Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 09:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Bedste forstærker du har/harhaft (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Det må være min nuværende Luxman SQ-507x. Jeg har så heller ikke så meget at sammenligne med, men jeg er rigtig glad for den

I øvrigt er der da noget galt, hvis man ikke nævner sin nuværende fortærker, hvis I spørger mig

LUXMAN ROCKS !!

Kan man ikke helt bestemme sig må man jo bare have flere anlæg

Antonx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2006
Lokalitet: Norge
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Den man har selv låter alltid best inntil man hører noe bedre .

Jeg tror jeg har hatt 8 forskjellige forsterkere innom siste halve året samt sammenlignet endel i butikker.

Min Sugden A21SE er et stort hopp i kvalitet fra de andre. Den er hurtig, nøytral fremragende presisjon, kompromissløs og har godt med krefter i bunn. Den spilte bedre, imo, enn Coda Ultegra til mye høyere pris. Tror jeg må ut med mange penge for å overgå denne.

Ellers ble jeg imponert av Creek 5350SE (til prisen). De jeg likte dårligst var Thule IA150B og Hegel H1. Lyngdorf som nevnes her er gode men tamme synes jeg og mange andre i Norge i allefall.

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
Guldtuborg skrev:
He he, harmonic er dis-harmonic (vil nok have gang i den)!!...

Hvordan har du  det med din
tact millenium mk3 der er blevt fuldtmoddificeret af Aberdeencomponents/Mauimods + Jensen sølvspoler

Haløjsovs   er det en nordstar jeg ser der ? en det en aberdeen components  transport ?
Hvis ikke så sku du virkeligt gå glip af noget i følge aberdeen components.

Min millennium er stadig det bedste jeg har hørt 

Med den rette optagelse og med transporteren  kan man seriøst godt få en fysisk reaction 
eneste problem jeg har med den er ikke alt musik lyder lige musikalsk så leder efter et sæt mono blokke jeg kan kople til min transporter hvis jeg har lyst .

Min millennium er på vej til usa den skal ha lavet det sidste på powerboardsene  den skal også
 ha fjernet sølvspolerne  jeg er røv ligeglad  de farver lyden og jeg elsker liveoptagelser og her dur de bare ikke
de der sidder standard i en tact millennium er ikke just kvantitets spoler de er også fra Jensen capacitors bare af cobber.
øvright min transporter er med i kassen til usa den skal ogaå ha den helt store tur med  anthonys hænder.

mvh
Harmonic. Du har da vist lidt svært med at finde ud af hvad det egentlig er du mener.

I dit første indlæg på side 4 skriver du, citat " Jeg vil på ingen måde sige at min forstærker er det bedste jeg har hørt. Har hørt andet der lød lige så godt, bare ikke bedre   endnu." citat slut

I dit andet indlæg side 4 skriver du så gudhjælpme, citat " Min millennium er stadig det bedste jeg har hørt"  citat slut. Jeg håber du godt kan få øje på at sådanne modsatte udtalelser ikke ligefrem er noget der der fremtvinger den store respekt. Cry

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Den jeg har nu, Primare I30. For mig klart den bedste i prisklassen i forhold til dem jeg sammenlignede med, da den stod på ny forstærker.

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:

harmonic skrev:
Guldtuborg skrev:
He he, harmonic er dis-harmonic (vil nok have gang i den)!!...

Hvordan har du  det med din
tact millenium mk3 der er blevt fuldtmoddificeret af Aberdeencomponents/Mauimods + Jensen sølvspoler

Haløjsovs   er det en nordstar jeg ser der ? en det en aberdeen components  transport ?
Hvis ikke så sku du virkeligt gå glip af noget i følge aberdeen components.

Min millennium er stadig det bedste jeg har hørt 

Med den rette optagelse og med transporteren  kan man seriøst godt få en fysisk reaction 
eneste problem jeg har med den er ikke alt musik lyder lige musikalsk så leder efter et sæt mono blokke jeg kan kople til min transporter hvis jeg har lyst .

Min millennium er på vej til usa den skal ha lavet det sidste på powerboardsene  den skal også
 ha fjernet sølvspolerne  jeg er røv ligeglad  de farver lyden og jeg elsker liveoptagelser og her dur de bare ikke
de der sidder standard i en tact millennium er ikke just kvantitets spoler de er også fra Jensen capacitors bare af cobber.
øvright min transporter er med i kassen til usa den skal ogaå ha den helt store tur med  anthonys hænder.

mvh
Harmonic. Du har da vist lidt svært med at finde ud af hvad det egentlig er du mener.

I dit første indlæg på side 4 skriver du, citat " Jeg vil på ingen måde sige at min forstærker er det bedste jeg har hørt. Har hørt andet der lød lige så godt, bare ikke bedre   endnu." citat slut

I dit andet indlæg side 4 skriver du så gudhjælpme, citat " Min millennium er stadig det bedste jeg har hørt"  citat slut. Jeg håber du godt kan få øje på at sådanne modsatte udtalelser ikke ligefrem er noget der der fremtvinger den store respekt. Cry

Hej jens

På en måde er det dejligt at have dig til at holde øje med hvad jeg skriver  og kan godt se at jeg er lidt tvetydig .

på nogen punkter er den det bedste jeg har hørt på andre er den ikke .
der er jo mange forskellige måder man kan bedømme en forstærker på  er den musikalsk , er den detajleret osv
millenniumen kan få en guitar til at lyde fuldstændig som en guitar  men på andre punkter som rytme dynamic osv har jeg hørt bedre.

endnu engang tak for interressen og hjælpen

mvh

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

LUXMAN ROCKS !!

Det glæder mig, du er enig, r-l-b
Og hvor har du dog ret - jeg har ændret indlægget lidt

Ascari skrev:
Det kunne tænkes at man på en eller anden måde har været nødtaget til at skaffe sig af med sin favorit forstærker.

Selvfølgelig, men der er stadig noget galt, uanset om det så er pengeproblemer, en emsig kæreste eller noget helt tredje.

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
r-l-b skrev:

LUXMAN ROCKS !!

Det glæder mig, du er enig, r-l-b
Og hvor har du dog ret - jeg har ændret indlægget lidt

Ascari skrev:
Det kunne tænkes at man på en eller anden måde har været nødtaget til at skaffe sig af med sin favorit forstærker.

Selvfølgelig, men der er stadig noget galt, uanset om det så er pengeproblemer, en emsig kæreste eller noget helt tredje.

Hehe, din teori går altså på, hellere gå bankerot end at sælge sit udstyr og komme igennem krisen  kan følge dig lidt af vejen, men hvis du ikke har strøm til skidtet kan det jo ikke spille alligevel right?

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Uden tvivl mit DOXA 70SE/DOXA012. Af en eller anden årsag valgte jeg at sælge det for at prøve noget nyt.... Sikken fejltagelse!!!
Men nu er det endelig lykkedes mig at finde et sæt igen . Og det bliver stående!!!
Overvejer dog at modde forforstærkeren DOXA012. Den kunne godt være lavet lidt mere hensigtspraktisk!
70'eren har 80.000uF RIFA PEH169 lytter, mens 012'eren "kun" har 20.000uF af samme type fra RIFA.

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
hvis du ikke har strøm til skidtet kan det jo ikke spille alligevel right?

Right - desværre...
EDIT: Men som ung, idealistisk knøs vil jeg nu mene, at man aldrig skal bukke under for WAF! Jeg vil i hvert fald aldrig lade mig spise af med et philips sampak, fordi min kone/kæreste ikke lige synes, mine højttalere passer med gardinerne og bordskånerne - håber jeg..

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Udover der er et par stykker der går forbi tråden og oplyser om det bedste de har hørt syntes jeg det lyder som en rigtig god tråd :-)

Det bedste jeg har, er selvfølgelig det jeg har nu - som er en Sony TA-N 55ES, men har en Audio60 på vej og så håber jeg det bliver den bedste. For hvorfor sælge noget, der er det bedste, og købe det næstbedste...Hvis Audio60'eren ikke er bedre end Sony'en så ryger Sony'en tilbage på sin plads...indtil jeg finder noget der lyder bedre...:-)

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Lethvig skrev:

Udover der er et par stykker der går forbi tråden og oplyser om det bedste de har hørt syntes jeg det lyder som en rigtig god tråd :-)

Det bedste jeg har, er selvfølgelig det jeg har nu - som er en Sony TA-N 55ES, men har en Audio60 på vej og så håber jeg det bliver den bedste. For hvorfor sælge noget, der er det bedste, og købe det næstbedste...Hvis Audio60'eren ikke er bedre end Sony'en så ryger Sony'en tilbage på sin plads...indtil jeg finder noget der lyder bedre...:-)

Uha! Det kan være farligt at skifte. Da jeg skiftede til Primare fandt jeg ud af, at min pladespiller lød bedre, men min cd-afspiller lød dårligere end før.

Den nye forstærker afslørede simpelthen de "grimme" detaljer ved cd-afspilleren! I min verden kan Rega og Primare ikke spille ordentligt sammen!

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Den bedste til budgettet står naturligvis i hytten og sørger for vellyd. Burmesters 991, opgraderet version. En stærkt vanedannede perle:

991

Den bedste jeg har "leget" med er ubetinget Burmesters 911 Mk3. Et uforskammet stykke raffineret elektronik, men uden for rækkevidde:

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

-KP-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Det bedste jeg har ejet er min Bladelius Thor mkII.

Den er ved at blive spillet til, har kun haft den i 7 dage.

Til top Vis -KP-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -KP-

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Den Blå Fisk skrev:
Lethvig skrev:

I min verden kan Rega og Primare ikke spille ordentligt sammen!

Nej , det er helt sikkert de ikke kan og det siger jo næsten sig selv hvorfor, det er jo to helt forskellige verdener (lydidealer) der mødes, faktisk så forskellige  som nat og dag, det er dømt til at mislykkedes.

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2007 kl. 07:51 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Den Blå Fisk skrev:
Lethvig skrev:

I min verden kan Rega og Primare ikke spille ordentligt sammen!

Nej , det er helt sikkert de ikke kan og det siger jo næsten sig selv hvorfor, det er jo to helt forskellige verdener (lydidealer) der mødes, faktisk så forskellige  som nat og dag, det er dømt til at mislykkedes.

Ja, og jeg vidste det godt, da jeg købte Primare. Havde en Cyrus II + PSX før, og det passer Regaen glimrende til.

Alligevel blev jeg lidt overrasket over, at det var så tydeligt. Kombinationen af Primare + Emilie er tilsyneladende meget afslørende overfor de enkelte lydkilders præstationer, eller rettere, mangel på samme!

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

De tre bedste forstærker æ' har hørt og haft/har:

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Bedste forstærker jeg har haft er uden tvivl Musical fidelity X-150, det er også den bedste jeg har hørt til dato.

Næst bedste må være min stakkels gamle Sansui 555A -den er desvære ved og undergå fuld restaureing for tiden, og da det er en selv der står for det, tar det jo gerne lidt for meget tid.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:

Bedste forstærker jeg har haft er uden tvivl Musical fidelity X-150, det er også den bedste jeg har hørt til dato.

Næst bedste må være min stakkels gamle Sansui 555A -den er desvære ved og undergå fuld restaureing for tiden, og da det er en selv der står for det, tar det jo gerne lidt for meget tid.

Sansui AU 555A er en overset perle og den kan stadig købes for en slik - man får ikke så god ydelse for pengene  mange andre steder

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes