Forfatter |
|
1967Henrik Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 55
|
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
WOW!!!!!      
Det ser sgu godt ud!!!
mvh
Henrik
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten014 skrev:
Er det opskalering til 720p? |
|
|
nej progressive scan er en funktion som ligger i setup menuen på dvd afspilleren, det er det man på godt dansk kan kalde en liniefordobler, men det virker kun med component kabel tilslutning, det er super når man bruger projektor
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
1967Henrik skrev:
WOW!!!!!      
Det ser sgu godt ud!!!
mvh
Henrik |
|
|
Tak skal du ha'
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Furious jt skrev:
DAMN det ser godt ud med den lyskasse!! Nu tror jeg endelig jeg kan få solgt ideen om en projekter til min kæreste
1000tak |
|
|
Ja velbekom, du må fluks til tømmerhandelen efter noget mdf
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten014 skrev:
Meget sejt setup der(= jeg kan godt lide det med lyset på/bag lærredt. Meget stil rent, så alt ialt  
mvh. Morten |
|
|
Tak for det... Desuden har lyset bag lærredet sjovt nok også den effekt at sortniveauet føles endnu bedre
|
Til top |
|
|
Plenty Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 194
|
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Credit til din "lærred kasse" giver en super effekt med de lys... og den ligger jo ikke ligefrem op til "se her har jeg gemt mit lærred" Nice løsning, respekt herfra !! __________________ Min NAD + DALI "Stealth Bio"
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plenty skrev:
Credit til din "lærred kasse" giver en super effekt med de lys... og den ligger jo ikke ligefrem op til "se her har jeg gemt mit lærred" Nice løsning, respekt herfra !! |
|
|
Jo tak for det, jeg kan se at du også går ind for integrerede og "skjulte" løsninger, det er bestemt et lækkert setup du selv har gang i der
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ja så kom der lidt nyt til stedet
Først en lille ny/ brugt cd-spiller
Jeg blev simpelthen så træt af at bruge min dvd afspiller til at lytte musik, da drevet larmede, skuffen var for langdom til at åbne, og fast forward er en by i rusland, derfor besluttede jeg mig for at bruge julegavepengene på en NAD c521 BEE som har fået en del priser. Umiddelbart er der også noget på den lydmæssige side at hente her. Først og fremmest er lyden ikke længere så hård som i dvd afspilleren, hvor diskanten her let bliver anstrengt. Det har 521'eren kureret.
Lige et par billeder

Så lidt om den bedste julegave, den er beskeden af størrelse men kan bestemt sit kram
En logitech harmony 555 fjernbetjening blev det til, og det må jeg sige det er simpelthen en genial enhed. Selv konen har nu let ved at navigere. Den er tænkt således at man skal vælge hvilken aktivitet man vil have, og så gør betjeningen resten, og det virker max.
Som eks. har jeg en funktion der hedder: Se film, her gøre betjeningen følgende.
1. tænder projektor
2. ruller lærredet ned
3. sætter forstærkeren til dvd
4. Tænder for dvd'en
5. slukker for alt andet.
Det er så smart, og da der sidder to infarøde øjer i betjeningen går det langt hurtigere, end de gamle makro funktioner.
Her lidt billeder

Håber det kan inspirere lidt.
|
Til top |
|
|
MichaelJDK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 674
|
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtigt rigtigt lækkert og voksent ud! Er næsten misundelig! 
Jeg er selv ejer af et par D-590 og er 100% enig med dig. De spiller kanon og en mere elegant ht skal man efter min mening lede længe efter...
Hvordan er din NAD forstærker til Jamoerne? Leder selv lidt efter en ny forstærker og spiller, og Jamoerne skulle vidst være glade for en forstærker med meget strøm at dele ud af.
Hvordan er perspektivet? Kan du placere instrumenter mm.? Håber du vil skrive lidt uddybende.
Igen: Det ser MAX lækkert ud! __________________ Mvh, Michael Jensen
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelJDK skrev:
Jeg er selv ejer af et par D-590 og er 100% enig med dig. De spiller kanon og en mere elegant ht skal man efter min mening lede længe efter...
Hvordan er din NAD forstærker til Jamoerne? Leder selv lidt efter en ny forstærker og spiller, og Jamoerne skulle vidst være glade for en forstærker med meget strøm at dele ud af.
Hvordan er perspektivet? Kan du placere instrumenter mm.? Håber du vil skrive lidt uddybende.
Igen: Det ser MAX lækkert ud!
|
|
|
Tak for din respons. Jeg har det sådan at hvis der havde stået Dali eller B&W på mine fronter, ville der garanteret være flere der lovpriste dem, men på grund af Jamos produktion af dårlige højttalere í starten af 2000'erne er det nærmest blevet en trend at skælde Jamo ud, hvilket er en skam, da 590'eren bestemt ikke fejler noget i forhold til pris og kvalitet.
Hvad angår forstærker til højttalerne er det rigtigt at der skal være masser af strøm, og det må jeg sige at der er med t773'eren. Jeg har sågar formået at skrue helt op for anlæget uden så meget som antydning af forvrængning. Det er helt vildt, og jeg har ikke haft et anlæg der tidligere har spillet så godt sammen. Jeg har tidligere haft Nad T753 hvilket også fungerede ok, men den havde bare det problem at den konstant gik i stykker. Jeg har haft i alt 4 stk. T753 og jeg er stadig på min første T773 og der er ingen tegn på at den har tænkt sig at give op.
Perspektiv:
1. Adskillelse af instrumenter er rigtig fint. Det er let at høre instrumenternes placering, ifht. hinanden, samtidig med at hvert instrument spiller detaljeret
2. Stereoperspektivet, har jeg arbejdet lidt med i forhold til vinkling af højttalerne, i min verden er det ikke acceptabelt med huller i midten, og derfor skal en vokal som er tænkt til at være centreret i pladestudiet også være det hjemme i stuen. Her har det hjulpet meget med en vinkling mod midten.
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget smuk og stil-ren hjemmebio.
Rent synsmæssigt synes jeg også at dine baghøjttalere i loftet er en god finesse, men tror ikke at de så spiller efter hensigten. Men bare det lyder godt, det er det vigtigste. Kassen til lærredet er en fed detalje og giver god bio-stemning, godt fundet på, og jeg tror du har inspireret andre med det.
God fornøjelse i den lækre bio.
Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief skrev:
Meget smuk og stil-ren hjemmebio.
Rent synsmæssigt synes jeg også at dine baghøjttalere i loftet er en god finesse, men tror ikke at de så spiller efter hensigten. Men bare det lyder godt, det er det vigtigste. Kassen til lærredet er en fed detalje og giver god bio-stemning, godt fundet på, og jeg tror du har inspireret andre med det.
God fornøjelse i den lækre bio.
Dief
|
|
|
Hej Dief tak for din kommentar, er selv godt tilfreds. Hvad angår placering af baght'ere ved jeg godt den er lidt uortodoks, men jeg har hentet lidt inspiration fra B&W som også laver loft monterede surr. løsninger, eneste mangel på mine ht'ere er at diskanten ikke kan vinkles ind mod lytteren, derfor spiller de bare direkte ned. Men i det store hele synes jeg det spiller rigtigt godt, og surroundoplevelsen er lige så god som tidligere hvor højttalerne var væghængte.
|
Til top |
|
|
MichaelJDK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 674
|
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-nørd skrev:
MichaelJDK skrev:
|
|
|
Tak for din respons. Jeg har det sådan at hvis der havde stået Dali eller B&W på mine fronter, ville der garanteret være flere der lovpriste dem, men på grund af Jamos produktion af dårlige højttalere í starten af 2000'erne er det nærmest blevet en trend at skælde Jamo ud, hvilket er en skam, da 590'eren bestemt ikke fejler noget i forhold til pris og kvalitet.
Hvad angår forstærker til højttalerne er det rigtigt at der skal være masser af strøm, og det må jeg sige at der er med t773'eren. Jeg har sågar formået at skrue helt op for anlæget uden så meget som antydning af forvrængning. Det er helt vildt, og jeg har ikke haft et anlæg der tidligere har spillet så godt sammen. Jeg har tidligere haft Nad T753 hvilket også fungerede ok, men den havde bare det problem at den konstant gik i stykker. Jeg har haft i alt 4 stk. T753 og jeg er stadig på min første T773 og der er ingen tegn på at den har tænkt sig at give op.
Perspektiv:
1. Adskillelse af instrumenter er rigtig fint. Det er let at høre instrumenternes placering, ifht. hinanden, samtidig med at hvert instrument spiller detaljeret
2. Stereoperspektivet, har jeg arbejdet lidt med i forhold til vinkling af højttalerne, i min verden er det ikke acceptabelt med huller i midten, og derfor skal en vokal som er tænkt til at være centreret i pladestudiet også være det hjemme i stuen. Her har det hjulpet meget med en vinkling mod midten.
|
|
|
Kan du pege dem ud og sige "dér står guitaristen"? Hvor tydeligt er det? Jeg kigger selv på: NAD C542 http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/cd-afspiller/nad_ c542_cd-afspiller_titanium.htmNAD C162 http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstaerker/nad_c 162_forforstaerker_grafit.htmNAD C272 http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstaerker/nad_c 272_effektforstaerker_grafit.htm Som jeg regner med at låne hjem, når jeg er flyttet til den nye lejlighed som giver mine jamoer mere plads. Har du erfaring med noget af dette ifh. til Jamoerne? __________________ Mvh, Michael Jensen
|
Til top |
|
|
Dynedrengen Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 45
|
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
varrrvv - det er en rigtig lækker stue :-)
Og det hele er jo gået lynhurtig - Nu er du ikke på EPO vel ?
Eivind __________________ Lev ikke for at nyde målet - Lev for at nyde turen til målet
|
Til top |
|
|
Naddali Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 69
|
Sendt: 09 Januar 2008 kl. 02:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey NAD-nørd
Jeg kom lige forbi din hjemmebio, og må tilslutte mig de andre i rose-koret og synge med på den samme sang ! ..
Du har virkelig sluppet godt fra indretningen og valg af grej (er nok lidt misundelig på den der T773'er) ... jeg kan jo så desværre også læse mig til at du har været mega uheldig med din tidligere reciever... T753'eren... jeg er selv den lykkelige ejer af denne model, og har heldigvis ikke haft et eneste problem med den. Hvad var det for problemer du havde med din(e) ?
... skal da også lige komme med et stort kompliment til din løsning med at gemme lærredet i "lyskassen". Virkelig flot !
Hilsner
Rune __________________ "Gode ører lytter bedst"
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelJDK skrev:
NAD-nørd skrev:
MichaelJDK skrev:
|
|
|
Perspektiv:
|
|
|
Kan du pege dem ud og sige "dér står guitaristen"? Hvor tydeligt er det? Jeg kigger selv på:
NAD C542 http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/cd-afspiller/nad_ c542_cd-afspiller_titanium.htm
NAD C162 http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstaerker/nad_c 162_forforstaerker_grafit.htm
NAD C272 http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstaerker/nad_c 272_effektforstaerker_grafit.htm
Som jeg regner med at låne hjem, når jeg er flyttet til den nye lejlighed som giver mine jamoer mere plads. Har du erfaring med noget af dette ifh. til Jamoerne?
|
|
|
Som regel er et lydmix jo ikke opbygget så hvert instrument har sin klippefaste placering, men det er dog let at høre hvis vokalerne er tænkt til at være mere i den ene side end den anden, ligeledes er guitarer let at høre hvordan panoreringen er tænkt. Men ligemeget hvad er det oftest kun muligt hvis optagelsen ikke er et eller andet mainstream skarammel, som er produceret alt for hurtigt, og kun med tanke på at det skal lyde godt i pladeshoppen. Jeg har ofte brugt Bjørn Eidsvågs sidste skive, samt mezzoforte "forward motion" som reference, fordi jeg ved at de skiver lyder super fede på et godt anlæg.
Hvad angår dine overvejelser omkring indkøb ser det meget fornuftigt ud. Du skal bare være opmærksom på at det du betaler ekstra for mht. cd-spiller er et ekstra format ifht. C525 BEE. Så med mindre at det er meget vigtigt for dig med det sidste nye format, ville jeg nok vælge C525 BEE. Forstærkerdelene har jeg intet ondt at sige om. Det ser jo godt gedigent og NAD agtigt ud
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naddali skrev:
Hey NAD-nørd
Jeg kom lige forbi din hjemmebio, og må tilslutte mig de andre i rose-koret og synge med på den samme sang ! ..
Du har virkelig sluppet godt fra indretningen og valg af grej (er nok lidt misundelig på den der T773'er) ... jeg kan jo så desværre også læse mig til at du har været mega uheldig med din tidligere reciever... T753'eren... jeg er selv den lykkelige ejer af denne model, og har heldigvis ikke haft et eneste problem med den. Hvad var det for problemer du havde med din(e) ?
... skal da også lige komme med et stort kompliment til din løsning med at gemme lærredet i "lyskassen". Virkelig flot !
Hilsner
Rune
|
|
|
Mange tak for din kommentar
Hvad angår den gamle reciever, var det forskellige ting der gav problemer. De første gange var det Støj, som startede som lidt susen, men til sidst endte i noget højfrekvent støj. Den sidste kunne pludselig ikke tændes, det blev repareret, men derefter begyndte også den at suse. Men det gode af det hele er at Hifiklubben, har været yderst Large, ifht. at afhjælpe mit problem.
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dynedrengen skrev:
varrrvv - det er en rigtig lækker stue :-)
Og det hele er jo gået lynhurtig - Nu er du ikke på EPO vel ?
Eivind |
|
|
Narh hurtigt? Det har da taget mig ca. 8 år at komme hertil, men oplæget er dog kun et år el. lign. Så selvom jeg kommer fra Herningegnen (som Ørnen) så er epo ikke mit foretrukne middel
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 10 August 2008 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyt d. 10.08.08
Så er der sket lidt igen, eller faktisk en del, men ikke noget af det som gør den helt enorme forskel og trækker hele setuppet op på et nyt niveau, men dog alligevel er det blevet en så stor forandring at jeg glæder mig over det hver dag. Her er der især tale om squeezeboxens fordele, som jeg beskriver lidt længere nede.
Men først og fremmest vil jeg vise mit seneste indkøb i forhold til surround nemlig to stk. B&W ccm 618 med 8" bas/ml.tone enhed og kipbar diskant. En tydelig forbedring i setuppet, da jeg med disse højttalere let kan placere diskanten der hvor jeg gerne vil ha' den. Jeg er endt op med at pege dem direkte over hovedet på sweetspot. Dette giver en rigtig god surround oplevelse, som stadig ikke er for direkte, men nærmere en optimal blanding af at være retningsbestemt og samtidig diffus. Her lige et par billeder

Her et med tøj

Set i forhold til resten af stuen, synes selv de er så diskrete som det nu er muligt når der er tale om at en 8" er knaldet op i loftet

Et sidste uden tøj.
Det næste jeg har haft gang i siden sidst er at male min subwoofer. Jeg har i længere tid gået rundt og irriteret mig over det store sorte skrummel med den grimmeste sorte plastic film finish som findes. Jeg overvejede at købe en anden og sælge den jeg havde. Men da jeg er ganske godt tilfreds med lyden, valgte jeg at gå i gang med maling og rulle. Subben har fået fem gange med en enkelt ml. slibning, men er endnu ikke helt færdig da der blev placeret en potteplante på den inden malingen var hærdet op  
Men resultatet er dog til at få øje på og alt i alt er jeg rigtig godt tilfreds, og tænk sig...jeg kan slet ikke høre forskel på om den er sort el. hvid, så der bliver ikke noget indlæg til tweaks forummet denne gang.

Som det kan ses er der også et barn i huset der skal tages hensyn til, men det er dog et held at hun elsker musik.
Til sidst vil jeg beskrive mit nye og mest fantastiske legetøj jeg har haft i huset i meget lang tid. (Bortset fra konen )Squeezebox duet er navnet. Det er super let at bruge, og ganske behageligt at man bare kan slæbe hele musiksamlingen rundt i en hånd. Lydkvaliteten, er mindst ligeså god som Nad c521 bee cd afspilleren, jeg har i hvertfald forsøgt at lytte efter forskelle, og endda lavet en blindtest, men jeg kan simpelthen ikke høre forskel. Jeg har valgt den simple løsning og har derfor en pc stående i pulterkammeret med en 500 gb harddisk som kører lossless wav. indtil videre er 128 gb brugt til musik, så der er masser af plads endnu. Squeezeboxen kører to zoner. 1 i stuen, og 1 på badeværelset. Badeværelset spiller med et par små tangent evo højttalere fra eltax, og med en integreret Pioneer A-401 forstærker spændt for. Højttalerne spiller forbavsende godt. Jeg vandt dem på en qxl auktion til 350,- ubrugt i orig. embalage og inkl fragt, så bliver det vist ikke meget billigere. Her lidt billeder

Her iført ladedock

view over stuen, Squeezeboxen står til højre for centerht'eren

Badeværelses ht'ere, efter min mening en rimelig cool farve (limegrøn..billedet snyder vist lidt)

Hele styre systemet... ikke noget fancy pancy, men det virker og lyden er heldigvis ikke afhængig af opstillingen

Forskrækker og reciever til Badeværelset. I stuen er receiveren gemt bag møblet sammen med digital-tuneren

Et enkelt billede af harddisken. 500 GB købt for under 300,- Den virker uden problemer
Det var vist alt fra nu. Kom gerne med kommentarer ris/ros
Over & Out
|
Til top |
|
|
Fernandez Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 184
|
Sendt: 10 August 2008 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|