Emne: Tandberg setup ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marantzman skrev:
| Hej X-ray
Men rart at få at vide hvad der gemte sig bag betegnelsen " Tandberg 3-vejs gulvhøjtaler", det kunne jo være een af de helt store!
Har du iøvrigt fået min PM. Jeg er bange for at apparatet ryger til el storskrald her, hvis du ikke har interesse, da jeg i hverken har plads eller forudsætninger for at reparere en Tungsram 3F T3535. Marantzman |
|
|
Ja altså i mine øre og øjne er HS-15 den allerstørste - bare lige for at slå det helt fast. Idet jeg ligeledes sværger til TR 1000 fremfor TR2075. Men sådan er der jo så meget.
Har set din PM og tak. Men min 3F T3535 er faktisk mint. Så ingen brug for plukke-ting - ellers tak . Har kun funktions-testet den - så vender tilbage vedr. hvor god den egentlig er. Iøvrigt et app. jeg har ønsket mig lige siden, den blev lanceret . Så det var cool endelig at finde én .
Go' aften. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej tandberg afficionados - jeg henleder lige jeres opmærksomhed på at der er en tråd på vintage forum som hedder den store kassette stafet - håber i vil være med  og spred rygtet til andre tråde
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
seansmiller skrev:
X-ray: Tak skal du have. Og tillykke med dine nye højttalere! Det var da et helt fantastisk køb. Tænk at du nu har 2 sæt fede HS-15. Har du fået lavet en rigtig test af dem endnu?  |
|
|
Jo tak. Men vil nok mene, at de lige ryger på lager et stykke tid, før der skal arbejdes på dem . Men spændende bliver det da at se om de kan blive tip-top - If so - kunne det jo være at Tunghør skulle betænkes, han var jo rimelig vild med HS-15 . Jeg er jo stadig i fuld sving med mine 2stk. 2075, jeg er langt men alligevel, er der et godt stykke vej endnu . Skala-lamperne er f.eks. i restordre .
Fortsat go' dag. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
diheor Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-ray: Hvad står sådan en renoveret 2075´er i? Går og drømmer om sådan en svend, men har desværre ingen forstand på teknikken, så den skal være renoveret, da meget indmad har en begrænset levetid.
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
diheor skrev:
| X-ray: Hvad står sådan en renoveret 2075´er i? Går og drømmer om sådan en svend, men har desværre ingen forstand på teknikken, så den skal være renoveret, da meget indmad har en begrænset levetid. |
|
|
Pas nu på ikke at lave en 'overtrådt' . Jeg ved det ikke - men der er en auktion på DBA, du kan følge - men den er vist ikke renoveret.... Du må lede, så vil du finde - det er derude, det er jeg sikker på ...
Go' aften. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg skrev:
Tjaa Tante Berg, mine nye velmagtsdage er da ikke sådan lige til at kimse â nu hvor jeg er ved at have fået lyden tunet ind, så der er plads til bassen også men det har jo immer væk, krævet tre måneders tålmodighed at nå der til hvor jeg er tilfreds Her et vue fra i dag det er lidt maling som er på bas-membranens ophæng, så rolig nu ingen huller
|
|
|
Guldtuborg:Det ser altså lækkert ud,selvom du er uden Studio Monitor's  Lyden i de lækre TL3520 er ikke til debat,de spiller sk*de godt!  Er du enig?  Det gør de i hvert fald på TR2075.Og det gør de vel også på din TIA3012?TL3520 har immervæk en drifteffekt på 4 Watt  Med andre ord er den ikke i kategorien 'letdrevne højttalere'.
Udtrykket 'velmagtsdage' var selvfølgelig ment som en joke  Det ser jo ikke ud som om du lider nogen nød,sådan rent grej-mæssigt
X-ray:Også tillykke fra mig,med købet af endnu et sæt Hifi System 15  Jeg tror stadig på at de er RET sjældne... Det var jo 'helt uten om det vanlige' at ha' så store højttalere(og så endda 2 af dem=stereo) dengang de kom frem,der sidst i 1960'erne
For de uindviede,så er her et billede af et meget fint og utroligt velspillende setup.Det er X-ray's TR1000,TT165(eller er det TD?) og i baggrunden kan man lige præcis ane et sæt Hifi System 15  :
Der sidder en 12" bas i sådan en sag  De spiller fantastisk.Jeg vil sent glemme en helt unik 'lytte'-aften hos X-ray i sommer,hvor netop dette setup var i centrum hele aftenen og natten med
Iøvrigt,X-ray,de der skalalamper der....var det ikke nok med de 6 du lånte her?Du har vel bestilt rigeligt,ik'?  Du har vist projekter nok efterhånden til det meste af vinteren  Du gør en go' gerning.Du er en af dem der er med til at holde liv i,eller endda puste helt nyt liv i,det lækre norske kvalitetsgrej
R-l-b:Jeg melder mig også under fanerne,selvfølgelig  Jeg skal nok kigge forbi og tilmelde mig officielt  Men et godt initiativ
diheor:Det er aldrig til at sige hvad sådan en Tandberg TR2075 egentlig koster.Det dyreste sted på kloden du kan handle Tandberg er i Norge.Det billigste sted jeg selv har oplevet var i en kælder i en villa i Vejle hvor en TR2075(defekt,men flot) gik for 100 kr(den spiller idag hos Tunghør  ) .Tysk ebay er et udmærket sted at handle.....men der er selvfølgelig ingen garanti for at den er tip top,til trods for sælgers rosende beskrivelse af vidunderet  Alt ialt er der dog ikke mange nitter,når jeg tænker tilbage på hvad jeg selv har købt på tysk ebay.Der har dog været to-tre stykker.Pudsigt nok KUN fra kvindelige sælgere....
Af og til er Den Blå Avis stedet,og Sverige kan også byde på overraskelser  Det er bare at lede.....lige pludslig er der gevinst
Her på falderebet kan jeg oplyse at denne tråd fylder 2 år idag....tænk engang.Tiden flyver,når man er i godt selskab  Det er godt gået,allesammen
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
 tillykke Tante - det har du gjort godt
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
diheor Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-ray: jeg er ny her, så jeg ved ikke, hvad "overtrådt" er for noget. Hvis jeg har gjort noget forkert, så sorry. Jeg leder.
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
diheor skrev:
| X-ray: jeg er ny her, så jeg ved ikke, hvad "overtrådt" er for noget. Hvis jeg har gjort noget forkert, så sorry. Jeg leder. |
|
|
Jeg mener tidligere at have skrevet, at jeg ville skille mig af med en af mine 2075 - derfor . Derfor ingen opfordring til salg eller omvendt - det foregår kun på KSB - man kan alt for hurtigt blive misforstået . Go' aften. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
diheor:Du har ikke gjort noget forkert,rolig nu  Men langt de fleste brugere(i hvert fald i denne tråd),bryder sig ikke så meget om at snakke om hvad ting og sager har kostet.Eller skal koste,for den sags skyld  Du kan bruge funktionen 'Privat besked' når emnet er omkring det pekuniære __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt gået Tante Berg    Tillykke med en super tråd som har det hele
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gratulerer med 2-årsdagen   - Herhjemme nydes grejet i FULDE drag - TANDBERG rules da thing   Fortsat Go' aften
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2008 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Iøvrigt,X-ray,de der skalalamper der....var det ikke nok med de 6 du lånte her?Du har vel bestilt rigeligt,ik'?  |
|
|
Næ - 6 lamper er jo ikke nok til 2stk 2075'er - men du hjalp mig helt klart videre i min færd - tak . Jeg har bestilt rigeligt - har ikke glemt dig - men de er i restordre til 24/10 - der er ikke længe til .
Go' dag. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 16 Oktober 2008 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg endelig blevet færdig med mine standere  - Vil se om jeg kan nå og oploade nogle billeder senere i dag.
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Roky 
Det vil vi da se frem til .......og gerne dine umiddelbare lytteindtryk 
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Thomas og alle Andre ,
Først lidt billeder:

Den skarpe vil nok bemærke de "ukurante" huller

Til sidst et billede fra mit værelse. Den magnetbamse vil jeg ikke kendes ved 
Mit umiddelbare indtryk er, at det er som om et sted i spektret, at der mangler et ekstra tryk som jeg havde med de gamle standere.
På plader hvor der er rigtig meget bas, er denne til gengæld strammet noget op, og meget af det kommer nu som et punch. Jeg hælder lidt til begge dele
Jeg synes også der kommet mere perspektiv i lydbilledet. Forståes som detaljerne står lidt klarere. Jeg er lidt i vildrede, for på den ene side synes jeg de nye lyder bedre, og på den anden side synes jeg de gamle lyder lidt "federe med mere krop og sjæl"
Men de nye får nok lov at stå i et godt stykke tid - Det er et helvede og skulle flytte rundt på SM under så trange kår -  - Forresten så vejer standerne omkring 20 kg, hvoraf de 10 er ovntørret sand
Fortsat go aften - Nu skal der nydes noget god musik
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
|
Hejsa Thomas og alle Andre ,
Først lidt billeder:

Den skarpe vil nok bemærke de "ukurante" huller

Til sidst et billede fra mit værelse. Den magnetbamse vil jeg ikke kendes ved 
Mit umiddelbare indtryk er, at det er som om et sted i spektret, at der mangler et ekstra tryk som jeg havde med de gamle standere.
På plader hvor der er rigtig meget bas, er denne til gengæld strammet noget op, og meget af det kommer nu som et punch. Jeg hælder lidt til begge dele
Jeg synes også der kommet mere perspektiv i lydbilledet. Forståes som detaljerne står lidt klarere. Jeg er lidt i vildrede, for på den ene side synes jeg de nye lyder bedre, og på den anden side synes jeg de gamle lyder lidt "federe med mere krop og sjæl"
Men de nye får nok lov at stå i et godt stykke tid - Det er et helvede og skulle flytte rundt på SM under så trange kår -  - Forresten så vejer standerne omkring 20 kg, hvoraf de 10 er ovntørret sand
Fortsat go aften - Nu skal der nydes noget god musik
|
|
|
De er flotte Skal de males, eller holder du mdf finishen? __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky < ligner sgu godt håndværk det der , godt gået du gam...ups UNGE MAND . Det var jo lidt op og ned med lyden, men mon ikke du får en mere fast vurdering, når de har spillet nogle dage ?
Kan se MDF underpladen står på trægulv, så måske det kunne være en ide at ligge 2-3 avissider ind under, så hele konstruktionen står en anelse mere solidt, og giver færre vibrationer i gulvet. En vis ølmand gav vist engang det tip . Er det rigtigt Guldtuborg ?
Er selve højttaleren ikke højere placeret end på de originale standere ? Mener at huske noget om at Tandberg i sin tid anbefalede en højde fra gulvet på ca. 15 cm.
Hvad har det iøvrigt kostet at lave sådan et sæt ?
Tilføjelse kl. 23.55 : Ølmanden taler om kork i stedet for aviser..
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|