apparater du har testet.Jeg har bare byttet og lyttet uten plan og mening jeg
Noe som kanskje kunne vært nevnt er de litt forskjellige måtene(eller mangel på sådant)de forskjellige apparatene har til å skape holografi/romfølelse i lyden.Dette er noe jeg synes er noe av det viktigste i all lyd.-Men jeg forstår at det kan være litt vanskelig å få fram inne på et relativt lite soverom.
Mvh Rune __________________ Egentlig holder det med Tandberg,men det er mye som er morsomt likevel..
|
Til top |
|
|
Bartesam Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 62
|
Sendt: 22 Juni 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juni 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
ulfsn skrev:
Det er bare å konkludere at vi hører med,så godt som,samme ører Roky! Fin test-og du har kommet litt mer vitenskapelig fram til samme konklusjon som meg angående de apparater du har testet.Jeg har bare byttet og lyttet uten plan og mening jeg
Noe som kanskje kunne vært nevnt er de litt forskjellige måtene(eller mangel på sådant)de forskjellige apparatene har til å skape holografi/romfølelse i lyden.Dette er noe jeg synes er noe av det viktigste i all lyd.-Men jeg forstår at det kan være litt vanskelig å få fram inne på et relativt lite soverom.
Mvh Rune |
|
|
Ja mit rum er kun på 7,75 kvm   - Men alligevel er den lyd jeg har nu noget det bedste jeg har hørt - Det er bare så hammerfedt
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juni 2008 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Bartesam Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 62
|
Sendt: 23 Juni 2008 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det stemmer det derre. Før eller senere ender du med Tandberg. Blir en sykdom  Min sønn og jeg har kjøpt en 3080A og en spiller ny 4025. Skål  __________________ Mvh Tom
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juni 2008 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Jo, der blev testet godt og grundigt i fredags Testen startede som en tunertest - Et skridt af gangen, og bagefter stod den på TR2080 VS TR2075 VS 3038 A test |
|
|
En fantastisk flot test du har lavet der - hatten af for dig. En test der - som jeg har forstået det - fortæller, at den store forskel på 2075 og 2080 ligger i pre-amp. At du alligevel kan høre så store forskelle på de 2's udgange - er det ikke lidt besynderligt. Gad vide om du måske alligevel har en lidt skranten 2080 - husk at få tomgangsstrømmen checket. Det er så enkelt og har så stor betydning.
Hvis ikke jeg har læst din test rigtigt - så gi' lige besked.
God Sankt-Hans aften - til alle. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juni 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så gik eftermiddagen i rigtig hyggeligt selskab - jeg fik lyttet lidt på mine nye DYNACO A-25X (20kr.) . De spiller godt, sådan et par gamle svende. God synergi med de andre komponenter i setup'et - selvfølgelig . I får et hurtigt billed - med modlys og det hele .

Go' dag. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey, jeg synes bestemt jeg kan genkende en af skønhederne du der´viser frem  . -Og den skulle snart være på vej til endnu en omgang prøvekørsel  . Spændende om den forheksede fra Kolding snart kan finde på mere.. Fede nye højttalere du har fået - og de spiller godt med 75'eren?
|
Til top |
|
|
-nt- Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-ray skrev:
Så gik eftermiddagen i rigtig hyggeligt selskab - jeg fik lyttet lidt på mine nye DYNACO A-25X (20kr.) . De spiller godt, sådan et par gamle svende. God synergi med de andre komponenter i setup'et - selvfølgelig . I får et hurtigt billed - med modlys og det hele .

Go' dag.
|
|
|
K**t et fedt fund de Dynaco A-25! Godt at høre, at de spiller godt sammen med dit Tandberg! Håber selv på, at jeg en dag støder på et par A-25 i en genbrugsbutik eller på et loppemarked. Har nemlig hørt, at de skulle spille rigtig godt, men de er jo også nærmest legendariske hos amerikanske vintage-hifi nørder.
Hvor fandt du dine?
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
De kom i hus på et af de lokale loppemarkeder - søg og du må finde - der er garanteret et sæt mere et sted derude. For bare 20kr. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
tunghoer skrev:
-Er der noget med at en 2055 har tunerdelen fra 2075 mk2, altså den gode Fm tunerdel? Passer den så lige ind i en 2075'er?
|
|
|
Anyone? -Nu er 75'eren jo snart tilbage på borgen  , og da den alligevel skal udstyres med nyindkøbt og alt for dyrt skalaglas (denne gang med skrift, og forhåbentlig den rigtige Tandbergblå  ) , og fungerende signalmeter , så kunne jeg lige så godt klare tuneren i samme omgang.
|
Til top |
|
|