Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 13:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Marantzman skrev:
Hej X-ray

Men rart at få at vide hvad der gemte sig bag betegnelsen " Tandberg 3-vejs gulvhøjtaler", det kunne jo være een af de helt store!

Har du iøvrigt fået min PM. Jeg er bange for at apparatet ryger til el storskrald her, hvis du ikke har interesse, da jeg i hverken har plads eller forudsætninger for at reparere  en Tungsram 3F T3535. Marantzman

Ja altså i mine øre og øjne er HS-15 den allerstørste - bare lige for at slå det helt fast. Idet jeg ligeledes sværger til TR1000 fremfor TR2075. Men sådan er der jo så meget.

Har set din PM og tak. Men min 3F T3535 er faktisk mint. Så ingen brug for plukke-ting - ellers tak. Har kun funktions-testet den - så vender tilbage vedr. hvor god den egentlig er. Iøvrigt et app. jeg har ønsket mig lige siden, den blev lanceret. Så det var cool endelig at finde én.

Go' aften. 

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

hej tandberg afficionados  - jeg henleder lige jeres opmærksomhed på at der er en tråd på vintage forum som hedder den store kassette stafet - håber i vil være med  og spred rygtet til andre tråde

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

X-ray: Tak skal du have. Og tillykke med dine nye højttalere!  Det var da et helt fantastisk køb. Tænk at du nu har 2 sæt fede HS-15. Har du fået lavet en rigtig test af dem endnu?

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

seansmiller skrev:
X-ray: Tak skal du have. Og tillykke med dine nye højttalere!  Det var da et helt fantastisk køb. Tænk at du nu har 2 sæt fede HS-15. Har du fået lavet en rigtig test af dem endnu?

Jo tak. Men vil nok mene, at de lige ryger på lager et stykke tid, før der skal arbejdes på dem. Men spændende bliver det da at se om de kan blive tip-top - If so -  kunne det jo være at Tunghør skulle betænkes, han var jo rimelig vild med HS-15.  Jeg er jo stadig i fuld sving med mine 2stk. 2075, jeg er langt men alligevel, er der et godt stykke vej endnu. Skala-lamperne er f.eks. i restordre.

Fortsat go' dag.

diheor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

X-ray: Hvad står sådan en renoveret 2075´er i? Går og drømmer om sådan en svend, men har desværre ingen forstand på teknikken, så den skal være renoveret, da meget indmad har en begrænset levetid. 
Til top Vis diheor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diheor

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

diheor skrev:
X-ray: Hvad står sådan en renoveret 2075´er i? Går og drømmer om sådan en svend, men har desværre ingen forstand på teknikken, så den skal være renoveret, da meget indmad har en begrænset levetid. 

Pas nu på ikke at lave en 'overtrådt'. Jeg ved det ikke - men der er en auktion på DBA, du kan følge - men den er vist ikke renoveret.... Du må lede, så vil du finde - det er derude, det er jeg sikker på ...

Go' aften. 

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg skrev:
Tjaa Tante Berg, mine nye velmagtsdage er da ikke sådan lige til at kimse â nu hvor jeg er ved at have fået lyden tunet ind, så der er plads til bassen også  men det har jo immer væk, krævet tre måneders tålmodighed at nå der til hvor jeg er tilfreds  Her et vue fra i dag det er lidt maling  som er på bas-membranens ophæng, så rolig nu  ingen huller

Guldtuborg:Det ser altså lækkert ud,selvom du er uden Studio Monitor's Lyden i de lækre TL3520 er ikke til debat,de spiller sk*de godt! Er du enig? Det gør de i hvert fald på TR2075.Og det gør de vel også på din TIA3012?TL3520 har immervæk en drifteffekt på 4 Watt Med andre ord er den ikke i kategorien 'letdrevne højttalere'.
Udtrykket 'velmagtsdage' var selvfølgelig ment som en joke Det ser jo ikke ud som om du lider nogen nød,sådan rent grej-mæssigt

X-ray:Også tillykke fra mig,med købet af endnu et sæt Hifi System 15 Jeg tror stadig på at de er RET sjældne... Det var jo 'helt uten om det vanlige' at ha' så store højttalere(og så endda 2 af dem=stereo) dengang de kom frem,der sidst i 1960'erne

For de uindviede,så er her et billede af et meget fint og utroligt velspillende setup.Det er X-ray's TR1000,TT165(eller er det TD?) og i baggrunden kan man lige præcis ane et sæt Hifi System 15 :

Der sidder en 12" bas i sådan en sag De spiller fantastisk.Jeg vil sent glemme en helt unik 'lytte'-aften hos X-ray i sommer,hvor netop dette setup var i centrum hele aftenen og natten med

Iøvrigt,X-ray,de der skalalamper der....var det ikke nok med de 6 du lånte her?Du har vel bestilt rigeligt,ik'? Du har vist projekter nok efterhånden til det meste af vinteren Du gør en go' gerning.Du er en af dem der er med til at holde liv i,eller endda puste helt nyt liv i,det lækre norske kvalitetsgrej

R-l-b:Jeg melder mig også under fanerne,selvfølgelig Jeg skal nok kigge forbi og tilmelde mig officielt Men et godt initiativ

diheor:Det er aldrig til at sige hvad sådan en Tandberg TR2075 egentlig koster.Det dyreste sted på kloden du kan handle Tandberg er i Norge.Det billigste sted jeg selv har oplevet var i en kælder i en villa i Vejle hvor en TR2075(defekt,men flot) gik for 100 kr(den spiller idag hos Tunghør ) .Tysk ebay er et udmærket sted at handle.....men der er selvfølgelig ingen garanti for at den er tip top,til trods for sælgers rosende beskrivelse af vidunderet Alt ialt er der dog ikke mange nitter,når jeg tænker tilbage på hvad jeg selv har købt på tysk ebay.Der har dog været to-tre stykker.Pudsigt nok KUN fra kvindelige sælgere....
Af og til er Den Blå Avis stedet,og Sverige kan også byde på overraskelser Det er bare at lede.....lige pludslig er der gevinst

Her på falderebet kan jeg oplyse at denne tråd fylder 2 år idag....tænk engang.Tiden flyver,når man er i godt selskab Det er godt gået,allesammen

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

http://denpersonligegave.dk/upload/images/product_image/zoom/02/202.jpg

tillykke Tante - det har du gjort godt

diheor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

X-ray: jeg er ny her, så jeg ved ikke, hvad "overtrådt" er for noget. Hvis jeg har gjort noget forkert, så sorry. Jeg leder.
Til top Vis diheor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diheor

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

diheor skrev:
X-ray: jeg er ny her, så jeg ved ikke, hvad "overtrådt" er for noget. Hvis jeg har gjort noget forkert, så sorry. Jeg leder.

Jeg mener tidligere at have skrevet, at jeg ville skille mig af med en af mine 2075 - derfor. Derfor ingen opfordring til salg eller omvendt - det foregår kun på KSB - man kan alt for hurtigt blive misforstået.  Go' aften. 

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

diheor:Du har ikke gjort noget forkert,rolig nu Men langt de fleste brugere(i hvert fald i denne tråd),bryder sig ikke så meget om at snakke om hvad ting og sager har kostet.Eller skal koste,for den sags skyld Du kan bruge funktionen 'Privat besked' når emnet er omkring det pekuniære

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Godt gået Tante Berg    Tillykke med en super tråd som har det hele  
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Gratulerer med 2-årsdagen-

Herhjemme nydes grejet i FULDE drag - TANDBERG rules da thing

Fortsat Go' aften

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2008 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Iøvrigt,X-ray,de der skalalamper der....var det ikke nok med de 6 du lånte her?Du har vel bestilt rigeligt,ik'?

Næ - 6 lamper er jo ikke nok til 2stk 2075'er - men du hjalp mig helt klart videre i min færd - tak. Jeg har bestilt rigeligt - har ikke glemt dig - men de er i restordre til 24/10 - der er ikke længe til.

Go' dag.

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Oktober 2008 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Tante < Også en stor tak og tillykke herfra. Dit besøg heroppe samt denne tråd har VIRKLIG VÆRET  INSPIRERENDE   . Tør slet ikke tænke på hvormange timer der efterfølgende er brugt på at jagte, købe, sælge , lytte og NYDE Tandberg. Kører jo bus til daglig men pludselig blev det jo et bijob ......hovederhvervet Tandberg , og det har været en fornøjelse !

Også tillykke til både dig og de øvrige her, fordi i på trods af små pauser, har forstået at holde godt liv i tråden, og endda på en FED måde

Sådan så her ud 20.07.2007 : Studio Monitors og TR-2055 ....slet ik' så ring' endda !!!

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Så er jeg endelig blevet færdig med mine standere- Vil se om jeg kan nå og oploade nogle billeder senere i dag.

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Hejsa Roky

Det vil vi da se frem til .......og gerne dine umiddelbare lytteindtryk

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Hejsa Thomas og alle Andre,

Først lidt billeder:

Den skarpe vil nok bemærke de "ukurante" huller

Til sidst et billede fra mit værelse. Den magnetbamse vil jeg ikke kendes ved

Mit umiddelbare indtryk er, at det er som om et sted i spektret, at der mangler et ekstra tryk som jeg havde med de gamle standere.

På plader hvor der er rigtig meget bas, er denne til gengæld strammet noget op, og meget af det kommer nu som et punch. Jeg hælder lidt til begge dele

Jeg synes også der kommet mere perspektiv i lydbilledet. Forståes som detaljerne står lidt klarere. Jeg er lidt i vildrede, for på den ene side synes jeg de nye lyder bedre, og på den anden side synes jeg de gamle lyder lidt "federe med mere krop og sjæl"

Men de nye får nok lov at stå i et godt stykke tid - Det er et helvede og skulle flytte rundt på SM under så trange kår -  - Forresten så vejer standerne omkring 20 kg, hvoraf de 10 er ovntørret sand

Fortsat go aften - Nu skal der nydes noget god musik

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:

Hejsa Thomas og alle Andre,

Først lidt billeder:

Den skarpe vil nok bemærke de "ukurante" huller

Til sidst et billede fra mit værelse. Den magnetbamse vil jeg ikke kendes ved

Mit umiddelbare indtryk er, at det er som om et sted i spektret, at der mangler et ekstra tryk som jeg havde med de gamle standere.

På plader hvor der er rigtig meget bas, er denne til gengæld strammet noget op, og meget af det kommer nu som et punch. Jeg hælder lidt til begge dele

Jeg synes også der kommet mere perspektiv i lydbilledet. Forståes som detaljerne står lidt klarere. Jeg er lidt i vildrede, for på den ene side synes jeg de nye lyder bedre, og på den anden side synes jeg de gamle lyder lidt "federe med mere krop og sjæl"

Men de nye får nok lov at stå i et godt stykke tid - Det er et helvede og skulle flytte rundt på SM under så trange kår -  - Forresten så vejer standerne omkring 20 kg, hvoraf de 10 er ovntørret sand

Fortsat go aften - Nu skal der nydes noget god musik

De er flotte  Skal de males, eller holder du mdf finishen?

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Roky < ligner sgu godt håndværk det der   , godt gået du gam...ups UNGE MAND . Det var jo lidt op og ned med lyden, men mon ikke du får en mere fast vurdering, når de har spillet nogle dage ?

Kan se MDF underpladen står på trægulv, så måske det kunne være en ide at ligge 2-3 avissider ind under, så hele konstruktionen står en anelse mere solidt, og giver færre vibrationer i gulvet. En vis ølmand gav vist engang det tip . Er det rigtigt Guldtuborg ?

Er selve højttaleren ikke højere placeret end på de originale standere ? Mener at huske noget om at Tandberg i sin tid anbefalede en højde fra gulvet på ca. 15 cm.

Hvad har det iøvrigt kostet at lave sådan et sæt ?

Tilføjelse kl. 23.55 : Ølmanden taler om kork i stedet for aviser..

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes