Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 03:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 26 August 2008 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Tanten har været logget på idag men hun har ikke skrevet noget siden midten af juli - måske sidder hun bare og nyder en plade med Richard Ragnwald, hygge læser i bogen om den store norske radiokonstruktør Vedtjørn T, alt mens hun nyder et glas lilla Bols

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 August 2008 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Blot for at berolige alle.  Jeg var til kaffe hos Tanten forleden - og hun virker til at være i fin form. 

Bartesam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2007
Lokalitet: Norge
Sendt: 26 August 2008 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

X-ray skrev:
Bartesam skrev:

Jepp, er en lykkelig mann jeg vet du med all den Tandberg 3000 serien hjemme

Her er 3080A stående i racket sammen med DVD og TV

Skønt at se en 3080A som rent faktisk bliver brugt. Vi ser dem jo ellers kun i salgs-annoncer fra det store udland. I dit kæmpe set-up er 3080A så degraderet til TV/DVD-amp. og lidt lyd til 'lillemor' måske - sådan er det.  Med hensyn til dine billeder som du har lagt - ja - de taler jo nærmest for sig selv - FLOT FLOT.  

Er ikke helt "up to date" i tråden, hvordan spiller en 3080A. Ikke i forhold til 3000-serien - men måske i forhold til en f.eks. TR2075-II. (måske er det allerede skrevet et sted)

Er det dig som har brokoblede mono-blokke.

Fortsat go'dag     

Hei.....kan si at i praksis er 3080A en 3012A pluss en 3011A satt sammen til en reciever. Den lyder meget bra vil jeg si til å ha både radio, forsterker og riaa mm/mc i samme boksen. Har ikke hørt 2075, så jeg har ikke noe å sammelikne med der. 2075 II og 2080 er jo samme saken med forskjellig kasse bare. 2075 er varmere i lyden enn 2075 II/2080 som er mere analytiske og kalde i lyden. Flotte til Tandberg Studio Monitor Har planer å bruke 3080A i kjelleren sammen med Studio Monitor, og bruke 3032A til tv. Har en 3015A cd spiller som skal ned i kjelleren også.   

TPA 3009A er rene monoblokker, mens det ble levert brokoblingskort til både TPA 3003-3003A og 3006A. Da ble de gjort om til monoblokk 1X300W har jeg fått høre. TPA 3009A har "bare" 1X180W og 60A strøm ut. Hver 3009A trekker 770W av strømnettet når de gir ut maks. Det samme trekker også 3003-3006A fra strømnettet på maks. 3006A og 3009A har samme trafo, strømforsyning og utgangstransistorer, mens hver 3009A har 60000 mF lytter, har 3006A bare 30000 mF lytter.

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2008 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Bartesam skrev:

Hei.....kan si at i praksis er 3080A en 3012A pluss en 3011A satt sammen til en reciever. Den lyder meget bra vil jeg si til å ha både radio, forsterker og riaa mm/mc i samme boksen. Har ikke hørt 2075, så jeg har ikke noe å sammelikne med der. 2075 II og 2080 er jo samme saken med forskjellig kasse bare. 2075 er varmere i lyden enn 2075 II/2080 som er mere analytiske og kalde i lyden. Flotte til Tandberg Studio Monitor Har planer å bruke 3080A i kjelleren sammen med Studio Monitor, og bruke 3032A til tv. Har en 3015A cd spiller som skal ned i kjelleren også.   

TPA 3009A er rene monoblokker, mens det ble levert brokoblingskort til både TPA 3003-3003A og 3006A. Da ble de gjort om til monoblokk 1X300W har jeg fått høre. TPA 3009A har "bare" 1X180W og 60A strøm ut. Hver 3009A trekker 770W av strømnettet når de gir ut maks. Det samme trekker også 3003-3006A fra strømnettet på maks. 3006A og 3009A har samme trafo, strømforsyning og utgangstransistorer, mens hver 3009A har 60000 mF lytter, har 3006A bare 30000 mF lytter.

Så har man hørt den med! En Nordmand som ikke har hørt en 2075 - SKÆGT. Det med mono-blokkene var kun fordi jeg syntes at have set noget i en tråd omkring dette. En hjemme-strikket brokoblings-enhed. Men det var så ikke dine! Vil det sige at du har bi-wiring til dine HT - eller hvordan hænger det sammen?

Nu ryger 3080A sågar i kælderen. Ja-ja da. Så ryger den måske til Danmark næste gang - hvem ved?  

Og stadigvæk en imponerende samling du har dig. Fremover vil jeg passe på med at kalde mit for en samling. Skimter noget ZZ-Top i din vinyl samling - god stil der.

Bartesam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2008 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Er en på alternativaudio.no som har brokoblet to stk 3026A med godt resultat. Han har laget et par eksterne bokser og fyllt de med det som skal til for å brokoble forsterkerene. Kan kalle de biamping det jeg driver med. Før jeg kjøpteTPA 3009A, så hadde jeg to stk TPA 3026A som jeg brukte på samme måten. Fjerner lasken som kobler bassen og mellomtone/diskant sammen, og og bruker en kanal til bass, og en kanal til mellomtone/diskant. Det gjør at forsterkeren ser en annen impedanse enn om den skulle drive hele høyttaleren med en kanal. Nå driver den hele høyttaleren med to. Forforsterker TCA 3018A har utganger for to stereo effektforsterkere også

Tenkte jeg skulle sette opp 3080A, Studio Monitor og en tidsriktig platespiller nede i kjelleren. Greit å ha et sted nede en kan spille bare på dette ene anlegget 

Har veldig mye 60-70 talls rock, progrock, blues, pop, soul, disco, rhytm`n`blues på originale førstepesser fra Uk. Har i tillegg mellom 3-400 lp som bare er audiofile. MoFi, Nautilus, Master Sound Us, Master Sound Japan og andre japanske pressinger. Kjøper en del lp på ebay Uk og ebay Us. Der selger de mye audiofile pressinger til overkommelige priser.

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2008 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Jep -  selvfølgelig, det er Bi-amping det hedder. Men man må gerne rode lidt rundt i det, når ens ypperligste er en TR1000 med et par HifiSystem15 og et passende stykke net-kabel imellem - så går det bare derudad.  

Du siger bare til hvis du har for mange af de der 'førstepresser'. For tiden ligger jeg selv og prøver at få fat i ZZ-Top's London-Records fra start 70'erne. Men de går for op til en 'tusse'(First Album, Rio Grande Mud) - og det er vel lige i overkanten - trods alt!

Fortsat Go'dag.  

Bartesam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2008 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Har ikke disse på førstepress jeg, men er på jakt etter de. Prøv ebay.co.uk og søk der. Sett de gå for 100 kr der borte, men da er de ikke helt mint. Kanskje very good.

TR 1000 med System 15 lyder veldig godt det må jeg si. Veldig god riaa trinn i den også

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Bartesam skrev:

Har ikke disse på førstepress jeg, men er på jakt etter de. Prøv ebay.co.uk og søk der. Sett de gå for 100 kr der borte, men da er de ikke helt mint. Kanskje very good.

TR 1000 med System 15 lyder veldig godt det må jeg si. Veldig god riaa trinn i den også

Der gik et ZZ-Top First Album i sidste uge for 203$. Men OK der er jo også jordens to bedste numre på nemlig Brown Sugar og Squank. 

Og så går du selvfølgelig langt uden om de auktioner fremover.

Ha' en go' aften. 

Bartesam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2008 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Den er grei den. Vil jo ikke ha interessekonflikter her da....

Bartesam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2008 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Ble en ny handel av Tandberg i dag. TCA 3028A med MM/MC riaa kort i. Ganske skjelden vare dette, og fjernkontroll og manual fulgte med

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 August 2008 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige smidt denne skive på min Tandberg TT500:

Fed skive!

Jo,som R-l-b siger,så er jeg skam inde og kigge i tråden næsten dagligt,selvfølgelig Jeg er bare ikke såå meget oppe på grej p.t.Bevarres,jeg har da det hele i stuen stadigvæk,og det bliver der ikke lavet så meget om på Jeg synes at det er lige i øjet.Det rocker og det rykker vildt godt Det er ikke utænkeligt at der findes grej der er 'bedre',men jeg har altså den lyd jeg kan li'.Der er ikke noget at rafle om,der er masser af alting i Tandberg-lyd.Er man til go' bas,så er Tandberg leveringsdygtig.Mellemtone og krystalklar top?Tandberg leverer også dette.Og endda i en enkelt kasse:Studio Monitor's er næsten for meget af det gode Jeg spiller stadig på TL3520 med 10" bas.Skeptikerne HAR overgivet sig.... Det er verdensklasse! Jeg nyder at grejet er på plads.Det lyder stadig engagerende og medrivende,som havde jeg lige anskaffet det igår Total glæde ved at tænde TR2075 hver morgen,med et sæt Fasett'er sat til i køkkenet,så der er P1 til brygning af morgenkaffe.Selv kl 5 om morgenen er jeg meget bevidst om at jeg har valgt det rette mærke til mig selv :

Der er desværre ballade med min Tandberg 3015(cd).Den skratter i højre kanal....... TCD3015 A er og bliver lidt skrøbelig.På den anden side,så er den 20 år gammel,så lidt må der vel påregnes

Bartesam:Det ser fornuftigt ud hjemme hos dig Og du holder dig til 3000-serien.Jeg havde den selv for 18 år siden,og jeg var vild med den Idag kan jeg kun huske at det lød fantastisk.Men ikke lyden som sådan.....Lyd er svært at huske i detaljer....Og hvor ser det fedt ud,på dine billeder

Roky:Har du haft 'Tweeter Overload' til at lyse på dine Studio Monitor's?? Hvad spillede du på?Jeg spørger fordi dengang jeg oplevede et 'overload' var her i min 2 V.Men ingen blinkende lamper,bare stilhed lige pludselig Men det hjalp at skrue ned fra fuld styrke(stod på i et par timer,mener jeg,med fuld styrke dér ) på TR2075 og slukke og tænde for den,så spillede det igen på Studio Monitor's

Bartesam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Hvis det er laseren som roter på din 3015A, så er det mulig å finne en Philips cd spiller og ta laseren fra. Har en slik spiller hjemme til min 3015A. Vet ikke om det er mulig å skaffe disse laserene lenger fra Philips nye heller. Dette lyder veldig godt, og jeg liker også designet på disse apparatene.

Har fått tak i to NOS diskanter til mine Studio Monitorer. De skal settes inn til helgen, og så skal de spilles inn skikkelig. Greit å ha en diskant i reserve også tilfelle noe skulle skje 

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007
Sendt: 27 August 2008 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Hei igjen! Vil med dette invitere vårt broderfolk,og andre også selvfølgelig til det nye "Norsk Hififorum".Ettersom det forrige ikke ville fungere lenger ble det opprettet et-forhåpentligvis bedre drevet alternativ.

Kikk innom da vel,men det er temmelig nytt enda,så bidra gjerne med stoff!

http://www.norskhififorum.no/forum/

Mvh Rune

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 August 2008 kl. 03:36 | IP-adresse registreret  

Ulfsn < Takk for invitasjonen ! Ennu et tilbud til lyd- og Tandberg interesserte kan man kun hilse VELKOMMEN  

Det har været og ER greit med den hjelpsomhet man møder båda her, på HFS, AA og givetvis også på det nye HFF

Tante < herligt at se dig tilbage i topform  og fedt at du vælger, hvad DU synes er bedst

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

evox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 August 2008 kl. 05:25 | IP-adresse registreret  

Hej Tante Berg

Gi'r du ikke et billed af din TT500

Mvh Hans

Til top Vis evox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af evox

Bartesam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2008 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Denne er meget god hjemme hos meg

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 August 2008 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Tante: Jeps det har jeg nemlig  - Og jeg spillede ikke engang højt.

Her er forklaringen:

Der skete det i går at jeg skulle sætte phonokabler i mens jeg havde
tændt forstærkeren og spillede musik. Ikke særligt højt, men mere
end normal lydstyrke. Så kom jeg til at røre ved bøjlerne mellem pre og
eff. - Det siger sådan en brummelyd og jeg kiggede helt reflektivt på
SM (Vidste godt i forvejen at det brummer når jeg rører ved bøjlerne).
Så TROR jeg at den lyste i den venstre og så rørte jeg ved den anden
bøjle og så lyste den i den højre. Nærmest med en snurrende lyd og et
klink/klunk og så forsvandt lyset( fra SM). Ikke noget med at det var
der i flere sekunder - blot ganske kort.

Da jeg så havde kaldt på min far og prøvede igen kunne jeg ikke få den
til at lyse mere.(skruede også ned i mellemtiden) Jeg tror simpelten,
at det var fordi jeg havde spillet ved ok volumen i et stykke tid og
der dermed var kommet varme/energi i delefiltret.

Havde dæleme ikker troet jeg skulle se den(m) lyse :-D

Lige PT spiller jeg med TR2075 som Eff. og TR2080 som PRE. og guess what ? SM som HT

De spiller så hamrende fedt

Ulfsn: Er det definitivt slut for AA ?  - Har forsøgt at oprette mig derinde, men det er som om at de har lykket for nye medlemmer?

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Evox:Min go'e gamle TT500 Et af mine absolut bedre køb

Den er der intet halløj med,selv her ca 38 år efter den blev solgt til en eller anden,så jeg senere kunne hente den på Bellahøj Kræmmermarked i 2007

Bartesam:Jeg tvivler på at det er laseren i min TCD3015A,den er gal med.Jeg gætter på noget i udgangen......Den bliver sendt til rep,så snart min reparateur melder fri bane Indtil det sker,så spiller jeg på en lige så bedaget Teac-cd

Roky:Nå på den måde For der var ikke noget der blinkede her,da Studio Monitor's fik lov at levere TR2075 for fuld skrue

Hvad så,er Alternativ Audio ved at dø hen?Eller har jeg misforstået noget?Det er da trist hvis det er tilfældet....Der er jo en del hands-on viden,der så går tabt.

Ulfsn:Jeg vil kigge forbi det nye norske forum i ny og næ

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 August 2008 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Og et lille billede skal i heller ikke snydes for:

Tante: Så højt har jeg aldrig turdet spille 

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Roky:Når først man har fået noget ildvand,så tør man godt at presse grejet 'helt utenom det vanlige' .Og min far kommer ikke og be'r om nattero midt i det hele.... Det ser rigtig fedt ud,dit lille setup Selv i slukket tilstand er TR2075 bare meget federe end TR2080(det er min egen ringe mening)

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes