Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 00:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Problem på HIFI4All? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Nu kan det gå galt på mange måder i en debat.

Ikke alt kan forklares med "arto"indflydelsen.

Ronin har givet ret i, at det ubevidst er en slags "religiøs kamp", der foregår til tider.

Det kan gå galt i en tråd og det kan endda være éen selv, der udløste det uden at man på nogen måde ønskede det. Man kan således faktisk have reele intentioner, men bliver overhalet af andre ubevidste faktorer i debatten, der jo netop er en dynamisk størrelse.

En anden ting er, at debatter, der køres op, hvor der kommer mange svar kort efter hinanden ofte er de tråde, der ender forkert.

Selvom det ville være hensigtsmæssigt helt at undgå hvad der betegnes "personfnidder" så er dette i praksis ikke muligt, da holdninger jo så at sige bor i den enkelte debattør, hvorefter det ikke helt kan foretages en knivskarp adskillelse mellem det sagte og den, der ytrer det. Men man skal gøre sit yderste.

Nogle er mindre gode til at aftolke andres sarkasme og ironi og indbyggede humor etc. og det kan også i sig selv kickstarte en omgang personfnidder.

Men også branchemedlemmer viser ofte den "forkerte" attitude. Der bør hvile en esktra omtanke hos branchemedlemmer, da deres gøren og laden jo legitimerer andres gøren og laden.

ja...og der er meget mere i det her...

Jeg har selv været lidt af en provo..her tidligere, men gør alt hvad der står i min magt for at fjerne det, da  det alligevel ikke bidrager med nogetsom helst andet end...ja personfnidder.

...men ligefrem at afkræve folk at de ikke må være lidenskabelige i deres omgang med debatterne ..vil være meget ærgerligt..men man skal squ kende grænsen...

fortsat god debat

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Ved ikke om det skyldes dette indlægs indhold/debat eller anden ukendt faktor men synes allerede at kunne mærke en forandring til det bedre med hensyn til dialog og tilkendegivelse af meninger og holdninger....klap på skulderen til os alle sammen

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

nemlig!

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006
Lokalitet: København
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

dane skrev:
"

Hvis 4 brugere herinde forsvandt, (nå nej den ene er væk) så 3. så ville hifi4all være som før. dvs. roligt og uden personfnidder."

det der er netop personfnidder..tilmed barnligt,pinligt og patetisk!

Ja! -det ville jeg også sige tarup!

Til top Vis Adamfelix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adamfelix

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Når der kommer en rød besked fra moderatorerne, om at folk skal dæmpe sig, kunne man jo også skrive direkte, præcist hvilke brugere, der skal dæmpe sig. Jeg er helt sikker på, at det vil have en gavnlig effekt, også selvom folk evt. ikke får en officiel advarsel.

hilsen Per
Til top Vis Gryff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gryff

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

synes ogs jeg af og til støder på nogle topic som er lidt ude af kurs men der er bestemt ogs en masse, hvor det er helt vildt hyggeligt har flere gange sidet oppe hele aften og snakket med en del stykker herinde, og vi havde det rigtig hyggeligt (synes jeg)

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Gryff skrev:
Når der kommer en rød besked fra moderatorerne, om at folk skal dæmpe sig, kunne man jo også skrive direkte, præcist hvilke brugere, der skal dæmpe sig. Jeg er helt sikker på, at det vil have en gavnlig effekt, også selvom folk evt. ikke får en officiel advarsel.

Hej Gryff

Jeg kan godt forstå dig, men når en forholdsvis stor flok er i grænselandet vælger jeg som moderator at sende en generel henstilling. Overses den, så kommer de store typer ... derefter advarsler til de enkelte der ikke har forstået beskeden. (Jeg går ud fra det er poleringssagaen du refererer til)

Er det den enkelte i en tråd der f.eks. driver personhetz, ja så er det en anden sag.

Jeg håber at jeg på den måde viser at der gives snor til en forholdsvis fri debat, men at hvis spille reglerne brydes igen og igen, ja så falder hammeren. Det er jo ikke noget man som moderator gør for sjov, men kun når folk ikke forstår alvoren af at overholde retningslinierne.

Så vil jeg også opfordre jer alle til at bruge rapport knappen når i observerer brud på retningslinierne, vi har jo andre ting at lave end kun at læse om hifi - ja næsten da
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Migo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Handler det her egentlig ikke, om den ændring dagens Danmark er ved at tage, alle er sig selv nærmest, man søger alligevel hjælp, og så er man utaknemlig og ikke specielt hjælpsom, når andre beder om hjælp, sådan oplever jeg det i de fleste tilfælde, det hele har ændret sig siden jeg var dreng, ingen respekt blandt unge, 'vi er klogere end jer'.

Men her kan man stadig få mange hyggelige timer til at gå, og søge god og nyttig viden, til trods for 'dårlig stemning ind i mellem.

Så tag jer sammen, er i glade for positiv kritik, så smil, og negativ kritik, så smil også, vi har alle forskellige holdninger, så accepter dem, det er jo det det hele drejer sig om, ellers ender vil alle med et ens Eltax anlæg i sidste ende..

Mvh.

Til top Vis Migo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Migo

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Migo skrev:
Handler det her egentlig ikke, om den ændring dagens Danmark er ved at tage, alle er sig selv nærmest, man søger alligevel hjælp, og så er man utaknemlig og ikke specielt hjælpsom, når andre beder om hjælp, sådan oplever jeg det i de fleste tilfælde, det hele har ændret sig siden jeg var dreng, ingen respekt blandt unge, 'vi er klogere end jer'.

synes nu man skal passe på hva man siger, ved godt der er mange i min alders gruppe (unge) og dem længere ned. men det er bestemt ikke os alle, der er jo ogs en del som, respekter de ældre og at det er dem som vi skal tage ved lærer af for at fører livet videre.

men ja der er da nogle unge som slet ikke respektere de ældre. og gid da man kunne lave om på det, men det kan man ikke 

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Migo skrev:

Men her kan man stadig få mange hyggelige timer til at gå, og søge god og nyttig viden, til trods for 'dårlig stemning ind i mellem.

Så tag jer sammen, er i glade for positiv kritik, så smil, og negativ kritik, så smil også, vi har alle forskellige holdninger, så accepter dem, det er jo det det hele drejer sig om, ellers ender vil alle med et ens Eltax anlæg i sidste ende..

Mvh.

Hej..

Jeg kan ikke huske citatet præcist og hvem der har sagt det, men da jeg gik ud af 9. klasse for efterhånden nogle år siden, så læste vores rektor et citat op der handlede om hvordan de unge ikke respekterede de ældre osv. hun sluttede citatet af med at sige noget i stil med "Platon 360 f.kr.".. det er jo sjovt at tænke på.. ikke fordi det bringer denne problemstilling videre det viser bare at unge altid har været lidt kæphøje, og det var i der var unge i 60'erne sq da også med jeres oprør og sådan!

Til top Vis Adamfelix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adamfelix

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Adamfelix skrev:
Migo skrev:

Mvh.

Hej..

Jeg kan ikke huske citatet præcist og hvem der har sagt det, men da jeg gik ud af 9. klasse for efterhånden nogle år siden, så læste vores rektor et citat op der handlede om hvordan de unge ikke respekterede de ældre osv. hun sluttede citatet af med at sige noget i stil med "Platon 360 f.kr.".. det er jo sjovt at tænke på.. ikke fordi det bringer denne problemstilling videre det viser bare at unge altid har været lidt kæphøje, og det var i der var unge i 60'erne sq da også med jeres oprør og sådan!

Vær du glad for vi er nogle som har "banet vejen" for de unge idag, havde vi ikke dét, så havde i stadig skulle være hjemme kl 22 senest og havde fået pryl i skolen

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 01:31 | IP-adresse registreret  

Gi' nogle flere advarsler!

Jeg var også lidt for repkæftet til at starte med. Men så fik jeg min advarssel og nu tager jeg den med ro med frygt for en advarsel 2.
Ikke at jeg sidder og er bange for at sige min mening eller er stille_per. men tænker mig lige en om en ekstra gang.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Jeg tror, at det kunne være en fordel, hvis moderatorerene blev anonymiseret , så de kun optrådte under brugernavnet "moderator", når de virker som dette. Jeg uddyber gerne i en PB-udveksling med moderatorerne.

hilsen Per

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Adamfelix skrev:
dane skrev:
"

Hvis 4 brugere herinde forsvandt, (nå nej den ene er væk) så 3. så ville hifi4all være som før. dvs. roligt og uden personfnidder."

Hørt! Det er sxx lige før jeg bliver rød i kinderne når TARUP 13 udstiller sig selv på den måde
Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:
Adamfelix skrev:
dane skrev:
"

Hørt! Det er sxx lige før jeg bliver rød i kinderne når TARUP 13 udstiller sig selv på den måde

Er du sikker på du ved hvad du snakker om nu? Da jeg har lovet at dæmpe mig, kan jeg desværre ikke komme med eksempler, men jeg kan love dig for der er nogen.

vh. Henrik

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

witzel skrev:
Og er det tilfældet, så ser jeg meget gerne at I bruger rapport funktionen noget mere. Vi er pt 4 moderatorer/administratorer, og det er langt fra nok til den mængde indlæg der kommer.
nogle af jer bruger rapport funktionen flittigt - TAK for det!!- men der er stadig mange indlæg der går forbi..

Har i overvejet at udvide med nogle flere moderatorer? alle behøver jo ikke være medlem af redaktionen for at være med til at rydde op i forum.

Ellers har du nok ret i at vi bør bruge rapport funktionen mere.

Hvorfor gør i ikke som kineserne har gjort. Kontakt microsoft, google og alle de andre, der så kan ligge de filtre ind som i mener er nødvendigeCry. Så er i jo også fri for at opfordre brugerne til at anmelde, eller stikke hinanden. NÅÅÅÅ NEJ, så kan de kære moderatore jo ikke længere skrive hvad der passer dem, bruge Angry anti smileyér, og kalde en bruger, eller brugere for klaphatte

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Og hvis man keder sig en søndag, kan man jo gå en tur. 

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

quad skrev:
Og hvis man keder sig en søndag, kan man jo gå en tur. 

Eller cykle.

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
tarup 13 skrev:

Hvis 4 brugere herinde forsvandt, (nå nej den ene er væk) så 3. så ville hifi4all være som før. dvs. roligt og uden personfnidder.

vh. Henrik

Men vi ved desværre alle at der så bare dukker nogle andre op - sådan går det altid.

Personligt er jeg faktisk - for lige at tage censur-delen - bedøvende ligeglad med om der sidder nogle herinde eller på konkurrerende fora og mener at vi udøver censur - læser man regelsættet og accepterer vilkårene inden man bliver oprettet, ja så er den ikke så meget længere. Det er ikke censur, der vi udøver og det er heller ikke et magtmisbrug, som andre så pænt har kaldt det. Nej, indblandingen er udelukkende fordi folk igen og igen ikke kan styre det.

Skulle man iøvrigt udøve "ægte" censur, så ville vi nok gå efter noget andet end lige brugernes udfald mod hinanden!!

Opfører man sig ordentligt er der aldrig bøvl, men opfører man sig som en narrehat så har man rent faktisk accepteret at der kan forekomme indblanding fra moderatorernes side.

Har man problemer med indblandingen, så burde man ihvertfald seriøst overveje to ting:

1. Hvorfor indblandingen kommer?? (selvransagelse/objektivitet)

2. Om man er det rette sted?? (hvis man ikke kan klare at ejerne blander sig, så giver svaret vist sig selv)

Som med så mange andre ting er der også en del religion i Hifi for nogle mennesker, men ikke om jeg begreber hvorfor nogle tænder helt af hvis andre ikke er enige - kom videre, det er sgu trods alt kun en hobby og ikke en livsnødvendigt gode. Sommetider skulle man jo tro at det galt liv eller død.....

RONIN.  Du skriver; Skulle man iøvrigt udøve "ÆGTE" cencur, så ville vi nok gå efter noget andet end lige brugernes udfald mod hinanden.  Hvad er det nu lige du mener med det?????Og hvad er nu lige forskellen på "ægte" og "ikke ægte" cencur.???

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

@jensmarius
Ronin skrev:
Skulle man iøvrigt udøve "ægte" censur, så ville vi nok gå efter noget andet end lige brugernes udfald mod hinanden!!

Mon ikke Ronin mener, at "ÆGTE" censur ville cencurere, hvilke emner, der blev taget op, og hvilke holdninger der var acceptable?

@(Alle): Jeg bryder mig iøvrigt ikke om den tendens, der er til at mange citerer et helt (måske meget langt) indlæg for blot at kommentere en enkelt detalje med nogle få linjer.

(Dette var IKKE rettet mod dig jensmarius. Jeg har set det, der var (uhyggeligt) meget værre).

Mange burde også overveje, om det er nødvendigt med hele smøren af citater indeni citater indeni ... osv. Specielt, hvis bølgerne går lidt højt, kan det måske i sig selv være med til at piske en stemning op - simpelthen fordi hele smøren kommer igen adskillige gange lige efter hinanden

hilsen Per

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum