Emne: Tandberg setup ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 06 November 2008 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 06 November 2008 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 06 November 2008 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
| Var knapper (Volumen, Balance, Bass etc) belagt med irrer? |
|
|
Kun inde i midter-cirklen. Det kom af med en glas-børste . Ellers er alle riller rengjort med vatpind og noget rens . De er nærmest som nye nu.
Go' aften. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tippet - 
De gange jeg har renset knapper etc, har jeg brug en engang mildsæbevand (med så godt som intet sæbe) og så lagt remedierne i blød.
Med TR2075 smurte jeg også de to delte kanpper med Super lube (den letflydende version), som er et syntetisk smøremiddel (nok den bedste fabrikant af dette), og de kører, ja som smurgt
I lige måde - Der skal lige nåes en plade inden det er slukketid i casa Roky.
|
| Til top |
|
| |
diheor Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 07 November 2008 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
På Den Blå Avis er der følgende til salg. Er det prislaget, hvis jeg skal have fat i sådan en svend:
"Receiver, Tandberg TR-2075, Fantastisk et-ejers eksemplar i meget fin
stand. Mindre periodisk fejl i den ene højtalerudgang kan forekomme
kr. 3.500,-"
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 07 November 2008 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej - ikke betale så meget for noget med en perriodisk fejl - de er svære at dianogsticere og derfor dyre / tidskrævende at lave
Mit loft på en velfungerende 2075 ville være maks 2.000 men det kan være at hard core fans som Tante har en anden mening om dette
husk på den kun har 2 x 75 loudness watt
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 07 November 2008 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
R-l-b:Du har helt ret mht prisen for et velfungerende eksemplar  Der er gået inflation i priserne,også for defekt grej.
diheor:Som lidt brugeroplysning til dig,så var jeg rigtig heldig med min TR2075.Jeg gav 1400 kr(inkl. forsendelse!) fra Tyskland(ebay.de).Den er TOP-spændstig!!  Jeg ville ikke selv ryste på hånden med at gi' 2500 kr(alt inkl.).Men så skulle den være tæt på mint,og UDEN issues  Tålmodighed....... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2008 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, man skal tænke sig godt om, inden man kaster sig ud i en "Særdeles velholdt - spiller godt" TR2075. Lige et billed af, hvad jeg måtte skifte i den sidste "velholdte" model. Plus selvfølgelig alle lamper + Tuning-meter

Når det så er sagt - er jeg stadig en lykkelig mand  .
God week-end. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
&nbs p; &nb sp; &nb sp; &nb sp;
Sikke en aften og nat... Tak for igår,Seansmiller! Og mere tillykke med dine superflotte Tandberg Studio Monitor's Federe bliver det bare ikke,i højttalerdepartementet Jeg har ikke hørt så meget pondus siden jeg selv havde Studio Monitor's stående her i stuen.Hvis nogen skulle tvivle på at den kinesiske 'Music Angel'(int.rørforstærker) skulle kunne noget videre,så kan jeg meddele at 'Music Angel' med Tandberg Studio Monitor's lyder suverænt godt sammen=synergi Om den spiller bedre end Tandberg TR2075 tør jeg ikke sige noget om p.t,det er en ting som kunne være interessant at få prøvet af Men virkningen af 'Music Angel' på Studio Monitor's er som hvis det var TR2075.....man kan ikke lade være med at skrue højere og højere op Seansmiller,den rørforstærker er meget lækker!!Jeg kan godt forstå at du er vild med den.Og især nu hvor det har vist sig at den spiller så godt med Tandberg Studio Monitor's
Vi mødtes ved 16-tiden og kort efter ankomst blev der skiftet en masse grej rundt.Seansmiller knoklede løs og vi fik vist hørt det meste af det der kan spille Pioneer HPM 900,Pioneer SA1000(?),Sansui AU555(?),og selvfølgelig Music Angel og Tandberg Studio Monitor's Og en lille Kenwood forstærker med en Beogram 1000 på et sæt Beovox S30,som Seansmiller har sat op ved hans pc Det hele lød knaldhamrende godt Alt dette mens pilsnerne blev nedsvælget i en lind strøm Jeg vil tro at sådan en session med Krenzler,Tunghør,Seansmiller og undertegnede må forekomme noget 'nørdet' for uindviede(folk der ikke går op i vellyd).Men der er go' synergi mellem os,og snakken går lystigt deruda' Det er ren hygge og masser af vellyd Og vi ender som regel også med en live-optræden af Seansmiller og undertegnede Det er hylende morsomt!! Hos Seansmiller er det den un-plugged udgave af os Seansmiller spiller faktisk en go' spade Og så kan han synge!!I modsætning til mig,som ikke er så god til at ramme et stemmeleje der kan holde hele sangen igennem
Nu var det ikke kun noget med at hælde øl indenbords,der var skam også tænkt på den kulinariske side af sådan en aften Seansmiller har også evner udi tryllerier i køkkenet En stor gryde chilli con carne.'Og gu' var der kød i,fint afstemt med både kæbesnitter og fedtafpuds kom den ikke til at fremstå for tør'..... Tak for go' mad
Tak for en rigtig fed aften,gutter Lidt ærgeligt at Mashuro måtte melde afbud.Go' bedring,Mashuro
Seansmiller:Vi må simpelthen prøve en TR2075(min) inde hos dig.Jeg ved at du er med på den Skulle det,mod forventning,vise sig at Music Angel er bedre end TR2075,så er det jo fantastisk for dig.Så behøver du ikke at lede efter mere grej.Selv står jeg fast på Tandberg TR2075.Den har alt det som jeg sætter pris på.Både udvortes og indvortes Men lad os nu se om TR2075 ikke også deler grisebank ud til Music Angel..... Det bliver spændende!
Jeg tør i hvert fald godt stille op med sådan en her:
Alle Recieveres Moder,Tandberg TR2075('Så kan du jo altid købe resten senere....' ). Tænk hvis TR2075 også viser sig overlegen overfor Music Angel.....?
R-l-b's trylleri
De af jer der ikke kender os aner ikke hvor meget vi ligner dette 'line-up' i virkeligheden! Takket være Seansmiller har vi dette billede.Og når det først er på nettet,så vil det jo nok leve til evig tid  |
|
|
Ovenstående er fra side 183.Men brandaktuelt,da Seansmiller er igang med at lytte på TR2075 på Tandberg Studio Monitor's....  Det bliver med en fed sort streg under,at Music Angel må vige pladsen for Alle Recieveres Moder  Det er min egen uvildige vurdering
X-ray:Fed forbruger-info at vise os hvad du rent faktisk har skiftet  Ingen tvivl,rigtig mange TR2075'er trænger til et wellness ophold hos en 'tryllekunstner' som dig,X-ray
Jeg er ikke i tvivl om at min egen TR2075 har fået samme kærlige behandling hos X-ray's tyske pendant  Den er TOP-spændstig!!
Tænk lige over det her:TR2075 er lavet i Norge.Den er blevet fragtet til USA.......og efter mange år købt af en mand i Tyskland.Han har så haft glæde af den i en tid,og har så solgt den og sendt den til Danmark.Det er tæt på at min Tandberg TR2075 har rejst halvvejs Jorden rundt......
Det har den klaret fantastisk flot.Det kan ikke være pga transporten at apparaterne fejler......min er fit for fight! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2008 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| husk på den kun har 2 x 75 loudness watt |
|
|
Måske er det et eller andet internt - jeg har trods alt ikke været i tråden særlig længe - men hvad menes der med "loudness watt" __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
|
| Til top |
|
| |
ulfsn Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 07 November 2008 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå skal det ikke kimses av 2x75 ekte watt.Ekte;fordi det betyr at receiveren kan sprute ut 2x75 "ekte" uforvrengte(innenfor fabrikkens oppgitte verdier)watt over hvor lang tid som helst!
Jeg vet ikke hvor mange som har forsøkt å være inni en stue med 2x75 ekte watt ut i høyttalerene,men det er ikke ørene verd å forsøke.
"Falske" Watt er når produsenten oppgir hvor mye wattbelastning ett apparat tåler i ett sekund.Da kan vi få slike rare forsterkere som trekker feks 200 w fra strømnettet,men likevel er solgt som 2x100 watt i annonsene.Det er jo vitterlig en umulighet,men KAN gå ved sjokkbelastning i kanskje ett sekund.Da er selger og produsent i sikkerhet,og kan slippe søksmål fra misfornøyde kunder som finner ut at anlegget faktisk ikke spiller rent mer enn opp til 2x25 watt.
Det er altså ikke noe som heter hverken ekte eller falske watt.En watt er en watt,det er kun hva produsenten velger å legge i wattbegrepet som avgjør om vi kaller det "ekte"/"falske" watt.Også "loudnesswatt" for den del,som forøvrig er et vederstyggelig upresist fakebegrep-til og med!
Mvh Rune __________________ Egentlig holder det med Tandberg,men det er mye som er morsomt likevel..
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2008 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-ray skrev:
r-l-b skrev:
| husk på den kun har 2 x 75 loudness watt |
|
|
Måske er det et eller andet internt - jeg har trods alt ikke været i tråden særlig længe - men hvad menes der med "loudness watt" |
|
|
en mindre perfiditet fra min side i den hyggelige afdeling af drille skuffen Tidlige indlæg fra Tante omhandlede tit Loudness - måske husker jeg galt (tante?) men husker jeg rigtigt kunne man sammenligne lidt med turbopower på en støvsuger - i normal indstillingen er kører den i virkeligheden på nedsat kraft og trykker man så på turboknappen - så køre den på fuld kraft - og mange "køber" så at der er en turbofunktion. Inden jeg får et tæskehold hold af Tandbergfans efter mig må jeg hellere skyndemig i skjul med mine loudness watt  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2008 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2008 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2008 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået lidt spørgsmål via PM, angående lighed / forskel på MK-I - MK-II og 2080. Så jeg ridser dem lige op i grove træk - uden at snakke lyd - sådan som jeg ser dem.
De tre modeller har ens udgange. MK-II og 2080 fuldstændig ens (deler service-manual) MK-I magen til blot med lidt andre transistor-typer (udgangs-transistore de samme).
MK-I skiller sig mest ud ved at have sin egen forforstærker. Her er MK-II og 2080 ens.
Strømforsyningerne er identiske i de tre modeller.
Potmeter(vol.) anden type i MK-II - 2080 end i MK-I.
Tuner-delen har jeg set i flere forskellige varianter - dem har jeg ikke helt styr på.
Der er en bred enighed i tråden om, at lyden fra MK-I er at foretrække, især forforstærkeren gør forskellen.
Dette som svar på en PM. Svaret "flash'es" her for at få lidt input, hvis jeg er helt galt på den. Det er jeg ihvertfald ifølge et "link" i PM'en  . __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2008 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad-søren go'aften allesammen.
R-L-B. skrev: (en mindre perfiditet fra min side i den hyggelige afdeling af drille skuffen)
Alt forladt - jeg havde bare fuldstændig glemt udtrykket - men husker det godt nu .
Hva' så dér - TANTE. Så gjorde du det alligevel. HA - HA. Hva' du så på iaften . Jeg som troede det kun var her i spisetuen, de billeder skulle op at hænge. Så må jeg hellere tage dem ned igen - nu har alle dem jo....god stil - stærkt 
__________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 08 November 2008 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hahahaha!!!  Jeg har lige set 'afsløringen' af hvad der i Tandberg sammenhæng går for at være en helt stille og rolig aften, Tante.  Der er sgu et eller andet over disse tilbagelænede 'lytteaftener'.  Nå, men jeg beklager at jeg endnu ikke er kommet med nogen udmelding omkring TR2075/Studio Monitor kombo'en.  Jeg har bare haft, og har stadig alt for travlt med at lytte til grejet!  Men i skal da lige ganske kort have mit umiddelbare førstehåndsindtryk, selv om jeg kun har lyttet på TR2075 siden sent torsdag aften hvor X-ray kom forbi med hans utroligt flotte TR2075.  X-ray: du har gjort et kup med den receiver!  Nå, men here goes: TR2075 alene: der er rigtig god symmetri over hele frekvensområdet, og der er intet som 'stikker ud' nogle steder. Og den spiller med pænt meget bund, dog uden at miste kontrollen. Men altså, meget bund.  RIAA delen lyder også godt, men mindre varmt end min Sansui AU-555A's ditto, men det overrasker mig nu heller ikke. Hvad Sansui i sin tid havde gjort ved den lille RIAA gad jeg godt at vide. Jeg har nu også prøvet at bruge TR2075 som Pre, og Music Angel som effekt, for samme kombination af Sansui AU-999 og Music Angel fugerer nemlig godt. Det lader dog ikke til at rørerne tilføjer noget specielt effekt til TR2075, men jeg synes heller ikke at den spiller dårligere af den grund. Den lyder bare nærmest uændret bortset fra at rørforstærkeren har mindre udgangseffekt end 2075'eren, så den kombination er umiddelbart ikke nogen win/win situation. Jeg vender tilbage når jeg har fået lyttet (meget) mere.  Jeg kan afslutningsvis smide dette billede hvis nogen skulle være i tvivl om hvem der er hvem på vores mugshot: 
__________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2008 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er dæleme gang i den her til aften/nat
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2008 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
seansmiller skrev:
X-ray: du har gjort et kup med den receiver!  |
|
|
Ja - det er helt korrekt. Selv set i lyset af de mange timer der er brugt på den + reservedele. Og så mangler jeg endda stadig det sk*de Tuning-meter - men det kommer.
Rart at høre, at "barnet" klare sig godt i flokken af dine kompetanter .
__________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2008 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-ray - siden du roder med elektro-mekanikpå et lidt højere plan and vi andre har jeg et spørgsmål.
Ville du kunne åbne en Sansui AU 555 A - og "lure" dens RIAA del så man kunne lave den selv ? - jeg har oplevet det samme som SeansMiller at den Riaa del der sidder i Sansui AU 555A er ganske og aldeles dejlig at lytte til - derudover er hele forstærkeren dejlig med et bar letdrevne fuldtoner i fx et lille horn - men den har nok ikke saft nok til at drive norske højtalere med en driftseffekt på 64 watt
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|