Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 02:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Nørgaards Legetøj (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Bloodhound skrev:
Hvordan kunne de små krukker blive stående på subben? 

Min kører hen af gulvet når den får lov til at arbejde.

Ja det går fint, mest af alt fordi den vejer mere end et ondt år, men også fordi den kun er skruet en 5.del op. Men hold da op hvor den rykker!! Jeg kunne slet ikke forestille mig hvordan det ville blive hvis den var skruet bare 1/2 op. Og jeg kan da også se at de to planter bevæger sig meget kraftigt ved nogle film, men når det sker tager jeg dem af subben, for at de ikke skal give nogle uheldige forvrængninger

Til top Vis NAD-nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-nørd

Bloodhound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Skiftede forstærkeren ud på min.

63 = Max
03 = Slukket

Jeg har stillet den på 10 det er nok til at give nok bas til de fleste film. Tror den forstærker er lidt kraftigere end den der sad på standart.
Til top Vis Bloodhound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bloodhound

Bloodhound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2007 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Jeg tror også jeg laver noget lignende det du har lavet, med højttalerne oppe i loftet. Jeg laver bare helt nye kabinetter til mine, dem der er som standart er ikke meget værd til mine. 

NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2007 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Bloodhound skrev:
Jeg tror også jeg laver noget lignende det du har lavet, med højttalerne oppe i loftet. Jeg laver bare helt nye kabinetter til mine, dem der er som standart er ikke meget værd til mine. 
Hmm tror du det kan betale sig at bygge nye kabinetter når det bare er surroundht'ere, jeg tænker bare, at det jo primært er høj, og mellemhøje frekvenser der komer ud af dem, og der er det relativt begrænsede hvad kabinetter har at sige i forhold til lyden, vel at mærke når det drejer sig om surround effekter, jeg har nok større forståelse for at det kan betale sig at bygge kabinetterne om til fronten.

Vil forøvrigt sige at jeg misunder dit tv, det ser lidt dyrere og større ud end mit.  

NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2007 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Bloodhound skrev:
Skiftede forstærkeren ud på min.

63 = Max
03 = Slukket

Jeg har stillet den på 10 det er nok til at give nok bas til de fleste film. Tror den forstærker er lidt kraftigere end den der sad på standart.

Jep!

Kraft = Watt

Og kraft må der til!

NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2007 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Som lovet på side et har jeg nu fremstillet et panoramabillede som giver et bedre overblik af stuen. Programmet jeg har brugt hedder autostitch og kan downloades gratis. Programmet er i stand til at samle et antal enkeltbilleder til et stort panoramabillede...rimelig cool

MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Februar 2007 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

fedt må jeg da os lige ha lavet mig  hehe

Bloodhound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2007 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Panorama er fedt  Jeg bruger Adobe Elements til at lave mine. 

Det kan sikkert ikke betale sig at bygge nye kabinetter, men heller ikke derfor jeg gør det.

Grunden til at jeg gør det er at jeg gerne vil have at overfladen som kan ses neden under er ud i et stykke, samtidig med at jeg har en ven som er noget snedker halløj. Så det kan han snildt klare.

Glæder mig til at kunne flytte i hus, skal ud til det igen på onsdag, og forhåbentlig skrive under. Så kan mit fjernsyn også komme op på væggen, så kan det rigtig få lov til at stråle.
Det ser lidt klemt og indelukket ud som det står der, samtidig med at center kanalen er lidt for lav så den bliver lige dækket lidt af fjernsynet.

Mit fjernsyn er et 32" hvis du er misundelig på det, så syntes jeg lige at du skulle flå det "gardin" ned som du har hængende på loftet, og give det til mig + div tilbehør.

NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Bloodhound skrev:
Panorama er fedt  Jeg bruger Adobe Elements til at lave mine. 

Det kan sikkert ikke betale sig at bygge nye kabinetter, men heller ikke derfor jeg gør det.

Grunden til at jeg gør det er at jeg gerne vil have at overfladen som kan ses neden under er ud i et stykke, samtidig med at jeg har en ven som er noget snedker halløj. Så det kan han snildt klare.

Glæder mig til at kunne flytte i hus, skal ud til det igen på onsdag, og forhåbentlig skrive under. Så kan mit fjernsyn også komme op på væggen, så kan det rigtig få lov til at stråle.
Det ser lidt klemt og indelukket ud som det står der, samtidig med at center kanalen er lidt for lav så den bliver lige dækket lidt af fjernsynet.

Mit fjernsyn er et 32" hvis du er misundelig på det, så syntes jeg lige at du skulle flå det "gardin" ned som du har hængende på loftet, og give det til mig + div tilbehør.

Ja ok så da, jeg er nu ikke lige klar på den byttehandel. Men det lyder da rart for dig at du skal til at flytte, så kan anlæget jo også som du selv antyder få noget mere luft...og der bliver måske også plads til et lærred?

dennis nordjyll
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 Februar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

ved du hvor i forskellen imellem den gamle jamo 707 og den nyere 590 ligger i kabinettet. Jeg ved bassen er flyttet ned i bunden og det der. Er kabinettet blevet kraftigere på nogle områder. F.eks frontbaffelen til mellemtonerne og diskanten??. og er enhederne de samme??

SVS PB 12-plus sub.
CAV A12 Hybrid forstærker
CAV Fi II gulvhøjttalere
Til top Vis dennis nordjyll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dennis nordjyll

NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2007 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

dennis nordjyll skrev:
ved du hvor i forskellen imellem den gamle jamo 707 og den nyere 590 ligger i kabinettet. Jeg ved bassen er flyttet ned i bunden og det der. Er kabinettet blevet kraftigere på nogle områder. F.eks frontbaffelen til mellemtonerne og diskanten??. og er enhederne de samme??

hmm umiddelbart vil jeg mene at bestykningen er den samme på nær basenheden da den i mine er en 8" enhed som ganske enkelt ikke kan monteres i fronten, fordi der der ikke er plads til så stor en enhed, så der vil jeg tro at der er brugt to lidt mindre enheder til af fremstille bassen.

Yderligere skulle forskellen som jeg har kunne læse mig til at 707'eren er bedst til musik og 590'eren bedst til film. Hvorvidt det så har noget på sig skal jeg ikke kunne sige, det eneste jeg mener er at mine 590'ere spiller fremragende, med en blød mellemtone og diskant og præcis bund.

Hvad angår opbygningen tror jeg ikke der er en mdf-pind til forskel

dennis nordjyll
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Februar 2007 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv jamo 707i. der er osse nogen der hedder 707a, og de første vidst nok bare 707... Hvad forskellen er aner jeg ikke, men gad godt vide det.
 Men ved dog at i jamo 707 serierne var der 2stk 8" basser i et "push and pull" system. Der sad basserne lidt længere oppe hvor de spillede imod hinanden. den enes bas i lukket trykkammer og den anden spillede ned ad med bagsiden. Dvs. at bassens bagside areal var det eneste membran areal der spillede.
men i dine skulle de være placeret i bunden så forsiden af membranen spiller imod gulvet under spikesene, og bagsiden ud af basreflekshullet. 590èren burde være mere effektiv og lettere at trække i bassen. Jeg har dog aldrig hørt dem så kan ikke vide det.

SVS PB 12-plus sub.
CAV Fi II gulvhøjttalere
Til top Vis dennis nordjyll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dennis nordjyll

dennis nordjyll
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Februar 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

SVS PB 12-plus sub.
CAV Fi II gulvhøjttalere

Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Det ser rigtig fint ud dit setup

Lige en kommentar til dine loft monterede surround højtaler !

Det er jo faktisk den oprindelige ide bag Dolby surround EX at man ud over (2 front,1-2 front center, 2 bag, 1-2 center bag også skulle have 1-2 center loft)

Denne specielle Center loft (CS) blev dog taget af programmet igen pga. udgifterne (biograferne)

Jeg vil mene at det er en forkert placering du har valgt til bag kanalerne, det er godt nok lidt svært at se deres placering i forhold til lytte posisionen, men er de oven over dit hoved så er det ikke den rigtige placering til bag ht, det er tilgængæl den rigtige placering til de specielle loft monterede center højtaler.

Dog er det ikke mange apperater der understøtter disse Special out (CS - center loft) efter min viden.

NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2007 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Søren Andersen skrev:

Hejsa,

Det ser rigtig fint ud dit setup

Lige en kommentar til dine loft monterede surround højtaler !

Det er jo faktisk den oprindelige ide bag Dolby surround EX at man ud over (2 front,1-2 front center, 2 bag, 1-2 center bag også skulle have 1-2 center loft)

Denne specielle Center loft (CS) blev dog taget af programmet igen pga. udgifterne (biograferne)

Jeg vil mene at det er en forkert placering du har valgt til bag kanalerne, det er godt nok lidt svært at se deres placering i forhold til lytte posisionen, men er de oven over dit hoved så er det ikke den rigtige placering til bag ht, det er tilgængæl den rigtige placering til de specielle loft monterede center højtaler.

Dog er det ikke mange apperater der understøtter disse Special out (CS - center loft) efter min viden.

Hej der og tak for din bekymring, men det må helt sikkert være billederne der snyder, for højttalerne er placeret ca 50 cm for hver ende af sofaen og lidt bagud, således at diskanten rammer ørerne en smule bagfra. Diagrammet til opsætniongen er hentet på dolbys hjemmeside. Men fint du nævner det for så må jeg lige prøve at tage et par nye billeder

Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2007 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

Jeg er ikke helt enig i placeringen af bag ht i loftet, men syntes du det er godt så er alt jo fint.

Jeg vil stadig mene at en placering i loftet er for højt samt forkert lydudstråling (man anbefaler max 1 meter over øre nivo)

Desuden får de en anden lyd udstråling end det som er meningen.

Som det også ses så vises de før omtalte CS kanaler ikke, men har man udgangene så kan man jo forsøge sig med denne mulighed også.

NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2007 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Søren Andersen skrev:

Hej igen,

Jeg er ikke helt enig i placeringen af bag ht i loftet, men syntes du det er godt så er alt jo fint.

Jeg vil stadig mene at en placering i loftet er for højt samt forkert lydudstråling (man anbefaler max 1 meter over øre nivo)

Desuden får de en anden lyd udstråling end det som er meningen.

Som det også ses så vises de før omtalte CS kanaler ikke, men har man udgangene så kan man jo forsøge sig med denne mulighed også.

Jeg kan godt se hvad du mener, men jeg kan sige så meget at mine baght'ere er placeret som LS og RS på illustrationen. At de peger nedad gør bare lyden mere diffus hvilket er et plus. Jeg kan yderligere sige at surroundoplevelsen i stuen er bedre end jeg nogensinde før har oplevet.

Den anbefaling du der snakker om har jeg forøvrigt aldrig hørt om, det eneste jeg har kunne læse mig til er dolbys anbefalinger om at surroundlyden skal foregå over øreniveau.

NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

dennis nordjyll skrev:
Jeg har selv jamo 707i. der er osse nogen der hedder 707a, og de første vidst nok bare 707... Hvad forskellen er aner jeg ikke, men gad godt vide det.
 Men ved dog at i jamo 707 serierne var der 2stk 8" basser i et "push and pull" system. Der sad basserne lidt længere oppe hvor de spillede imod hinanden. den enes bas i lukket trykkammer og den anden spillede ned ad med bagsiden. Dvs. at bassens bagside areal var det eneste membran areal der spillede.
men i dine skulle de være placeret i bunden så forsiden af membranen spiller imod gulvet under spikesene, og bagsiden ud af basreflekshullet. 590èren burde være mere effektiv og lettere at trække i bassen. Jeg har dog aldrig hørt dem så kan ikke vide det.

Det tror jeg godt der kan være noget om, da kritiske ryster siger at 590'eren er bedst til bio og 707 til mere præcist musiklytning, dette skyldes at der i lukkede konstruktioner er mindre bulderbas som er mere upræcist, men til gengæld er basfremstillingen så også lidt mindre i 707....snørklet sætning, jeg håber du forstår hvad jeg mener 

Faktisk kunne jeg godt tænke mig at nærlytte et par 707'ere

Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at de fleste af de bag Ht producenter jeg har beskeftiget mig med har denne anbefaling på 2-3 fod over øren nivo, ved ikke om man kan finde noget på Dolbys hP om dette.

Men som tidliger nævnt så er alt jo fint hvis bare du er tilfreds, så er resten jo ligemeget

NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Søren Andersen]

Jeg tror at de fleste af de bag Ht producenter jeg har beskeftiget mig med har denne anbefaling på 2-3 fod over øren nivo, ved ikke om man kan finde noget på Dolbys hP om dette.

Men som tidliger nævnt så er alt jo fint hvis bare du er tilfreds, så er resten jo ligemeget

[/QUOTE På dolby side står følgende om surroundht'ere "Our recommended height for the surrounds is above ear level, as soundtracks are likely to be optimized for that location."

De nævner altså ikke nogen specifik højde. Yderligere tror jeg heller ikke det betyder alverden hvor de kære surround ht'ere er placeret, da deres funktion i film er at give en rumlig fornemmelse, samt være kilde for div. effekter. Men det er jo nok et emne der kan diskuteres vidt og bredt om og som du selv nævner er det ens egne oplevelser der er afgørende for om man er tilfreds eller ej.

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes