| Forfatter |
|
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
JEG tog så ind i til den messe idag. det er min første og nok også sidste...fy for et cirkus af "kejserens nye klæder".
Hvis man går med opgraderingstanker(?!?!!) så kan et smut forbi sådan en messe snildt kurerer det! Utroligt så dyrt et anlæg kan løbe op i. De fedeste højtallere jeg kunne se var nogle trykkammer HT som lignede SM rigtig meget- dog ikke i lyden.
På messen hørte jeg en demo hvor man slog sig på quadrophoni(?) , er det hvad det ekstra sæt SM skal bruges til,Seansmiller?
Jeg tænkte, da jeg gik derfra, at man skulle have lejet et af de værelser og smidt et sæt SM med TR 2075 op for at vise gæsterne hvad man kan få for max 5K. Jeg tror at det ville få mange til at tænke over deres anlæg og lyden de betaler for.
Omvendt kunne det jo få brugt priserne op på Tandberg
Jeg så at en butik på Østerbro solgte et sæt Hifi System 7 (tror jeg) til 1200 kr!!  Nu så jeg ikke om terminalerne var blevet forgyldt....
Hvad er de mest ublu brugt tandbergpriser i er stødt på?
__________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro skrev:
Jeg tænkte, da jeg gik derfra, at man skulle have lejet et af de værelser og smidt et sæt SM med TR 2075 op for at vise gæsterne hvad man kan få for max 5K. Jeg tror at det ville få mange til at tænke over deres anlæg og lyden de betaler for.
|
|
|
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro skrev:
JEG tog så ind i til den messe idag. det er min første og nok også sidste...fy for et cirkus af "kejserens nye klæder".
Hvis man går med opgraderingstanker(?!?!!) så kan et smut forbi sådan en messe snildt kurerer det! Utroligt så dyrt et anlæg kan løbe op i. De fedeste højtallere jeg kunne se var nogle trykkammer HT som lignede SM rigtig meget- dog ikke i lyden.
|
|
|
Jeg må give dig ret. Enhver drøm om at dyrt grej lyder bedre end billigt fordufter på sådan en udstilling Ikke at jeg mener at dyrt grej ikke kan være både godt og pengene værd, men det er åbenbart ikke sådan lige at demonstrere. Men det er vel også sådan at et godt anlæg i 1960 sikkert havde en anden klang, end hvad der betragtes som et godt anlæg i 2008. For mig er der nogle mellemtone kvaliteter (stemmer f.eks.) i ældre anlæg, som jeg først og fremmest vil have på plads når jeg skal lytte til det i dagligdagen. Ligesom lyden på de gamle Verve optagelser også har en speciel lyd. Man kan dog også få fine optagelser af musik optaget i dag. Men er man lidt træt af sit anlæg, er det jo altid hyggeligt at komme på udstilling, få hovedpine, og vende glad og lige så rig hjem til sit hjemlige anlæg igen
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 17 November 2008 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så mangler du dem jo bare i sort og nød - så har du dem allesammen .
Nu lå vi alle på lur efter en TR200 (til dit køkken - go'morn' r*v!) - og så slår du kløerne i endnu et sæt SM - lige for næsen af alle - smart. Det var altså bare ren vildledning  . Tillykke med dem - de ser meget fine ud .
Go' dag. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2008 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faldt lige over dette herlige billed - 1976..

__________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 17 November 2008 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiller:Nådada.Der bliver nok oprustet i 2500 Happiness  Tillykke med det nye sæt Studio Monitor's.Kan du få nok derinde?  Skal du ha' et sæt som natborde i soveværelset og så et sæt i stuen?
Hvordan og hvorledes med Tandberg TR2075?Sparker den alt andet ud af stuen?Det gør den i min bog,men jeg har jo også en anden akkustik her.Har du fældet dom?Fortæl fortæl
Mashuro:Jeg kan sagtens følge dig mht en tur på 'HiFi'-messe.Man bliver om muligt endnu mere glad for sit gamle grej,når man hører hvad der er ophøjet til 'god lyd' idag.....og det understreges jo bare af de ublu priser  Du spørger til ublu priser på Tandberg,efter at du spottede et sæt Hifi System 7 til 1200 kr  Det er helt ude i hampen.De er bare ikke attraktive....medmindre man da har en Sølvsuper 5-10.Men de er ca 1000 kr for dyre.
I et par år snart er der en der har haft en mikrofon til salg i Den Blå Avis for 400 kroner.Det er en Tandberg TM4.De bør koste mellem 40-150 kr,alt efter hvad man er heldig til
På amerikansk ebay er der en Tandberg Troll til 7500 kr.Og så er den endda 'moddet' til ukendelighed  Et faktum som sælger slår på,men som hos mig burde trække prisen HELT ned.Sådan ser/hører vi så forskelligt
Der var for nyligt en Tandberg TR2075 i Den Blå Avis til 3500 kr  Den var pæn,men havde periodiske udfald i den ene kanal.....hvor er det lige vi har hørt det før?  Det er ikke 'bare lige' at få de udfald til at forsvinde,så prisen er vildt overdrevet.
Kig iøvrigt på qxl i Norge.....dér er det vel allerdyrest overhovedet at erhverve sig Tandberg,generelt.
Jeg synes der er dejligt at Seansmiller igen har bevist at det lækre gamle grej ikke behøver at ruinere nogen.
Idag skal Tandberg i luften:
Go' dag
P.S.På ovenstående billede kunne man godt lige ha' stablet TL-højttalerne ind(dem allesammen) også,samt TCD310 MkII og TCD330(båndoptagere),så det blev et 'rigtigt' familiebillede  Men ellers er det jo lige til at savle over __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 17 November 2008 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 18 November 2008 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal i have alle sammen. 
Jeg er nødt til at vende tilbage med en opfølgning på både højttalere og forstærketest når jeg har bedre tid. Jeg kan dog berolige jer med at de nye højttalere hverken skal bruges til surround sound eller natborde.  __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 18 November 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal til at få kigget på mine TL 2520 og skal i den forbindelse have fat i nyt ophæng til dem.
Er der nogle steder som i kan anbefale?
Jeg skal bruge 2*8" og det skal vel være gummi,tænker jeg.
goodhifi.com ser seriøse ud...nogle erfaringer? __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 19 November 2008 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro:Jeg synes også at jeg har hørt noget godt om goodhifi.com.Du skal lige være opmærksom på vinklen på membranen/inderkanten på ophænget:
På TL3520 er der vinkel på.Og det mener jeg også der er på TL2520,som bare har en 8" bas.Samtidig bør man måle med et målebånd,hvad målene rent faktisk er,og så skrive til sælgerne af ophæng,for at få 'perfect fit'
Jeg skal selv igang med mit #2 sæt TL3520 på et tidspunkt.Det skal blive spændende at prøve.
Mashuro:Tjek her! Så er du ikke på helt bar bund.Iøvrigt en fed side med mange gode oplysninger  Det virker iøvrigt ikke som om at gummiophæng er noget man bare lige køber.De sælger allesammen skumophæng.Men de holder også fint nok i mange år.Og skulle de mørne væk om 20 år,så skifter man jo bare igen
P.S.Jeg har lige erfaret at dette sæt TL5020 lige er blevet solgt på tysk ebay for 507 Euro(ca 3800 kr)  Det er vildt,selvom de er fede
Forsendelsesomkostningerne var 80 Euro for de tyske TL5020.Når alt er betalt(inkl.diverse obskure bankgebyrer),så vil sådan et sæt koste 5000 kroner.Det er for meget for undertegnede
Ovenstående pris er ikke på nogen måde niveauet,det var bare prisen den dag  Nedenstående sæt TL5020 fra fransk ebay gik for det halve,nemlig 251 Euro:
Disse franske TL5020 kostede dog 120 Euro i forsendelse.De ville så koste lidt over 3000 kroner inden de kom i hus.
Med andre ord er der ingen rød tråd,sådan rent prismæssigt.Begge sæt TL5020 er utroligt flotte,men meget forskellige i pris  Så der ER håb.....
Guldtuborg:Selvom jeg synes ualmindeligt godt om Tandberg Studio Monitor's,så står de ikke øverst på min ønskeseddel.Ikke så længe at jeg er henvist til at bo i lejlighed  Jeg er stadig rigtig glad for mine TL3520.Nu har jeg haft dem i et år,og jeg nyder dem i fulde drag __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2008 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
seansmiller skrev:
|
Jeg er nødt til at vende tilbage med en opfølgning på både højttalere og forstærketest når jeg har bedre tid. |
|
|
Jamen - vi venter alle spændt....
Go'nat . __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 26 November 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imens vi venter i spænding, kan noget af tørsten MÅSKE stilles med lidt billeder:

3026A og TR2080 spiller aldeles fremragende sammen
|
| Til top |
|
| |
diheor Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 26 November 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hatten af for et ultra-lækkertTandberg set-up. Den 2080 ser meget dejlig ud. Havde for nylig en vens 2080 med op til Thomas´IMF´ere, og der gjorde den et fantastisk stykke arbejde foran disse MEGET krævende og vellydende højtalere. Se evt. IMF-tråden.
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak - TR2080 ser også ud som ny  Der er kun et par overfladiske ridser på topkanten. For cirka et år siden fik den den helt store hovedrengøring. Frontglas, knapper, "Baggrill" etc blev vasket. Knapper er fornylig smurt med Super lube. Sidst vi havde låget af den tjekkede jeg dårlige lodninger, og for en god ordens skyld justerede min far tomgangstrøm. Læser med stor glæde med i IMF-tråden. mvh
|
| Til top |
|
| |
Marantzman Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 27 November 2008 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Roky
Aih...det ser sørme flot ud og der er ikke et støvkorn at skue! Kan gerne forestille mig at det lyder fantastisk. Fine billeder.
Nu ser jeg lige at du har en playstation som cd-afspiller, se det har jeg læst en del artikler om for noget siden, men fik aldrig anskaffet mig een selv. Er der noget om snakken om at den skulle lyde fantastisk eller er det bare varm luft. PS1 skulle det vist være, hvis jeg ikke husker forkert. Og er den hurtig at betjene og igangsætte?
Nå jeg må lige ind i stuen og høre lidt Frank Zappa Joe`s Garage inden det er sluk og luk for i dag. 
Marantzman
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2008 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marantz: Mange tak - Der er nu ikke noget så godt som en antistatisk børste  Det eneste jeg mangler er et større rum
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 28 November 2008 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
|
Imens vi venter i spænding, kan noget af tørsten MÅSKE stilles med lidt billeder:

3026A og TR2080 spiller aldeles fremragende sammen
|
|
|
Det ser rigtig godt ud Der er hammer på, når du skruer op 
PS. Vil du tage et signalkabel med imorgen? __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2008 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mathias: Jep det vil jeg gerne  Så kan jeg se at jeg er nået de 1000 indlæg. Hele min Tandberg karriere startede med TR2080:  Go' nat
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2008 kl. 02:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky - hvad er det, der står under vinduet på højkant Den store må være din 2075 - men hvad er den lille - er det en 200 mere eller hu bare nysgerrig....
.
__________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2008 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-ray: Det er endnu en TR200 og den anden er en Tandberg Hi-Fi FM. Kunne ikke finde finde på at stille alle moders reciever på højkant   De er begge halvdefekte - Hifi FM virker, men trænger til en ordentlig omgang.
|
| Til top |
|
| |