Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 18:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Seansmiller:Du bør ikke snyde dig selv for X-ray's tilbud om at prøve en Tandberg TR2075 i dit setup....Men du virkede nu også klar til lige netop den test Jeg gætter på at du bliver ENDNU gladere for lyden.Og det er ikke fordi der ikke er greb om tingene nu,men jeg tror der er endnu mere at hente,hvor underligt det egentligt kan lyde

Så det mandag - man er efterhånden kommet til sig selv igen. Seansmiller og Tanten er et par hårde drenge at have "lytte-aften" med. Hermed TUSINDE TAK FOR SIDST - som sædvanligt enormt hyggeligt - ikke så 'ufantastisk' endda.

Jeg havde jo glædet mig til at høre sådan en Music-Angel - og så viste det sig at den var skyld i hele miseren / 'misdæderen'. En skam - når nu det lige skulle være så godt. Men et held med den Sansui AU-999 på lager - den spiller dæleme fint med et par SM'er . Iøvrigt et fantastisk set-up og en FED vinyl / CD-samling, skal jeg lige love for . Hvor finder man tekniske-specs. på Music-Angel - dæmpnings-faktor måske speciel interessant. Jeg har prøvet at Google lidt, men uden held .  

Stemnings billed kommer snarest! PT. store problemer med billed-upload . Så var den dér

Er kommet et godt skridt videre med min TR2075. Så den er snart 'udlåns klar'. Den havde problemer i den ene udgang. Bias/tomgangsstrøm opførte sig som vinden blæser. Det viser sig at være driver-trinnet - transistorerne hedder 2SM179 / 2SM180 evt. FT317A / FT417A - ingen af typerne findes åbenbart længere. Gerne bare data på M179/M180. Så hvis nogle kender til erstatningstyper - gerne parret - så meld gerne ud .

Go' aften. 

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

X-ray & Tante: Herfra også et stort tak for sidst!  Det var bestemt ikke ufantastisk! (den kunne du godt huske X-ray). Det var vanen tro en fuldt ud vellykket og rigtig hyggelig aften (og nat). Jeg tror vistnok især Tanten og jeg er nogle være natteravne... også når den står på lytteaftener. 

Jeg har godt nok været en smule mellemfornøjet med lyden i min nye stue, men for pokker da hvor det hele bare faldt på plads med den lækre gamle AU-999 som drivkraft. Lyden har jo også fået Tantens blåstempel med beskrivelsen: Verdensklasse!!!

R-l-b: hvis du læser med her, så er det ikke nogen hemmelighed at jeg var rigtig ked af at min AU-999 ikke lød af noget i min gamle lejlighed, som havde en noget andet akustik end hvad jeg har nu. Rent visuelt er det den fedeste forstærker jeg nogensinde har haft, og at den nu spiller så godt med mine Studio Monitors er bare fantastisk! Det er dét bedste baggagerums/bagklap-køb jeg nogensinde har gjort.  Det eneste jeg dog ikke rigtigt kan bruge til noget ved AU-999 er dens RIAA del. Den lyder godt nok en smule tynd i det til min smag, (var der nogen som sagde CD-lyd) så den får mildest talt grove klaps af RIAA delen i AU-555A som jeg altid har syntes lyder meget analog-lækkert.  Min nye Bellari RIAA giver klart baghjul til AU-999'erens ditto, men om Bellari'en i mit setup også er bedre end AU-555A'erens RIAA er jeg nu ikke så sikker på. Men det er svært at afgøre lige pt. for jeg mistænker min DL-103 for at køre på sidste vers.

Tante: Jo, min pladespiller er en (lettere uigenkendeliggjort) TD160, og min CD afspiller er bare stille og roligt sådan en resonansfri kinesisk rør-bandit.   Og jo... jeg INSISTERER! på at der skal stå et par Tandberg Studio Monitors i min stue, koste hvad det vil. At prisen så er at min Music Angel ryger på pension er nu ikke nogen specielt stor kamel at skulle sluge. Ikke når min AU-999 spiller som den gør sammen med de store kasser. 2500 Happiness lever i dén grad op til sit navn nu! Haha!!!

