Emne: Opeth tråden ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Krede :) Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 398
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, bryder mig heller ikke om, at metal bare bliver kaldt larm, fordi man ikke forstår det. Meeeen - hvor går grænsen? Prøv at find et nummer
som "Pig Destroyer - Pretty in Casts". Ved ikke med jer andre, men grind core genren er lige 2 tænder for meget for mig
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var måske også lidt grovt, at kalde Slayer for larm, men det var min første tanke da de blev nævnt. Håber ikke der er nogle Slayer fans der føler sig trådt over tæerne. 
Slayer er bare ikke min kop the. 
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krede :) skrev:
Hmm, bryder mig heller ikke om, at metal bare bliver kaldt larm, fordi man ikke forstår det. Meeeen - hvor går grænsen? Prøv at find et nummer som "Pig Destroyer - Pretty in Casts". Ved ikke med jer andre, men grind core genren er lige 2 tænder for meget for mig  |
|
|
Metal er ikke bare larm, men der er kommet så mange forskellige genre siden"far var dreng" og det er nok derfor at det Opeth som jeg har hørt ikke lige var mig. Derimod er jeg ret glad for gamle 80ér bands, iron maiden m.v.
Det Opeth som jeg har hørt var "Blackwafer Park, Damnation, Deliverance, My Arms your Hearse og Orchid"
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
|
Var måske også lidt grovt, at kalde Slayer for larm, men det var min første tanke da de blev nævnt. Håber ikke der er nogle Slayer fans der føler sig trådt over tæerne. 
Slayer er bare ikke min kop the. 
|
|
|
Det er da fair nok, selv brugte jeg det også bare som et eksempel i min tråd. Det er bestemt heller ikke det som jeg hører mest. Har godt nok deres albums, stort set alle, men det er mere for lirens skyld.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldbjerg25 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var såmænd ikke Slayer sammeligningen jeg faldt over , mere den generelle "det er larm" sætning man som metalfan har hørt hele livet.
Jeg bryder mig ikke selv om f.eks. grindcore, men affærdiger det ikke som larm, bare som musik jeg ikke kan lide.
Rattan, prøv at give Opeth et par gennemlytninger mere hvis du har mod på det, de er et af de bands der kræver et par ture i afspilleren før det bliver rigtig fedt __________________ "Win if you can, lose if you must, but always cheat"
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Start med at lytte til feks tittelsporet til Blackwater Park 5 ganger efter hinanden, det vil tage rimelig nøjaktigt 1 time, og en eller anden gang i løbet af den vil vil du måske kommer til at spille luftgitar __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Kjeldbjerg25 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et nummer som "Masters Apprentices (sp?)" får også mig ad stolen gang på gang, det er et af de numre der virkelig minder mig om hvorfor jeg er metalfan
__________________ "Win if you can, lose if you must, but always cheat"
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har deres første og hidtil eneste live DVD "Lamentations". Anden del er fed, men første er lidt slatten da numrene i den del er fra deres bløde album som ikke lige er min favorit.
Jeg venter med stor spænding på den dag de udgiver en ny Live DVD med numre fra nogle af deres lidt ældre og hårdere cd'er og så selvfølgelig fra den nyeste "Ghost Reveries"
Men det har nok lange udsigter. 
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups... Jeg har lige fundet ud af et Opeth har lavet en "tribute" til Iron Maiden, eller i alle tilfælde én sang de har indspillet på en tribute til Iron Maiden, sammen med en masse andre. Er der nogle som ved om de har lavet andre "kopier" af deres sange?
- Synes faktisk at den var ret god, så jeg kommer nok til at trække mine ord i mig igen, det er ikke alt med dem jeg har hørt som er noget skidt 
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 04 November 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
rattanhuset skrev:
|
Øv nu har jeg lige fulgt med i denne tråd og troede at Opeth bare var et vidunder band som jeg ikke havde fået ørene op for. Jeg må dog desværre efter at have hørt noget af det som de har udgivet, konstatere at jeg er dybt skuffet.... Så hellere "slayer" eller anden i den kategori, hvis det absolut SKAL være for mit vedkommende.
- Men så er det da prøvet 
|
|
|
Slayer? Det er da ikke andet end larm. Hov-hov! 
Jeg har med stor fornøjelse lyttet til Opeth i mange år - men uden et band som Slayer var der nok ikke noget, der hed Opeth i dag.
Slayer hører stadig, sammen med bands som Metallica og Megadeth, til trods for Opeths musikalske meritter indtil videre, til på toppen af metaltronen Anthrax skal også nævnes i denne sammenhæng.
Køb Slayer's album "Reign in Blood". Snup også en 6-pack Carlsberg med hjem , og bed kone og andet kravl om ikke at forstyrre dig i en times tid. Lyt pladen igennem - har du god tid, så gerne flere gange Kan du ikke lide hvad du hører, kan du ikke lide indbegrebet af thrash metal, simpelthen
Med "Christ Illusion", Slayer's seneste udspil, cementerer de endnu engang, at de bestemt ikke lægger under for nye trends og tendenser; men det betyder ikke, at de er blevet uvæsentlige eller ikke er tiden værd mere. Christ Illusion er et mesterligt, ekstremt VREDT metalalbum Mustaine er misundelig, tror jeg 
Opeth er dejlig hård og tung musik UDEN at det ender i larm. 
Men ok, du har hørt det og synes ikke om det, fair nok. Alle har jo forskellig smag. 
Hvad var det du hørte?
|
|
|
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Bassøe skrev:
rattanhuset skrev:
|
Øv nu har jeg lige fulgt med i denne tråd og troede at Opeth bare var et vidunder band som jeg ikke havde fået ørene op for. Jeg må dog desværre efter at have hørt noget af det som de har udgivet, konstatere at jeg er dybt skuffet.... Så hellere "slayer" eller anden i den kategori, hvis det absolut SKAL være for mit vedkommende.
|
|
|
Jeg har med stor fornøjelse lyttet til Opeth i mange år - men uden et band som Slayer var der nok ikke noget, der hed Opeth i dag.
Slayer hører stadig, sammen med bands som Metallica og Megadeth, til trods for Opeths musikalske meritter indtil videre, til på toppen af metaltronen Anthrax skal også nævnes i denne sammenhæng.
Køb Slayer's album "Reign in Blood". Snup også en 6-pack Carlsberg med hjem , og bed kone og andet kravl om ikke at forstyrre dig i en times tid. Lyt pladen igennem - har du god tid, så gerne flere gange Kan du ikke lide hvad du hører, kan du ikke lide indbegrebet af thrash metal, simpelthen
Med "Christ Illusion", Slayer's seneste udspil, cementerer de endnu engang, at de bestemt ikke lægger under for nye trends og tendenser; men det betyder ikke, at de er blevet uvæsentlige eller ikke er tiden værd mere. Christ Illusion er et mesterligt, ekstremt VREDT metalalbum Mustaine er misundelig, tror jeg 
Men ok, du har hørt det og synes ikke om det, fair nok. Alle har jo forskellig smag. 
Hvad var det du hørte?
|
|
|
MVH
|
|
|
Jamen, jeg skal nok høre lidt på noget Slayer så en dag. 
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Dejen skrev:
Bassøe skrev:
rattanhuset skrev:
|
|
|
|
Hvad var det du hørte?
|
|
|
MVH
|
|
|
|
|
|
Slayer er en helt andet "kategori" må jeg sige, en lidt anden form for "støj" som jeg dog ikke helt hylder helt vildt, brugte det mere som et eksempel tidligere i tråden, men det er ikke et udtryg for at det er det som jeg synes er det bedste i verden overhovedet 
Det Maiden nummer som jeg lige har hørt med Opeth hedder "Remember tomorrow" og ligger på en blandet tribute til Iron Maiden sammen med feks Angel corpse og danske Ausu fra 1998.
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 04 November 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Bassøe skrev:
Dejen skrev:
Bassøe skrev:
rattanhuset skrev:
|
|
|
|
Hvad var det du hørte?
|
|
|
MVH
|
|
|
|
|
|
Slayer er en helt andet "kategori" må jeg sige, en lidt anden form for "støj" som jeg dog ikke helt hylder helt vildt, brugte det mere som et eksempel tidligere i tråden, men det er ikke et udtryg for at det er det som jeg synes er det bedste i verden overhovedet
Fair nok - ikke alle kan lide Slayer; smag og behag kan diskuteres meget længe...
- men det kan kvalitet ikke; i den forbindelse står Slayer som et af de mest indflydelsesrige metalbands nogensinde. Det er "den rene vare" - men det er altså at forfladige musikken at kalde den "støj" Rent teknisk står Slayer ikke tilbage for mange; heller ikke for et band som Opeth
Det Maiden nummer som jeg lige har hørt med Opeth hedder "Remember tomorrow" og ligger på en blandet tribute til Iron Maiden sammen med feks Angel corpse og danske Ausu fra 1998.
|
|
|
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
rattanhuset skrev:
Bassøe skrev:
Dejen skrev:
Bassøe skrev:
rattanhuset skrev:
|
|
|
|
Hvad var det du hørte?
|
|
|
MVH
|
|
|
|
|
|
Fair nok - ikke alle kan lide Slayer; smag og behag kan diskuteres meget længe...
- men det kan kvalitet ikke; i den forbindelse står Slayer som et af de mest indflydelsesrige metalbands nogensinde. Det er "den rene vare" - men det er altså at forfladige musikken at kalde den "støj" Rent teknisk står Slayer ikke tilbage for mange; heller ikke for et band som Opeth
|
|
|
MVH
|
|
|
Det har du helt ret i, Slayer har sammen med mange af de andre 80ér og 90ér bands æren for hele genren efter min mening. Havde det ikke været for disse bands, nogle bedre end andre, smag og behag igen, så havde genren stadig bare været noget som blev hørt på lukkede "fester". Personligt mener jeg at det er nogle andre bands som er musisk bedre, men det er en anden sag. Faktisk så jeg et interwiev med Slayers forsanger (kan ikke huske hans navn) hvori han udtalte at klassisk musik var hans favorit som privat person. Hvem skulle have troet dét 
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 01:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg melder mig i koret: Opeth er FANTASTISKE! Jeg har været med lige siden Orchid, men mine favoritter må very My Arms ..., Blackwater Park, Damnation, Deliverance og Ghost Reveries. Verdesnklasse prog death!
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er med på Opeth. Jeg har dog kun deres Black Water Park album, men hvilket mesterværk! Super fed progressiv plade, hvor gæsteoptræden og produktion af Steve Wilson er prikken over i'et.
__________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opeth vil muligvis udgive en ny Live DVD engang til næste år.
De har ihvertfald planlagt, at optage det show som de spiller i London så det bliver spændende hvornår vi får det album, at se og høre. 
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det London show var så den 9. november har jeg lige fundet ud af.
Anyway, rodede lidt rundt på Opeth's officielle forum og her er setlist fra den pågældende aften :
When Ghost of Perdition Under The Weeping Moon Bleak Face of Melinda Night and the Silent Water Windowpane Blackwater Park
Encore Demon of the Fall
Ser ganske fint ud, der er lidt for enhver smag, dejligt der også kommer nogle af de gamle numre med på den her DVD. Det gjorde der ikke på Lamentations DVD'en da deres daværende pladeselskab, Music For Nations, kun ville tillade numre fra albums som der var udgivet af dem.
Så der er meget stor sikkerhed for en kanon dvd udgivelse. 
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rygterne siger nu september for udgivelsen af den Live DVD men ingen konkret info er tilgængelig.
Til gengæld så er Mikael Åkerfeldt gået igen med, at skrive deres niende album så det bliver spændende hvornår vi kan høre noget fra det. Jeg glæder mig ihvertfald MEGET. 
Anyway så er min fascination af Opeth blevet stærkere og stærkere for hver dag der går, det er bare for FEDT! Er faktisk blevet helt pjattet med deres første album, Orchid, selvom det nok et det mest rendyrkede Death Metal album de har lavet før de blev mere en blanding af Death/Heavy/Prog Metal. Orchid er hård, voldsom, tung musik men f**k hvor lyder det godt. 
Jeg kan kun være imponeret af Opeth, Mikael Åkerfeldt, som der uden tvivl er manden bag gruppen, er et geni, intet mindre. De fleste metal bands, om det så er heavy, speed, thrash, death etc. når bare ikke Opeth til sokkeholderne.  
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 28 Januar 2007 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krede :) skrev:
Hmm, bryder mig heller ikke om, at metal bare bliver kaldt larm, fordi man ikke forstår det. Meeeen - hvor går grænsen? Prøv at find et nummer
som "Pig Destroyer - Pretty in Casts". Ved ikke med jer andre, men grind core genren er lige 2 tænder for meget for mig  |
|
|
Heh Grindcore genren er nu os en af de mere ekstreme genre, men der findes nogen få som kan gå et gear ned engang imellem så er det mere spiselig... Jeg må nok erkende at Opeth aldrig har sagt mig noget, og skal det endelig være noget fra Åkerfeldts hånd så hellere noget Bloodbath, kan godt følge folks facination over deres meget varierede materiale, men alt det atmosfæriske i deres stykker siger mig intet, det bliver tiltider meget kedelig til min smag... Men metal er netop vidtfavnende, det er Opeth også helt klart et bevis på..
__________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|