Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 21:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Qbiq
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Sendt: 01 Januar 2009 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Godt nyttår alle sammen ! håper dere ikke har veldig vondt i hodet i dag :) Ønsker dere alle et kanonbra 2009 ! 

(og takk for masse hyggelig lesning i 2008!!)

vbr; PerS

+ Vintage Setup (Snell/Marantz)
+ AV Setup (Yamaha, Samsung, Energy, Canton)
Til top Vis Qbiq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Qbiq

Bartesam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2007
Lokalitet: Norge
Sendt: 01 Januar 2009 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Ønsker dere alle et riktig godt nytt år og takk for det gamle. Håper det blir like mye hyggelig lesning i dette året som det var i 2008.

Hilsen Tom

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 03 Januar 2009 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Endnu længere mod syd ønskes der også godt nytår

2-mas: For pokker det er lækkerier han har til salg! Sjælden kosmetik må man sige !

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Marantzman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 08 Januar 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Godt nytår her i tråden.

Jeg har jo her i den første uge af det nye år haft X-rays sorte TR-2075 til låns. Og det var bestemt ikke uden spændt forventning at denne legendariske Tandberg blev sluttet til resten af anlægget herhjemme. Der er jo i tidens løb her i tråden blevet sagt mange pæne ord om denne receiver...og kunne den nu også leve op til det hos mig som jo er fan af Marantzudstyr...?

Jeg skal ikke skuffe nogen af tilhængerne her i tråden Den spiller simpelthen fantastisk, synes jeg og det enda uden friske enheder isat!

Jbl l 26 Decade blev spændt for og de spillede så englene ynglede. Dejlig stram dyb bas, god mellemtone, men diskanten måtte jeg tage lidt af...sådan ca. neutral - 5 min over. Højtalerne afslørede nogle hvislelyde ssss på vokaler som jeg ikke kunne lide, men det kan måske skyldes at der er nogle lytter der er blevet lidt trætte trods alt. Det overraskede mig lidt hvor lys i lyden den var, da jeg havde forestillet mig mere varme

Jeg fik også mistanke om at JBL `erne måske ikke lige er det perfekte match til denne receiver. De er simpelthen for lyse i lyden. Men der var gode detaljer og stereo-perspektiv. Og så synes jeg at den har en rigtig god tuner, men det er den jo velkendt for.

Senere tilsluttede jeg mine Scandyna A-25`ere, og der opnåede jeg en langt varmere klang, hvor toppen var bedst ved omkring kvart over! Og de gjorde det godt A-25`erne.Jeg tror at TR-2075 har det bedst med neutrale og varmtlydende højtalere..

Eneste irritationsmoment var da jeg skulle montere min pladespiller med Eichmann Bullet plugs..dem var der ikke plads til bagpå, så jeg måtte ned i kælderen og hente et DIN omformerstik, som jeg heldigvis havde liggende..men så spillede den også og det gjorde den godt.

Er den så bedre en Marantz 2270 vil nogen måske spørge? Åh... det ved jeg ikke, den er ihvertfald ikke ringere...det er jo 2 forskellige klangidealer der er tale om, den lyder jo ikke som Marantz. Jeg synes bedst om Tandbergs Tuner, men kan bedre lide Marantzens Riaa! Resten er iflg. mine ører en close match og et spørgsmål om smag og behag!

Det har i hvertfald været en positiv oplevelse at have den på besøg og det bliver ikke uden en rysten på hænderne at aflevere den tilbage til X-ray igen.

Rigtigt fedt at høre en TR-2075, synes jeg.

God aften

Marantzman

Til top Vis Marantzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marantzman

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Spændende læsning er 2275 fra Marantz fra samme tid som Tandberg TR 2075? Jeg har aldrig hørt min Tr 2075 på andet end Tandberg højttalere og der skal eftersigende være symbiose i 2075/Studio monitor kombinationen

Lige for tiden spiller jeg et sæt TL 2520 med nye kanter til sammen med TR 2075 - det er selvfølgelig ikke med samme bund men der styr på tingene og det lyder helt fint i det størrelse rum de spiller i

Er der nogle der har hørt Hifi System 14? de har en 10" og 2 diskanter. Jeg gad godt høre hvordan de klarer sig f.eks i forhold til Hifi system 15 som er 3 vejs med en imponerende 12".

Jeg var nede og kigge på dem som er i DBA men heldigvis skruede vi dem af så jeg fik set at den ene var af mærket "monacor" ærgeligt- for de var pæne ellers. Stor kasse!

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Mashuro skrev:
Jeg var nede og kigge på dem som er i DBA men heldigvis skruede vi dem af så jeg fik set at den ene var af mærket "monacor" ærgeligt- for de var pæne ellers. Stor kasse!

Var det  så HifiSystem15 - og så de ud som på billedet. De ligner jo ikke de HS-15 jeg ellers har set tidligere på div. site's. Troede faktisk at det var et forkert billed i annoncen. De kunne jo så have været ekstra interessante - så dobbelt ærgerligt at der sad Monacor i den ene . Du må søge videre .

Go' aften.   

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2009 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Ja det var Hifi System 15. De var et arve stykke som sælgers fader havde købt som nye til et B&O anlæg ( ) i tidernes morgen.
Det var heldigt at sælger var frisk på at skille dem for det er ikke så lige til.
Hvordan afviger de fra de tidligere HS 15 du har set?
De lignede HS 20 på steroider imponerende 50L! Og så med en Tandberg 12"!!

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2009 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Mashuro skrev:

Mine egne og hvad jeg ellers har set, har et sort metal-gitter bånd på fronten. Dem der er billed af på DBA har en ren træ-front. De billeder jeg har af HS20 er ligeledes med den sorte 'stribe'. Men hvilken af dem så du så

EDIT:Lige et billed af mine.

Marantzman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2009 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Mashuro skrev:

"er 2275 fra Marantz fra samme tid som Tandberg TR 2075? "

------------------------------------------------------------ ----------------

Marantz 2275 er fra 74-75 og 2270 er fra 71-75! Så det må jo være samme årgang som Tandberg TR-2075.

mvh

Marantzman

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2009 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Mashuro skrev:
Ja det var Hifi System 15. De var et arve stykke som sælgers fader havde købt som nye til et B&O anlæg ( ) i tidernes morgen.
Det var heldigt at sælger var frisk på at skille dem for det er ikke så lige til.

Jeps - jeg har hentet dem. Hold'da op hvor er de flotte . Og nej de afviger ikke fra, hvad jeg ellers har set - det var sælger der havde indsat et forkert billed . Har netop haft dem åbnet - og ja - begge basser er skiftet til noget uoriginalt. Nogle meget kraftige 200watt/8ohm, den er jo hel gal - men imponerende ser de ud .

Jeg har heldigvis et 3-sæt - meget grimme - HS-15 med originale 12"bas stående. De skal hermed bruges som donor. Billeder skal nok komme senere...

Fortsat go' dag .

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2009 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dem lidt ærgeligt med de uoriginale enheder men når man er så heldig at have reserver så kører det jo
God pris,ikk?
Jeg mangler stadig at høre et sæt men det kan være at du giver et lyt en dag?

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Mashuro skrev:
Tillykke med dem lidt ærgeligt med de uoriginale enheder men når man er så heldig at have reserver så kører det jo
God pris,ikk?
Jeg mangler stadig at høre et sæt men det kan være at du giver et lyt en dag?

Havde jeg ikke haft en donor, var jeg aldrig sprunget til, det er klart . Prisen - jo - den kom faktisk yderligere ned . Det er ikke umuligt med et lyt en dag - det finder vi ud af.

Nu har jeg oven i købet mulighed for at "stack'e". Måske det bliver farligt - så kommer vi jo ned i 2 ohm - men prøves det skal det naturligvis. Gu' ved, hvad sådan en TR1000 yder i 2 ohm . For ikke at snakke om en TR2075 - uhh, det bliver vildt  eller måske blot . Ha-ha, nu kan jeg næsten ikke vente, for at få det prøvet af .

Go' aften .

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

øh - jeg synes det er herre lang tid siden man har hørt noget til Tanten her i tråden - er han blevet æresborger i Norge for sin tanbergskkulturimperialiste indsats?

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2009 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
øh - jeg synes det er herre lang tid siden man har hørt noget til Tanten her i tråden - er han blevet æresborger i Norge for sin tanbergskkulturimperialiste indsats?

Ja måske - men mon ikke Tanten vender tilbage lige pludselig - det tror jeg. Det er som om, her mangler noget ....

Go'dag

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Så er jeg tilbage på min pind Jeg har været små 5 uger i Thailand for lige at få hovedet sat lidt på plads(hahaha) Jeg er lige kommet hjem,og er igang med min anden kop mokka og smøger ad libitum,efter at ha' været nærmest røgfri i små 15 timer
Neil Young(cd) spiller i baggrunden på mit stærkt savnede lille Tandberg setup Jeg har desværre slæbt en Thailandsk udgave af rhinitis vulgaris med hjem,og det i kombination med trykkabinen på flyet har givet mig propper i ørerne.....så jeg hører ikke så godt lige nu.Det er som at ha' vat i ørerne.
Men jeg kan melde at TR2075 spiller som den skal,efter 5 ugers pause Det er første gang at jeg har været bortrejst fra mit lille Tandberg setup.Sidst jeg var afsted for tre år siden,da anede jeg intet om det lækre gamle Tandberg grej.

Marantzman:Det var spændende læsning du der leverede Og du har uden tvivl ret i at dine JBL-højttalere nok ikke er det perfekte match til TR2075.Og du prøvede også et sæt Scandyna,med et bedre resultat.Selvfølgelig er der nok lidt forskel i lydidealet hos hhv Marantz og Tandberg.Men vi er jo også forskellige,os mennesker.Jeg foretrækker en 'varm' og lidt tung lyd,dog stadig med en hørbar diskant.Andre foretrækker en meget fremtrædende diskant,og helst en 'kølig' gengivelse af musikken.Det er op til lytteren,at få den lyd han/hun foretrækker Du bør dog ikke snyde dig selv for at høre Tandberg TR2075 med et sæt Tandberg højttalere en dag ved lejlighed! Jeg inviterer en dag,når støvet fra min tur har lagt sig,og jeg er inde i min vante gænge igen
Dejligt med et 'uvildigt' indlæg,fra en der ellers foretrækker Marantz lige så stærkt som undertegnede,der som bekendt foretrækker Tandberg

X-ray:Det er fedt at se hvordan du er klar til at promovere Tandberg når det er påkrævet Hvis det hele bare var snak,så ville det ikke være nær så sjovt som det er nu Flot benarbejde dér Og så tillykke med dit nye sæt Hifi System 15.Er det tredje sæt??

Jeg har en sjælden gang kigget lidt på sitet her,og tråden her selvfølgelig,mens jeg var i Thailand.Men jeg er ikke så god til at sidde på internetcafe.Skriverierne foregår bedst i ro og mag,her i privaten,med Tandberg allover i baggrunden
Jeg har truffet beslutning om at jeg nu VIL lære at tale thai.Jeg kan godt begå mig på thai,men ikke føre samtaler på thai.Jeg har engang taget et tre-måneders kursus i hindi.Det gik over al forventning Ikke mindst fordi jeg sad og indtalte på min Aiwa walkman,der havde en ekstern stereo-mikrofon.Den walkman eksisterer ikke mere.Men jeg har jo både båndoptagere og mikrofoner en masse,samt et par tykke lærebøger om thai,med masser af læseøvelser.Så nu kommer grejet yderligere i brug!

X-ray:Dette billede minder mig om en fantastisk musik/Tandberg-aften,en lækker sommerdag i Jyllinge sidste år.4 gutter med en VIS entusiasme mht til det lækre gamle grej.

Og det er jo fantastisk at se 3015A(cd-afspiller),i det iøvrigt noget bedagede setup Det spillede forrygende!! Selv i det ret 'golde' og 'kolde' rum vi spillede i.

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2009 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Velkommen hjem Tante - dejligt at høre fra dig igen . Håber du har haft en fantastisk tur.

SAWATDEE KHRAP .

Marantzman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2009 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Hej Tante Berg

Velkommen hjem!

Jeg vil se frem til at høre  TR-2075 med et par tandberg højtalere

mvh

Marantzman

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2009 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Så var det dagen, hvor HS-15 skulle under kniven. Jeg købte jo fornyligt et par meget pæne HS-15, men de var monteret med uoriginale basser. Jeg havde heldigvis et ekstra donor sæt stående med 2 originale basser - så der skulle bare byttes lidt om. Alle lytter((BIPOLAR)Marantzman) kontrolleret - jeg gir dem en chance i første omgang. Delefilteret er enten serie-1 eller serie-2 - det må lige udreddes senere . Det tog alligevel en 4 timer, men syntes at resultatet, ser lovende ud. Nu er de 100% originale . Jeg har også beholdt det originale dæmpe-uld - så det kradser noget på armene lige nu . Fik ikke tid til et prøve-lyt - det bliver en anden dag. Men tog et par billeder af forløbet.

For den meget opmærksomme - yes, der er en 'minor' finér-skade. Den skal jeg nok lave .

Go' aften.

Marantzman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

mmmmmmmmmmm......bipolære lytter!

Fine billeder!

mvh

Marantzman