Og X-ray: Jeg ser MEGET frem til at teste din TR2075 i min stue. Jeg nåede jo desværre aldrig at teste Tunghørs TR2075 på mine højttalere inden han blev forfløjen, så jeg venter spændt på at du får skik på dit eksemplar.

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Forslag til transistor/erstatnings-typer til driver-trin i TR2075 ønskes . De originale hedder hhv. 2sm179 og 2sm180. Eller måske dem fra MKII - de hedder FT317A og FT417A. Syntes det er lidt skørt, at skulle ha' dem "over-sea's" .

Hurtige og smarte forslag ønskes - for nemhedens skyld .

Go' dag

bl@bazic.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

X-ray

FT317A kan erstattes med BD237 og FT417A med BD238. De 2 andre kan jeg ikke tyde. Men der må være nogen der har en transistor bibel der er nyere end min.

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

bl@bazic.dk skrev:
X-ray

FT317A kan erstattes med BD237 og FT417A med BD238. De 2 andre kan jeg ikke tyde. Men der må være nogen der har en transistor bibel der er nyere end min.

Det er korrekt. Men de er bare ikke 120-volts typer .

Go' aften.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige læst en dansk test af Tandberg Studio Monitor's (i teksten står der godt nok 1979... ).Skæg læsning,men testen er desværre foretaget af nogle sure og bagstræberiske mænd(i hvide kitler ) a la ham der er på forsiden

Til de af jer der er de glade ejere af denne verdensklasse højttaler,så kan I ånde lettet op Testpanelet går lidt i selvsving over at Tandberg Studio Monitor's ikke er gode til krævende klassisk musik(who the f*ck cares ).Det er især violiner og bækkener..... Hvad siger I gutter,det er da til at leve med,ik'?
Panelet er også inde på at der sker noget med lyden,når man piller frontstoffet af(ikke til det bedre).Jeg er helt enig.Det skyldes den flotte alu-kant,som reflekterer på en uhensigtsmæssig måde.Husk på,at Tandberg Studio Monitor's er født med frontstof med en skumgummimembran imellem stoffet og trærammen I vore dage lyder de altså bedst med frontstoffet på,selvom jeg sagtens kan følge dem der er vild med at se dem uden frontstof på.Det er lidt på bekostning af lyden.
Testpanelet mener også at de to tonekontroller(Accoustic Contour Control) i toppen af Tandberg Studio Monitor's er bedst i neutral stilling(igen er jeg helt enig)
Til sidst mener panelet at konstruktionen er lidt vel gammeldags.Det passer godt nok,hvis testen er fra 1979.For da var lydidealet røget op i det fesne felt.Det felt hvor bas er nærmest et fy-ord,og man sidder og lytter efter 'detaljer'.Dog kun i ganske kort tid,da lyttetrætheden hurtigt indfinder sig! Det er det lydideal der desværre er fremherskende den dag idag.

Summa sumarum,det var sjov læsning Tak for den,2-mas

Jeg sender den til et par af jer.Skulle andre ha' lyst til at læse denne scannede test,så send mig en PM med jeres email,så sender jeg fluks testen af denne super-højttaler

P.S.Iflg denne test,så så Tandberg Studio Monitor's første gang dagens lys i 1973,på Audio Fair,Olympia i London......

Nydelig,aldeles N-Y-D-E-L-I-G!!

------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ -------------------

Jeg faldt over denne lidt sjældne Tandberg forstærker(25 Watt i 8 Ohm).Det er en 'Troll',iøvrigt det allersidste produkt fra det rigtige Tandberg.Troll blev produceret til og med 1999,så vidt jeg er orienteret.Stedet der producerede denne model,brændte ned og det var dermed slut for Tandberg

Tandberg Troll:

Jo,der er original emballage med Prisen er dog i top.1000 Euro..... Tjek annoncen ud her!: )

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Tante < Jeg er meget enig i din vurdering af lyden dengang og nu   

Da jeg i sin tid fik et sæt Tandberg Studio Monitors skete der et ryk i mit ideallydbillede. Pludselig var der en lyd som var varm og rigtig behagelig at lytte til. Samtidig hørte man dybe toner, som man ikke havde hørt før, så det var noget af en "øjenåbner"  Det pudsige var, at det først var EFTER at jeg havde hørt Studio Monitors, at det skulle undersøges hvad det dog var for nogle højttalere og mærke

Der er ingen tvivl om, at det grej som Tandberg producerede samlet set i slut 70'erne og op til konkursen var absolut "weltklasse" for nu at bruge et udtryk, som læsere af denne tråd kan tænkes at være bekendt med .

Selv idag vil jeg stadig gerne høre, hvem der kan producere tunere, receivere, spolebåndoptagere og cassettebåndoptagere i samme (lyd)kvalitet som Tandbergs.

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

2-mas:Jeg har hørt mange beskrive lyden fra Tandberg som 'pumpet' og 'svulstig' og 'farvet'.Der er sågar enkelte der mener at der ikke er 'detaljer' nok i Tandberg's produkter.Disse mennesker må jo bare søge deres lyd andetsteds.Jeg véd at jeg ikke ville holde en hel aften til den 'lyd' der tilsyneladende er så fantastisk i nye og ekstremt dyre produkter idag.
Jeg var lige forbi en tråd om 'DLS 66'.Tunghør havde 'DLS'.Det er tæt på at være den ringeste højttaler jeg nogensinde har hørt(jeg husker ikke i skrivende stund noget der har lydt værre!) Jeg var ved at få kaffen galt i halsen,da jeg læste at til trods for prisen på 22000 kroner(!!) for et sæt af disse sildekasser,så var der kritik af 'manglende bas' og usammenhængende lydbillede!! Hahahaha..... Helt ærligt..... Næh,må jeg be' om Tandberg,tak
(DLS er blot ét eksempel blandt utallige eksempler på markedet).

Jeg smider lige et par billeder af Tandberg setup:

Her er et par pæne unge mennesker fotograferet omkring 1970.Det var altså tider(tror jeg ) Lækkert setup!!

Her er vi ca 15 år senere(ca 1985).Et 3000-serie setup,med det hele.Inkl TLM3005!Nydeligt ser det jo ud,og kvinden på billedet ser da også ud til at nyde det i fulde drag
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ -------------------

Med hensyn til den 'Troll' som jeg omtaler og linker til højere oppe,så skal jeg lige tilføje at denne 'Troll' er modificeret!Det er nok derfor at sælger kræver den ublu pris.Personligt er jeg af den overbevisning at det bør trække NED i prisen.Tandberg bør ikke modificeres-overhovedet.Dog kan det være nødvendigt med nyere komponenter ved eventuelle reparationer,da de originale komponenter er 'unobtainium'

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2008 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

seansmiller skrev:
Og X-ray: Jeg ser MEGET frem til at teste din TR2075 i min stue. Jeg nåede jo desværre aldrig at teste Tunghørs TR2075 på mine højttalere inden han blev forfløjen, så jeg venter spændt på at du får skik på dit eksemplar.

Og det lysner i øst . Jeg syntes ikke rigtig at kunne finde flere fejl at rette - begge udgange kører nu perfekt med nye driver-'transer' - så jeg er så småt begyndt at samle den sammen . Har netop rengjort dreje-knapper, skala etc. - den bliver rigtig fin . Der går lige et par dage så den klar - og skal nok smide et par billeder snarest...

Go' dag.

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2008 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Jeg glæder mig meget til at høre hvad en TR2075 kan udrette i min stue X-ray!   

Jeg kender jo alt for godt til lyden hjemme fra Tanten dengang der stod et par Studio Monitors og tronede i hvert deres hjørne af stuen:

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2008 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

seansmiller skrev:

Jeg kender jo alt for godt til lyden hjemme fra Tanten dengang der stod et par Studio Monitors og tronede i hvert deres hjørne af stuen:

Det bliver ihvertfald interessant, at høre om den kan hamle op imod din Sansui AU-999. Det bliver vel nærmest en test/sammenligning af to 'rimelige-kult' klenodier - spændende .  Det bliver spændende at høre din dom. Måske du bagefter skal låne en TR-1000 - den rykker jo - er vel nærmest "unobtainable", du siger bare til...

Go' dag.

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2008 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

X-ray skrev:
seansmiller skrev:

Det bliver ihvertfald interessant, at høre om den kan hamle op imod din Sansui AU-999. Det bliver vel nærmest en test/sammenligning af to 'rimelige-kult' klenodier - spændende .  Det bliver spændende at høre din dom. Måske du bagefter skal låne en TR-1000 - den rykker jo - er vel nærmest "unobtainable", du siger bare til...

Go' dag.

Ja det bliver en spændende test X-ray.  

Hvor mange watt er det nu TR-1000 blæser ud? Har den kræfter nok til Studio Monitors? Jeg fandt ud af at Sansui AU-999 kun har en udgangseffekt på 2x50 watt i 8 ohm, hvilket jo lige er i underkanten til de store kasser.

Og go' dag til dig også X-ray.

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 November 2008 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:

Til de af jer der er de glade ejere af denne verdensklasse højttaler,så kan I ånde lettet op Testpanelet går lidt i selvsving over at Tandberg Studio Monitor's ikke er gode til krævende klassisk musik(who the f*ck cares ).Det er især violiner og bækkener..... Hvad siger I gutter,det er da til at leve med,ik'?
Panelet er også inde på at der sker noget med lyden,når man piller frontstoffet af(ikke til det bedre).Jeg er helt enig.Det skyldes den flotte alu-kant,som reflekterer på en uhensigtsmæssig måde.Husk på,at Tandberg Studio Monitor's er født med frontstof med en skumgummimembran imellem stoffet og trærammen I vore dage lyder de altså bedst med frontstoffet på,selvom jeg sagtens kan følge dem der er vild med at se dem uden frontstof på.Det er lidt på bekostning af lyden.
Testpanelet mener også at de to tonekontroller(Accoustic Contour Control) i toppen af Tandberg Studio Monitor's er bedst i neutral stilling(igen er jeg helt enig)
Til sidst mener panelet at konstruktionen er lidt vel gammeldags.Det passer godt nok,hvis testen er fra 1979.For da var lydidealet røget op i det fesne felt.Det felt hvor bas er nærmest et fy-ord,og man sidder og lytter efter 'detaljer'.Dog kun i ganske kort tid,da lyttetrætheden hurtigt indfinder sig! Det er det lydideal der desværre er fremherskende den dag idag.

Tak for super læsning Er der nogen af jer derude der har puttet skum på stoframmen igen Det eneste der er tilbage hos mig- er fnuller

Jeg tror at de nye standere får lov til at blive hvor de er. Som tidligere synes jeg at lydbilledet er blevet lidt mere præcist

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

seansmiller skrev:
X-ray skrev:
seansmiller skrev:

Ja det bliver en spændende test X-ray.  

Hvor mange watt er det nu TR-1000 blæser ud? Har den kræfter nok til Studio Monitors? Jeg fandt ud af at Sansui AU-999 kun har en udgangseffekt på 2x50 watt i 8 ohm, hvilket jo lige er i underkanten til de store kasser.

TR-1000 "blæser" afsted med 2x35 watt - dæmpnings-faktor 6o ved 8 ohm . Nej, den er nok ikke super til SM - men det er vel altid sjovt at prøve  (noget nyt)host-host....  AU-999 har iøvrigt en dæmpnings-faktor på blot 40, så vidt jeg er oplyst. Fandt aldrig data på Music-Angel Jeg har da forresten en TR-1040, den er lidt vildere - med sine 5 watt ekstra...bare kom an

Go' aften.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2008 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

X-ray og Seansmiller:I snakker om TR1000 til Studio Monitor's.......Den vil jeg tro er lige i underkanten til at drive den ret tunge Studio Monitor.Jeg har selv prøvet med Huldra 10,som yder 25 Watt.Det var helt tydeligt at der ikke var greb nok om tingene.Men TR1000 har vel også en noget større strømforsyning(så vidt jeg ved,er Watt alene ikke nok,der skal strøm til ).Og det KUNNE jo være.....?
Jeg vil i hvert fald sent glemme en aften hos Mashuro.Han havde dengang en STOR Mark Levinson effektforstærker.På et sæt Tandberg Studio Monitor's.Det lød da nogenlunde,men absolut heller ikke mere.Der kom først for alvor gang i festen,da den anæmiske Mark Levinson blev pillet fra og en ny-indkøbt TR1055(1973) blev sat til Der var ganske enkelt 'huller' i lydbilledet med Mark Levinson og ikke meget bund(har oplevet det samme her i stuen med en Marantz reciever).Alle huller blev fyldt ud med TR1055!
Senere købte Mashuro så en TR2075
TR1055 er nok heller ikke det perfekte match til Tandberg Studio Monitor's,men den var klart Mark Levinson overlegen.Det var alle enige om Jeg kan stadig se Mashuro's ansigt da han måtte erkende at Mark Levinson måtte videre.....
Der er selvfølgelig også tale om synergi,eller mangel på samme.Efterhånden tror jeg ikke på at en forstærker/reciever af nyere dato kan gøre noget godt for Tandberg Studio Monitor's.Jeg er af den overbevisning at forstærker/reciever skal være fra 'den gamle skole',altså fra før 1977(til og med 1976),hvis man vil ha' det største udbytte af Tandberg Studio Monitor's.Og så bør man nok holde sig til topmodellerne indenfor forstærker/reciever.
Jeg tror at det samme gør sig gældende hvis man har f.eks. en Tandberg TR2075.Den kan også nemt falde igennem på nye højttalere med ventiler for/bag......Jeg tror at den har bedst af en højttaler der er HELT lukket Og så må højttaleren godt være tung at drive
TR2075 med et sæt Tandberg Studio Monitor's = synergi !! Intet jeg nogensinde selv har lagt ører til har lydt bedre end netop dét setup!!

Seansmiller:Det bliver da vildt spændende at prøve Tandberg TR2075 hjemme i privaten? Din signatur-tekst ligner mere og mere en selvopfyldende profeti Og så er TR2075 endda i lækker sort kasse

Roky:Jeg tænkte jo nok at du ville ha' glæde af den test af Tandberg Studio Monitor's

Ak ja,det er jo ren nostalgi,dette billede(for ca halvandet år siden,her):

Jeg har faktisk haft Tandberg TL3520 i et år nu.Og jeg elsker den højttaler! Den er noget mere fremme i skoene,end Studio Monitor's.Men aldrig øretrættende Den har også 'hjulpet' mig med at spille med mere moderat volume....Det var derfor jeg nedgraderede.Det kneb med at spille med moderat volume på Studio Monitor's Jo højere jeg spillede des federe lød det bare.Også ved fuld styrke....... Men den går ikke her i min 2 V'er på toppen i opgangen,desværre.
Jeg er dog lykkelig for mine TL3520'er De fylder stuen godt ud,no problem

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2008 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
X-ray og Seansmiller:I snakker om TR1000 til Studio Monitor's.......Den vil jeg tro er lige i underkanten til at drive den ret tunge Studio Monitor.Jeg har selv prøvet med Huldra 10,som yder 25 Watt.Det var helt tydeligt at der ikke var greb nok om tingene.Men TR1000 har vel også en noget større strømforsyning(så vidt jeg ved,er Watt alene ikke nok,der skal strøm til ).Og det KUNNE jo være.....?

Ja - lige netop - og så startede det bare som en spøg . Men det er rigtigt at TR1000 er veldimensioneret i strømforsyningen. Faktisk på størrelse med TR2075 - næsten. Men vi starter ihvertfald med TR2075, ikke i sort men i palisander. Måske allerede klar til week-enden, hvis alt går vel .

Go' dag.

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2008 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

X-ray skrev:

Tante Berg skrev:

Ja - lige netop - og så startede det bare som en spøg . Men det er rigtigt at TR1000 er veldimensioneret i strømforsyningen. Faktisk på størrelse med TR2075 - næsten. Men vi starter ihvertfald med TR2075, ikke i sort men i palisander. Måske allerede klar til week-enden, hvis alt går vel .

Go' dag.

Det lyder rigtigt godt at den snart er fit for fight X-ray. Det bliver ganske rigtigt som Tante Berg siger, virkeligt spændende at få testet den i egne omgivelser.   (jeg har en forestilling om at det godt kan betyde fjeld-grisebank til AU-999).

Go' aften.

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

seansmiller skrev:
X-ray skrev:

Tante Berg skrev:

Go' dag.

Det lyder rigtigt godt at den snart er fit for fight X-ray. Det bliver ganske rigtigt som Tante Berg siger, virkeligt spændende at få testet den i egne omgivelser.   (jeg har en forestilling om at det godt kan betyde fjeld-grisebank til AU-999).

Go' aften.

Hvis det bliver tilfældet - jeg tvivler -  må det kun være pga. en større synergi . Mener helt bestemt at AU-999, er meget velspillende . "Fjeld-grisebank" store ord - lad os nu se om ikke vi bliver nød til, at moderere det lidt, det tror jeg . Det kan jo være at netop i dit tilfælde - med din 'mærkelige' stue - at AU-999 har bedre styr på det. Spændende bliver det helt sikkert. Fejler TR2075 hos dig, prøver vi en tur med TR1000 - ja, den er altså min favorit.

Den skulle jo også have en god RIAA iøvrigt . Så kunne vi jo få sammenlignet den med dine øvrige RIAA'er - sådan en test mangler vi, herfra vores egne breddegrader.

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo nogle gange svært at lade være med at hylde Tandberg's lækre gamle grej i store vendinger i denne tråd.  Men jo, jeg er da også selv rigtig glad for lyden i AU-999.  Jeg tænker bare at de ekstra 25 watt som TR2075 har at byde på, måske kan vise sig bedre at kontrollere bunden på SM? En ting som jeg også er spændt på er om TR2075 spiller med så meget mere bund, at det måske bliver for meget til min 'mærkelige' stue. 

Jeg kan klart godt forstå at TR1000 er din favorit X-ray. Den spiller jo suverænt sammen med dine HifiSystem15. Der er klart tale om synergi.

Jep, vi mangler en 'vintage' RIAA shoot-out her på egen boldgade. Jeg synes f. eks. selv at det er en smule mærkeligt at min egen personlige vintage RIAA vinder, (gæt selv hvilken) ikke får større opmærksomhed nogle steder på det vilde, vilde web!

Tante: Nu må vi jo se om min signatur ender med at blive en selvopfyldende profeti.

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2008 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Det lykkedes endelig at få TR2075 færdig idag . Og så alligevel i 11 time, smuttede tuning-metret sig en tur - ærgerligt. Der røg lige et erstatnings i og det ses jo tydeligt, men jeg syntes den skulle til Seansmiller nu - så sådan må det være. Så må det rigtige meter laves senere .  

Ellers syntes jeg nu, at resultatet er faldet meget godt ud - døm selv. I får et par billeder, flere følger senere....   

Go' dag.

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes