Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 23:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 27 August 2008 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Godt at se at du er i live Tante.

Min trofaste cdx begyndte også at skratte for 1 måned siden i højre kanal. Den blev fikset for de typiske aldersfejl i marts. Et slidt venstre hængsel og reparation af decoder board samt reparation af strømforsyning (hovedsageligt dårlige lodninger).

Jeg ved ikke hvad der var årsagen men den var på standby i 10 dage sammen med resten af anlægget og den har spillet perfekt siden. Ved ikke om cd'en har været læst forkert, lagt rigtigt i maskinen eller støv på hovedet.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

evox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 August 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Hej Tante B

AAAHH...Flot TT500    (kun lidt misundelig)

Evox

Til top Vis evox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af evox

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 27 August 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:

Og et lille billede skal i heller ikke snydes for:

Tante: Så højt har jeg aldrig turdet spille

Roky: du siger bare til når du vil af med de lækre træsider på din 2075
Jeg leder med lys og lygte efter nyt træ til min...

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007
Lokalitet: Norge
Sendt: 28 August 2008 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Ulfsn: Er det definitivt slut for AA ?  - Har forsøgt at oprette mig derinde, men det er som om at de har lykket for nye medlemmer?

[/QUOTE]

Hei! Jeg vet egentlig ikke,men om det er som jeg tror,så er forumet uten styring for tiden,og dermed ingen til å klarere medlemmene..

Moderatorer finnes ikke,og sjefen har ikke latt høre fra seg på lange tider,og det er umulig å få kontakt med ham.

Mvh Rune

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 28 August 2008 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:

Og et lille billede skal i heller ikke snydes for:

Tante: Så højt har jeg aldrig turdet spille 

Det ser godt ud  Hvordan er lyden med TR2075 som pre og TR2080 som effekt?

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 August 2008 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Evox:Min go'e gamle TT500 Et af mine absolut bedre køb

Så vil jeg da også lige 'Flashe' min Tandberg/Thorens TD165.

Go' dag til alle.

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 August 2008 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

x-ray og Roky << lækre sager i der flasher....det rykker sgu i hifimusklerne, når man ser sådan noget

Der er kommet lidt nyt Tandberg til salg på dba.dk idag, en Tandberg 3012 integreret forstærker på 600 watt ....se http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56383827 

Bemærk prisen....go go go.......somewhere ELSE

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008
Sendt: 28 August 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

X-ray

er det ikke et Thorens værk og arm der er på din TT500 - eller er det en "ren" tandberg pladespiller?

det er nogle flotte pladespillere du har dig, de er i god stand.

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2008 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
X-ray

er det ikke et Thorens værk og arm der er på din TT500 - eller er det en "ren" tandberg pladespiller?

det er nogle flotte pladespillere du har dig, de er i god stand.

Hvis du kigger lidt bedre efter, er TT500 TanteBerg's. Den anden - altså min - TD165 er en ren Thorens, som Tandberg bare har sat skilt på. Og måske lidt andre ændringer omkring finish - tror jeg! Iøvrigt monteret med en Ortofon 2M Blue - med super resultat.

Mht. hvordan de ellers er sammensat - må vi lige have Tanten på banen.

Go' dag.  

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 August 2008 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Mashuro: Mine sider til TR2075 forlader mig næppe Jeg har faktisk et sæt liggende, men de er nok ikke pænere end dine i TEAK

Mathias: Nu kører jeg lige med det omvendte - men her er de lydmæssige forskelle:

TR2075 som PRE: Stor musikalitet og masser af fyldig og dyyb bas. Ikke noget med lyttetræthed.

TR2080 som PRE: mindre "musikalsk" og mere analytisk. ALLE detaljer kommer med. Selv den højeste diskant står KNIVSKARPT. Den formoder på en anden måde end TR2075 faktisk at skabe et 3-D billede her på mit lille kammerværelse. Den skal parres med en lydkilde der ikke er skarp og har formodentlig lydmæssigt bedst af at stå tændt 24/7. Man kan nogle gange mangle lidt fylde...

Den klart største forskel ligger i PRE delen.

Ulfsn: OK - Det er godt nok sørgeligt

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007
Sendt: 28 August 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:

Mashuro: Mine sider til TR2075 forlader mig næppe Jeg har faktisk et sæt liggende, men de er nok ikke pænere end dine i TEAK

Mathias: Nu kører jeg lige med det omvendte - men her er de lydmæssige forskelle:

TR2075 som PRE: Stor musikalitet og masser af fyldig og dyyb bas. Ikke noget med lyttetræthed.

TR2080 som PRE: mindre "musikalsk" og mere analytisk. ALLE detaljer kommer med. Selv den højeste diskant står KNIVSKARPT. Den formoder på en anden måde end TR2075 faktisk at skabe et 3-D billede her på mit lille kammerværelse. Den skal parres med en lydkilde der ikke er skarp og har formodentlig lydmæssigt bedst af at stå tændt 24/7. Man kan nogle gange mangle lidt fylde...

Den klart største forskel ligger i PRE delen.

Ulfsn: OK - Det er godt nok sørgeligt

Prøv her i stedet

http://www.norskhififorum.no/forum/

Der er den harde kjerne fra AA,men vi vil gjerne ha med så mange som mulig i tillegg!

Mvh Rune

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2008 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Hej igen X-ray - jeg synes bare den ligner den pladespiller som LouBP har haft rigtigt meget... det er en Thoresn TD 150 MkII - 

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
Hej igen X-ray - jeg synes bare den ligner den pladespiller som LouBP har haft rigtigt meget... det er en Thoresn TD 150 MkII - 

Jamen det vist rigtigt nok - men vi må lige have Tanten på banen her. Han ved helt præcist, hvordan det hænger sammen. Jeg er ikke så skarp lige der.

Fortsat go' aften. 

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2008 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

ja det er vist en god ide at få et ord fra Tanten.
og i lige måde da

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Sendt: 28 August 2008 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

ulfsn: Jeps i har snart en ny bruger
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Sendt: 28 August 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Hvis vi er ved at vise vores Td150'er frem vil jeg da også være med. Og jo Søren, det er bare en Thorens Tandberg har kaldt et højere tal

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Bartesam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2007
Sendt: 29 August 2008 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
ulfsn: Jeps i har snart en ny bruger

Jepp, har meldt meg på jeg også

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2008 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:

Hvis vi er ved at vise vores Td150'er frem vil jeg da også være med. Og jo Søren, det er bare en Thorens Tandberg har kaldt et højere tal

Så for lige at slå det helt fast. En Tandberg TT500 = Thorens TD150. Og Tandberg TD165 = Thorens TD165. Sådan tror jeg det er. Der findes en fuldkommen konverterings-tabel et sted. Men kan ikke lige finde den.

God fredag. 

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Så lige at der på side 189 i TRÅDEN, er indlæg fra Tante Berg og Walin, som vist sætter det hele på plads vedr. Tandberg pladespiller.

God læsning.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 August 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Jeg tillader mig lige at gentage et af mine tidligere indlæg

Tante Berg skrev:
Jeg er blevet bedt om at uddybe lidt mht modelbetegnelser på Tandberg pladespillere.På NRHF er der tre modeller der starter med 'TT'.Desværre er der ikke nogle billeder af 'TT'-modellerne. TT5000 giver sig selv:

Det er en Dual,men nummeret kender jeg ikke.Dette er den eneste pladespiller jeg selv har set i Tandberg's kataloger, hvor den er beskrevet(1977).Der er billeder i kataloger fra 1970 og 1972/73 af TT500(er ikke nævnt med et ord på nrhf.no),men kun i forbindelse med billeder af et helt setup.Den er ikke nævnt med et ord,som recievere og højttalere og båndoptagere er det.TT500:

Denne model går tilsyneladende også under navnet TT150 AB MkII.Men på den label der sidder under pick-up når denne er i hvilestilling,der står høt og tydeligt Tandberg TT500(det gør der på min egen,men ikke på den på billedet Gad vide om det gør den til en TT150 AB MkII? ).Det er selvfølgelig Krenzler der har HELT styr på dette.Se selv(scroll evt lidt ned)

Og med denne udelukkelsesmetode er der blot en enkelt pladespiller tilbage,med modelbetegnelsen 'TT',endda med nummeret 165,som er sammenfaldende med Thorens TD165 'Special'.Dette må altså være TT165:

Jeg håber at dette var fyldestgørende Jeg kan nok ikke selv komme det nærmere.

Jeg var som sagt en tur hos Tunghør i fredags og se og høre hans lille setup.Især var det spændende med TR2075 som er blevet repareret af X-ray,og nu er igang med den sidste test,for at tjekke om alle fejl er rettet eller om der stadig skulle være lidt halløj Den SKAL spille,og det gjorde den jo flot da jeg var på visit Og den gør det vist endnu Men jeg sad og bed mærke i hvor meget mere bas der var inde hos Tunghør,takket være Trapez X(mine gamle højttalere). Tunghør har ikke rigtigt ville acceptere at Tandberg TL3520 lyder godt,her i huset.Jeg har dog fra dag 1 været ualmindeligt glad for TL3520 på TR2075 Og jeg blev lige LIDT gladere for TL3520,efter at ha' hørt på Trapez'erne en hel aften.I mine ører er der mere styr på sagerne i TL3520.De er mere 'dynamiske' og 'fremme i skoene'.Der er ikke fejet noget ind under gulvtæppet på TL3520 Og al den lyd leveres helt og aldeles uden at blive øretrættende Det er ellers sjældent at jeg kan 'huske' lyd.....men i fredags var det tydeligt for mig.Jeg er rigtig godt kørende med Tandberg TL3520 :

Her er der originale ophæng på basserne,mine har fået skum-ophæng Der er en lækker bas i,i mine ører.Det er ikke,og det bliver aldrig,et sæt Studio Monitor's.....men hold da fest,hvor lyder de godt!! Basta!
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ ----------------------
X-ray:Dit lille Tandberg setup er ufatteligt flot.Hvis det lyder som det ser ud,så kan man måske høre englene synge?

Jeg kunne også godt tænke mig at høre disse klenodier(once in a lifetime) Og igen,masser af respekt herfra fordi du vil holde det så tæt på originalstanden som overhovedet muligt Der er nogle der kunne lære noget her

X-ray:Har lige kigget på NRHF igen.Jeg ser nu at der blot er en pladespiller der hedder 'TT' og det er TT5000.Nu har jeg selv en Tandberg TT500,så der er altså mindst to,der starter med 'TT'.Men de to andre hedder 'TD' Og hvis ellers vi kan tage NRHF's ord for pålydende,så er din pladespiller en
Tandberg TD 165:

Og for lige at runde HELT af,et billede af min egen TT500:

Jeg har sakset ovenstående,så I ikke behøver bøvlet med at gå tilbage i tråden Tak for tippet,X-ray Jeg skulle selv til at bladre,da jeg jo vidste at mystikken om Tandberg's pladespillere var behandlet før
Jeg har taget det hele med,da der er mange rare billeder af de herlige klenodier

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes