Emne: Tandberg setup ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 22 Januar 2009 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 23 Januar 2009 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
NOW HEAR THIS - den er jo ikke til at læse. Kan du link'e, hvor den kommer fra, eller andet så den bliver læselig . Alt TR-1055 er ekstra interessant i øjeblikket .
Go' dag. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2009 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiller's kommende køkken-setup en TR200 trængte til en kærlig hånd - den var tavs i højre kanal . Fejlen skulle findes tilbage i for-forstærker - kondensator C536 kortsluttet. Det var tydeligt at 'nogen' tidligere, havde forsøgt at reppe den - i udgangsforstærker. Det kunne man have udelukket ved at trykke MONO-knappen ind . C536 er placeret øverst til venstre...

Og nu er det TR1055 tid..
Fortsat go' dag. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2009 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-ray skrev:
NOW HEAR THIS - den er jo ikke til at læse. Kan du link'e, hvor den kommer fra, eller andet så den bliver læselig . Alt TR-1055 er ekstra interessant i øjeblikket .
Go' dag. |
|
|
X-ray:Jeg beklager,men billedet er bare ikke større.Det er fra en auktion på tysk ebay i fredags.Men overskriften er heldigvis let at læse __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 24 Januar 2009 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj på Tandbergskuden.
Jeg fandt et par små finde, nærmest mint Tandberg højtalere forleden. Men jeg kender dem ikke, men jeg synes jeg burde
give dem en chance, når de nu var så billige. De hedder Tandberg 1210, mener jeg. Nu kan jeg selvfølgelig ikke huske det.
Men de har en gummi kantophængt bas ca. 6" og en lille diskant. Er der nogen der ved hvad det er for nogen. de har en flot
palisander finer __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 24 Januar 2009 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 24 Januar 2009 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Så er jeg tilbage på min pind Jeg har været små 5 uger i Thailand for lige at få hovedet sat lidt på plads(hahaha) Jeg er lige kommet hjem,og er igang med min anden kop mokka og smøger ad libitum,efter at ha' været nærmest røgfri i små 15 timer
Neil Young(cd) spiller i baggrunden på mit stærkt savnede lille Tandberg setup Jeg har desværre slæbt en Thailandsk udgave af rhinitis vulgaris med hjem,og det i kombination med trykkabinen på flyet har givet mig propper i ørerne.....så jeg hører ikke så godt lige nu.Det er som at ha' vat i ørerne.
Men jeg kan melde at TR2075 spiller som den skal,efter 5 ugers pause Det er første gang at jeg har været bortrejst fra mit lille Tandberg setup.Sidst jeg var afsted for tre år siden,da anede jeg intet om det lækre gamle Tandberg grej.
Marantzman:Det var spændende læsning du der leverede Og du har uden tvivl ret i at dine JBL-højttalere nok ikke er det perfekte match til TR2075.Og du prøvede også et sæt Scandyna,med et bedre resultat.Selvfølgelig er der nok lidt forskel i lydidealet hos hhv Marantz og Tandberg.Men vi er jo også forskellige,os mennesker.Jeg foretrækker en 'varm' og lidt tung lyd,dog stadig med en hørbar diskant.Andre foretrækker en meget fremtrædende diskant,og helst en 'kølig' gengivelse af musikken.Det er op til lytteren,at få den lyd han/hun foretrækker Du bør dog ikke snyde dig selv for at høre Tandberg TR2075 med et sæt Tandberg højttalere en dag ved lejlighed! Jeg inviterer en dag,når støvet fra min tur har lagt sig,og jeg er inde i min vante gænge igen
Dejligt med et 'uvildigt' indlæg,fra en der ellers foretrækker Marantz lige så stærkt som undertegnede,der som bekendt foretrækker Tandberg
X-ray:Det er fedt at se hvordan du er klar til at promovere Tandberg når det er påkrævet Hvis det hele bare var snak,så ville det ikke være nær så sjovt som det er nu Flot benarbejde dér Og så tillykke med dit nye sæt Hifi System 15.Er det tredje sæt??
Jeg har en sjælden gang kigget lidt på sitet her,og tråden her selvfølgelig,mens jeg var i Thailand.Men jeg er ikke så god til at sidde på internetcafe.Skriverierne foregår bedst i ro og mag,her i privaten,med Tandberg allover i baggrunden
Jeg har truffet beslutning om at jeg nu VIL lære at tale thai.Jeg kan godt begå mig på thai,men ikke føre samtaler på thai.Jeg har engang taget et tre-måneders kursus i hindi.Det gik over al forventning Ikke mindst fordi jeg sad og indtalte på min Aiwa walkman,der havde en ekstern stereo-mikrofon.Den walkman eksisterer ikke mere.Men jeg har jo både båndoptagere og mikrofoner en masse,samt et par tykke lærebøger om thai,med masser af læseøvelser.Så nu kommer grejet yderligere i brug!
X-ray:Dette billede minder mig om en fantastisk musik/Tandberg-aften,en lækker sommerdag i Jyllinge sidste år.4 gutter med en VIS entusiasme mht til det lækre gamle grej.
Og det er jo fantastisk at se 3015A(cd-afspiller),i det iøvrigt noget bedagede setup Det spillede forrygende!! Selv i det ret 'golde' og 'kolde' rum vi spillede i. |
|
|
 Øjj for den da, 5 uger i Thailand  og så på den hel rigtige årstid  og jeg er slet ikke bare en lille smule missundlige De gange jeg har hørt nogle af de rigtigt gamle vintage højttalere fra JBL, har det været helt tydeligt for mig, at de har den fede usa-sound, som JBL' er kendt for. Marantzman har jo før hørt Tandberg højttalere og forstærker hos mig, og de TL 3520'  gjorde da et positiv indtryk på ham, med det store perspektiv de har  sådan som jeg husker det  Så et besøg hos Tante Berg, kan da kun anbefales  og et referat af besøget her i tråden, er noget jeg ser frem til  X-ray,  det er nogle intresante erfaringer du deler med os her i Tandberg-tråden  bliv ved med det, please  Kan du evt. hjælpe mig med hvordan jeg trækker den lange skala-snor til "L & M", på en Huldra 10. Jeg har service manualen, men kan ikke finde nogen beskrivelse, af den skala-snor montering  det er det sidste jeg ellers mangler, at få lavet på den Huldra 10', så dur den igen  De sidste to måneder har jeg lyttet på to sæt Snell højttalere - E IV & J IV. Men nu ser mit setup, ud som på billedt her  yes, TL 3520' er på plads igen, de er helt klart at foretrække til min integreret Tandberg TIA 3012'  Marantzman hørte denne opstilling hos mig, med de originale fronter på  samt de u modificerede delfiltre
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2009 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP:Tillykke med de fine Tandberg TL1210  De spiller fremragende på i hvert fald Tandberg Huldra 10 og TR220.Det er testet og gennemprøvet  Jeg har selv haft to sæt.Det ene sæt blev solgt og det andet sæt står ude hos en god veninde,og hun er helt vild med den forholdsvis store lyd de leverer,sammen med den lidt svage reciever,som en Tandberg TR220 jo ret beset er.Jeg købte det sæt TL1210 for 30 kroner
Her ses TR220 med TL1210 på det bare gulv.Men lyden er altså iorden!!  Det er ene og alene de små højttaleres skyld,at det lyder godt.Lige nu er højttalerne så placeret oppe under loftet(kvinder!),men lyden er stadig rigtig god
Så dem bør du absolut beholde,eller finde en lille reciever til TL1210.Så har du et fedt lille setup,til en go' ven/veninde......  Forresten betyder TL1210=Tandberg Loudspeaker,12 liter kabinet og '10' henviser til 1000-serien.
Eks:TL3520=Tandberg Loudspeaker,35 liter kabinet og igen,'20' henviser til 2000-serien.Dette gælder for TL-modellerne,og kun dem
Jeg var en tur på finn.no og kigge på Tandberg.Jeg fik næsten kaffen galt i halsen over prisen på dette grej:
5000 NKr!!!!  Sælger skriver at der er ca 20 bånd med,med egne hjemmeindspilninger......men helt ærligt,5000 NKr??Det er godt nok nogle ublu priser de holder sig deroppe i det norske
Her er et flot billede af TR1000,TCD300,TT500(!),TL5010,spolebåndoptager som jeg ikke lige kan se hvad er for en,og en TM6(mic)
Og en lille interssant folder fra tysk ebay,netop nu:
Go' søndag __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
kvaal Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tandberg er et stort navn blandt norske samlere. Det gjør at noen prøver å profitere på gammelt Tandberg. De prisene som er vist her representerer denne spekulasjonen. Tandberg TB 64x kjøpte jeg hos en brukthandler for 600,- NOK, og den viste Garrard er nærmest uselgelig. Kanskje for 100,- kroner. Men det er alltid noen der ute som vil lure deg, og noen vil desværre bli lurt. Nå er din tråd på 229 sider, Tante Berg, godt arbeid!
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
5000 NOK!
Det var dog det mest latterlige jeg har set. Jeg har haft en lignende spole for tandberg, købte den for 20 kr, og smed det ud
tror jeg - Den var sku ikke værd at samle på - den var i mono og ret slidt.
Men du har ret tante. Den spiller med en rimelig stor lyd. Jeg har lyttet på dem de sidste par dage. Det kan være Kærsten
skal have dem i stedet for hendes højtalere er mærket Schneider  - De slår jo ikke helt mine ScanDyna a25'ere.
Selvom deres finer er noget flottere, Måske skulle jeg bare selv gemme dem. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvaal:Tak for roserne  Med hensyn til omtalte annonce,så vil jeg mene at selvom det skulle være en trykfejl og der således skulle ha' stået 500 NKr,så synes jeg stadig det er langt ude.....pladespilleren er intet værd og sælger skriver ikke hvad det er for en båndoptager,kun Modell 6X.Det kan være både den der har 2 spor(62 X) eller 4 spor(64 X).Den sidste er den mest interessante  Var det ikke dig,kvaal,der fortalte at Johnny Cash engang indspillede et helt album på en Modell 64 X? Altså at båndet blev masterbånd for lp'erne?Ved du eventuelt hvilket album der er tale om?
Omtalte annonce kan ses her!: )
LouBP:Du bør i det mindste prøve at sætte de små kasser på kærestens anlæg,og lige høre om der er noget at hente der.Ellers behold dem,for lige pludselig falder du over en lækker lille reciever,og der er TL1210 altså et hit  Og så med gummiophæng.... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Marantzman Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg skrev:
De gange jeg har hørt nogle af de rigtigt gamle vintage højttalere fra JBL, har det været helt tydeligt for mig, at de har den fede usa-sound, som JBL' er kendt for. Marantzman har jo før hørt Tandberg højttalere og forstærker hos mig, og de TL 3520' gjorde da et positiv indtryk på ham, med det store perspektiv de har sådan som jeg husker det Så et besøg hos Tante Berg, kan da kun anbefales og et referat af besøget her i tråden, er noget jeg ser frem til  ------------------------------------------------------------ -----------------------------------------------------
Ja det er rigtigt Guldtuborg, jeg synes at dit setup lød rigtigt godt og det var en positiv overraskelse at høre dine TL 3520
Mine JBL L26 har den fede usa lyd, som jeg blev vild med da jeg høre sådan nogle første gang i 78, de spiller lige ud af kassen så det er en fryd, men som jeg nævnte tidligere i tråden, oplevede jeg dem som for lyse i toppen til min smag sammen med TR 2075, bund og mellemtoneområde var dog lige som det skulle være. Dette oplever jeg ikke med min Marantz 2270, den har en god synergi med Jbl fra den periode.
JBL`erne er sat lidt væk (ikke for langt) da jeg har fået et par Dynaco A-25X inden for døren. Og de spiller jo som en lyst, men har en langt mere mørk og neutral lyd. Fruen er blevet helt vild med Dynacoerne pga af deres mindre størrelse, og dette finder jeg en anelse bekymrende, da JBL`erne bestemt ikke er sat i skammekrogen for evigt! Nå men den tid den fornøjelse!
mvh
Marantzman
|
| Til top |
|
| |
diheor Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt er selvfølgelig smag og behag, men især med JBL og den type højtalere. De er langt fra neutrale. Går man efter "korrekt" gengivelse, skal man gå et andet sted hen - IMF for eksempel. I stedet giver JBL power og smæk for skilllingen. Prisen er færre detaljer og mindre dybde i lydbilledet. I følge min smag, altså.....
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
diheor Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas<  Ja, men hvad var det de enorme JBL-kasser, du havde stående hed. Det var da vist noget af det fineste, man kan få fra den kant. De lød stort og hamrende højt. Men de visnede nu lidt, da dine andre store kasser blev sat til  .
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas:Han er ikke helt ude skoven,selvom han er i den dyre ende  Men virker apparaterne,så er priserne ikke helt vilde,og der kan evt. handles
Jeg må sige at jeg ikke KAN/VIL afvige fra TR2075.Men TR2045 med TL3520 er faktisk lidt bedre end mit nuværende setup,som er Tandberg TR2075 med TL3520
Tandberg TR2045(45 Watt i 8 Ohm-1978-?)
Fed reciever,med kraftig forstærker  Men den er for intet at regne med denne 'Alle Recieveres Moder',Tandberg TR2075:
(Dette er min første TR2075.Jeg har træværket på min nuværende TR2075  )
Og endelig TR2080,som er mega-fed,men ikke er en 'værdig' afløser for TR2075(ikke MkII,som er identisk med TR2080), hvor utroligt det end kan lyde  :
Og TR2075 MkII.Bemærk knapperne,de er som på TR2080.Lyden lige så:
Alle er superfede recievere __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
diheor Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, det er flotte billeder med l�kkerier. Jeg bliver aldrig træt af den bl� farve...
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg skrev:
Kan du evt. hjælpe mig med hvordan jeg trækker den lange skala-snor til "L & M", på en Huldra 10. Jeg har service manualen, men kan ikke finde nogen beskrivelse, af den skala-snor montering det er det sidste jeg ellers mangler, at få lavet på den Huldra 10', så dur den igen  |
|
|
Jeg har også kigget i manualen nu - vi bruger jo nok den samme - der mangler lige side 8, hvor tegningen ellers skulle være. Du bliver nok nød til at bestille en ny snor -

- det gas, du ka' ta' det .
Jeg har søgt lidt videre og jeg syntes, snoretrækket minder rigtig meget, om det som er i en Sølvsuper-11.

Det er muligt at snoren ikke har samme længde - men princippet tror jeg er det samme. Jeg går ud fra du har adgang til den manual ligeså . God fornøjelse med det. Snoretræk er altid hyggeligt - for det meste .
__________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|