Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 22:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Bedste forstærker du har/harhaft (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dolce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Lige nu er det en kombi af norsk og engelsk vintage transistorgrej, der føder mine lowther. På brugtmarkedet har jeg fundet sånoed gammel noed - Exposure Vll pre-amp og en NAD 3020 series 20. Det var tænkt som en nødløsning til husbehov...meen DEN kombi sparker alt andet transistorgrej jeg har hørt af banen. Der er bund, top, røv, patter, hvipsetalje og HOOol hele vejen igennem med hjertet for musikken på rette sted...2 tusser var prisen  Næste trin op ad rangstigen, må jo givet så være trioder som dine, dane

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

svært spørgsmål da jeg aldrig har hørt en forstærker uden at der sad en højtaler i den ene ende og en signalkilde i den anden. åh jo, har da hørt 200kg crown forstærkere falde ud af en lastvogn. monstrøs larm og flere dages fast arbejde bagefter

pt er jeg meget glad for mine 300B & 845 rør. har altid haft stor fornøjelse af at lytte på hiraga's 20/30 wattere uanset signalkilde, højtaler, og musik

en 10-20KW fra lab gruppen og et par turbosound kasser kan også bringe smilet og danseskoene frem

har også en nad 3020, den er også skæg. og en musical fidelity 20 watter .. kattenes bedste ven

har pt en krell ksa 100 til rep, den glæder jeg mig også meget til at få gang i. den var altid god for en dejlig lytteoplevelse

Til top Vis sismofyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sismofyt

Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Af de forstærkere jeg har erfaring med så tror jeg at Quicksilver 8417, Cary 300B og Audio Aero Prestige monoblocks er de forstærkere som er mine absolut favorit

Alle med sin egen karakter og de har det til fælles at gøre musikken mere thrillende end andre forstærker.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 April 2007 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Det er godt nok svært at svare på, da jeg gennem tiderne, også har haft flere forskellige højttalere. Men Holfi Integra 8, har altid spøgt lidt i baggrunden. Men her jeg tænker jeg i høj grad også value for money  I nyere tid, satte NUforce monobanditterne også stort indtryk. Havde jeg råd i dag, så købte jeg NUforce REF. 9 tror jeg  MASSER af 3D, opløsning, og baskontrol. Sådan!!

Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 April 2007 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Indtil videre min Crown MT1201, men det er mest fordi jeg ikke har fået min Crown Studio Reference II endnu

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 05 April 2007 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Hej rødder...

Det bedste forstærkersæt jeg har ejet, er det jeg har nu og heldigvis for det.. og det vil tjene mig mange år endnu, mindst til jeg bliver 60...  forforstærker Holfi Pre NB1 S.E. med indbygget super RIAA og batteri drevet, effektforstærker Holfi Power NB250 på 2 x 250 watt/8 ohm eller 2 x 400 watt/4 ohm...

Det har rigeligt med overskud og giver mine Dali Helicon 400 nok havre...

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 05 April 2007 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

r-l-b skrev:
Ens erindring kan spille en et puds - eller også var en forstærker en gang virkeligt den helt rigtige og bedste forstærker i forhold tild et liv og den musiksmag man nu havde.

Så hvis jeg må tage historien med - så vil jeg starte med at nævne Sansui AU 555 A - den havde noget specielt både over lyden og over kvaliteten - fandt jeg en i dag ville jeg ikke tøve med at købe dem vel vidende at jeg 25 år efter jeg sidst havde en, kunne blive slemt skuffet.

Min Revox B750 mk II er en no nonsens kvalitetsforstærker som leverer hvad den skal på en ligefrem måde - klar men måske lidt kønsløs - tilgengæld giver den mig et kick fordi den er en del af mit komplette Revox setup som jeg drømte om for 25 år siden men ikke kunne komme i nærheden af.

Jeg ville gerne skrive at min Ortofon rørforstærker hørte hjemme her men det gør den ikke fordi den af den tidligere ejer er blevet halv restaureret hvilket overlade en masse brum og mislyd til mig.

Så kommer vi til mine Quads - hvorfor i al verden komme op med en transistor forstærker der er 35 år gammel under bedste forstærker - vel - jeg har haft lidt dyrt grej ind i mellem og jeg har hørt meget dyrt grej - men Quad 303 - jeg tror det er den og ikke så meget forforstærkeren 33 der giver  lyden / i stand to be corrected) ja 303 giver en lyd der gør at jeg bare for lyst til at lytte til musik i ligeså lang tid det skal være. Jeg behøver ikke at pille ved tonekontroller eller andet - de spille bare som de er og det lyder bare dejligt - ukompliceret musikalsk dejligt.

Jeg har pt. 3 303ere og når den fjerde kommer bliver de alle fire lavet til monoblokke - så skal mine tannoys have en til diskanten og en til bassen i hver kanal - og så får hver kanal sine gen forforstærker - det skulle give kraft overskud nok til at tumle de ståre 12" enheder uden at miste pusten.

Jeg er ikke reaktionær i mit valg af vintage hifi - jeg har bare ikke behov for en masse blåt ufo lys ej heller nogle status eller potensforlængende børge'r på størrelse med en ølkasse. Jeg har i og for sig heller ikke behov for et ekstremt detaljere lydbillede - når jeg går til koncert nyder jeg musikken - jeg sidder ikke og bekymre mig om at tredie violinisten har et tilstoppet næsebor eller der mangler et hæstehår på hans bue.

Jo for søren - jeg har en gang haft en dirigent fra B&O - den spilllede altså dejligt - den har nok haft 2 x 3 watt max men det var FM på første klasse - dengang altså.

Jeg glæder mig til at lytte til noget af det grej der forhåbentlig kommer i denne tråd - altså fedt grej der kan købes for penge... glæder mig til inspiration for selv om jeg er vild med mine Quads så står evolutionen som sagt ikke tilbage for nogen.

Jeg ved ikke hvorvidt du kan være heldig at finde en KA-1100 idag, men du skulle næsten prøve. Sidder lige og tænker over det, den spillede faktisk ikke så forfærdelig som jeg i første omgang gav udtryg for, den spillede bare anderledes end meget grej gør idag. Men hvis man er til vintage, så er dette et godt bud vil jeg mene. 2X150 watt burde være nok til de fleste...

Og sådan en havde jeg sjovt nok også midt i firserne, for en integreret forstærker var den jo nærmest et svejseværk og barsk så den ud! - men den havde jo desværre det problem med MUSIKKEN - til gengæld var der masser at detaljer, i"lyden" - nok til at imponere tøzepigerne..

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 April 2007 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

hifijan skrev:

Hej rødder...

Det bedste forstærkersæt jeg har ejet, er det jeg har nu og heldigvis for det.. og det vil tjene mig mange år endnu, mindst til jeg bliver 60...  forforstærker Holfi Pre NB1 S.E. med indbygget super RIAA og batteri drevet, effektforstærker Holfi Power NB250 på 2 x 250 watt/8 ohm eller 2 x 400 watt/4 ohm...

Det har rigeligt med overskud og giver mine Dali Helicon 400 nok havre...

mvh. Jan

Jeg har desværre kun hørt det store Holfi. ude i byen  Men ja. Det er superfedt

Og hatten af for dine loyale ord, overfor dit forstærkergrej. Jeg håber jeg kunne sige det samme om mine nuværende højttalere... Altså jeg ville beholde dem i MANGE år...... Men jeg tør ikke

Migo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 April 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Helt klart Doxa 07 Pre- og 70SE-effekt, det driver gæk med langt dyrere systemer, og nu har jeg endelig selv fået fingre i et sæt, og sammen med min Rega Planet mk.ll cd-spiller, er der dømt MUSIK..

Mvh.

Til top Vis Migo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Migo

Elkjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 April 2007 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Mit gamle Holfi sæt var da en rar ven at lytte på. Det bestod af 2.5.1, ellipse, Xenia DC, 8-3. Det var jeg glad for og det spillede med en ro og dejlig lyd. Men jeg er nu blevet lidt mere glad for min b-110. Den er lidt sjovere på mange måder. Der er mere "gang" i musikken.
Til top Vis Elkjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elkjær

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Sendt: 05 April 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

helt klart min Holfi Integra 8...

ozzy24
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004
Sendt: 05 April 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

den bedste forstærker jeg har haft er min nuværende gryphon antileon . den kommer til at stå her mange år endnu tror jeg. ellers skal der da ske et eller andet helt vildt. kunne dog godt tænke mig 2 stk antileon solo.

effect=hjemmebyg hypex
cdafspiller=wadia 850

Til top Vis ozzy24's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ozzy24

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 05 April 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

ntressant tråd set fra et sociologisk  synspunkt.

Hvorfor vil jeg ikke sige.

Næsten alle der har givet deres menning til kende i denne tråd mener deres forstærker er det bedste de har hørt ???.
Vilke jeg finder lidt ironisk da nogel af de nævnte forstærkere er   middelmådige forstærkere hvis man skal sige det pænt.

mvh

flechr8
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004
Sendt: 05 April 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

På mit nuværende setup er min Krell FPB 200C er uden tvivl den bedste amp jeg har hørt og ejet (og det tror jeg den bliver ved med at være)... Har prøvet med FPB 600C men jeg kan overhovedet ikke udnytte alle de kræfter og det kan min eltavle heller ikke. Faktisk oplevede jeg 600C som værende lidt mere sløv og en anelse mindre raffineret... Tror ikke ubetinget overkill af strømforsyninger samt en uendelig række parallelkoblede udgangstranser altid er lykken. Men hvis jeg hypotetisk set havde brug for de næsten uendelige energi reserver som 600C besidder ville den vel være min fortrukene.   

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Sendt: 05 April 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

He he, harmonic er dis-harmonic (vil nok have gang i den)!!...

Hvordan har du  det med din
tact millenium mk3 der er blevt fuldtmoddificeret af Aberdeencomponents/Mauimods + Jensen sølvspoler

Migo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005
Sendt: 05 April 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:

Næsten alle der har givet deres menning til kende i denne tråd mener deres forstærker er det bedste de har hørt ???.
Vilke jeg finder lidt ironisk da nogel af de nævnte forstærkere er   middelmådige forstærkere hvis man skal sige det pænt.

mvh

Alle har jo forskellige prisklasser at arbejde med, og prioterer også andet end Hifi, ellers ville det være lidt synd, for så har man jo ikke noget liv, dyrt er langtfra nødvendigvis godt og vellydende. Ud fra dit synspunkt, hvad er en middelmådig forstærker??

Mvh.  Go' påske..

Til top Vis Migo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Migo

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Sendt: 05 April 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Den ubetinget bedst lydende forstærker jeg har ejet er den jeg har nu, en Cayin DP12EX, før den havde jeg en harman/kardon AVR435, en Audio Analogue Primo Settanta, Sony TA-FA30ES, Marantz PM53 og resten er vidst ikke værd at nævne :)

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 April 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
ntressant tråd set fra et sociologisk  synspunkt.Hvorfor vil jeg ikke sige.Næsten alle der har givet deres menning til kende i denne tråd mener deres forstærker er det bedste de har hørt ???.Vilke jeg finder lidt ironisk da nogel af de nævnte forstærkere er   middelmådige forstærkere hvis man skal sige det pænt.mvh

Prøv at læse en overskriften en gang til, så kan det være det giver mere mening for dig.

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 April 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:

mvh

Ja- men det tror da pokker. Tråden lægger jo op til det. Læs lige trådens titel endnu en gang!

Ellers har jeg mange forstærkere, som hver har deres særpræg - og jeg ville virkelig være ked af at vælge. Lyden er i mange tilfælde for mit vedkommende humørbestemt - genrebestemt og eerrhh - lidt svært. Jeg er MEGET glad for lyden fra et Marantz 250 sluttrin. Men også Marantz 8B (rør) er lækker i lyden sat til mit øvrige anlæg, men jeg synes dæleme, at det er svært at svare på.

Venligst

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 05 April 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
harmonic skrev:
ntressant tråd set fra et sociologisk  synspunkt.Hvorfor vil jeg ikke sige.Næsten alle der har givet deres menning til kende i denne tråd mener deres forstærker er det bedste de har hørt ???.Vilke jeg finder lidt ironisk da nogel af de nævnte forstærkere er   middelmådige forstærkere hvis man skal sige det pænt.mvh

Prøv at læse en overskriften en gang til, så kan det være det giver mere mening for dig.

Det viste jeg en ville spørge om
 og det er selvfølgelig også rigtigt men alligevel syntes jeg det er lidt pusigt.

mvh

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes