Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 22:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Erfaringer med Denon DVD-1930 søges (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dyzio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 02:33 | IP-adresse registreret  

Hmm...

ved ikke lige hvad der sker, men min denon 1930 kan finde på at lave en lille brommen lyd når dvd afspilles, så hvis jeg løfter den op i enden holder det op?! hva satan kan der være galt ? har kun set 2-3 film på den indtil videre... ? Det lyder som en køler på en computer hvis det kan sammelignes med noget eller en lille motor hmm... men billedet afspiller godt og det virker da stadigvæk... hva sys i jeg skal gøre ? har jo garanti fra hifiklubben.... så vente og se eller tage derop med det samme? problemet er bare jeg bor ca. 60 km fra den næremeste hifi forretning

Til top Vis Dyzio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyzio

Cybergringo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Dyzio skrev:

Hmm...

ved ikke lige hvad der sker, men min denon 1930 kan finde på at lave en lille brommen lyd når dvd afspilles, så hvis jeg løfter den op i enden holder det op?! hva satan kan der være galt ? har kun set 2-3 film på den indtil videre... ? Det lyder som en køler på en computer hvis det kan sammelignes med noget eller en lille motor hmm... men billedet afspiller godt og det virker da stadigvæk... hva sys i jeg skal gøre ? har jo garanti fra hifiklubben.... så vente og se eller tage derop med det samme? problemet er bare jeg bor ca. 60 km fra den næremeste hifi forretning

aaah...
det lyder som om at det er selve dvdskiven der larmer....eller det også godt være dvddrivet i Denon....er det sket med en dvdfilm eller er noget periodske ...?

Til top Vis Cybergringo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cybergringo Besøg Cybergringo's Websted

Dyzio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

hej,

ved ikke om det er dvd skiven eller hvad det er :( 

det er sket med alm. dvd skive Matrix Reloaden samt en der er brændt... Jeg løftede blot i enden for den også stoppede det... Siden har det ikke gjort... ? har lige set den film færdig i dag jeg så i nat, uden der var noget... ?! men synes godt nok man kan høre når dvd skiven sidder derinde og kører når man skruer helt ned for tv'et, er det normalt nok ?!

Til top Vis Dyzio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyzio

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Hejsa...

En lille lækker detalje, som nok ikke mange kender. Det gælder vist for alle denons dvd-afspillere.

Når filmen er sat i trykker man "stop" "stop" "play".. Derved hopper man direkte over alle de kedelige "FBI warnings" og hvad der ellers er, og direkte til filmen..

Fortsat god søndag
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

Johan N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006
Sendt: 02 November 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft min DVD-1930 i 3 uger nu.
Bilden og lyd er godt men med min PC får jeg klart bedre bild på min 40" LCD.

Jeg blev skuffet over den usle fjernkontroll og DVD-afspilleren er så læt at då man betjener den med tasterne så beveger den sig.

(Håber i førstår min dårlige dansk )

Mvh,
/Johan

Til top Vis Johan N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johan N

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 November 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Kaizers skrev:
Hejsa...

En lille lækker detalje, som nok ikke mange kender. Det gælder vist for alle denons dvd-afspillere.

Når filmen er sat i trykker man "stop" "stop" "play".. Derved hopper man direkte over alle de kedelige "FBI warnings" og hvad der ellers er, og direkte til filmen..

Fortsat god søndag

Hey det vidste jeg ikke! Mon min 2200 kan det..

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 November 2006 kl. 06:20 | IP-adresse registreret  

dr_schlemer skrev:
virker opskaleringen på 1930'eren kun via HDMI eller kan component bruges?

Nogle der kan komme med et svar på dette ?

Jeg overvejer den nemlig også kraftigt.

Er der flere der vil dele ud af deres erfaringer med den ?

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 03 November 2006 kl. 06:51 | IP-adresse registreret  

dr_schlemer skrev:

Der er mig bekendt ingen DVD-afspiller der sender opskaleret signal videre over component. Hvis man ønsker opskaleret componentsignal skal man have fat i en ekstern videoprocessor.

Johan N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2006 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:
dr_schlemer skrev:

Nogle der kan komme med et svar på dette ?

Det opskalering virker kun på HDMI.

sjyden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 November 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
dr_schlemer skrev:

Der er mig bekendt ingen DVD-afspiller der sender opskaleret signal videre over component. Hvis man ønsker opskaleret componentsignal skal man have fat i en ekstern videoprocessor.

Xoro HSD 8500 kan opskalere over component

Kann Normalauflösende Filme auf 720p und 1080i skalieren und über HDMI und YUV ausgeben

http://www.xoro.de/Product/DVD-Player/HDMIMPEG4DVD-PlayerXor oHSD8500.html

Tournesol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 November 2006 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Johan N skrev:

Jeg har haft min DVD-1930 i 3 uger nu.Bilden og lyd er godt men med min PC får jeg klart bedre bild på min 40" LCD.

Jeg blev skuffet over den usle fjernkontroll og DVD-afspilleren er så læt at då man betjener den med tasterne så beveger den sig.

(Håber i førstår min dårlige dansk )

Mvh,/Johan

Hvad er bedre?
Til top Vis Tournesol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tournesol

Johan N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2006 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Tournesol skrev:
Johan N skrev:

Jeg har haft min DVD-1930 i 3 uger nu. Bilden og lyd er godt men med min PC får jeg klart bedre bild på min 40" LCD.

Hvad er bedre?

Det er selvfølig subjektivt med kort sagt, alt. Det ser simpelthen mer verkligt ud med bedre återgivning av farv og lys og detaljer kommer fram bedre. Jeg tror forklaringe er at PC:n kan ge en signal som skærmens native opløsning (1366x768) samt har meget mer CPU før de-interlacing. Så det sker ingen opskalering fra 720p, nedskalering samt deinterlacing fra 1080i eller nedskalering fra 1080p.

Bilden fra DVD-1930 er dok slet ikke dårlig uden den er riktigt fin, men det er bedre med min PC.

Cybergringo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Hej

Har fået en mail fra HiFi-klubben,......nu har de fået værktøjet( firmware / kode) til at gøre den kodefri.....så jeg tror at jeg ned og fået fat i en......NiCe
Til top Vis Cybergringo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cybergringo Besøg Cybergringo's Websted

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 08 November 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Cybergringo skrev:
Har fået en mail fra HiFi-klubben,......nu har de fået værktøjet( firmware / kode) til at gøre den kodefri.....så jeg tror at jeg ned og fået fat i en......NiCe

Får du så en DVD med hjem eller hur?

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 November 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft min 1930 i et par uger nu, og jeg er faktisk rigtigt tilfreds med den. Billedet er godt, bedre end min tidligere Samsung 850 (skulle det jo også gerne være), og DivX afspilles helt uden problemer.

Men det er s.... irriterende at man kun kan skifte skalering på selve afspilleren. Når jeg veksler mellem DVD og DivX er jeg nødt til at skifte mellem hhv. 720P og 480P fordi 4:3 materiale kun vises korrekt på min Sanyo Z3 projektor ved 480P. Hvorfor kunne den funktion dog ikke placeres på fjernbetjeningen?

Cybergringo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

Cybergringo skrev:

Jeg mener at jeg vil købe en 1930 dvdafspiller kodefri ,vide ik om det en kode eller anden firmware..!

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 November 2006 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

Cybergringo skrev:
Kim Petersen skrev:

Cybergringo skrev:

Jeg mener at jeg vil købe en 1930 dvdafspiller kodefri ,vide ik om det en kode eller anden firmware..!

Oops, my bad... Jeg troede at du havde afspilleren allerede og skulle have den gjort kodefri.

Jeg købte min stort set på udgivelsesdatoen, og da var firmware ikke klar endnu. Den skulle kunne opdateres ligesom tidligere, dvs. den gøres ikke kodefri via en kode på fjernbetjeningen, men derimod via software-opdatering. Årsagen skulle være at Denon laver en licens-aftale med filmselskaberne, mens banan-produkterne bare gør den regionsfri uden licens.

SpecTrax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2006
Lokalitet: Norge
Sendt: 10 November 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

prøv denne:

1. Remove any disc currently in the unit.
2. Power off using the front panel On/Off button (not standby).
3. Press and hold Stop and Pause.
4. Keep the above buttons held and Power-up the player using the On/Off button, hold the above buttons until the players name disappears from the front panel.
5. Wait until the unit finishes LOADING and the front panel of the player shows 0:00:00.
6. On the remote handset, press in sequence; 7 3 1 9 4 6 2 8
7. The unit should enter standby mode. On the front panel of the player, press the Standby button to turn the unit back on.
8. To confirm the update, press on the front panel Stop and Skip Forward (>>I). The front panel should briefly display “Region_A2”. If not, then repeat the process 1-7 above.

Til top Vis SpecTrax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SpecTrax

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 November 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

SpecTrax skrev:
prøv denne:

1. Remove any disc currently in the unit.
2. Power off using the front panel On/Off button (not standby).
3. Press and hold Stop and Pause.
4. Keep the above buttons held and Power-up the player using the On/Off button, hold the above buttons until the players name disappears from the front panel.
5. Wait until the unit finishes LOADING and the front panel of the player shows 0:00:00.
6. On the remote handset, press in sequence; 7 3 1 9 4 6 2 8
7. The unit should enter standby mode. On the front panel of the player, press the Standby button to turn the unit back on.
8. To confirm the update, press on the front panel Stop and Skip Forward (>>I). The front panel should briefly display “Region_A2”. If not, then repeat the process 1-7 above.

Så fik jeg endelig tid til at afprøve opskriften - den virker desværre ikke på en 1930. Problemet er at maskinen ikke reagerer på Power On når man samtidig holder Stop og Pause inde.

Cybergringo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

hEJ igen

Jeg købte den i sidste uge ( kodefri via firmware opdatting )og har været meget tilfreds med den....
men..............
angående opscaling, har prøvet at aktiver 1080P via HDMI,men den vil ik....den skriver det i displayet,
men nå man så se på "display" på skræmen,så stå der f.eks 720P eller hvad den stod på før.....
er der andre med dette problem.....er det den kodefri firmware der går det??????:(
Tak!!
ps. det var i hifiklubben, den blev opdateret.....

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes