| Forfatter |
|
Dyzio Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 02:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm...
ved ikke lige hvad der sker, men min denon 1930 kan finde på at lave en lille brommen lyd når dvd afspilles, så hvis jeg løfter den op i enden holder det op?! hva satan kan der være galt ? har kun set 2-3 film på den indtil videre... ? Det lyder som en køler på en computer hvis det kan sammelignes med noget eller en lille motor hmm... men billedet afspiller godt og det virker da stadigvæk... hva sys i jeg skal gøre ? har jo garanti fra hifiklubben.... så vente og se eller tage derop med det samme? problemet er bare jeg bor ca. 60 km fra den næremeste hifi forretning
|
| Til top |
|
| |
Cybergringo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 146
|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dyzio skrev:
Hmm...
ved ikke lige hvad der sker, men min denon 1930 kan finde på at lave en lille brommen lyd når dvd afspilles, så hvis jeg løfter den op i enden holder det op?! hva satan kan der være galt ? har kun set 2-3 film på den indtil videre... ? Det lyder som en køler på en computer hvis det kan sammelignes med noget eller en lille motor hmm... men billedet afspiller godt og det virker da stadigvæk... hva sys i jeg skal gøre ? har jo garanti fra hifiklubben.... så vente og se eller tage derop med det samme? problemet er bare jeg bor ca. 60 km fra den næremeste hifi forretning |
|
|
aaah... det lyder som om at det er selve dvdskiven der larmer....eller det også godt være dvddrivet i Denon....er det sket med en dvdfilm eller er noget periodske ...?
|
| Til top |
|
| |
Dyzio Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej,
ved ikke om det er dvd skiven eller hvad det er :(
det er sket med alm. dvd skive Matrix Reloaden samt en der er brændt... Jeg løftede blot i enden for den også stoppede det... Siden har det ikke gjort... ? har lige set den film færdig i dag jeg så i nat, uden der var noget... ?! men synes godt nok man kan høre når dvd skiven sidder derinde og kører når man skruer helt ned for tv'et, er det normalt nok ?!
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa...
En lille lækker detalje, som nok ikke mange kender. Det gælder vist for alle denons dvd-afspillere.
Når filmen er sat i trykker man "stop" "stop" "play".. Derved hopper man direkte over alle de kedelige "FBI warnings" og hvad der ellers er, og direkte til filmen..
Fortsat god søndag
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft min DVD-1930 i 3 uger nu. Bilden og lyd er godt men med min PC får jeg klart bedre bild på min 40" LCD.
Jeg blev skuffet over den usle fjernkontroll og DVD-afspilleren er så læt at då man betjener den med tasterne så beveger den sig.
(Håber i førstår min dårlige dansk )
Mvh, /Johan
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaizers skrev:
Hejsa...
En lille lækker detalje, som nok ikke mange kender. Det gælder vist for alle denons dvd-afspillere.
Når filmen er sat i trykker man "stop" "stop" "play".. Derved hopper man direkte over alle de kedelige "FBI warnings" og hvad der ellers er, og direkte til filmen..
Fortsat god søndag
|
|
|
Hey det vidste jeg ikke! Mon min 2200 kan det.. __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 06:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
dr_schlemer skrev:
| virker opskaleringen på 1930'eren kun via HDMI eller kan component bruges?
|
|
|
Nogle der kan komme med et svar på dette ? Jeg overvejer den nemlig også kraftigt.  Er der flere der vil dele ud af deres erfaringer med den ? __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 06:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
dr_schlemer skrev:
| virker opskaleringen på 1930'eren kun via HDMI eller kan component bruges?
|
|
|
Der er mig bekendt ingen DVD-afspiller der sender opskaleret signal videre over component. Hvis man ønsker opskaleret componentsignal skal man have fat i en ekstern videoprocessor. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
dr_schlemer skrev:
| virker opskaleringen på 1930'eren kun via HDMI eller kan component bruges? |
|
|
Nogle der kan komme med et svar på dette ? |
|
|
Det opskalering virker kun på HDMI.
|
| Til top |
|
| |
sjyden Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
dr_schlemer skrev:
| virker opskaleringen på 1930'eren kun via HDMI eller kan component bruges? |
|
|
Der er mig bekendt ingen DVD-afspiller der sender opskaleret signal videre over component. Hvis man ønsker opskaleret componentsignal skal man have fat i en ekstern videoprocessor.
|
|
|
Xoro HSD 8500 kan opskalere over component
Kann Normalauflösende Filme auf 720p und 1080i skalieren und über HDMI und YUV ausgeben
http://www.xoro.de/Product/DVD-Player/HDMIMPEG4DVD-PlayerXor oHSD8500.html
__________________ hilsen claus
|
| Til top |
|
| |
Tournesol Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johan N skrev:
Jeg har haft min DVD-1930 i 3 uger nu.Bilden og lyd er godt men med min PC får jeg klart bedre bild på min 40" LCD.
Jeg blev skuffet over den usle fjernkontroll og DVD-afspilleren er så læt at då man betjener den med tasterne så beveger den sig.
(Håber i førstår min dårlige dansk )
Mvh,/Johan
|
|
|
Hvad er bedre?
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tournesol skrev:
Johan N skrev:
|
Jeg har haft min DVD-1930 i 3 uger nu. Bilden og lyd er godt men med min PC får jeg klart bedre bild på min 40" LCD. |
|
|
Hvad er bedre? |
|
|
Det er selvfølig subjektivt med kort sagt, alt. Det ser simpelthen mer verkligt ud med bedre återgivning av farv og lys og detaljer kommer fram bedre. Jeg tror forklaringe er at PC:n kan ge en signal som skærmens native opløsning (1366x768) samt har meget mer CPU før de-interlacing. Så det sker ingen opskalering fra 720p, nedskalering samt deinterlacing fra 1080i eller nedskalering fra 1080p.
Bilden fra DVD-1930 er dok slet ikke dårlig uden den er riktigt fin, men det er bedre med min PC.
|
| Til top |
|
| |
Cybergringo Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har fået en mail fra HiFi-klubben,......nu har de fået værktøjet( firmware / kode) til at gøre den kodefri.....så jeg tror at jeg ned og fået fat i en......NiCe
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cybergringo skrev:
| Har fået en mail fra HiFi-klubben,......nu har de fået værktøjet( firmware / kode) til at gøre den kodefri.....så jeg tror at jeg ned og fået fat i en......NiCe |
|
|
Får du så en DVD med hjem eller hur?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft min 1930 i et par uger nu, og jeg er faktisk rigtigt tilfreds med den. Billedet er godt, bedre end min tidligere Samsung 850 (skulle det jo også gerne være), og DivX afspilles helt uden problemer.
Men det er s.... irriterende at man kun kan skifte skalering på selve afspilleren. Når jeg veksler mellem DVD og DivX er jeg nødt til at skifte mellem hhv. 720P og 480P fordi 4:3 materiale kun vises korrekt på min Sanyo Z3 projektor ved 480P. Hvorfor kunne den funktion dog ikke placeres på fjernbetjeningen?
|
| Til top |
|
| |
Cybergringo Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
Cybergringo skrev:
| Har fået en mail fra HiFi-klubben,......nu har de fået værktøjet( firmware / kode) til at gøre den kodefri.....så jeg tror at jeg ned og fået fat i en......NiCe |
|
|
Får du så en DVD med hjem eller hur? |
|
|
Jeg mener at jeg vil købe en 1930 dvdafspiller kodefri ,vide ik om det en kode eller anden firmware..!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 November 2006 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cybergringo skrev:
Kim Petersen skrev:
Cybergringo skrev:
|
|
Får du så en DVD med hjem eller hur?
|
|
|
Jeg mener at jeg vil købe en 1930 dvdafspiller kodefri ,vide ik om det en kode eller anden firmware..! |
|
|
Oops, my bad... Jeg troede at du havde afspilleren allerede og skulle have den gjort kodefri.
Jeg købte min stort set på udgivelsesdatoen, og da var firmware ikke klar endnu. Den skulle kunne opdateres ligesom tidligere, dvs. den gøres ikke kodefri via en kode på fjernbetjeningen, men derimod via software-opdatering. Årsagen skulle være at Denon laver en licens-aftale med filmselskaberne, mens banan-produkterne bare gør den regionsfri uden licens.
|
| Til top |
|
| |
SpecTrax Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2006 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 10 November 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv denne:
1. Remove any disc currently in the unit.
2. Power off using the front panel On/Off button (not standby).
3. Press and hold Stop and Pause.
4. Keep the above buttons held and Power-up the player using the On/Off
button, hold the above buttons until the players name disappears from
the front panel.
5. Wait until the unit finishes LOADING and the front panel of the player shows 0:00:00.
6. On the remote handset, press in sequence; 7 3 1 9 4 6 2 8
7. The unit should enter standby mode. On the front panel of the player, press the Standby button to turn the unit back on.
8. To confirm the update, press on the front panel Stop and Skip
Forward (>>I). The front panel should briefly display
“Region_A2”. If not, then repeat the process 1-7 above.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
SpecTrax skrev:
prøv denne:
1. Remove any disc currently in the unit. 2. Power off using the front panel On/Off button (not standby). 3. Press and hold Stop and Pause. 4. Keep the above buttons held and Power-up the player using the On/Off button, hold the above buttons until the players name disappears from the front panel. 5. Wait until the unit finishes LOADING and the front panel of the player shows 0:00:00. 6. On the remote handset, press in sequence; 7 3 1 9 4 6 2 8 7. The unit should enter standby mode. On the front panel of the player, press the Standby button to turn the unit back on. 8. To confirm the update, press on the front panel Stop and Skip Forward (>>I). The front panel should briefly display “Region_A2”. If not, then repeat the process 1-7 above. |
|
|
Så fik jeg endelig tid til at afprøve opskriften - den virker desværre ikke på en 1930. Problemet er at maskinen ikke reagerer på Power On når man samtidig holder Stop og Pause inde.
|
| Til top |
|
| |
Cybergringo Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hEJ igen
Jeg købte den i sidste uge ( kodefri via firmware opdatting )og har været meget tilfreds med den.... men.............. angående opscaling, har prøvet at aktiver 1080P via HDMI,men den vil ik....den skriver det i displayet, men nå man så se på "display" på skræmen,så stå der f.eks 720P eller hvad den stod på før..... er der andre med dette problem.....er det den kodefri firmware der går det??????:( Tak!! ps. det var i hifiklubben, den blev opdateret.....
|
| Til top |
|
| |