| Forfatter |
|
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok Roky og alle mine andre Tandberg medfantaster  Her er som lovet et par billeder i 'god' størrelse (det er jo en billed-tråd, ikk?) taget i min gamle stue:    Og for god ordens skyld lige et mere hvor heleanlægget er med.  Tag jer ikke af støvet på hylderne, min rengøringsdame var inde i en dårlig periode på det tidspunkt.  :  Mmmmm... Teak!
__________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
er du sikke på at det er "teak" og ikke "nød" Tante ? de ligner vild meget mine revox i nøddetræ
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er det nok bare lyset og min skærm der spiller mig et puds/pus ?
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
< name="cart_quantity" ="http://www.yellowman.dk/index.php?main_page=product_info&products_id=4299&=add_product&zenid=0248dd2b74643153efad103301cd3ed5" method="post" enc="multipart/-" ="ajaxAddProduct(this, 'main_page=product_info&products_id=4299&=add_product&zenid=0248dd2b74643153efad103301cd3ed5'); return false;">
< ="" ="text/"> 
>
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, det var mig, der var blevet skør. Så må vi jo kigge efter et andet par til Tanten - han er jo tydeligvis varm .
Spændende tråd med de der basfælder. Hva' med et sæt Minipod istedet - så er problemet garanteret løst .
Hvis nu ikke billederne snød mht. træsort, ville jeg tro det var valnød! Flotte billeder iøvrigt - af hele dit set-up . Ville dog gerne se lidt mere af pladespilleren...
Go' nat. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 06:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apropos Tandberg Studio Monitor's....jeg sidder her tidligt fredag morgen med morgenkaffen.Tjekker facebook.Og der er kontakt med køberen af mine Studio Monitor's  Kiggede lidt i hans billeder for at se om Studio Monitor's skulle figurere på nogle af billederne.Og det gør de  Her er de så,i en norsk lade der fungerer som fed bar:
De er blevet fløjet til Norge,af to omgange  Men rart at se at de er i brug
Go' fredag,allesammen __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er den her!!! 'apparatet' som alle har ventet på er endelig dukket op. En ægte vintage sag i sort. Har man en livsledsager som dyrker ens interesser på samme plan, så er det et oplagt køb. 
Skal hurtigt indskyde at jeg absolut intet har med sælger at gøre.
Salgsannonce her! __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-ray skrev:
|
Spændende tråd med de der basfælder. Hva' med et sæt Minipod istedet - så er problemet garanteret løst .
Hvis nu ikke billederne snød mht. træsort, ville jeg tro det var valnød! Flotte billeder iøvrigt - af hele dit set-up . Ville dog gerne se lidt mere af pladespilleren...
Go' nat.
|
|
|
A'hvaffor en minipode?
Tjae... da jeg fik højttalerne hjem, så troede jeg også først at det var nød, men eksperterne siger teak og det synes jeg nu også mest det ligner.
Jeg har jo ellers lige bredt mig lidt rigeligt ovenfor med mine billeder, men jeg kan da lige smide det eneste billede på som jeg har af min Thorens pladespiller. Værsgo' X-ray:

__________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor er den fin den Thorens - er den hjemmegjort ?
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
seansmiller: Det er en fornøjelse at se på de fine billeder du har taget + alt det fede grej du har
Tandberg Studio Monitor er for mig synonym for; hvad, og hvordan en højttaler skal se ud. Stor, firkantet og tronende i al sin pragt...Nu skal jeg passe på jeg ikke går i resonans
Er de ikke næsten MINT ?
Tante: Det er i hvert fald en der er vild med Tuborg, som har købt SM -
Der er nu heller ikke meget drikkelse der slår sådan en her- Eller flere af dem :
Hernede er det første skridt til et sæt hjemmegjorte standere taget
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Graffo:Mine Tandberg Studio Monitor's røg til Norge i december måned '07....desværre  De måtte ud af min stue,i erkendelse af at jeg ikke er så go' til at styre volume-knappen,når først festen er skudt igang  Det var aldrig sket hvis jeg havde boet i hus.Men jeg bor øverst oppe under taget,og jeg har nogle søde underboer(som iøvrigt aldrig har klaget  ....)
Hovedet på sømmet var en fest hvor Tandberg TR2075 spillede MAKS på Studio Monitor's i stuen og et sæt Fasett'er i køkkenet.Jeg husker det ikke som generende højt....det lød bare vildt fedt!  På et tidspunkt blev TR2075 liiige lovligt varm,og et relæ slog fra  Den skulle vist lige køle 5 grader af,eller så længe som det tager at slukke og tænde igen  ....og festen kunne fortsætte
De moralske tømmermænd er jo som bekendt de værste,og jeg følte at jeg skyldte mine naboer at nedgradere på højttalerfronten.Så Tandberg Studio Monitor's blev sat til salg.De har for tid og evighed sat standarden for FED lyd,i mit liv  Jeg har aldrig hørt bedre lyd,end da jeg havde mine Studio Monitor's lige her i min stue,som er noget nær perfekt,rent akustisk
Sådan så her ud for et års tid siden:
Jeg har nedjusteret til Tandberg TL3520 som har 10" bas.Heldigvis er jeg meget glad for lyden i TL3520.De er også et hit!  :
Jep,jeg har to sæt.Et i teak og et i palisander(der skal ha' nye ophæng på basserne).
Bevarres,jeg kan da sagtens høre at de ikke kan det samme som Tandberg Studio Monitor's.Men det er ikke det samme som at de lyder skidt.De lyder knaldhamrende godt!!  Og de animerer ikke i samme grad til at spille MAKS,som Studio Monitor's gjorde
Jeg må jo også glæde mig over at jeg har fået noget mere plads,efter jeg har skiftet.Men det var som sagt ikke derfor at jeg skilte mig af med Alle Højttaleres Moder,Tandberg Studio Monitor's
Roky:Jeg er ikke helt med....hvem er det der kan li' Tuborg,der har købt Studio Monitor's?  Du har et sæt,Guldtuborg har et sæt som han ikke kan bruge....Seansmiller kan også drikke Tuborg,men han har jo et sæt.Hvem hentyder du til?  Spændende med dine fødder til Studio Monitor's.De er ret følsomme mht standere/fødder samt højden fra gulvet....  Held og lykke med projektet.Er det metalfødder eller er de i træ?
Her er en lidt sjov sag,en Tandberg TR220 G(den findes også med kasette):
Auktionen kan følges her: )
Jeg synes at den er lækker  Men jeg har også et specielt forhold til netop TR220.Det var sådan en der startede alt det her med Tandberg.Den står ovre hos min mor,og hun er meget glad for den.Så glad at hun ikke vil af med den for noget!  Den har hun haft i 2 og et halvt år nu.Der er ingen dikkedarer og hun kan betjene det hele,uden at jeg skal instruere hende
Go' weekend  Ud og nyde det gode vejr,som de siger det bliver idag __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Tante: Det er i hvert fald en der er vild med Tuborg (skilte), som har købt dine SM -
Der er forresten nu heller ikke meget drikkelse der slår sådan en her- Eller flere af dem :
Hernede er det første skridt til et sæt hjemmegjorte standere taget
|
|
|
Tante det med rødt skulle nok have været tilført indlægget. Det gik nok lidt for hurtigt i går 
Det er nok fordi - når jeg tænker Tuborg - kommer der en gulddame op på nethinden OT 
Standerne skal være af tyk bundplade, og halvtyk topplade- Formodentlig MDF. Midterstolpen (eller hvad det nu hedder) skal være af et tykt plastikrør som jeg har erhvervet for en slik. Det er 20 cm i diameter og med 1 cm væg Dem skal der ovntørret sand i og så er de standere sådan set færdige. Måske der skal eksperimenteres ydeligere med afkobling...?
PT. Har jeg skåret røret ud (30 i højden) og lige givet dem et gang sort spraymaling.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
I sidste uge vandt jeg en auktion - 100 spir. Eneste bydende . Et Philips midi-anlæg "fantastisk", men sidst i annoncen stod der incl. 2stk Tandberg 3vejs. Og der blev jeg selvfølgelig nysgerrig - det er jo alligevel begrænset, hvor mange 3-vejs ht. der er fra Tandberg. Nå men, det blev så idag der skulle afhentes, og minsandten om ikke jeg er blevet ejer af endnu et sæt Hifi-System 15 - lidt vildt syntes jeg . Og her gik 'vi' og troede, at de var så sjældne - der kan man bare se. I flg. sælger skulle de spille fint - vi får at se - men reservedele burde der da' være . Det skal lige siges, at jeg lod ham beholde Philips'en .
Vender tilbage. FED GRAMMO DER - SEANSMILLER . __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Tjaa Tante Berg, mine nye velmagtsdage  er da ikke sådan lige til at kimse â  nu hvor jeg er ved at have fået lyden tunet ind, så der er plads til bassen også  men det har jo immer væk, krævet tre måneders tålmodighed at nå der til hvor jeg er tilfreds  Her et vue fra i dag  det er lidt maling  som er på bas-membranens ophæng, så rolig nu  ingen huller
|
| Til top |
|
| |
Marantzman Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej X-ray
Tillykke med dem! Jeg havde også set dem og havde sat vækkeuret, men da det var første gang jeg bød på QXL havde jeg selvfølgelig ikke fået min sikkerhedskode endnu, så det var tilbage i seng igen med uforrettet sag. Jeg tænkte nok at det var dig, da jeg kunne se at byder kom fra Glostrup.
Men rart at få at vide hvad der gemte sig bag betegnelsen " Tandberg 3-vejs gulvhøjtaler", det kunne jo være een af de helt store!
Har du iøvrigt fået min PM. Jeg er bange for at apparatet ryger til el storskrald her, hvis du ikke har interesse, da jeg i hverken har plads eller forudsætninger for at reparere en Tungsram 3F T3535.
mvh
Marantzman
|
| Til top |
|
| |