Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 18:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 September 2008 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Hvad skuer mit øje i indlæg fra 20. september ? en AR3a eller en lillebroder?

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 September 2008 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Det norske Fidelity er lagt ud på nettet. I nummer 10 side ca. 59 er der en sammenlignende test mellem Krell og Tandberg Huldra 10. Det er sjov læsning.
http://www.audiofidelity.no/comlete_mags/10.pdf
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 September 2008 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Tante: Tillykke med de nye Fasett'er De er ULTRA fede og moderne i orange

Guldtuborg: Tillykke med tuneren Den ser ud som ny - Har du A/B indtryk i forhold til TR2080?

Mellemhjulet: FED læsning. Nu da jeg har en TR200 - Kan jeg så ikke lave samme Trick (gennem hovedtelefonudgang) og lade den være pre?

Senere i dag vil jeg prøve og lade TR2075 være pre, for det har jeg ikke prøvet endnu efter jeg fik 3026A - Jeg er noget spændt på om det bliver den ULTIMATIVE kombi
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Qbiq
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007
Lokalitet: Norge
Sendt: 27 September 2008 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Linken er jo fet humor i seg selv :)    "comlete mags" .. og jeg som trodde svenskene sucked i engelsk ??  (ble nesten litt SKUFFET når jeg så at linken funket)

Mellemhjulet skrev:
Det norske Fidelity er lagt ud på nettet. I nummer 10 side ca. 59 er der en sammenlignende test mellem Krell og Tandberg Huldra 10. Det er sjov læsning.
http://www.audiofidelity.no/comlete_mags/10.pdf

+ Vintage Setup (Snell/Marantz)
+ AV Setup (Yamaha, Samsung, Energy, Canton)
Til top Vis Qbiq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Qbiq

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 September 2008 kl. 07:27 | IP-adresse registreret  

Jan Graffo:Jeg aner ikke hvad en AR3A er for noget....?Kan du uddybe lidt?Så tror jeg godt at jeg/vi kan kaste lys over sagen

Roky:Hvordan gik det med Tandberg TR2075 som forforstærker?Jeg gætter på at lyden er mere 'blød' og ørevenlig end med TR2080 som forforstærker.Men det er som sagt bare et gæt

Jeg tog mig sammen og fik tjekket og fikset mine nye orange Fasett'er.De fik nye tætningslister(6 kr pr meter i Silvan ). Jeg limede en spole og en magnet fast på delefiltrene.Og så var det jo spændende om de spillede....Og det gør de! De spiller nu på livet løs i køkkenregionerne

Her er et par stemningsbilleder fra igår aftes:

Bemærk den forholdsvis 'umulige' placering helt oppe under loftet.Der er bare ingen andre steder at placere dem.Men det gør ikke noget,da de lyder ualmindeligt godt,til trods for placeringen

(Man kan lige ane et sæt hvide Fasett'er på gulvet ude i hall'en,ved siden af et sæt sorte Fasett'er.... )

De er bare fede!Jeg sad i skrædderstilling i køkkenvinduet(der hvor jeg har taget billederne fra) og hørte et par skiver.Loudness var tilkoblet og lyden var/er fantastisk,selvom det er i køkkenet.Der er stort set kun hårde overflader derude.De stopper aldrig med at imponere,de herlige Fasett'er
Jeg bliver sgu så glad når jeg konstaterer at det gamle Tandberg-grej stadig er fuldt funktionelt selvom det er langt over 30 år gammelt

Go' søndag

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Sendt: 28 September 2008 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

Hej Roky

Ja, en 50 ohms 1 - 2 watts modstand i hver kanal på hovedtelefon udgangen skulle gøre det.

Yderligere skulle en sænkning af tomgangstrømmen gøre den endnu bedre som forforstærker, men så skal man jo justere tilbage for at bruge effektdelen.

Kjell B har en lille beskrivelse her: http://avforum.no/forum/vintage-audio/68460-tandberg-huldra- 10-som-forforsterker-tuner-preamp.html

Jeg har aldrig selv fået prøvet, men jeg har for nyligt købt nogle gamle Linsley-Hood 10 watts klasse A effekt mono trin, så det ville da være oplagt at prøve med dem. Linsley-Hood har jeg heller ikke fået hørt endnu, de er til et fremtidigt bi-amping projekt.

Roky skrev:

Mellemhjulet: FED læsning. Nu da jeg har en TR200 - Kan jeg så ikke lave samme Trick (gennem hovedtelefonudgang) og lade den være pre?

Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige læst testen af Krell(til 40000 NKr ) versus Huldra 10 til 2500 NKr(begge brugt som forforstærkere) Det var spændende læsning Jeg må anbefale at man 'nedlaster' pdf-filen til sin pc,inden man åbner den

Om Huldra 10 som forforstærker,står der til sidst,citat:

'Bedømt ut i fra det faktum at den koster
2500,-, har en tunerdel man knapt finner
maken til i dag, samt et innebygget, meget
habilt RIAA-trinn av den gode, gamle typen, ja
da må vi glatt kunne si at den latterliggjør konkurrentene,
om det i det hele tatt finnes noen.
Og basert på sistnevnte utgangspunkt er det
bare å konkludere som følger: Huldra er død,
leve Huldra!'

Fantastisk....ik'?

Her er vidunderet:

Tandberg Huldra 10

Nedlast det norske 'Fidelity' her!: )

Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 September 2008 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Nå ja, det er i indlægget fra LouB, der står en højttaler til højre for en Thorens grammofon...

Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 September 2008 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Jan Graffo skrev:
Nå ja, det er i indlægget fra LouB, der står en højttaler til højre for en Thorens grammofon...

Undskyld: AR3a var en berømmet højttaler fra den amerikanske producent Acoustic Research, jeg havde en gang et par, og de lød rigtig godt af en reolhøjttaler at være.

Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 September 2008 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Jan Graffo:Jeg aner ikke hvad en AR3A er for noget....?Kan du uddybe lidt?Så tror jeg godt at jeg/vi kan kaste lys over sagen

Roky:Hvordan gik det med Tandberg TR2075 som forforstærker?Jeg gætter på at lyden er mere 'blød' og ørevenlig end med TR2080 som forforstærker.Men det er som sagt bare et gæt

Jeg tog mig sammen og fik tjekket og fikset mine nye orange Fasett'er.De fik nye tætningslister(6 kr pr meter i Silvan ). Jeg limede en spole og en magnet fast på delefiltrene.Og så var det jo spændende om de spillede....Og det gør de! De spiller nu på livet løs i køkkenregionerne

Her er et par stemningsbilleder fra igår aftes:

Bemærk den forholdsvis 'umulige' placering helt oppe under loftet.Der er bare ingen andre steder at placere dem.Men det gør ikke noget,da de lyder ualmindeligt godt,til trods for placeringen

(Man kan lige ane et sæt hvide Fasett'er på gulvet ude i hall'en,ved siden af et sæt sorte Fasett'er.... )

De er bare fede!Jeg sad i skrædderstilling i køkkenvinduet(der hvor jeg har taget billederne fra) og hørte et par skiver.Loudness var tilkoblet og lyden var/er fantastisk,selvom det er i køkkenet.Der er stort set kun hårde overflader derude.De stopper aldrig med at imponere,de herlige Fasett'er
Jeg bliver sgu så glad når jeg konstaterer at det gamle Tandberg-grej stadig er fuldt funktionelt selvom det er langt over 30 år gammelt

Go' søndag

jadeergodtnokflottederødehøjttalere.demåspillemedenmedrivend ehøjdeogperspektivetmåværeitop! undskylddemanglendemellemrummenjegsynesdeterforkrævendeatlav e....

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 28 September 2008 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Yes, det med Huldra 10' er sgu interessant, især da der lander en her hos mig, fredag den 3 oktober  med serie nr.: 482900 Yep, i den rigtige serie 
De eftertragtede serie nr. skulle være mellem 477000 og 484000  her er et op load af min Huldra 10', lækker er den helt afgjort

Med reference til Kjell B.: De beste Huldra 10 er serienr. fra 477000 til 484000 - de tidligere hadde noen skjønnhetsfeil m.h.t. betjening og kanskje ikke helt så god lyd. De aller første brukte dessuten en IC i phono-delen istedenfor diskret teknikk. Og de senere var "for moderne", den trafokoblede diskrete mellomfrekvens i FM-delen ble erstattet med enklere IC-kretser uten trafoer - dette høres på radio-lyden. M.a.o. de siste Huldra 10 begynte å ligne på Huldra 11, som tilhører 2000-serien.
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2008 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Two Channel:Hahaha Det er nu ikke så svært at læse(eller sætte mellemrum mellem ordene ).Du kan bide spids på at de lyder fedt,de orange Fasett'er! Men det gør Fasett jo,uanset farven

Jan Graffo:Javel så Jeg har ingen pejling på Acoustic Research.Jeg ved ikke så meget om grej i det hele taget,andet end selvfølgelig Tandberg
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ -----------------------

Der er 4 timer og 45 minutter til auktionen over denne Tandberg TR2075 slutter:

Den er overhovedet ikke mint,men den står til 51 Euro,indtil videre.....Den KUNNE være et røverkøb Men det ER jo en chance at ta'......
Tjek auktionen på tysk eBay her......NU!: )
Der er originale metre i den Det er ved at være sjældent.Tjek billederne på auktionen.De er større end det jeg kan smide her.Det er helt tydeligt at signalmetret har to skalaer.Og metrene er uden den velkendte 'halvmåne' af lys,som der er på metrene fra TR2025/2040.De passer fint over i Tandberg TR2075,men de er ikke mage til.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Two Channel:Hahaha Det er nu ikke så svært at læse(eller sætte mellemrum mellem ordene ).Du kan bide spids på at de lyder fedt,de orange Fasett'er! Men det gør Fasett jo,uanset farven

Jan Graffo:Javel så Jeg har ingen pejling på Acoustic Research.Jeg ved ikke så meget om grej i det hele taget,andet end selvfølgelig Tandberg
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ -----------------------

Der er 4 timer og 45 minutter til auktionen over denne Tandberg TR2075 slutter:

Den er overhovedet ikke mint,men den står til 51 Euro,indtil videre.....Den KUNNE være et røverkøb Men det ER jo en chance at ta'......
Tjek auktionen på tysk eBay her......NU!: )
Der er originale metre i den Det er ved at være sjældent.Tjek billederne på auktionen.De er større end det jeg kan smide her.Det er helt tydeligt at signalmetret har to skalaer.Og metrene er uden den velkendte 'halvmåne' af lys,som der er på metrene fra TR2025/2040.De passer fint over i Tandberg TR2075,men de er ikke mage til.

1 time og 27 minutter....61 Euro.....se her ; )

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 28 September 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

hold op hvor er den grim 
...................................................... ups gal tråd at sige det i .....

I kan tage det ..........

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 September 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

............................................................ ............................................................ ....................
Jaa tjoo faktisk var der ikke den STORE forskel som jeg havde regnet med at der var. Det er mere behageligt at høre på, der er mere bas, og alt i alt mere naturlig lyd Som rene forstærkere kan vi vidst godt blive enige om, at TR2075 og TR2080 er vidt forskellige hehe, men med 3026A som poweramp er den umiddelbare forskel ikke så stor.

TR2075 får lov til at køre nogle dage som pre - Og jeg regner med at TR2080 må vente i pitstop en...grum tid

Hej Mellemhjulet, Herlig læsning du linker tilTak for vejledningen. Det tager ikke mange splitsekunder at prøve

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 September 2008 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

IKKE kun musik og Tandberg der nydes i det nordjyske

Her er dagens chaufføruniform :

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2008 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

2-mas:Kønt er det ikke Kunne du ikke ha' fået sneget et Tandberg-logo ind på den trøje? Er det idag at der er pløjestævne i Aalborg? Go' dyst deroppe

diheor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2008
Sendt: 30 September 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Tante, hvorfor har du ikke et af de gamle Tandberg TV? De var afsindigt flotte og billedkvaliteten var fremragende. Havde selv et brugt eksemplar CTV 3-3-163 i tidernes morgen i 90´erne, en af dem med trækabinet i lys eg, ikke som billedet her:

http://www.nrhf.no/t-ctv-3-3-163.html

Det døde desværre, og jeg havde desværre ikke råd til at reparere det.

Quad 909, Quad 66 pre, Quad FM66, Quad 67 CD, IMF TLS 80 II speakers, Systemdek IX grammofon
Anlæg 2:
Quad 44 pre, Quad 405-2, Stax Lamda elektrostat hovedtelefon
Til top Vis diheor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diheor

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 06:00 | IP-adresse registreret  

diheor:Jeg orker nok ikke endnu et meget gammelt tv.... Jeg er ikke til tv,overhovedet.Ser stort set ingen tv.Og i takt med at 'samlingen' af Tandberg er vokset,så er tv gledet mere eller mindre helt ud af stuen

Er det noget a la dette du havde?:

Jeg gætter på at dit var et nøk nyere?

diheor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2008
Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

He, he, ja noget nyere. I mine øjne var Tandbergs sidste modeller kønnere (og bedre) end de sidste ordentlige fjernsyn, B&O lavede på samme tid. Jeg aner ikke, om de bare kørte med et Philips billedrør, men som jeg husker det kombinerede Tandbergs fjernsyn det bedste fra Philips og Sonys Trinitron systemer. Apropos historien med Huldra kontra Krell, så er det jo åbenbart for enhver, der kan se, at de gamle billedrør stadig er de nye lcd-skærme langt overlegne i virkelighedens verden - altså hvis man ikke udelukkende sidder og ser tegnefilm på en Blue Ray disc... 

Quad 909, Quad 66 pre, Quad FM66, Quad 67 CD, IMF TLS 80 II speakers, Systemdek IX grammofon
Anlæg 2:
Quad 44 pre, Quad 405-2, Stax Lamda elektrostat hovedtelefon
Til top Vis diheor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diheor

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum