Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 20:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

seansmiller skrev:
Vi nåede i øvrigt aldrig at få lyttet på Sansui/Dynaco, for det var lige pludseligt for "sent" at rode med mere grej. Det må vi have tilgode til en anden gang, hvis det for lov til at komme så vidt, ikke mindst for naboerne.

Hvordan så der i øvrigt ud i stuen søndag morgen X-ray? Var du nødt til at ringe til ISS, eller er resterne af bohaven overgået til kirkens korshær?

Ha ja - jeg fik faktisk ryddet det meste op, inden jeg lagde mig. Jeg blev pludselig så frisk ved tanken om, at familien måske ville komme hjem i løbet af et par timer . Det blev jo pludseligt sent - utroligt som sådan en 13-14 timer bare flyver afsted . Vi fik desværre ikke prøvet Dynaco A25X - men de viste sig jo at være fortrinlige som 'stands', så de blev da brugt . Og ja en god dag/nat med masser af det hele også musik. Super at i havde taget så meget forskelligt med , både vinyl og CD.

Og så skal det lige understreges endnu en gang - den TR1000 kan altså bare noget - det skal jeg da lige love for. Tænk den spillede med volumen på kl. 2. (til forvrængning og så lidt ned) - det er helt vildt og så endda i flere timer, med blot 2 ohms belastning. Jeg tror først det var tirsdag, det holdt op med at hyle for mine ører - tosset .

Mht. TR1055. Før den bliver spændstig, må den nok have 4 nye lytter - før jeg går videre med den - det er der ikke økonomi til lige nu - andre projecter presser sig på først. Men jeg kan altså stadig ikke fatte, at der var så stor hørbar forskel op til TR1000 - men det skal nok blive løst . Lige et par billeder af de højt tilbedte sager .

På genlyt.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

X-ray:Siden du kom ind i billedet,så har jeg personligt skullet afsætte to dage,til iøvrigt godt og hyggeligt selskab med især dig,men også Seansmiller-HVER gang! Det tager på kræfterne når nu man ikke er sytten år længere,men jeg er også på næste gang!!

Status lige nu er at en Huldra 10,et sæt Fasett'er og en Philips cd/dvd er på vej til min gode veninde imorgen.Så har jeg kun en Sølvsuper 10 tilbage der spiller,udover min lidt for lækre TR2075

Min er ret lig dette modelfoto:

Her er min egen håndrystede skala:

Jeg har næsten kun mine TL3520(mit nr 2 sæt som ikke er i brug) som jeg skal ha' lagt nyt ophæng på,på basserne.Og så bliver de solgt.Og så er jeg nede på to anlæg i stuen Det bliver rart at grejet er væk.Okay,så er der forresten lige mine 4-5 overskuds båndoptagere Vildt så meget der kom hjem....nu er det altså på vej ud og videre.Men mit stue-grej bliver her selvfølgelig

h1rik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Februar 2009 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

hej

har med stor interesse fulgt denne tråd. jeg har haft tandberg siden ca 1979, og kører nu på TR 2075 nummer to, da den første gik til. min TCD 330 har fået nye drivremme et par gange - denne gang er det dog ikke lykkedes særligt godt, - jeg har vidst skruet på de forkerte skruer.

ved nogen af jer hvem der kan justere sådan en " fætter" ?

jeg bor i fredericia, men den kan jo sendes.

mvh henrik

Til top Vis h1rik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af h1rik

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2009 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

h1rik:Velkommen til! Jeg har selv haft fornøjelsen af at rode med en TCD330....det gik faktisk over al forventning,men skulle den ha' fortsat her,så skulle den ha' haft nye trykruller.Så vidt jeg kan vurdere,så er trykrullerne oftere problemet,end drivremmen er det.Jeg 'opgav' den,og sendte den til Norge.Men det er den flotteste Tandberg båndoptager jeg har ejet Den er jo meget lig TR2075 i belysningen,hvilket er et stort plus
Trykrullerne på TCD330 er jo meget små,i forhold til de almindelige kasettebåndoptagere(TCD300,310,310 MkII,320 og sikkert også TCD430).
Nu lyder det som om du også har skruet på de små justérskruer der holder de to små fjederbelastede plader,der igen holder tonehovederne?Er det korrekt?
Hvis ja,så er der kun en måde at justere dem på.Af med hele frontpladen,og den højre 'gavl'.Så sætter du TCD330 til anlægget.Lad den ligge ned,så kan du bedre komme til(hvis du stiller den ovenpå TR2075,så vær opmærksom på at gummifødderne ikke er der i højre side,så du ikke ridser din TR2075) Smid et bånd i den og tryk play.Nu kan du faktisk se om trykrullerne får ordentligt fat i båndet,og om de overhovedet drejer rundt.De må ikke stå skævt.Der bør være lige meget trykrulle frit,over og under båndet.Trykrullen må ikke gå for stramt heller.....Der er mange variabler i det her Tag en lille stjerneskruetrækker og prøv dig frem.Ved at skrue på skruerne der holder de to små plader,så kan du direkte se at det det påvirker vinklen som trykrullerne rammer capstan'erne med.....piece of cake Og det bedste af det hele er at du kan høre når du er på rette vej.Prøv så vidt muligt at få de to plader til at være så tæt på vandret som muligt,da dette er udgangspunktet fra dengang.
En anden ting jeg kommer i tanker om er fjederen der trækker slæden med hovederne hen til båndet.Når der har været skiftet rem,så er det ikke utænkeligt at man ikke har været opmærksom på hvor stramt den fjeder sad.Måske er den for stram?
Jeg ved ikke om du selv skruer lidt på det gamle grej?Du må endelig vende tilbage Også gerne med billeder af klenodierne

TCD330:

Og TCD330 med plexiglas-front(til messe og udstillingsbrug):

Lækker båndoptager!!

h1rik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2009 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

hej

jow, jeg skruer lidt på den gamle båndoptager.

det er faktisk ( allerede ! ) 2 gang, siden jeg købte den brugt, tror det var i 1978, at drivremmen skulle udskiftes - var sprunget (mørnet væk). sidste gang gik det fint - men ikke denne gang. det er jo ikke fordi at jeg ruger båndoptageren ret tit, men mener at dette stykke "kunst" bør bevares så længe som muligt. har lige anskaffet et par  studio monitor (spiller fantastiskt, men skal renoveres i palisander fineren) til 2075, - erstatter mine elskede B&W DM 7 MK 11, købt fra ny i 1981-82. jeg var meget spændt på hvilke af højtalerne, som fik plads i stuen - men er overbevist om tandberg`s.

skal om alt går vel hente en TCD 2035 og en 10XD på lørdag - så er det ren retro. havde en TD20A som meget ung, men synes at X10XD med træsider er flottere - er jo et møbel i sig selv.

tak for hjælpen - vender tilbage med resultatet, og nogle billeder senere.

hilsen henrik

du har sikkert ret med de der tryk-ruller. i gamle dage var den til service hvert år, og fik faktiskt skiftet dem hver gang. vil prøve at bestille et par nye. har købt drivremmen ved Teletor i norge. - har også købt en ny rem til båndtælleren, men den går for stramt.

jeg prøver at følge din vejledning, men tror ligr jeg monterer de nye ruller først.

jeg tager et bar billeder snarrest.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2009 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

h1rik:Du kan ikke købe nye trykruller,men du kan skrue dem ud og sende dem til ham her: Svalander : ) Han ved HELT sikkert hvad han laver.Jeg har engang købt en drivrem af ham(specialmål,sagde han,efter lidt mails frem og tilbage),og han var 'spot on'.Og han er hurtig
Og så har jeg på tredie år stadig til gode at se en knækket drivrem i en Tandberg båndoptager....

Jeg kender en der har sådan en her på vej:

.......hans er bare i teak

h1rik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2009 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

okay, lyder interresant. føler mig pludeselig ikke helt ung mere.

h1rik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

har lige set på de gamer ruller - virker faktisk ret friske - så jeg vil prøve med justeringen her i weekenden, det kræver jo nok en del tålmodighed, frisk kaffe og et par nypudsede briller.

har fulgt ebay.de et stykke tid. det er, trode alt, imponerende hvormange tandberg TR2075 og mk ll (osv), i tilsyneladende fin stand, der findes derude. dejligt at man ikke er alene med den der "fetis" for god analog lyd.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2009 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

h1rik:Du er blandt ligesindede her Det lyder som den perfekte blanding iøvrigt,et sæt Tandberg Studio Monitor's på en Tandberg TR2075 Jeg har ikke selv hørt federe lyd Det er et sejt setup! Det animerer en til at skrue op,fordi det lyder fedt Det klarer sågar fuld styrke!!I timer!!

h1rik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

ja, jeg var skæptisk da jeg hentede højtalerne i odense her først i febuar. varikke sikker på om det var det rigtige for mig. det virkede osse næsten unfair, at skulle spille op mod mine fine B&W.

jeg varmede tandberg sættet op, og efter 3 timer fik det lov at yde "nok".

dad`s nye og metallica`s do. - svag tinitus, og B&w èrne båret i kælderen.   hørte tandberg 2075 ,-2080,- 3000 serien- og studio monitor`erne i min tidlige ungdom. dengang var det bare økonomisk umuligt, for en flaske-dreng at købe tandberg højtalere, så jeg nøjedes med et par B&W  ( til over 10000 kr, den gang) - det har jeg aldrig fortrudt - er super fine og neutrale, men er alligevel overrasket over lyden fra mit anlæg nu- også lydtrykket !. inspirerer til lidt mere opmærksomhed.

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:

Så må man da håbe at vedkommende har et par egnede højttalere til den som matcher, både i lyd såvel som finér? Alt andet ville jo næsten være synd.

Og siden du nu for en gang skyld har flashet sådan en flot TR2075, Tante, alle receiveres moder!  så lad os lige gense dette frække modelbillede hvor hun har smidt både overdel og sideskørter. 
(moderatorer: luk venligst øjnene for usædeligt indhold)!!!

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2009 kl. 06:37 | IP-adresse registreret  

seansmiller:Det er stærke sager du flasher ovenfor Jeg er vild med denne detalje:

Jeg véd at ham der har den TR2075 på vej,har et sæt fornuftige kasser at hægte på den TR2075

Jeg vil lige minde om at jeg gerne mailer test af Tandberg Studio Monitor's til dem der måtte være interesserede.Jeg har endvidere en test af Tandberg TR2075 som jeg også gerne sender.Bare send mig en PB med din mailadresse

Her er en sjov lille sag fra tysk ebay:

Det er ikke originalt Tandberg.....men ideen er lidt original

Go' Tandberg weekend

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Sendt: 21 Februar 2009 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

seansmiller skrev:

Tante Berg skrev:

Så må man da håbe at vedkommende har et par egnede højttalere til den som matcher, både i lyd såvel som finér? Alt andet ville jo næsten være synd. Og siden du nu for en gang skyld har flashet sådan en flot TR2075, Tante, alle receiveres moder!  så lad os lige gense dette frække modelbillede hvor hun har smidt både overdel og sideskørter.  (moderatorer: luk venligst øjnene for usædeligt indhold)!!!

Fantastisk former! Flotte mål! Sikke kurver! hvilken figur!
Stort tillykke til rette vedkommende

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2009 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
seansmiller:Det er stærke sager du flasher ovenfor Jeg er vild med denne detalje:

Jeg véd at ham der har den TR2075 på vej,har et sæt fornuftige kasser at hægte på den TR2075

Ja, det er jo måske ikke alle og enhver som kan fordøje så skrappe billeder uden at få lettere hjertebanken og konvulsiviske trækninger i både kæbe og maveregion! Både Tanten, X-ray og underetegnede har for ganske nyligt set hvad en decideret overeksponering af Tandberg grej i kraftige doser kan gøre ved en førstegangsbruger. En så overvældende oplevelse kan medføre midlertidig lammelse og komplet nedlukning både fysisk og psykisk.

Når du siger "et sæt fornuftige kasser" Tante, så tænker jeg lidt a'la de her:

Jeg elsker de store kasser!!!

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2009 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Mashuro skrev:

Fantastisk former! Flotte mål! Sikke kurver! hvilken figur!
Stort tillykke til rette vedkommende

Og som en tilføjelse holder hun sig jo fantastisk godt af en moden kvinde på 34 somre! Og skøn at skue både med og uden top.

Og den kommende benævnte ejermand hilser og siger tak Mashuro.

h1rik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

eå er der dømt rigtig 1975èr retro - ja lige undtagen cdèn.

har næsten fårt justeret TCD 330 - vendt og smurt trykruller mv. - begynder at ligne noget.

har hentet 10XD og TCD 4035 i dag.

spiller fint, - dog er der noget med højre kanal når jeg bruger source knappen - der er ingen lyd, men den optager og afspiller fint. nok noget kontakt rens.

måtte også reparere pladespilleren idag, den begyndte at strejke i aftes !!!! - den er ikke meget mere end 30 - 34år, som det øvrige, men den kører heldigvis igen.

så et katalog fra 1975-76 idag, det ligner mit setup på forsiden

prøver lige med de der billeder.

h1rik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2009 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

ja, det er midlertidige fødder til højtalerne. der var ikke nogle med til dem. må lige finde en højde til dem.

skal også finde 2 tape indgange til 2075èren, - der er ikke meget lyd i en fladskærm.

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007
Lokalitet: Norge
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Jeg skriver nok ikke så mye her,men det får så være.Uansett så er det sikkert mange av dere som allerede har fått med seg linkene til den norske siden dette er å finne på,men jeg synes at denne rekordtråden fra vår danske venn trenger et mer personlig bidrag.Derfor poster jeg direkte en del av mine gamle scanninger direkte i tråden.Dette er ikke å anse som et direkte svar på noen av innleggene,så i den forbindelse,er det bare å se bort i fra bildeseriene.Jeg vil prøve å la det løpe noen innlegg i mellom,for de tar litt plass,og det igjen fører til at sidene tar lang til å laste.

Tandbergkavalkade for de særs spesiellt interesserte.Dette er et utdrag av Tandberg Promotion Guidelines.Altså et skrift å etterleve for forhandlerne,utgitt av Tandberg A/S i (vet ikke),men tipper rundt 79-80.Ok-noen gobiter er det da her også.Bla noen reklamebilder som ikke er å se til hverdags akkurat :D
PS.Det jeg IKKE har kopiert av denne katalogen er kun reklamestørrelser,og eksempler på konvoluttstørrelser+ lignende som ikke er så veldig interessant.

Mvh Rune

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007
Lokalitet: Norge
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

PS. Bildene er fritt disponible for alle som måtte ønske å bruke dem,for min del.Bare benytt dem som dere ønsker.Det er så "in" å være hemmelig og mystisk angånde sånne smågodbiter,men det gjelder altså ikke meg.Hva eventuelle rettighetsinnehavere har å si,vet jeg ikke,men jeg som en kvalifisert gjetning,tror jeg det er trygt å si at ingen lenger med sikkerhet vet hvem som egentlig eier dette.

Mvh Rune

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2009 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

ulfsn:1000 tak for alt det lækre info om Tandberg.Det kan vi ikke få for meget af! Der er masser af plads her i tråden til mere af den slags,så bare kom med det du har

Jeg har nu udlånt min Huldra 10 og et sæt hvide Fasett'er til en god veninde,på ubestemt tid.Huldra 10 har haft plads i stuen og fungerede mest som mikrofonforstærker via en TCD310.Jeg har nu sat mit sidste reserve-apparat op,og det er min Sølvsuper 10. Det lyder OGSÅ godt Jeg hørte musik fra pc'en hele dagen igår.Sølvsuper 10 er sat til et sæt Hifi System 20,som iøvrigt agerer højttalerfod for TL3520 Det hele lyder aldeles fremragende!

Så nu ser her sådan ud:

Sølvsuper 10 er lidt til højre i billedet,lige under pladespilleren,som er en Tandberg TT500.Det er en rigtig 'mormor-radio' Og den kan sagtens agere mikrofonforstærker

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes