Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 17:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 02 Juli 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Så har jeg kigget lidt på den nye H9 i forklædning.
Efter at jeg lige fjernede det værste støv vovede jeg at sætte strøm til

DEN VIRKER SANDELIG

Der er en del brum, og forstærkeren bliver ekstrem varm ved strømforsyningen - Hvad kan det mon skyldes ?

NB. Slukker selvfølgelig forstærkeren efter kort tid.

Ulfsn: Der er radiomodul - Og den virker også
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Jeg faldt over en rigtig flot Tandberg Sølvsuper 11 i dag:
http://www.nrhf.no/TR-ss-11-71.html

Prisen lyder på 150,- hvilket jeg synes, lyder rimeligt?

bl@bazic.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Den kan jeg slå, jeg har lige købt en Sølvsuper 12, havde i forvejen Sølvsuper 12C. 3 stk Sølvsuper 11, palisander, teak og eg.. + lidt andre forskellige Tandberger.

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:

Jeg synes det lyder udemærket, 150 kr. er jo ikke alverden og du har måske mulighed for at videresælge den med fortjeneste eller for en anden tjeneste.
se på hvad LouBP gjorde med sin Tandberg, i hans vintage-tråd.
ang. pris så er pris vel afhængig af behov, men umiddelbart, så lyder det billigt

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
MathiasFB skrev:

Jeg synes det lyder udemærket, 150 kr. er jo ikke alverden og du har måske mulighed for at videresælge den med fortjeneste eller for en anden tjeneste.
se på hvad LouBP gjorde med sin Tandberg, i hans vintage-tråd.
ang. pris så er pris vel afhængig af behov, men umiddelbart, så lyder det billigt

Mon ikke, at jeg slår til

bl@bazic.dk:
Jeg har faktisk også en fin Sølvsuper 12.

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

-nt- skrev:
X-ray skrev:
-nt- skrev:

Hvor fandt du dine?

De kom i hus på et af de lokale loppemarkeder - søg og du må finde - der er garanteret et sæt mere et sted derude. For bare 20kr. 

Hvordan spiller de egentlig i forhold til dine Tandberg HiFi-System 15?

Tja - jeg har endnu ikke lavet en decideret sammenligning af de to sæt. Ej heller har jeg checket om delefilter og membraner er OK. Men det lyder som, at de er i fin form. Med hensyn til lyden fra Dynaco, er det tydeligt - at der er tale om et noget uldent/mørkt lydbilled. Diskanten er blød som silke(svært at beskrive). Så den umiddelbare konklusion må være at den er meget langt fra HS-15, som er meget tør og fast i lyden samt en knaldhamrende/ud af bukserne lækker mellemtone. Men det bliver spændende med en rigtig test/sammenligning. Klart bliver det med Tandberg som vinder - men Dynaco med en rigtig behagelig diskant. Vistnok en Dome(undersøges nærmere) - hvor HS-15 jo har en pap-membran. 

Tror iøvrigt at mine Dynaco A-25X gemmer på en lille hemmelighed. Selv om at jeg er sikker på at sættet altid har hørt sammen - er det som om at enhederne, ikke er placeret helt ens. Er der nogen der ved noget om dette.  

Fortsat go' sommer-aften

kvaal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004
Lokalitet: Norge
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Sølvsuper 11 er en riktig støvsuger til å ta inn svake stasjoner, så hvis du har lyst til å høre italienske stasjoner på FM så prøv den! Det har
forekommet
under spesielt gode værforhold i Norge.
Til top Vis kvaal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvaal

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

X-ray skrev:

Mellemhjulet skrev:
Jeg må jo give X-Ray ret. En TR1000 slentre let ind på førstepladsen af de Tandberg radioer jeg har hørt.Fik jo sidste år en TR1000 til 30 kr på loppemarked, men den lød meget "grå" i lyden. Nu har jeg fået sat 4 nye lytter i, de to var begyndt at lække lidt, og så var lyden altså en helt anden. Så af dem jeg har hørt er min favoritrækkefølge.

Hvis du lytter rigtig godt efter helt tæt ved HT - min.vol. - har du så en svag brummen (lidt research).

Når man skruer helt ned for styrken og omskifteren står på tape/cd indgangen, uden gang i cden, er der lidt brum og lidt sus, sådan cirka halvt af hver, med hovedet lige foran højttaleren. Højttalerne har en følsomhed på omkring 95 - 96 db.

Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Mellemhjulet skrev:
X-ray skrev:

Mellemhjulet skrev:
Jeg må jo give X-Ray ret. En TR1000 slentre let ind på førstepladsen af de Tandberg radioer jeg har hørt.Fik jo sidste år en TR1000 til 30 kr på loppemarked, men den lød meget "grå" i lyden. Nu har jeg fået sat 4 nye lytter i, de to var begyndt at lække lidt, og så var lyden altså en helt anden. Så af dem jeg har hørt er min favoritrækkefølge.

Hvis du lytter rigtig godt efter helt tæt ved HT - min.vol. - har du så en svag brummen (lidt research).

Når man skruer helt ned for styrken og omskifteren står på tape/cd indgangen, uden gang i cden, er der lidt brum og lidt sus, sådan cirka halvt af hver, med hovedet lige foran højttaleren. Højttalerne har en følsomhed på omkring 95 - 96 db.

Den fejl har jeg elimineret på fornem vis. C-701 har fået en lille 'bly-frakke' på - som er forbundet til stel.  Det var værst i venstre-kanal - den tættest på trafo'en. Lytterne i udgangene er skiftet til Rifa PEG-124 - måske de er mere følsomme for brum.

Go' aften.

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Så har jeg i dag haft mig en lille aha oplevelse.

Jeg har som begendt to styk TR200- Den ene har jeg shinet helt op og ser næsten ud som ny- Dog havde den problemer med at den spillede meget lavt i den ene kanal. Den anden har jeg fået i bytte og trænger til at komme under kærlig hånd.
Da jeg så satte den til i dag(den shinede), skulle jeg høre om tunerdelen virkede... Der var udsving i signalmeter og  skalalampen lyste - Men den er foreløbelig erklæret død. Så skulle jeg lige forsøge med min test mp3 afspiller (Bruger den sjældent, men er forrygende til at teste om udgange de virker- Da den er så lille). Lyd i den ene kanal - Jep det vidste jeg der var. Nu kom det spænende om der var lyd i den anden kanal ? Jeeeehaaa sørme om der ikke var lyd i begge kanaler Gad vide om det er Tandberg magi der har gjort det ?
Jeg regner med at bruge den som hovedtelefonforstærker - Jeg har gennem aftenen lyttet lidt på nogle temmelig gode høretelefoner og det lyder bare - Nu ved jeg hvad næste opgrade bliver
Meningen var at jeg ville følge dit råd (x-ray), men det er endnu ikke nødvendigt
Jeg tror  jeg vil købe et sæt nye lytter - Så bliver den nok lige takket bedre. Ikke at den lyder dårligt overhovedet, men tror der er en smule at hente.

Nårhh ja så brugte jeg tunerdelen fra denne:

Signalet går krystalklart igennem

Her er min TR200:

TANDBERG FOREVER

Go' aften til alle

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Juli 2008 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Roky:Den er godt nok flot,din Tandberg TR200 Og den har rigtig go' lyd,sat sammen med f.eks et sæt Hifi System 12 eller 20

Der må være solgt temlig mange af dem herhjemme.Fuld valuta for alle pengene Det er lige før at jeg vil tro at TR200 og Sølvsuper 12 er det mest solgte Tandberg recievere i Danmark.De kan findes på de fleste loppemarkeder med respekt for sig selv Det er bare at købe dem når man ser dem.På et tidspunkt har man så mange at der kan plukkes dele nok til et enkelt,velfungerende apparat

FOREVER!!

Go' Tandberg-weekend

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2008 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
Jeg regner med at bruge den som hovedtelefonforstærker - Jeg har gennem aftenen lyttet lidt på nogle temmelig gode høretelefoner og det lyder bare - Nu ved jeg hvad næste opgrade bliver
Meningen var at jeg ville følge dit råd (x-ray), men det er endnu ikke nødvendigt
Jeg tror  jeg vil købe et sæt nye lytter - Så bliver den nok lige takket bedre. Ikke at den lyder dårligt overhovedet, men tror der er en smule at hente.

Husk nu. Hvis du kaster dig ud i at skifte alle lytter i en Tandberg, bliver det en ret bekostelig affære. De originale lytter er af en udmærket kvalitet - findes vist ikke meget bedre med mindre de selvfølgelig er defekte. (Nye gode lytter koster 15-20kr. stykket - Rifa PEG124). Så vidt jeg husker var mit tidligere fejl-tip vedr. en enkelt lyt i pre-amp. - det står jeg fast ved. Men prøv at gå den efter for løse forbindelser + prøv at vrikke lidt i de forskellige lytter i pre-amp - så tror jeg du kommer langt i din fejlsøgning. 

Husk ligeledes at som hovedtelefon forstærker skal udgangene stadig være iorden - der er ikke separat forstærker til hovedtelefon. Og i sådanne bliver f.eks. brum endnu mere tydelig. Så derfor ville jeg starte med at skifte lytter i netdel(2stk.2200uF) + ekstra afskærmning af C-801/802(samme problem som i TR1000). 

Go' fornøjelse.

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Sendt: 07 Juli 2008 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

X-Ray: har du egentligt fået lidt liv i den gamle tandberg 1040?

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:

Velkommen hjem - er du allerede ædru.  Har kun testet den lidt, og jo, der er en del fejl som skal rettes bl.a. : minus ene kanal på phono, rigtig dårlig på FM(ved du om der er drejet i den). Men et er sikkert, jeg er meget glad for den og kosmetisk er den jo rimelig flot. Sommer + ferie står for døren, så det bliver et efterårs project.

Hvordan med Neil Young 

Go' aften.  

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

X-ray skrev:

LouBP skrev:

Velkommen hjem - er du allerede ædru.  Har kun testet den lidt, og jo, der er en del fejl som skal rettes bl.a. : minus ene kanal på phono, rigtig dårlig på FM(ved du om der er drejet i den). Men et er sikkert, jeg er meget glad for den og kosmetisk er den jo rimelig flot. Sommer + ferie står for døren, så det bliver et efterårs project.

Hvordan med Neil Young 

Go' aften.  

Jeg ved faktisk ikke om der er drejet i den. Jeg har kun selv brugt den en lille smule, Det med Phono udgangen synes jeg ikke at have lagt mærke til? Men dte er godt du er glad for den. Neil Young var super fedt! var dog ikke helt op foran, men lige der var hvor det lyder bedst. Super koncert, og så spillede han lige All Along The watchtower Men Seasick Steve, Danm Even Better!

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2008 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

X-ray skrev:

Roky skrev:

Husk nu. Hvis du kaster dig ud i at skifte alle lytter i en Tandberg, bliver det en ret bekostelig affære. De originale lytter er af en udmærket kvalitet - findes vist ikke meget bedre med mindre de selvfølgelig er defekte. (Nye gode lytter koster 15-20kr. stykket - Rifa PEG124). Så vidt jeg husker var mit tidligere fejl-tip vedr. en enkelt lyt i pre-amp. - det står jeg fast ved. Men prøv at gå den efter for løse forbindelser + prøv at vrikke lidt i de forskellige lytter i pre-amp - så tror jeg du kommer langt i din fejlsøgning. 

Husk ligeledes at som hovedtelefon forstærker skal udgangene stadig være iorden - der er ikke separat forstærker til hovedtelefon. Og i sådanne bliver f.eks. brum endnu mere tydelig. Så derfor ville jeg starte med at skifte lytter i netdel(2stk.2200uF) + ekstra afskærmning af C-801/802(samme problem som i TR1000). 

Go' fornøjelse.

Nu sidder jeg og lytter på min TR200 via PC (Radio). Der er en smule brum i højre kanal. Kan det være lytterne i netdelen ? Eller denne C-801/802 ?
Brummet er meget lavt og bliver ikke højere når man skruer op.

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
X-ray skrev:

Roky skrev:

Go' fornøjelse.

Nu sidder jeg og lytter på min TR200 via PC (Radio). Der er en smule brum i højre kanal. Kan det være lytterne i netdelen ? Eller denne C-801/802 ?
Brummet er meget lavt og bliver ikke højere når man skruer op.

Lytterne i netdelen burde give den samme brum i både højre og venstre kanal. Hvis det er stråling fra trafo'en, ville jeg mene det skulle være værst i venstre da den sidder tættest på. Nu sidder du vel ikke med lytte-bøffer - og har byttet om på højre/venstre.

Vi tales ved om en måned - fortsat god sommer til alle.

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2008 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Jo det gør jeg nemlig- Det er nok mig der har lavet en brøler. Der er ikke mærket Left og Right blot farven rød og gul. Nu plejer right jo at være rød så gul må være left - Og det er den gule side der er gal

God ferie

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2008 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Nå så er der lige opdate her fra hjemmefronten:

Jeg var så heldig at finde en SX750 til spotpris :

Byggekvaliteten er noget af det mest gedigne jeg nogensinde har haft mellem fingrene
Den er ikke helt i topform (formoder jeg). Den spiller helt ok ved lave styrker men ved høje styrker mudrer den og lyder det som om den forvrænger

Så er det også blevet til sådan en:

Og det har bare forbedret lyden rigtig rigtig meget. Der er kommet mere pondus i lyden og jeg synes den er knapt så skinger

Lige for at slå det hele på plads, er det stadig alle moders reciever der agerer krafværk:

go' dag

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2008 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Tjae, så lige de rvar et sæt af de højtalere i alle sammen har eller har haft ti lsalg for små penge http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55675514

All Vintage

Billedeupload guide

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes