Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 02:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Opeth tråden (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Januar 2007 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Imbanlance skrev:

Jeg må nok erkende at Opeth aldrig har sagt mig noget......alt det atmosfæriske i deres stykker siger mig intet, det bliver tiltider meget kedelig til min smag...

Men metal er netop vidtfavnende, det er Opeth også helt klart et bevis på..

Jeg er så af den modsatte mening, at det NETOP er Opeth's store styrke, at de med succes kan kombinere det rigtig rå, brutale og tunge med det stille, atmosfæriske og følelsesladede i deres numre uden, at det på noget tidspunkt bliver kedeligt eller lyder malplaceret.  

Men som du selv siger, så er metal vidtfavnende og folk har forskellig smag.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 Januar 2007 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:

Imbanlance skrev:

Jeg må nok erkende at Opeth aldrig har sagt mig noget......alt det atmosfæriske i deres stykker siger mig intet, det bliver tiltider meget kedelig til min smag...

Jeg er så af den modsatte mening, at det NETOP er Opeth's store styrke, at de med succes kan kombinere det rigtig rå, brutale og tunge med det stille, atmosfæriske og følelsesladede i deres numre uden, at det på noget tidspunkt bliver kedeligt eller lyder malplaceret.  

Det eneste rå jeg kan finde er hans vokal i deres senere materiale, Orchid er nok det nærmeste de er kommet noget brutalt som du selv har nævnt...

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2007 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Imbanlance skrev:
Bassøe skrev:

Imbanlance skrev:

Det eneste rå jeg kan finde er hans vokal i deres senere materiale, Orchid er nok det nærmeste de er kommet noget brutalt som du selv har nævnt...

Tja, det er så et spørgsmål om hvor ens grænse går for hvad der kan beskrives som råt og brutalt.

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 Januar 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:
Imbanlance skrev:
Bassøe skrev:

Imbanlance skrev:

Tja, det er så et spørgsmål om hvor ens grænse går for hvad der kan beskrives som råt og brutalt.

Hehe ja man kunne blive ved når man har en anden mening om hvilket musik man kan lide...

Hovedsagen er at metal genren ikk bliver glemt, der er meget guld at hente her, og 99% af mine cd'er er netop "tunge" skiver..

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2007 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Imbanlance skrev:

Hovedsagen er at metal genren ikk bliver glemt, der er meget guld at hente her, og 99% af mine cd'er er netop "tunge" skiver..

Nemlig, .

Når man først går metal vejen er der ingen vej tilbage.

Tror ikke metal genren lige sådan bliver glemt, den lever i bedste velgående uden for mainstream mediernes søgelys. Bevares, den almene befolknings viden om metal og interesse i genren er næsten ikke eksisterende, men det har ikke påvirket de rigtig seriøse metal grupper specielt meget, de udgiver stadigvæk den ene kvalitets skive efter den anden. Så kan det godt være, at diverse Nu Metal grupper går i glemmebogen efter de har få et eller 2 albums udgivet som der er slået igennem mainstream, men det vil jeg ikke gråde snot over, da de ikke har meget med rigtig metal, at gøre og kun giver folk en forkert opfattelse af hvad metal virkelig er.

Metal genren vil aldrig afgå ved døden....

Peter Harris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:

Slayer? Det er da ikke andet end larm.
Opeth er dejlig hård og tung musik UDEN at det ender i larm. [;)
Men ok, du har hørt det og synes ikke om det, fair nok. Alle har jo forskellig smag. [:)
Hvad var det du hørte?

Ok, undskyld jeg spørger men gider du venligst argumenterer lidt mere uddybende hvorfor at larm definitivt kan adskille sig fra ikke at være musik?
Jeg er ikke selv vildt begejstret for Slayer, men at kategoriserer det som værende "ikke andet end larm" syntes jeg ikke holder i byretten.
Og så nok surt opstød fra mig!
Jeg er selv blevet mere og mere hooked på Opeth efter at en jeg gik på højskole med introducerede mig for dem.
Mikael Akerfeldts vokal arbejde må siges at være et kapitel for sig selv, og umiddelbart syntes jeg bestemt at deres seneste langspiller Ghost Reveries har alle mulige kvaliteter til umiddelbart at blive en ny klassiker inden for moderne metal, selvom den stadig er så forholdsvis ny så den har langtidsholdbarheden at bevise.
Der findes masser af metal bands rundt omkring, som kan spille vanvittig tung og brutalt, men få kan som Opeth få akustiske passager til at gå op i en højere enhed bladet med tunge riffs, growl, regulær sang og progressiv rock til at gå op i en højere enhed.
I følge bandets hjemmeside er de gået igang med at arbejde på en opfølger til Ghost Reveries og jeg har allerede skruet forventningerne til vejs.
Man kan håbe at svenskerne lægger vejen forbi Danmark i løbet af året i forbindelse med noget evt. promo tour.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes