Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 18:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Nørgaards Legetøj (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 10 August 2008 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Fernandez skrev:
Virkelig flot og lækkert setup

M.v.h

Ronni

Mange tak. Er også selv ganske tilfreds, men som ægte fantast drømmer man vel altid om mere?!?

Til top Vis NAD-nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-nørd

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 10 August 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Det ser bare pokkers godt ud dét dér!

Fint helhedsindtryk i stuen!

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2008 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Det ser bare pokkers godt ud dét dér!

Fint helhedsindtryk i stuen!
Jo tak. Fruen er vist også meget tilfreds, og bedst af det hele er at selvom anlæget er søgt så godt integreret som muligt så lyder det alligevel ikke helt tosset.

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 August 2008 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Ser pi.... flot ud - tillykke med det.. og konens tilfredshed (WAF )
Modigt at male subben - sleb du den ned først? eller hvad var der på som overflade? Plastic-finer?

Mvh. Offcourse

NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26 skrev:
Ser pi.... flot ud - tillykke med det.. og konens tilfredshed (WAF )
Modigt at male subben - sleb du den ned først? eller hvad var der på som overflade? Plastic-finer?

Mvh. Offcourse

Mange tak!

Subben havde plastis finer overflade, som først blev rengjort, slebet, og derefter malet. Har prøvet noget lign. tidligere og det holder ganske fint

NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2009 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Så blev de vist tid til at vise hvad jeg har fået de sidste måneder til at gå med.

For noget tid siden blev jeg træt af at vi aldrig var i stand tl at optage noget af det der kom i tv'et. Det sker jo en gang imellem at der er noget man gerne vil gense. Vi anskaffede os derfor en hdd optager. NærmerE betegnet en sony RDR HXD-995. Kort fortalt har maskinen 250 gb, indbygget dgital tuner, opscalering til 1080p hd format. En glimrende maskine, som gør sit arbejde upåklageligt. Eneste minus er at det selvfølgelig ikke er en NAD

Så langt så godt.

Nå men jeg var så heldig at komme i den situation at jeg fik tilbudt en byttehandel som jeg ikke kunne sige nej til. En af mine rigtig gode venner var blevet lidt træt af sit tv da det ikke havde indbygget digituner samt kun var et 46". Derfor tilbød han mig at bytte med mit 27" samsung som han så kunne bruge i sit køkken, og så købe nyt til stuen. Jeg sagde selvfølgelig straks ja, da tv'et har hdmi indgang, (hvor høj opløsning aner jeg ikke men det kan tage op til 1080 i) Designet fejler skam heller ikke noge da det er omkredset af en sortlakeret aluminiumsramme. Det leverer faktisk et rigtigt godt billede, og størrelse og design passer rigtigt godt ind i stuen.

Nå, men nu hvor jeg jo pludselig havde anskaffet mig noget udstyr med hdmi ind og udgange, var der jo en grund til at skifte projektoren ud. Den var sådan set ganske udmærket, men lysstyrken var bestemt ikke optimal, faktisk så dårlig at alle billeder i fuld sol, lignede morgengry. Dette skyldtes dog ikke projektoren men istedet component udgangen på hdd-optageren.  Jeg kiggede mig lidt rundt omkring og blev ret forvirret, men jeg havde i forvejen set en af mine venners infocus in78 som jeg er ret imponeret af. Den havde jeg ikke råd til så istedet kiggede jeg lidt på x9'eren som har fået rigtig gode anmeldelser. Jeg bestilte den, og jeg må sige at jeg på ingen måder er blevet skuffet. Især lysstyrken er helt vanvittig (1800 ansi), men derudover også farvebalancen, og skarpheden. Sortniveauet er gennemsnitligt. Jeg er så imponeret over denne lille maskine, at jeg til hver en tid vil anbefale den til andre med et begrænset budget. 

Jeg fandt den på hifiklubben til 7500,- men synes det var for dyrt. Jeg googlede den lidt, og fandt den til 4200 i tyskland og slog til. Det er jo faktisk billigere end min første medion projektor. Sikke da en udvikling.

Til sidstlige et billede taget af projektoren i funktion v. alm dagslys. Billedet er selvfølgeligt noget bedre i virkeligheden, men billedet siger en del om lysstyrken.

Det var alt for nu.

Kom endelig md ris/ros/spørgsmål

NoNameDesigndk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

det må jeg sige.. dig og konen har da god stil i hele huset.. simpelt men rigtigt flot og optimalt..

jeg sys din belysning ved lærredet ser fedt ud og en smart måde at gemme kasseten.. gir det noget på billedsiden at have lidt lys bag lærredet ?? eller ødelægger det farvedybde osv ?

NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2009 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

NoNameDesigndk skrev:

det må jeg sige.. dig og konen har da god stil i hele huset.. simpelt men rigtigt flot og optimalt..

jeg sys din belysning ved lærredet ser fedt ud og en smart måde at gemme kasseten.. gir det noget på billedsiden at have lidt lys bag lærredet ?? eller ødelægger det farvedybde osv ?

Jo tak....

I forhold til lyset, har jeg prøvet mig lidt frem. Skal jeg være helt ærlig er billedet nok aller bedst med al lyset slukket, men det synes vi ganske enkelt ikke er særligt hyggeligt, derfor kører jeg somregel med lidt svagt bagbelysning

NoNameDesigndk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

okay, ja jeg vil da også mene det ser mere hyggeligt ud med den dæmpede belysning som man kan se på nogle af dine tidligere billeder .. gad godt have noget lign

Eyesonly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Det bag belysning gør også noget ved billedet synes jeg.

I hvert fald på mindre skærme, kan det virkelig hjælpe at have noget lys bagved, man skal anstrenge sig mindre i øjnene synes jeg :).. nå.. sidespor:)

det ser da sådan set ganske dejligt ud, det du har fået dig sat sammen :)

Til top Vis Eyesonly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eyesonly

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Lækkert grej du har fået samlet dig der 
Jeg har selv haft de jamoer engang for 3 år siden, og var meget imponeret over deres formåen iforhold til prisen.
Jeg går også selv og pønser lidt på en projektor, men er helt ny i den verden, det kunne være at jeg skulle kigge efter sådan en som du anbefaler der.

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2009 kl. 07:10 | IP-adresse registreret  

søren N skrev:
Lækkert grej du har fået samlet dig der 
Jeg har selv haft de jamoer engang for 3 år siden, og var meget imponeret over deres formåen iforhold til prisen.
Jeg går også selv og pønser lidt på en projektor, men er helt ny i den verden, det kunne være at jeg skulle kigge efter sådan en som du anbefaler der.

Ja det er i hvert fald til dato den bedste projektor jeg har set i det prissegment, du kan da google den lidt, jeg ved at der er et omfattende review af den på projectorcentral.com

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 7
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes