| Forfatter |
|
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 12 November 2008 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 12 November 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
| X-ray: Du behøver kun og køre til Nordjylland TL5020 |
|
|
For at gøre en lang historie kort - jeg er stoppet med Frederikshavn.... __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2008 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville hellere bruge mine cigarkassepenge på andet Tandberg grej. 
Kunne denne TR 200 f. eks. være et potentielt godt køb? Eller er det for dyrt for en TR 200? Det er desværre for langt væk til at jeg lige kan smutte forbi for at tjekke den. Den kunne være idéel som en lille køkken radio med de rette højttalere.  __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 12 November 2008 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiller:TR200 er en lækker lille reciever,ingen tvivl om det.Sæt den sammen med et sæt Hifi System 12 eller 20,så skal du bare høre løjer  Der er lækker vintage-lyd i sådan en sag.Men 500 kroner er godt nok en hamper pris....Den er på ingen måde sjælden.Den var meget populær i Danmark da den kom frem,så vi svømmer nærmest i dem  Jeg har en på lager som du godt må få.Jeg skal tjekke den senere,for jeg aner ikke om den spiller.Det er en som R-l-b har været så venlig at donere en værdigt trængende(mig  ). __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Tante!  Det lyder dæleme lækkert. Mht. højttalere tænkte jeg mere i retning af noget fysisk mindre i retning af de der Beovox C... et-eller-andet du ved.  Men de koster godt nok en del mere end sådan en lille TR 200. __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 12 November 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiller:Ja,et sæt gamle B&O Beovox a la de små du havde(har?) til din pc ville temlig sikkert også yde den lille Tandberg TR200 fuld retfærdighed  Og man skal ikke lade sig narre af recieverens lidenhed.Der er godt med saft og kraft i den!  Det ville da glæde mig at min TR200 fandt et nyt og kærligt hjem  Her står den bare og samler støv i stakken af 'reserver'.Jeg skal nok melde tilbage så snart jeg ved om der er liv i den eller ej. __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 12 November 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
der var liv i den omend den trængte til kontaktrens - hvordan den har det efter at du har valset rundt på gulvet og sunget "tryk på" med seansmiller ved jeg ikke - vi må håbe de var gode til at lodde på tandberg - så er der håb endnu Den har en fin lyd tr200 - radio som radio skal lyde
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
R-l-b: Jeg synes det er pokkers godt set af dig, at Tanten 'valser' rundt på de omtalte og må jeg sige, lidet smigrende billeder af de to regerende karaokemestre.  Det er aftener som disse der gør det kvarter hvor Tanten bor til et brandfarligt sted at være.  Tante: De B&O højttalere jeg tænker på er sådan et sæt som dem du engang har fået skiftet kantophæng på? Jeg kan ikke huske model nummeret, men er det ikke noget med et C foran? Tror du ikke at en lille spændstig TR200 vil kunne trække dem uden problemer?
__________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Den har en fin lyd tr200 - radio som radio skal lyde |
|
|
Det er nemlig rigtigt. TR200 spiller fantastisk - tuner-delen især er eminent . Og rimelig enkel at gøre "top-dollar", hvis den skulle hænge lidt i ventilerne  . Før TR1000 flyttede ind her i stuen, var min TR200 inde i varmen og den gjorde det altså rigtig godt.
Go' aften. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2008 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, det lyder som en lille lækkertlydende receiver den TR200.  Det er umiddelbart kun radio jeg skal høre på den i køkkenet, og at den ikke fylder så meget er bestemt et plus. Tante: Du må sige til hvis jeg f. eks. skal kigge ud til dig i weekenden for at hjælpe med lidt "førstehjælp" til den TR200.
__________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiller: Fik du fat i det med "nul-punkterne" - lyder det ikke lidt mærkeligt 
__________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-ray skrev:
|
Seansmiller: Fik du fat i det med "nul-punkterne" - lyder det ikke lidt mærkeligt 
|
|
|
Er det det har du mener X-ray?:
X-ray skrev:
Fint - så lykkedes det endelig. Jeg havde bare glemt at ændre eff.-armlængde 3.37mm i forhold til Thorens' anvisninger - så faldt det hele bare i hak . Sjovt at Thorens' nulpunkter passer bedre med anden eff.-armlængde, end den de selv opgiver . Et billed skal i have...
|
|
|
Prøvede du Baerwald arc protractoren? Hvis du har brugt Thorens' egne nulpunkter, så ved jeg ikke hvorfor du har været nødt til at ændre den eff. armlængde for at få tingene til at passe. Hvis Krenzler kigger forbi her kan det være at han har en forklaring på sagerne?  __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
seansmiller skrev:
X-ray skrev:
|
|
|
|
Er det det har du mener X-ray?:
X-ray skrev:
Fint - så lykkedes det endelig. Jeg havde bare glemt at ændre eff.-armlængde 3.37mm i forhold til Thorens' anvisninger - så faldt det hele bare i hak . Sjovt at Thorens' nulpunkter passer bedre med anden eff.-armlængde, end den de selv opgiver . Et billed skal i have...
|
|
|
Prøvede du Baerwald arc protractoren? Hvis du har brugt Thorens' egne nulpunkter, så ved jeg ikke hvorfor du har været nødt til at ændre den eff. armlængde for at få tingene til at passe. Hvis Krenzler kigger forbi her kan det være at han har en forklaring på sagerne?  |
|
|
Jeps - når jeg lagde de 3,37mm ekstra på i.flg. Baerwald, passede Thorens nulpunkterne 'lissom' bedre . Det samme gjalt for Baerwald-nulpunktet og nulpunkterne 66 - 120,9 mm. Cirklen C til C' passer ligeledes 100%. Så skal vi ikke bare nu vedtage, at det er OK. Spiller iøvrigt også udmærket...
Go' aften. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
For pokker hvor er de flotte Gisper næsten efter vejret
Fortsat god dag - I misundelighedens tegn- Din nye avatar passer aldeles forrygende 
Hvilket sæt spiller så bedst - I følge meget pålidelig kilde er der ret stor forskel.
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
For pokker hvor er de flotte Gisper næsten efter vejret
Fortsat god dag - I misundelighedens tegn- Din nye avatar passer aldeles forrygende 
Hvilket sæt spiller så bedst - I følge meget pålidelig kilde er der ret stor forskel.
|
|
|
Tak skal du have Roky.  De har godt nok nogle ridser rundt omkring, men det kan fikses med sandpapir og olie. Og de ER ganske rigtigt lækre at se på, selv om jeg også er ret glad for dem i teak. Min umiddelbare dom ang. lyden er at de muligvis lyder en tak fyldigere end mit teak sæt.  Men det er for tidligt at udtale mig helt konsekvent endnu. Jeg skal have købt nogle bananterminaler til at skrue i dem så jeg hurtigt og nemt kan teste frem og tilbage på dem.  Fortsat go' søndag. __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det det sæt tandberg monitors der var ti slag på KSB til 1000 igår ??
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
I lige måde  Og jeg glemte at sige : Stort tillykke  - I mine øre er SM en af de bedste højtalere jeg har lagt øre til 
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg var meget tæt på at snuppe dem - sad og så på KSB da den kom op - men så tænkte jeg at der nok ville være andre  der ville blive mere lykkelige - flot gået speedsmiller og sød gris både i avataren og i signaturen - stor tillykke - flotte er de
|
| Til top |
|
| |