X-ray:Jeg har nu haft fornøjelsen af min Tandberg cd-afspiller i små 5 dage,efter at den kom hjem fra reparation.Den første cd var jo spændende....var skratteriet nu væk?Du kender jo svaret allerede

Den spiller aldeles perfekt!!

Jeg er bare så glad for at du har fikset mit klenodie(mere tak herfra!!)
Her er et par modelfotos:
Mht DVD-afspiller.Jeg havde lånt Kraftwerk's live cd('Minimum Maximum') og havde egentlig planer om at rippe den til min pc.Men det kan man ikke.....så er det vel nok godt at jeg har en båndoptager med et helt nyt TDK chrome bånd i

Jeg optog fra DVD-afspilleren og op i Tandberg TCD300.Resultatet er forbøffende godt

Ikke at min Philips DVD er noget at skrive om,med den tynde og fesne lyd der er dens 'varemærke'....men efter en tur igennem diverse Tandberg,så er det faktisk ikke til at høre at kilden var en Philips DVD

Der er go' stor lyd på,med en go' fylde i bunden,og toppen er behageligt 'nedtonet' og ikke som lyden på DVD'en....hvad det end er der gør det,så er det væsentligt bedre på båndet end på DVD'en,hvor det kom fra
Her er Kraftwerk's live cd:
Den må jeg anbefale hvis man er til Kraftwerk
Jeg har været noget 'ramt' henover weekenden.Det skyldes en meget interessant og meget hyggelig fredag aften/nat hos Seansmiller,sammen med X-ray

Disse aftener har det med at trække ud,og er derfor bedst at holde om fredagen....
Seansmiller har 'kæmpet' med(mod) buldrende bas,i hans nye lejlighed.Planerne er gået i retning af at lave 'basfælder' og hvad har vi.Det har undret mig fra starten at Seansmiller's stue skulle være så håbløs,rent akustisk,som meldingerne kunne indikere.Så det var spændende at høre det selv.
Dette var setup'et vi startede med:
Det har hidtil været sådan,at Seansmiller's pladespiller(Thorens TD160?) til enhver tid har tævet hans cd-afspiller.Sådan var det i hans gamle lejlighed.Men ikke i 2500 Happiness

Vi startede med Bob Marley på lp.Det var faktisk ikke særligt godt.Tynd og spinkel lyd,med meget lidt greb om bassen......Så gik det trods alt bedre med cd-afspilleren.Seansmiller mente at der var noget at hente med andre fødder til Studio Monitor's.Så der blev skiftet fødder.Det 'hjalp' lidt,tror jeg(vi) nok,men på ingen måde overbevisende.
Jeg fik helt ondt af Seansmiller....Jeg mente at han måske skulle nedgradere og en dag prøve mine Tandberg TL3520(10" bas).Det KUNNE jo være at det var den vej han skulle gå.
Der gik nogle timer med at teste,flytte rundt,snakke,spise go' mad(du ka' jo godt,Seansmiller,endda med et tilfældigt afsnit af Matador under den udsøgte middag

) og masser af musik igen.
Der var dog ikke udelt begejstring over lyden,ligemeget hvad.Der blev også drejet på 'Acoustic Contour Control' som er to drejeknapper i toppen af Tandberg Studio Monitor's....der var lidt at hente,men slet ikke nok.
Heldigvis har Seansmiller lidt af hvert på lager,mht grej.Og Music Angel blev endeligt pillet fra(rør-forstærker),og en lækker Sansui AU999 transistorforstærker blev sat til:
Og SÅ var der L Y D ! !

Nu lød Tandberg Studio Monitor's som de skulle

X-ray og undertegnede talte som to sjæle,en tanke,om at der var den sgu!

Seansmiller lignede en der var i den syvende himmel

Og selvfølgelig var han det.Han kan skrinlægge projektet med 'basfælder' nu,og bare læne sig tilbage og nyde lyden,som er verdensklasse!
Personligt må jeg konkludere at Music Angel ikke har synergi med Tandberg Studio Monitor's.Om det er på grund af rørene,eller om den ikke leverer strøm nok eller hvad det er,det skal jeg ikke kunne svare på.Det kan også være at man bare skal holde sig til store vintage transistor forstærkere/recievere(ikke senere end ca 1976),når nu man bare VIL ha' et sæt Tandberg Studio Monitor's(og hvem vil ikke det?

).Ørerne tager ikke fejl.
Hvis nu Seansmiller insisterede på at Music Angel skulle være hjertet i setup'et,så ville et højttaler-skift være næste skridt.... Men Seansmiller er ikke i tvivl.Han har valgt Tandberg Studio Monitor's,og så må Music Angel ha' det røde kort.Det er en kamel der er til at sluge,når nu det lyder så knaldhamrende godt,som tilfældet er hos Seansmiller nu.Jeg er sikker på at 2500 Happiness nu vitterligt lever op til sit navn(right,Seansmiller?

).
Og for at understrege hvor godt i mål Seansmiller er kommet,så tæver Seansmiller's Thorens TD160 atter hans cd-afspiller(jeg kan desværre ikke huske hvad den hedder) rent rutinemæssigt
Det var en rigtig go' aften hjemme hos Seansmiller,i rigtigt hyggeligt selskab med X-ray og undertegnede

Tak for endnu et godt show,drenge

Og tillykke med din fede lyd,Seansmiller
Spørgsmålet er nu,om vi ikke kan gøre det bare LIDT bedre?

Nu er der jo fantastisk lyd hos Seansmiller med hans vintage setup.
Seansmiller:Du bør ikke snyde dig selv for X-ray's tilbud om at prøve en Tandberg TR2075 i dit setup....Men du virkede nu også klar til lige netop den test

Jeg gætter på at du bliver ENDNU gladere for lyden.Og det er ikke fordi der ikke er greb om tingene nu,men jeg tror der er endnu mere at hente,hvor underligt det egentligt kan lyde
Nydeligt ser det i hvert fald ud:
Rigtig go' søndag

Vejret idag byder vist på indendørs sysler,som f.eks. musiklytning i rå mængder
P.S.Der er noget af en sjældenhed til salg på amerikansk ebay.En Tandberg TCD910:
Det er godt nok en lækker maskine
Og for at det ikke skal være løgn,så er der også original manual med!:
Der er produceret ca 400 eksemplarer af denne maskine(TCD911 som kun kan afspille,er der produceret ca 40 stk af).
Auktionen kan følges her!: )
Jeg gad vide om fjernbetjeningen til TCD3014 kan bruges til denne TCD910