Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 15:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Hjemme hos 2-mas i august 2007 :

2-mas:Det er nydeligt,enkelt,funktionelt og ekstremt overlegent...... Savner du ikke dit Tandberg setup,bare lidt? Og jow,det var interessant og sjovt at se hinanden i virkeligheden.Utroligt som tiden flyver.Det er snart et år siden at Gråskæg og undertegnede kørte landet igennem for at hente grej i det nordjyske..... Du har jo siden haft en hel del grej hjemme og vende

Roky:Dine fødder ser som udgangspunkt meget fine ud Jeg vil anbefale dig at lytte på dine Studio Monitor's et godt stykke tid og på forskellige medier(lp,cd,pc og radio) inden du fælder endelig 'dom'.Så vidt jeg kan forstå på Seansmiller,så er der himmelvid forskel på lyden med forskellige fødder.Det er nok ikke kun Tandberg Studio Monitor's der spiller forskelligt med forskellige fødder.Det er nok generelt for højttalere.Men at fødderne har SÅ stor indvirkning på lyden,det var jeg ikke selv klar over,før Seansmiller fortalte om det
Mine egne Studio Monitor's havde fødder der var 31,5 cm høje(uden hjul).Men der er tre varianter af originale fødder! Og de er så vidt jeg ved forskellige i højden,med mine som de højeste.

X-ray:Det er godt at høre at du har bestilt rigeligt med skala-lamper Jeg bruger min sidste lampe idag på min mor's TR220(der sidder tre stk lamper i skalaen,mage til dem der er i TR2075) Hun elsker sgu den reciever:

TR220

Jeg har siddet og surfet lidt og jeg faldt over en Pioneer reciever der må siges at slægte Tandberg på,helt ud i det blå

Jeg ved ikke hvad denne Pioneer hedder,men vi er ude i en topmodel..... Den er godt nok pæn

Her er så den ægte vare,dog fra lidt kedelige vinkler.Men alligevel:

En udstillingsmodel af Tandberg TR2075:

Den ses en sjælden gang i ny og næ på især ebay.

Jeg sad igår og lyttede på elektronisk musik.Kraftwerk,Yello,Massive Attack og Air Og det er påfaldende så godt det lyder.Jeg havde gåsehud næsten konstant.Der er noget med at vintage-grej formidler elektronisk musik bedre end det nyere grej.Måske er det noget med at musikkens skarpe 'kanter' får et analogt 'touch' når lyden sendes gennem mere end 30 år gammel elektronik?I skulle prøve at nærlytte f.eks. Kraftwerk(det er hip som hap hvilket album).......
Ovenstående har jeg hørt flere sige.Men igår bed jeg selv mærke i det.Der ER noget med vintage-grej og elektronisk musik som går op i en højere enhed
Jeg må også lige ha' med at Tandberg TL3520 er sublim nydelse!De går rigtigt dybt,hvis det ellers findes på skiven Jeg vil sige at de går dybt nok til de fleste menneskers behov(og overraskelse ).Jeg kan stadig forundres over de højttalere,til trods for at jeg har haft dem i snart et år!

Apropos Kraftwerk og Tandberg.Her er et ældre billede af Vebjørn Tandberg(fra 1932):

Der er en vis lighed i den stil som Kraftwerk tilstræbte i især 1977:

Når jeg hører Kraftwerk får jeg altid associationer til store banegårde i 1930'ernes Tyskland,med store damplokomotiver og mennesker der skal på rejse.Selvfølgelig er den indre film i sort/hvid Jeg ved ikke hvor jeg har det fra,men jeg har altid haft det sådan med Kraftwerk.....og Tandberg

Nok for nu.Rigtig go' Tandberg-weekend

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Mathias: Jeg er ikke helt sikker på det endnu- Jeg tror de forbliver "rå" i et godt stykke tid endnu.

2-Mas: Det tog noget længere tid at samle dem end jeg havde regnet med - Men når nu jeg var i gang skulle det gøres ORDENTLIGT - Plastrøret er faktisk et ret fedt materiale at arbejde med. Det flækker ikke, hvilket har den fordel at man kan mærke på røret, hvis man er kommet til at bore skævt

Jeg startede faktisk med kork mellem gulv og bundplade, men det syntes jeg gav en for fraværende bas. Så af med dem, og nu står de så igen på det bare gulv. Om det er det psykologiske der spiller ind skal jeg ikke kunne sige, men jeg syntes det lyder bedre nu. Højttalerne er nu tiltet en smule bagover, og det har jeg gjort med de overskydende stykker kort. De har sammenlagt kostet mig omkring 300 kr, men der kunne have været sparet en del, hvis jeg havde haft spraymaling liggende + Havde det været sommer, så kunne jeg have gået ned til stranden og hente noget tørt sand.

Tante: Mine originale standere er 29 cm høje(med hjul) De nye jeg har lavet er 34,1 cm høje   (Her er tiltningen ikke medregnet). Jeg har med vilje lavet mine lidt højere for at få mellemtonen mere op i hørehøjde. Dette fordi jeg sidder forholdsvis tæt på dem - under 2 meter - Jeg tror højden betyder rigtig meget når jeg sidder så tæt på, så det skal der også eksperimenteres med.

Lige nu lytter jeg til et nyindkøbt Jazzalbum, og det lyder ikke mindre end FANTASTISK !

John Coltrane Crescent

Det skal nævnes at den er optaget i 1964

Slettet

God weekend i lige måde!

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 06:24 | IP-adresse registreret  

Ganske kort; er der nogen der har/kender nogen der har,en service manual til TCP 3015A

Den er til en mindre rep.....

Jeg hører meget gerne fra en af jer,såfremt I har sådan en sevice manual på hånden(jeg krydser fingre)

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

http://www.kallhovde.com/tandberg/tcp-3015a-b-2.pdf (kun et datasheet)

men måske noget her - ellers skriv til ham ?

http://www.kallhovde.com/tandberg/

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Ganske kort; er der nogen der har/kender nogen der har,en service manual til TCP 3015A Den er til en mindre rep.....

Jeg hører meget gerne fra en af jer,såfremt I har sådan en sevice manual på hånden(jeg krydser fingre)

STOP ALT.  Har fundet, hvad jeg skal bruge... Fandt det i en B&O manual CDX-2. Der kan man bare se  .

Go' dag. 

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

X-ray:Du er min helt!

R-l-b:Jeg trawlede den side igennem,men uden at finde service manualen,selvfølgelig.Men al mulig anden info om min 3015 A Godt at X-ray 'kan selv'

Nu sætter jeg en Philips DVD/CD-afspiller ind på pladsen hvor min Tandberg cd-afspiller normalt troner.Jeg gør det,fordi min Teac cd-afspiller konsekvent nægter at afspille de første to-tre numre på en given cd.Så håber jeg at min TR2075 kan tvinge fornuftig lyd ud af den Philips.Som jeg husker den,så er den NOGET fesen i lyden......
I sidste instans afspiller jeg fra min pc.Nu skal jeg lige lytte lidt

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Go' aften Tante.

Det ser ud til, at du godt kan begynde, at pille alle dine midlertidige CD-afsp. fra igen . Din 3015A spiller ihvertfald fint hér igen.

Fejlen som jo var forvrængning i højre kanal, kan godt være kommet lidt hen af vejen. Så måske vil du konstatere, at der nu virkelig er åbnet op for lyden . Et billed af den defekte "FYR". Den ligger på 3-tallet.

Til den nysgerrige er det en BC818-25. Sidder i et kredsløb man kan kalde 'power on/off muting',(minus 'blop' ved tænd/sluk) . Og havde faktisk også lidt indflydelse/forvrængning i venstre kanal.

Sov godt.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 05:40 | IP-adresse registreret  

X-ray:Nøøøøøj,hvor er jeg spændt!! Det er lige før man ikke kan se den dims med det blotte øje Jeg tager dit ord for at skratteriet er væk.Det er jo fantastisk Det bliver spændende at få den hjem og spille på den.Jeg er vild med den Tandberg cd-afspiller Den spiller alle cd'er.Ikke noget halløj der

Jeg havde iøvrigt ret i at lyden i min Philips DVD/CD er NOGET fesen....Det er som om der mangler en masse i bunden(selv med loudness i hovedtelefonerne).Til gengæld er toppen alt for meget.Gad vide om de ikke lytter på deres frembringelser hos Philips inden de godkender skidtet og sender det på markedet?
Nu er den Philips DVD/CD et arvestykke fra min bror.Og jeg vil aldrig forstå at han solgte sin Mission cd-afspiller,for at købe denne DVD/CD.Det eneste der kan ha' gjort det,må være at Philips cd'en kan tage både DVD og CD.Det kan ikke ha' været på grund af lyden
Jeg har stadig til gode at høre en DVD/CD-afspiller,der lyder bare lige så godt som en ren cd-afspiller!

Et billede af misdæderen:

Og et billede af min lækre TCP 3015 A (T=Tandberg,C=Compact Disc,P=Player):

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

en DVD afspiller er jo lavet for at gengive film og film lyd typisk 5,1 - surround og lignende - at de skriver at den kan spille cd er jo blot en fysisk konstatering ikke en kvalitetsmæssig garanti.

Om de har en dedikeret DAC til CDer indbygget eller om signalet blot bliver kørt igennem 5,1/surround møllen vides ikke men jeg savner også at høre en dvd der lyder godt som cd afspiller

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Må indrømme at jeg er fint tilfreds med min Philips DVD/CD. Spiller dagligt med min TR1000 . Og så er den jo i en størrelse, som selv "kranen" kan kapere - godkendt til stuebrug - ja det er vilkårerne her hos mig . Her er data for audio-delen - til en pris af bare 350 spir . Er godt klar over det bare er nogle tal - men i får dem alligevel. 

D/A-konverter 24-bit, 192 kHz
Frekvenskurve 30-20000 Hz
Signal/støjforhold 100
Forvrængning og støj (1 kHz) 85 dB
Crosstalk (1 kHz) 100 dB
Dynamisk frekvensområde (1 kHz) 90 dB
Lydsystem Dolby Digital

Så kig bare forbi Tante, hvis du vil høre den igen . Jeg ved jo godt, at jeg 'kun' lytter til den med et par Minipod'er - men piller den da gerne fra til en større (kylling/matador) test en dag. Så kan vi se, hvad den egentlig duŽr til

Go' dag.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 07:36 | IP-adresse registreret  

X-ray:Jeg har nu haft fornøjelsen af min Tandberg cd-afspiller i små 5 dage,efter at den kom hjem fra reparation.Den første cd var jo spændende....var skratteriet nu væk?Du kender jo svaret allerede Den spiller aldeles perfekt!! Jeg er bare så glad for at du har fikset mit klenodie(mere tak herfra!!)

Her er et par modelfotos:

Mht DVD-afspiller.Jeg havde lånt Kraftwerk's live cd('Minimum Maximum') og havde egentlig planer om at rippe den til min pc.Men det kan man ikke.....så er det vel nok godt at jeg har en båndoptager med et helt nyt TDK chrome bånd i Jeg optog fra DVD-afspilleren og op i Tandberg TCD300.Resultatet er forbøffende godt Ikke at min Philips DVD er noget at skrive om,med den tynde og fesne lyd der er dens 'varemærke'....men efter en tur igennem diverse Tandberg,så er det faktisk ikke til at høre at kilden var en Philips DVD Der er go' stor lyd på,med en go' fylde i bunden,og toppen er behageligt 'nedtonet' og ikke som lyden på DVD'en....hvad det end er der gør det,så er det væsentligt bedre på båndet end på DVD'en,hvor det kom fra

Her er Kraftwerk's live cd:

Den må jeg anbefale hvis man er til Kraftwerk

Jeg har været noget 'ramt' henover weekenden.Det skyldes en meget interessant og meget hyggelig fredag aften/nat hos Seansmiller,sammen med X-ray Disse aftener har det med at trække ud,og er derfor bedst at holde om fredagen....
Seansmiller har 'kæmpet' med(mod) buldrende bas,i hans nye lejlighed.Planerne er gået i retning af at lave 'basfælder' og hvad har vi.Det har undret mig fra starten at Seansmiller's stue skulle være så håbløs,rent akustisk,som meldingerne kunne indikere.Så det var spændende at høre det selv.
Dette var setup'et vi startede med:

Det har hidtil været sådan,at Seansmiller's pladespiller(Thorens TD160?) til enhver tid har tævet hans cd-afspiller.Sådan var det i hans gamle lejlighed.Men ikke i 2500 Happiness Vi startede med Bob Marley på lp.Det var faktisk ikke særligt godt.Tynd og spinkel lyd,med meget lidt greb om bassen......Så gik det trods alt bedre med cd-afspilleren.Seansmiller mente at der var noget at hente med andre fødder til Studio Monitor's.Så der blev skiftet fødder.Det 'hjalp' lidt,tror jeg(vi) nok,men på ingen måde overbevisende.

Jeg fik helt ondt af Seansmiller....Jeg mente at han måske skulle nedgradere og en dag prøve mine Tandberg TL3520(10" bas).Det KUNNE jo være at det var den vej han skulle gå.
Der gik nogle timer med at teste,flytte rundt,snakke,spise go' mad(du ka' jo godt,Seansmiller,endda med et tilfældigt afsnit af Matador under den udsøgte middag ) og masser af musik igen.
Der var dog ikke udelt begejstring over lyden,ligemeget hvad.Der blev også drejet på 'Acoustic Contour Control' som er to drejeknapper i toppen af Tandberg Studio Monitor's....der var lidt at hente,men slet ikke nok.
Heldigvis har Seansmiller lidt af hvert på lager,mht grej.Og Music Angel blev endeligt pillet fra(rør-forstærker),og en lækker Sansui AU999 transistorforstærker blev sat til:

Og SÅ var der L Y D ! ! Nu lød Tandberg Studio Monitor's som de skulle X-ray og undertegnede talte som to sjæle,en tanke,om at der var den sgu! Seansmiller lignede en der var i den syvende himmel Og selvfølgelig var han det.Han kan skrinlægge projektet med 'basfælder' nu,og bare læne sig tilbage og nyde lyden,som er verdensklasse!
Personligt må jeg konkludere at Music Angel ikke har synergi med Tandberg Studio Monitor's.Om det er på grund af rørene,eller om den ikke leverer strøm nok eller hvad det er,det skal jeg ikke kunne svare på.Det kan også være at man bare skal holde sig til store vintage transistor forstærkere/recievere(ikke senere end ca 1976),når nu man bare VIL ha' et sæt Tandberg Studio Monitor's(og hvem vil ikke det? ).Ørerne tager ikke fejl.
Hvis nu Seansmiller insisterede på at Music Angel skulle være hjertet i setup'et,så ville et højttaler-skift være næste skridt.... Men Seansmiller er ikke i tvivl.Han har valgt Tandberg Studio Monitor's,og så må Music Angel ha' det røde kort.Det er en kamel der er til at sluge,når nu det lyder så knaldhamrende godt,som tilfældet er hos Seansmiller nu.Jeg er sikker på at 2500 Happiness nu vitterligt lever op til sit navn(right,Seansmiller? ).
Og for at understrege hvor godt i mål Seansmiller er kommet,så tæver Seansmiller's Thorens TD160 atter hans cd-afspiller(jeg kan desværre ikke huske hvad den hedder) rent rutinemæssigt
Det var en rigtig go' aften hjemme hos Seansmiller,i rigtigt hyggeligt selskab med X-ray og undertegnede Tak for endnu et godt show,drenge Og tillykke med din fede lyd,Seansmiller

Spørgsmålet er nu,om vi ikke kan gøre det bare LIDT bedre? Nu er der jo fantastisk lyd hos Seansmiller med hans vintage setup.

Seansmiller:Du bør ikke snyde dig selv for X-ray's tilbud om at prøve en Tandberg TR2075 i dit setup....Men du virkede nu også klar til lige netop den test Jeg gætter på at du bliver ENDNU gladere for lyden.Og det er ikke fordi der ikke er greb om tingene nu,men jeg tror der er endnu mere at hente,hvor underligt det egentligt kan lyde
Nydeligt ser det i hvert fald ud:

Rigtig go' søndag Vejret idag byder vist på indendørs sysler,som f.eks. musiklytning i rå mængder

P.S.Der er noget af en sjældenhed til salg på amerikansk ebay.En Tandberg TCD910:

Det er godt nok en lækker maskine

Og for at det ikke skal være løgn,så er der også original manual med!:

Der er produceret ca 400 eksemplarer af denne maskine(TCD911 som kun kan afspille,er der produceret ca 40 stk af).

Auktionen kan følges her!: )

Jeg gad vide om fjernbetjeningen til TCD3014 kan bruges til denne TCD910

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

fedt at høre at 999'eren kom til sin værdighed - håber Seansmiller er enig med jer gutter - det vil glæde den tidligere ejer af den vildt flotte sorte vitae sag
meeeeen i nævner slet ikke Bellarien ? var den ikke kommet fra udlandet endnu?
Den kunne jo også løfte mere endnu

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
fedt at høre at 999'eren kom til sin værdighed - håber Seansmiller er enig med jer gutter - det vil glæde den tidligere ejer af den vildt flotte sorte vitae sagmeeeeen i nævner slet ikke Bellarien ? var den ikke kommet fra udlandet endnu?Den kunne jo også løfte mere endnu

R-l-b:Hvis jeg ikke husker helt galt,så var det en noget mindre Sansui forstærker,der agerede RIAA.Ikke at Seansmiller ikke havde fået hans Bellari,for det havde han,men den gav ikke noget til lyden,som Sansui'en ikke kunne levere(som sagt,så vidt jeg husker..... ).
Iøvrigt,R-l-b,er den flotte Sansui AU999 fra dig?Den er godt nok lækker og velholdt og yderst velspillende!

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:

Iøvrigt,R-l-b,er den flotte Sansui AU999 fra dig?Den er godt nok lækker og velholdt og yderst velspillende!

yep - mit stolteste køb og mit smerteligste frasalg - jeg kunne simpelt hen ikke få den til at spille med mine duelundhorn - de kræver 2 x mono 135 trafo watt for at makke ret - jeg var dog meget glad da det belv seansmiller der blev den nye ejer af den

Spekulerer om ikke Bellarien kunne gøre det godt med 999eren - som selvfølgelig også har en god riaa meeen så kunne der med det rette rør komme lidt rør ind i signalvejen efter at musik englen blev pensioneret

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

R-l-b:Jeg forstår godt at du har kviet dig ved at skille dig af med den Sansui.På den anden side,så har apparaterne jo bedst af at være i brug,og du kan være helt rolig,den har fundet et godt hjem nu
Personligt har jeg ikke fidus til at rør på nogen måde bidrager med noget som helst positivt i netop Seansmiller's setup....men det vil jeg overlade til Seansmiller at teste sig frem til

Jeg er ikke bleg for at konkludere at jo mere Tandberg man tilføjer sit setup,des mindre 'hokus pokus' har man tilsyneladende brug for,for at få stor og tung lyd

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Det er meget skægt med det Tandberg. Jeg har jo tidligere på året haft Krenzlers gamle Music Angel (samme model nogenlunde som Seansmillers) oppe hos mig til nogle små modificeringer. Samtidig havde jeg også på et tidspunkt den, en gang imellem spillende, TR2075 af Tunghørs, som X-Ray senere fik til at virke

Krenzler har for nyligt været forbi hos Seansmiller med sin version af Music Angel, og der var den ikke det store hit, så vidt jeg har forstået. Til gengæld har jeg jo sammenlignet TR2075 med den modificeret Music Angel, og der blev TR2075 blæst baglæns ud af banen i forhold  på mine højttalere herhjemme. (De er måske heller ikke helt normale, og enhederne i mellemtone og diskant er fra før 1955....)

Efter nedturen for Krenzlers Music Angel hos Seansmiller, har jeg nu købt den, hvor den erstatter den anden reserve Tandberg TR1000, og det til stor glæde her i huset, så højttalere betyder meget.

Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

er det fugle frø eller strandsand i bunde af dine højtalere?

jeg går udfra at sådan nogle open baffle eller hvad det nu hedder med vintage enheder har en driftseffekt på ? en kvart watt hvorimod Tandbergs Studio Ms sikkert skal have noget mere før de siger noget

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
er det fugle frø eller strandsand i bunde af dine højtalere?

jeg går udfra at sådan nogle open baffle eller hvad det nu hedder med vintage enheder har en driftseffekt på ? en kvart watt hvorimod Tandbergs Studio Ms sikkert skal have noget mere før de siger noget

Fuglesand, det virker nu ikke så godt som forventet når det ligger i poser. Det er iøvrigt ikke bunden af højttaleren, da bassen sidder nedenunder.

Men drifteffekten er da nok omkring 1 watt, eller under. Krenzler havde også den Music Angel på sin 85 db effektive ATC højttaler, og det var vist en katastrofe til alt andet end folkemusik......... Men sådan en ATC SIA-150 gjorde vist lidt ondt i tegnebogen, men der er da styr på sagerne nu

(Men ikke så ondt at han stoppede med at købe alt muligt i forlovelsesringe, små diamanter på pickuphuse etc..........)
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

Pingel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Pingel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pingel

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Mellemhjulet:Tandberg TR2075 er ikke god med letdrevne højttalere.Tandberg Studio Monitor's er tunge at drive(6 Watt i drifteffekt),ligesom Tandberg Fasett(også 6 Watt i drifteffekt).Tandberg TL3520 er også særdeles gode med Tandberg TR2075 med 4 Watt i drifteffekt Og så anbefaler Tandberg selv TL5020 som højttaler sammen med TR2075,til trods for at drifteffekten blot er 2 Watt.Jeg har til gode at høre et sæt TL5020(den har 12" bas ).

Her er 4 sæt højttalere der i hvert fald ikke skuffer,med en go' vintage forstærker/reciever:

Tandberg Fasett:

Tandberg TL3520:

Tandberg TL5020:

Tandberg Studio Monitor's:

Pingel:Ville du sige noget?

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum