Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 08 November 2008 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:

Det er flere billeder af denne slags der skal til for at imageprofilere Hi-fi som en seriøs hobby

Herligt at se vintage karaoke udført af to så cool entertainere -

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 November 2008 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
X-ray - siden du roder med elektro-mekanikpå et lidt højere plan and vi andre har jeg et spørgsmål.

Ville du kunne åbne en Sansui AU 555 A - og "lure" dens RIAA del så man kunne lave den selv ?
- jeg har oplevet det samme som SeansMiller at den Riaa del der sidder i Sansui AU 555A er ganske og aldeles dejlig at lytte til - derudover er hele forstærkeren dejlig med et bar letdrevne fuldtoner i fx et lille horn - men den har nok ikke saft nok til at drive norske højtalere med en driftseffekt på 64 watt

Øhh 64 watt det var ellers noget .

Mht. Sansui AU-555A. Det diagram findes på nettet. Har det ikke lige ved hånden, men kan sikkert godt finde det. Hvis du ikke lige selv kan - så råb op - så finder vi det. Tror egentlig at Seansmiller har det .

Og JA - jeg går også stadig og griner over de billeder - fantastisk

God week-end.

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 08 November 2008 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har diagram til AU-555A, lige.... øh.... et eller andet sted.  Jeg mangler stadig at finde nogle ting efter min flytning, men jeg har det liggende. 

Jeg griner mindst lige så meget over de stemningsbilleder fra en helt tilfældig, og meget afslappet lytteaften i skalalampens skær fra en TR2075. (hvis nogen står og mangler en fotograf med paparazzi evner, så ring bare til X-ray).

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2008 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har fundet diagrammet. Gi' mig en PM - så kan jeg evt. maile det

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Det går vel nok lige at vise, hvor simpel den velkendte AU-555A RIAA egentlig er - utroligt . Ligeså enkel som den i TR2075 - til højre .

Go' aften.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 November 2008 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

Tante Berg skrev:

Det er flere billeder af denne slags der skal til for at imageprofilere Hi-fi som en seriøs hobby Herligt at se vintage karaoke udført af to så cool entertainere -

R-l-b:Hahaha Tro det eller ej,vi ER dybt seriøse Jeg elsker når alt det lækre gamle grej er i fuldt vigør.Og så er det sk*deskægt Jeg selv kan desværre ikke rigtigt synge.....men det afholder mig dog ikke fra at 'trykke den af' alligevel.Seansmiller derimod,han kan faktisk synge.Han slægter Elvis en hel del på
Jeg synes at det er godt fotograferet af X-ray.Det er virkeligt det jeg vil kalde for 'stemningsbilleder' Det er iøvrigt flot at det er lykkedes at tage disse billeder,for X-ray var ramt af latterkramper.....
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ -------------------------

Med hensyn til priser på brugt Tandberg så er der ikke rigtigt en rød tråd.'Diheor' spurgte til priserne på en TR2075.Det er uendeligt svært at sætte pris på sådan en.Jeg har selv været med ved en handel i en kælder i Vejle,hvor en meget flot(men defekt) TR2075 gik for 100 kroner.I den anden ende af skalaen,så er der vist en defekt TR2075 i Den Blå Avis lige pt,til 3500 kroner(periodisk udfald).Det burde være muligt at få et flot og velfungerende apparat for et beløb imellem de to nævnte beløb

TR2075:

Den 'gamle' lyd er i TR2075,og KUN den.TR2075 MkII og TR2080 er med den 'nye' lyd.De har en noget 'lysere' og 'slankere' lyd.Det er sjældent den lyd,som Tandberg-afficionados efterspørger eller leder efter.......

Plexiglas-udførelsen blev lavet til udstillingsbrug.Dette eksemplar må være en meget sen TR2075,da den har sort trafo,som ellers er fra TR2075 MkII og TR2080.

Her er Roky's hhv TR2080 og TR2075 Oveni kan 'Casa Roky' mønstre en TR2075 MkII,som Roky's far har i stuen Så vidt vides det eneste hjem i Danmark,der har alle tre top-recievere fra Tandberg

------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ -----------------------

Seansmiller:Husk at stereo-knappen i nederste række(lige under bas-reguleringen) skal være trykket ind på TR2075 Denne stereo-knap findes ikke på hhv TR2075 MkII og TR2080.De har istedet en 'tone defeat'-knap og spiller altså konsekvent i stereo.Det gør TR2075 ikke nødvendigvis Der sidder også en 'FM mono'-knap oppe ved siden af tuning-knappen.Den knap er kun til tunerdelen

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

X-ray skrev:
Forslag til transistor/erstatnings-typer til driver-trin i TR2075 ønskes . De originale hedder hhv. 2sm179 og 2sm180. Eller måske dem fra MKII - de hedder FT317A og FT417A. Syntes det er lidt skørt, at skulle ha' dem "over-sea's" .

Lidt hjælp fra Norge eller Sverige kanske .

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2008 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Der gik lidt Jørgen Clevin iden i dag . Jeg havde i sin tid monteret pick-up'en efter øjemål, så var godt klar over at den måske ikke sad helt som den skulle. Den spillede til gengæld helt fint. Det viste sig da også at den blot var ca. 1,5 mm gal i "effektiv-armlængde". Mener at jeg har justeret den efter de 'forhåndenværende' anvisninger. Men ser det helt skørt ud, må der lige meldes ind - så jeg kan lære det ordentligt .

Go' dag.

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Du skal ikke tænke så meget over at det ser lidt 'skørt' ud X-ray.  Som du selv påpegede hjemme hos mig forrige gang, så ser min pick-up placering også lidt mærkelig ud. Men den er justeret efter Baerwalds nulpunkter, og så ser det måske lidt mærkeligt ud i en gammel Audio Technica arm som er lavet til Audio Technica's egne nulpunkter, som er lidt anderledes og mere gammeldags end Baerwalds ditto.

Bruger du Thorens' egne nulpunkter? (jeg spørger fordi jeg ikke umiddelbart kan finde nulpunkterne til TP13A armen nogle steder).

EDIT: Jeg sov da lige lidt i timen der.  Det er jo en TD165 du har, og dermed er armen jo en TP11. Thorens egne nulpunkter til den er 54.4mm / 117.9mm.

Mht. dine RIAA scanninger ovenfor X-ray,  er RIAA delen i AU-555A og TR2075 iøvrigt 'lige' simpelt bygget op, såvidt du kan se? Grunden til at AU-555A's RIAA er mere varmtlydende (end alt andet jeg har hørt iøvrigt) skyldes måske at selve forforstærkerdelen i sig selv spiller varmt og rør-agtigt? Lyder det som en plausibel teori? Jeg har testet AU-555A som pre til mine rør, og det lyder lige så 'varmt' som den gør uden separat effektforstærker.

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

seansmiller skrev:
Bruger du Thorens' egne nulpunkter? (jeg spørger fordi jeg ikke umiddelbart kan finde nulpunkterne til TP13A armen nogle steder).

Mht. dine RIAA scanninger ovenfor X-ray,  er RIAA delen i AU-555A og TR2075 iøvrigt 'lige' simpelt bygget op, såvidt du kan se? Grunden til at AU-555A's RIAA er mere varmtlydende (end alt andet jeg har hørt iøvrigt) skyldes måske at selve forforstærkerdelen i sig selv spiller varmt og rør-agtigt? Lyder det som en plausibel teori? Jeg har testet AU-555A som pre til mine rør, og det lyder lige så 'varmt' som den gør uden separat effektforstærker.

Nej - er det ikke nogle standard nulpunkter - det mener jeg. Jeg kunne heller ikke finde nulpunkter for TP11.

EDIT : Ok, hvor har du lige de oplysninger fra? - så har jeg jo gjort det forkert.

Jeg er hele tiden gået ud fra, at signalet er hentet ud fra TAPE-REC bøsningerne - altså kun RIAA. Fordi det jo netop var RIAA'en i roser - men det er måske RIAA + forforstærker med signal hentet fra PRE-OUT

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

X-ray skrev:

seansmiller skrev:

Nej - er det ikke nogle standard nulpunkter - det mener jeg. Jeg kunne heller ikke finde nulpunkter for TP11.

EDIT : Ok, hvor har du lige de oplysninger fra?

Jeg er hele tiden gået ud fra, at signalet er hentet ud fra TAPE-REC bøsningerne - altså kun RIAA. Fordi det jo netop var RIAA'en i roser - men det er måske RIAA + forforstærker med signal hentet fra PRE-OUT

Jeg gentager lige rettelsen her for at undgå yderligere roderi.

TP11 nulpunkter: 54.4mm / 117.9mm.

Du kan finde oplysninger omkring de fleste Thorens arme her: Vinylengine tonearm database.

Men jeg synes stadigvæk Baerwald's nulpunkter lyder bedst. Her er en specifik Thorens Baerwald arc protractor som PDF fil. Den skulle være perfekt til din TP11 arm.

Jeg tager ganske rigtigt RIAA signalet direkte ud fra TAPE-REC bøsningerne på min AU-555A.  Så det vil altså sige at forforstærkeren intet har med lyden at gøre?

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2008 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

seansmiller skrev:

Du kan finde oplysninger omkring de fleste Thorens arme her: Vinylengine tonearm database.

Men jeg synes stadigvæk Baerwald's nulpunkter lyder bedst. Her er en specifik Thorens Baerwald arc protractor som PDF fil. Den skulle være perfekt til din TP11 arm.

Jeg tager ganske rigtigt RIAA signalet direkte ud fra TAPE-REC bøsningerne på min AU-555A.  Så det vil altså sige at forforstærkeren intet har med lyden at gøre?

Jamen så vil jeg prøve at lave en ny skabelon imorgen . Samtidig vil jeg sammenligne med den Baerwald protractor. Stemmer de nulpunkter så overens   Husk min Head-shell er en TP-60.

Jeps - ved Tape-rec. kommer signalet direkte fra RIAA'en . Altså før Bal./Vol./Tone-reg - alles...

Go' aften.

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2008 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

X-ray skrev:

seansmiller skrev:

Jamen så vil jeg prøve at lave en ny skabelon imorgen . Samtidig vil jeg sammenligne med den Baerwald protractor. Stemmer de nulpunkter så overens   Husk min Head-shell er en TP-60.

Jeps - ved Tape-rec. kommer signalet direkte fra RIAA'en . Altså før Bal./Vol./Tone-reg - alles...

Go' aften.

Uha X-ray. Jeg må være dig svar skyldig. Hvis dit TP-60 headshell er det originale som hører til en TP11 arm, så burde ovenstående arc protractor passe fint. Jeg har aldrig selv haft en Thorens arm siddende på min pladespiller, så jeg har ingen erfaring med den.

EDIT: Her er en af de universelle Baerwald protractors som jeg bruger. Klik på det øverste billede på denne side.

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 November 2008 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:

Plexiglas-udførelsen blev lavet til udstillingsbrug.Dette eksemplar må være en meget sen TR2075,da den har sort trafo,som ellers er fra TR2075 MkII og TR2080.

Her er Roky's hhv TR2080 og TR2075 Oveni kan 'Casa Roky' mønstre en TR2075 MkII,som Roky's far har i stuen Så vidt vides det eneste hjem i Danmark,der har alle tre top-recievere fra Tandberg

Hvis der er nogle der har sådan et kabinet i Plexiglas - Så slå lige på tråden - Jeg synes det er alt for fedt

Kan afsløre at TR2080 lige nu ligger på operationsbordet - Don't worry det et kun et gennemtjek

Lige nu lytter jeg til min TR200 ( i sin tid fundet på lossepladsen), og et sæt små Vintage Elac højttalere som jeg har erhvervet billigt. Det spiller aldeles fremragende til baggrundsmusik

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Sendt: 11 November 2008 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:

Tante Berg skrev:

Plexiglas-udførelsen blev lavet til udstillingsbrug.Dette eksemplar må være en meget sen TR2075,da den har sort trafo,som
ellers er fra TR2075 MkII og TR2080.

Her er Roky's hhv TR2080 og TR2075 Oveni kan 'Casa Roky' mønstre en TR2075 MkII,som Roky's far har i stuen
Så vidt vides det eneste hjem i Danmark,der har alle tre top-recievere fra Tandberg

Hvis der er nogle der har sådan et kabinet i Plexiglas - Så slå lige på tråden - Jeg synes det er alt for
fedtKan afsløre at TR2080 lige nu ligger på operationsbordet - Don't worry det et kun et gennemtjekLige nu lytter
jeg til min TR200 ( i sin tid fundet på lossepladsen), og et sæt små Vintage Elac højttalere som jeg har erhvervet billigt. Det
spiller aldeles fremragende til baggrundsmusik

Det tror jeg sku du kan få lavet ret mange steder, hvis du giver dem de "rigtige dele" kan de sikkert lave en tro kopi i
plexiglas eller acryl - sikkert ikke så fandens dyrt.

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2008 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

LouBP: Har jeg faktisk også overvejet. Det skulle være hvis man kendte nogle der havde adgang til en CNC fræser. Så der var et sæt til salg sammen med et i palisander. Tror prisen kom over 1800 kr

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Et sæt TL 5020 frisk fra eBay:

De ser godt nok lidt smalle ud de stativer? Uoriginale går jeg ud fra?

Auktion. 

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 November 2008 kl. 05:37 | IP-adresse registreret  

Seansmiller:Spændende højttalere der Og jo,fødderne er (altid) uoriginale.Der er ikke originalfødder fra Tandberg til andre højttalere end Tandberg Studio Monitor's.Så vidt jeg er orienteret

Heller ikke disse fødder er originale:

Det ser OGSÅ godt ud

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2008 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

seansmiller skrev:
X-ray skrev:

seansmiller skrev:

Go' aften.

Uha X-ray. Jeg må være dig svar skyldig. Hvis dit TP-60 headshell er det originale som hører til en TP11 arm, så burde ovenstående arc protractor passe fint. Jeg har aldrig selv haft en Thorens arm siddende på min pladespiller, så jeg har ingen erfaring med den.

EDIT: Her er en af de universelle Baerwald protractors som jeg bruger. Klik på det øverste billede på denne side.

Fint - så lykkedes det endelig. Jeg havde bare glemt at ændre eff.-armlængde 3.37mm i forhold til Thorens' anvisninger - så faldt det hele bare i hak . Sjovt at Thorens' nulpunkter passer bedre med anden eff.-armlængde, end den de selv opgiver . Et billed skal i have...

Og tak for hjælpen Seansmiller .

Hvis ikke det var fordi at de TL5020 stod i Paris - så havde jeg nok hentet dem. De ser fine ud .

Go' dag.

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2008 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

X-ray: Du behøver kun og køre til Nordjylland TL5020

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne