Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 12:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Ok Roky og alle mine andre Tandberg medfantaster   Her er som lovet et par billeder i 'god' størrelse (det er jo en billed-tråd, ikk?) taget i min gamle stue:

Og for god ordens skyld lige et mere hvor heleanlægget er med. Tag jer ikke af støvet på hylderne, min rengøringsdame var inde i en dårlig periode på det tidspunkt. :

Mmmmm... Teak!

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Seansmiller:Sådan!! Enkelt design,ingen hokus pokus,bare Tandberg i en nøddeskal Det ER bare en ufatteligt lækker højttaler Og så i teak...... Det er det eneste sæt jeg har set i teak
Tak for billederne,Seansmiller,som bare bærer ved til det evigt brændende bål

Her følger tre dokumenterede træsorter på Tandberg Studio Monitor's:

Ovenstående sæt i sort ask blev solgt i England for længe siden,til en tysker.Prisen var 7000 kr uden fragt og uden fødder(som er fra KEF)!

Dette er mine forhenværende...... Et sæt i Rio-palisander Med fronstoffer og originale fødder(1-ejers).De sparkede ALT andet af banen,som jeg selv har hørt

Og her er Seansmiller's lækre sæt i teak Det er tre ufatteligt fede sæt.Jeg ville ha' svært ved at vælge,hvis jeg nogensinde fik valget:

Seansmiller's signatur rummer mere end blot et gran af sandhed

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

er du sikke på at det er "teak" og ikke "nød" Tante ? de ligner vild meget mine revox i nøddetræ

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

R-l-b:Jeg er ret sikker på at det er lakkeret teak(Jeg har set Mashuro's TR2075 som sandsynligvis er i nød(?).Og det er en helt anden og ret kedelig træsort...).Nederste billede snyder lidt.De er lysere og 'blanke',iøvrigt den samme lækre overflade som på mine i Rio-palisander.

Eller rettere,Seansmiller's sæt er mere 'gyldent'.De er super-flotte,ingen tvivl der! De er faktisk så flotte,så jeg allerede har fået kontakt med en potentiel køber......

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

så er det nok bare lyset og min skærm der spiller mig et puds/pus ?

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
R-l-b:Jeg er ret sikker på at det er lakkeret teak(Jeg har set Mashuro's TR2075 som sandsynligvis er i nød(?).Og det er en helt anden og ret kedelig træsort...).Nederste billede snyder lidt.De er lysere og 'blanke',iøvrigt den samme lækre overflade som på mine i Rio-palisander.

Eller rettere,Seansmiller's sæt er mere 'gyldent'.De er super-flotte,ingen tvivl der! De er faktisk så flotte,så jeg allerede har fået kontakt med en potentiel køber......

Ham der den 'potentielle køber' Tante... han har slet ikke råd til mine højttalere. Så du kan godt hilse ham fra mig og sige at han kan pakke sig.

Jeg er nu også ret overbevist om at de er i teak og ikke nød, selv om nøddetræ kan se meget forskelligt ud. Farven på billederne kan ganske rigtigt godt snyde lidt. Uanset hvor mange billeder jeg tog, så kunne jeg ikke helt fange den gyldne farve som fineren har.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

< name="cart_quantity" ="http://www.yellowman.dk/index.php?main_page=product_info&products_id=4299&=add_product&zenid=0248dd2b74643153efad103301cd3ed5" method="post" enc="multipart/-" ="ajaxAddProduct(this, 'main_page=product_info&products_id=4299&=add_product&zenid=0248dd2b74643153efad103301cd3ed5'); return false;">
< ="" ="text/">Sterling Teak olie

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

seansmiller skrev:

Hahaha!!!    Nej, nej nej X-ray. Det er blot ønsketænkning og gas fra Tantens side.   

Mine lækre Studio Monitors i teak er kommet for at blive.  Det er uden sammenligning de fedeste højttalere jeg har haft fingre i. Jeg skal nok smide et par lækre store billeder af dem her i tråden (det er jo en billedtråd) når jeg kommer hjem i aften.

Mht. mine basfælde planer, så kan udviklingen følges i denne tråd.

Ok, det var mig, der var blevet skør. Så må vi jo kigge efter et andet par til Tanten - han er jo tydeligvis varm  .

Spændende tråd med de der basfælder. Hva' med et sæt Minipod istedet - så er problemet garanteret løst .

Hvis nu ikke billederne snød mht. træsort, ville jeg tro det var valnød!  Flotte billeder iøvrigt - af hele dit set-up. Ville dog gerne se lidt mere af pladespilleren...

Go' nat. 

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 06:03 | IP-adresse registreret  

Apropos Tandberg Studio Monitor's....jeg sidder her tidligt fredag morgen med morgenkaffen.Tjekker facebook.Og der er kontakt med køberen af mine Studio Monitor's Kiggede lidt i hans billeder for at se om Studio Monitor's skulle figurere på nogle af billederne.Og det gør de Her er de så,i en norsk lade der fungerer som fed bar:

De er blevet fløjet til Norge,af to omgange Men rart at se at de er i brug

Go' fredag,allesammen

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Så er den her!!! 'apparatet' som alle har ventet på er endelig dukket op. En ægte vintage sag i sort.   Har man en livsledsager som dyrker ens interesser på samme plan, så er det et oplagt køb.

Skal hurtigt indskyde at jeg absolut intet har med sælger at gøre.

Salgsannonce her!

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

X-ray skrev:

Spændende tråd med de der basfælder. Hva' med et sæt Minipod istedet - så er problemet garanteret løst .

Hvis nu ikke billederne snød mht. træsort, ville jeg tro det var valnød!  Flotte billeder iøvrigt - af hele dit set-up. Ville dog gerne se lidt mere af pladespilleren...

Go' nat. 

A'hvaffor en minipode?   

Tjae... da jeg fik højttalerne hjem, så troede jeg også først at det var nød, men eksperterne siger teak og det synes jeg nu også mest det ligner.

Jeg har jo ellers lige bredt mig lidt rigeligt ovenfor med mine billeder, men jeg kan da lige smide det eneste billede på som jeg har af min Thorens pladespiller.  Værsgo' X-ray:

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

hvor er den fin den Thorens - er den hjemmegjort ?

Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:

Har tanteberg ikke Tandberg studio monitors mere ???

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

seansmiller: Det er en fornøjelse at se på de fine billeder du har taget + alt det fede grej du har

Tandberg Studio Monitor er for mig synonym for; hvad, og hvordan en højttaler skal se ud. Stor, firkantet og tronende i al sin pragt...Nu skal jeg passe på jeg ikke går i resonans

Er de ikke næsten MINT ?

Tante: Det er i hvert fald en der er vild med Tuborg, som har købt SM-

Der er nu heller ikke meget drikkelse der slår sådan en her- Eller flere af dem:

Hernede er det første skridt til et sæt hjemmegjorte standere taget

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Jan Graffo:Mine Tandberg Studio Monitor's røg til Norge i december måned '07....desværre De måtte ud af min stue,i erkendelse af at jeg ikke er så go' til at styre volume-knappen,når først festen er skudt igang Det var aldrig sket hvis jeg havde boet i hus.Men jeg bor øverst oppe under taget,og jeg har nogle søde underboer(som iøvrigt aldrig har klaget ....)
Hovedet på sømmet var en fest hvor Tandberg TR2075 spillede MAKS på Studio Monitor's i stuen og et sæt Fasett'er i køkkenet.Jeg husker det ikke som generende højt....det lød bare vildt fedt! På et tidspunkt blev TR2075 liiige lovligt varm,og et relæ slog fra Den skulle vist lige køle 5 grader af,eller så længe som det tager at slukke og tænde igen ....og festen kunne fortsætte
De moralske tømmermænd er jo som bekendt de værste,og jeg følte at jeg skyldte mine naboer at nedgradere på højttalerfronten.Så Tandberg Studio Monitor's blev sat til salg.De har for tid og evighed sat standarden for FED lyd,i mit liv Jeg har aldrig hørt bedre lyd,end da jeg havde mine Studio Monitor's lige her i min stue,som er noget nær perfekt,rent akustisk

Sådan så her ud for et års tid siden:

Jeg har nedjusteret til Tandberg TL3520 som har 10" bas.Heldigvis er jeg meget glad for lyden i TL3520.De er også et hit! :

Jep,jeg har to sæt.Et i teak og et i palisander(der skal ha' nye ophæng på basserne).

Bevarres,jeg kan da sagtens høre at de ikke kan det samme som Tandberg Studio Monitor's.Men det er ikke det samme som at de lyder skidt.De lyder knaldhamrende godt!! Og de animerer ikke i samme grad til at spille MAKS,som Studio Monitor's gjorde

Jeg må jo også glæde mig over at jeg har fået noget mere plads,efter jeg har skiftet.Men det var som sagt ikke derfor at jeg skilte mig af med Alle Højttaleres Moder,Tandberg Studio Monitor's

Roky:Jeg er ikke helt med....hvem er det der kan li' Tuborg,der har købt Studio Monitor's? Du har et sæt,Guldtuborg har et sæt som han ikke kan bruge....Seansmiller kan også drikke Tuborg,men han har jo et sæt.Hvem hentyder du til? Spændende med dine fødder til Studio Monitor's.De er ret følsomme mht standere/fødder samt højden fra gulvet.... Held og lykke med projektet.Er det metalfødder eller er de i træ?

Her er en lidt sjov sag,en Tandberg TR220 G(den findes også med kasette):

Auktionen kan følges her: )

Jeg synes at den er lækker Men jeg har også et specielt forhold til netop TR220.Det var sådan en der startede alt det her med Tandberg.Den står ovre hos min mor,og hun er meget glad for den.Så glad at hun ikke vil af med den for noget! Den har hun haft i 2 og et halvt år nu.Der er ingen dikkedarer og hun kan betjene det hele,uden at jeg skal instruere hende

Go' weekend Ud og nyde det gode vejr,som de siger det bliver idag

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
Tante: Det er i hvert fald en der er vild med Tuborg (skilte), som har købt dine SM-

Der er forresten nu heller ikke meget drikkelse der slår sådan en her- Eller flere af dem:

Hernede er det første skridt til et sæt hjemmegjorte standere taget

Tante det med rødt skulle nok have været tilført indlægget. Det gik nok lidt for hurtigt i går

Det er nok fordi - når jeg tænker Tuborg - kommer der en gulddame op på nethinden OT

Standerne skal være af tyk bundplade, og halvtyk topplade- Formodentlig MDF. Midterstolpen (eller hvad det nu hedder) skal være af et tykt plastikrør som jeg har erhvervet for en slik. Det er 20 cm i diameter og med 1 cm væg Dem skal der ovntørret sand i og så er de standere sådan set færdige. Måske der skal eksperimenteres ydeligere med afkobling...?

PT. Har jeg skåret røret ud (30 i højden) og lige givet dem et gang sort spraymaling.

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Roky:Aha,nå på den måde Ja,ham der købte mine Studio Monitor's var glad for dansk øl Generelt glad for det meste der er dansk,lige med undtagelse af lydgrej Der foretrak han,som jeg,det ædle norske højkvalitetsgrej

Det er fantastisk at Tandberg lavede så god lyd i både de små modeller og i det store grej.Nedenfor er lidt guf for øjnene,og for ejerne også for ørerne

TR200G med et sæt Hifi System 20

TR1000,TCD310 og vistnok et sæt TL1610

Et billede fra Guldtuborg's 'velmagtsdage'(fra før han flyttede)..... En TR2080 med et sæt Tandberg Studio Monitor's,på hjemmelavede(?) fødder

Mit 'gamle' setup.Et flot billede taget af 'Præsten'.Dengang med Studio Monitor's Jeg får aldrig nok af lige præcis dén blå farve(Tandberg-blå)

Pssst....der er en flot Tandberg TR2075 i teak-finér på tysk ebay,indtil videre til en billig penge.Endda med den ene phono-indgang bygget om til almindelig linie-indgang Den har originale metre:

Go' søndag

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

I sidste uge vandt jeg en auktion - 100 spir. Eneste bydende . Et Philips midi-anlæg "fantastisk", men sidst i annoncen stod der incl. 2stk Tandberg 3vejs. Og der blev jeg selvfølgelig nysgerrig - det er jo alligevel begrænset, hvor mange 3-vejs ht. der er fra Tandberg. Nå men, det blev så idag der skulle afhentes, og minsandten om ikke jeg er blevet ejer af endnu et sæt Hifi-System 15 - lidt vildt syntes jeg. Og her gik 'vi' og troede, at de var så sjældne - der kan man bare se. I flg. sælger skulle de spille fint - vi får at se - men reservedele burde der da' være . Det skal lige siges, at jeg lod ham beholde Philips'en.

Vender tilbage.  FED GRAMMO DER - SEANSMILLER.   

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Tjaa Tante Berg, mine nye velmagtsdage er da ikke sådan lige til at kimse â nu hvor jeg er ved at have fået lyden tunet ind, så der er plads til bassen også  men det har jo immer væk, krævet tre måneders tålmodighed at nå der til hvor jeg er tilfreds 

Her et vue fra i dag det er lidt maling  som er på bas-membranens ophæng, så rolig nu  ingen huller
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

Marantzman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2007
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Hej X-ray

Tillykke med dem! Jeg havde også set dem og havde sat vækkeuret, men da det var første gang jeg bød på QXL havde jeg selvfølgelig ikke fået min sikkerhedskode endnu, så det var tilbage i seng igen med uforrettet sag. Jeg tænkte nok at det var dig, da jeg kunne se at byder kom fra Glostrup.

Men rart at få at vide hvad der gemte sig bag betegnelsen " Tandberg 3-vejs gulvhøjtaler", det kunne jo være een af de helt store!

Har du iøvrigt fået min PM. Jeg er bange for at apparatet ryger til el storskrald her, hvis du ikke har interesse, da jeg i hverken har plads eller forudsætninger for at reparere  en Tungsram 3F T3535.

mvh

Marantzman

Til top Vis Marantzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marantzman

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum