Forfatter |
|
McDave Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg var dig, ville jeg hænge lærredet så det dækker for hele TVet... men det er måske smag og behag om hvor højt man vil have lærredet... jeg blev bare træt af at kigge opad når jeg skulle se film... syntes et højt placeret lærred giver en fornemmelse af at sidde på første række i biografen, istedet for i midten...
når jeg får projektor igen, skal det ned i 50-60cm over gulvet... men DAMN... er stadig misundlig __________________ Mit Grej
|
Til top |
|
|
MC_Disko Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 383
|
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
er du gal det ser godt ud         huset har da os bare fået den helt store omgang ser det ud til  din måde at placere baghøjtalerne kan jeg rigtig godt li  og fed receiver, kunne dog, godt havde været et nummer større  hva er det for en lærred du har ? mvh / Michael
__________________ Se min lille bio her.
|
Til top |
|
|
Lique Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 245
|
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-nørd skrev:
Lique skrev:
Tillykke med det hele, det ser utroligt lækkert ud!
Jeg kan godt li at du har holdt looket forholdvist clean over hele linjen; thumbs up til baghøjtalerne også !
Jeg tænkte på hvor du har fået din tv-bænk fra? Altså den lange hvide?
|
|
|
Den er købt i ikea det er to møbler sat sammen til en lang og det gode er at den er rimeligt billig! |
|
|
Det er skægt du siger det, jeg havde faktisk lige været inde og kigge på ikea.dk, men jeg ku ik finde det. Ka du huske hvad det hedder og hvor meget du gav for det?
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
McDave skrev:
Hvis jeg var dig, ville jeg hænge lærredet så det dækker for hele TVet... men det er måske smag og behag om hvor højt man vil have lærredet... jeg blev bare træt af at kigge opad når jeg skulle se film... syntes et højt placeret lærred giver en fornemmelse af at sidde på første række i biografen, istedet for i midten...
når jeg får projektor igen, skal det ned i 50-60cm over gulvet... men DAMN... er stadig misundlig
|
|
|
Ja det kan der være noget om!
Men der er følgende grunde til at det hænger som det gør.
1. Hvis lærredet var længere ville der være større sandsynlighed for at det krøller og buler
2. Hvis lærredet skal længere ned skal kasetten derfor placeres nede på vægen, hvilket jeg ikke vil tillade
Og sidst men ikke mindst så hænger lærredet kun ca. 60 cm over gulvet. Altså som du selv bedst kan lide det, så billedet må snyde lidt vil jeg tro
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lique skrev:
NAD-nørd skrev:
[QUOTE=Lique]Tillykke med det hele, det ser utroligt lækkert ud!
Jeg kan godt li at du har holdt looket forholdvist clean over hele linjen; thumbs up til baghøjtalerne også !
Jeg tænkte på hvor du har fået din tv-bænk fra? Altså den lange hvide?
|
|
|
Den er købt i ikea det er to møbler sat sammen til en lang og det gode er at den er rimeligt billig! [/QUOTE Det er skægt du siger det, jeg havde faktisk lige været inde og kigge på ikea.dk, men jeg ku ik finde det.
Ka du huske hvad det hedder og hvor meget du gav for det? |
|
|
Jeg mener det hed "bestå" mener det kostede ca. 750 m. skuffer pr. stk. altså ca. 1400
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaizers skrev:
i den grad stil over hele linien.. Tillykke med den nye hybel |
|
|
Tak for det! Det var hårdt tiltrængt med mere plads!
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser sgu godt ud...  Jeg er vild med dine baghøjttalere. Herligt med nogle selvgjorte løsninger, som virker, og ser godt ud. Har selv købt hus, og er igang med den helt store tur af stue/køkken. Glæder mig til det er færdigt. Hvis det kommer til at se halvt så godt ud som dit, så er jeg tilfreds
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 06:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Jacob AN Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 05 Juni 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nad nørd!!
Hjertelig tillykke med dit hus, det er en smart måde at få baghøjttalerne væk på. Kunne godt finde på at gøre noget tilsvarende hvis jeg havde et hus- med træloft. __________________ Med Venlig Hilsen
Jacob
-----------------------------------
Hjemmebio er fedt
min hjemmebio
|
Til top |
|
|
sshd Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
|
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes, at det er ret trist, at du ikke har fået skjult alle kabler efter en så stor operation.
Dejligt at du har fået en lydforbedring. Jeg vil dog anbefale, at du eksperimenterer lidt med bløde ting, da rummet umiddelbart virker meget hårdt. Meget lidt tæppe og et par sofaer.
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Som de andre også skriver, er ser det godt ud, og flot arbejde.
Hvordan lyder det med dine baghøjtalere oppe i loftet.
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov, du havde jo svaret på hvordan det lød med baghøjtalerne.
Det er sgu smart....
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jacob AN skrev:
Hej Nad nørd!!
Hjertelig tillykke med dit hus, det er en smart måde at få baghøjttalerne væk på. Kunne godt finde på at gøre noget tilsvarende hvis jeg havde et hus- med træloft. |
|
|
¨Hvorfor træloft? Mit er da af gips, det er jo bare et spørgsmål om rawplugs af den rette kaliber! 
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
sshd skrev:
Jeg synes, at det er ret trist, at du ikke har fået skjult alle kabler efter en så stor operation.
Dejligt at du har fået en lydforbedring. Jeg vil dog anbefale, at du eksperimenterer lidt med bløde ting, da rummet umiddelbart virker meget hårdt. Meget lidt tæppe og et par sofaer.
|
|
|
HMM hvilke kabler kan du da se? Jeg skulle da mene at stort set det hele er skjult, dog lige på nær bagsiden af højttalere og forstærkere, men det kan man jo ikke lige gøre noget ved eller kan man? Lydmæssigt har du ret, der mangles lidt bamselineblødhed på væggene, men det er de omkostninger minimalisme har
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
mhansen skrev:
Hov, du havde jo svaret på hvordan det lød med baghøjtalerne.
Det er sgu smart.... |
|
|
Jep !!! havde ellers lige siddet og skrevet en ny forklaring, men ku' så se at du allerede havde fundet ud af det 
|
Til top |
|
|
sshd Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
|
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-nørd skrev:
HMM hvilke kabler kan du da se? Jeg skulle da mene at stort set det hele er skjult, dog lige på nær bagsiden af højttalere og forstærkere, men det kan man jo ikke lige gøre noget ved eller kan man? Lydmæssigt har du ret, der mangles lidt bamselineblødhed på væggene, men det er de omkostninger minimalisme har |
|
|
Jeg ser strømkabel bag venstre højttaler, kabel til sub, kabelbakker på væggene. Disse burde have været ført i flexrør inde i væggene, når man nu aligevel var igang med den store omgang.
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
sshd skrev:
NAD-nørd skrev:
HMM hvilke kabler kan du da se? Jeg skulle da mene at stort set det hele er skjult, dog lige på nær bagsiden af højttalere og forstærkere, men det kan man jo ikke lige gøre noget ved eller kan man? Lydmæssigt har du ret, der mangles lidt bamselineblødhed på væggene, men det er de omkostninger minimalisme har |
|
|
Jeg ser strømkabel bag venstre højttaler, kabel til sub, kabelbakker på væggene. Disse burde have været ført i flexrør inde i væggene, når man nu aligevel var igang med den store omgang.
|
|
|
Jo det med kabelkanaler kan der være delte meninger om, dog har jeg erfaret at scartstik er svære at få igennem et flexrør, derfor kabelkanalen under tv'et, de resterende ledninger du kan se er jo primært til stikkontakterne, derudover er der ormegården bag anlæget, og dem kunne jeg ganske vidst godt få gemt mere af vejen, men der er mit liv godt nok for kort til at gå op i nogle kabler, som ikke engang kan ses. Men sådan kan man jo være så forskellig, jeg burde ihvertfald ikke fræse flere riller da der ikke findes nogen lov om dette, men hvis jeg havde lyst, hvilket jeg ikke havde kunne jeg vælge at gøre det 
Men takker for din mening, for jeg synes stadig det er fedt med evt. forslag til forbedringer
|
Til top |
|
|
LarsGert Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 06:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
tillykke med det nye hus... 
Og fedt setup ellers... Utrolige lækre fronter og fed løsning med dine baght. Kunne være jeg skulle prøve det med mine, har også Jamo E600.
Tjek evt. mit anlæg i mit link
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsGert skrev:
tillykke med det nye hus... 
Og fedt setup ellers... Utrolige lækre fronter og fed løsning med dine baght. Kunne være jeg skulle prøve det med mine, har også Jamo E600.
Tjek evt. mit anlæg i mit link
|
|
|
Tak for det!
Hvad angår baght'er og placering af disse, vil jeg ikke umiddelbart anbefale at du monterer dem i loftet som jeg, da dit loft ser ud til at være et bræddeloft, har jeg ret? Lyden er sandsynligvis den samme, men vælger du på et tidspunkt at udskifte dine baght'ere som vi nørder jo nogle gange gør, ender du jo let med et hullet loft som du vil have noget svært ved at spartle. Fordelen ved gipslofter er jo at den plade jeg har savet ud, let kan skrues fast igen og derefter spartles og males, og man dermed slet ikke kan se spor fra hullet.
|
Til top |
|
|