Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 01:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Gulvhøjtaler anbefaling... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
R-A-E-L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Ok, her er de så

Til top Vis R-A-E-L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R-A-E-L Besøg R-A-E-L's Websted

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Nammenam! Tillykke med dem! Jeg kunne bestemt godt tænke mig at eje et par SA på et tidspunkt - men nu (og formentlig lang tid fremover) er jeg godt tilfreds med mine Dali 109'er

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

alpinestar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2006
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

wow de ser jo ganske fede ud i den sorte! Tilløkke med dem!!

Jeg har sat mine Snell til salg, økonomien lige pt gør at jeg lige skal af med dem først inden jeg kigger på SA.
Jeg har nemlig også lige købt mig en Naim Nac 62 til at passe til min NAP140, fandt endelig en brugt til en ok pris.
Er det urealistisk med omkring 21-2200 for mine Snell JIII når det er med stander og rega bi wiring kabler? De er i virkelig flot stand, uden ridser.
Til top Vis alpinestar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alpinestar

alpinestar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Nå så fik jeg endelig solgt min Snell J 2000.- røg de for. Egentlig ikke dårligt taget i betragtning de har spillet fantastisk i 16 år, gav 5000.- for dem i sin tid. Jeg købte mig et sæt SA1280 MKII og wow sikke en højttaler! Købte dem i gyyyyyys EXPERT! Troede alrdig jeg skulle købe noget grej der, men til 6000 kr og 400 meter fra hjemmet kan man ikke slå det :)

Har kun lige fået dem sat op og lyttet en smule, men sikek en klar lyd de har, og syntes bassen er rigtig sprød :) Nu skal jeg have fundet noget sand, hvor har i fundet noget godt tørt? Hvor meget skal der til? Så skal de have lidt tæsk, og der skal lyttes på forskellige positioner.

Billeder kommer snart!

Morten
NAIM NAP90/NAC62
SA1280 MKII
Rega Planet
Rega Planer 2 Teknifi K1
ST one RIAA

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 07 December 2006 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dine nye højttalere - dem skal du nok blive glad for.

Hvis du synes om dem nu, så vent til de har fået 50-100 timer, så åbnes der op for gaveposen

Mht sand, så bruger jeg ovntørret kvartssand fra Optiroc - mener det er 0-2 mm partikelstørrelse.
Mængden af sand afhænger af hvad lyder bedst hos dig - jeg kører selv med ½ fyldte kamre.

Der er andre tråde om sand her på siden, som du kan søge frem.

Jeg tror godt nok der er dømt musikglæde, med det setup

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

hasselbaink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 07 December 2006 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

.
.
Du har solgt dine Snell J for et sæt System Audio?!

Mildest talt ufatteligt!
.
.
Til top Vis hasselbaink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselbaink

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 December 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Hej

Havde egentligt skrevet et ikke så pænt indlæg, som kommenterede hasselbaink knap så flaterende indlæg, men valgte at slette det, da jeg gerne ville blive her i forummet.

Jeg har selv for 1 måned siden købt et sæt SA 1280 MK II, de spiller så man tror det er løgn, jeg har haft en del kendte mærker gennem tiden, men ingen som SA'erne, de fortjener virkelig at blive taget i betragtning, når der skal købes nye højtalere.

Mvh Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin

alpinestar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Mildest talt ufatteligt!

Hmm hvorfor nu det? Syntes allerede de spiller meget bedere end mine Snell J, og hvis du læser tråden fra starten, så skulle jeg have nogle andre med højere WAF faktor!

Der er stadig flytte rod, og den endelige position er ikke fundet enu, men her er et par billeder!

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2006 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Det ser godt ud - 1280 i sort er sgu flot

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 08 December 2006 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

hey alpinestar,

det ser da superflot ud. Så skal du evt. lige have "inddæmmet" dine kabler

Venligst

R-A-E-L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Sendt: 08 December 2006 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har desværre fået job i Århus og bor i en lille kælderlejlighed hvor jeg absolut ikke tør have mit anlæg samt 1280´ere stående. Nu står de helt alene i min lejlighed i Aalborg og jeg drømmer om dem HVER nat

Til top Vis R-A-E-L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R-A-E-L Besøg R-A-E-L's Websted

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 08 December 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Erik D skrev:
Det ser godt ud - 1280 i sort er sgu flot

Enig! Man hører altid at sorte højttalere er så kedelige i forhold til dem i mere naturlige træfarver...men den sorte finerfarve og den grå front matcher hinanden flot her

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus

Monkeyboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006
Sendt: 08 December 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Mht. ovntørret sand, så kan du købe det i ethvert byggemarked med respekt for sig selv. Tror ikke det behøver være et specielt "mærke".
Til top Vis Monkeyboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monkeyboy

Monkeyboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

alpinestar skrev:
Mildest talt ufatteligt!

Hmm hvorfor nu det? Syntes allerede de spiller meget bedere end mine Snell J, og hvis du læser tråden fra starten, så skulle jeg have nogle andre med højere WAF faktor!

Der er stadig flytte rod, og den endelige position er ikke fundet enu, men her er et par billeder!

Kan se at du har vinklet dem mod sweetspot. Sjovt, for SA skriver på deres hjemmeside, at det meget sjældent bør være nødvendigt med SA-højttalere, bl.a. fordi de små membraner giver god spredning. Men jeg har også vinklet mine og med stor succes. Jeg havde et konkret problem med stående bølger i den høje ende af basregistret og det hjalp meget at vinkle dem.

Hvilke kabler bruger du, og har du overvejet andre?

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Monkeyboy skrev:

alpinestar skrev:
Mildest talt ufatteligt!

Kan se at du har vinklet dem mod sweetspot. Sjovt, for SA skriver på deres hjemmeside, at det meget sjældent bør være nødvendigt med SA-højttalere, bl.a. fordi de små membraner giver god spredning. Men jeg har også vinklet mine og med stor succes. Jeg havde et konkret problem med stående bølger i den høje ende af basregistret og det hjalp meget at vinkle dem.

Hvor står der, at vinkling sjældent er nødvendig - gider du linke, for jeg har vist misset noget

Mine er også vinklet, og vinklen er bestemt at en SA medarbejder, der har sat dem op for mig

Monkeyboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Erik D skrev:
Monkeyboy skrev:

alpinestar skrev:
Mildest talt ufatteligt!

Hvor står der, at vinkling sjældent er nødvendig - gider du linke, for jeg har vist misset noget

Mine er også vinklet, og vinklen er bestemt at en SA medarbejder, der har sat dem op for mig

Hmm nu kan jeg s.. ikke lige finde det. Er ret sikker på jeg har læst det. Beklager.

Men hvorom alting er synes vi at være flere, der er kommet frem til at vinkling giver et godt resultat, og det er jo fint...

alpinestar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Nå jeg vælger at overhøre   hasselbaink´s kommentar, for der er ingen tvivl om at dette er en bedere højttaler! Selv om Snell J nu også var en fin højttaler!

Hmm kan egentlig ikke huske hvilke kabler det er, de er ret gamle, men er til biwiring. Har ikke haft interessen for hifi i en del år, og de er fra den gang. Må lige se på dem når jeg er hjemme igen. Her i efteråret fik jeg NAC for frostærkern på, og købte Rega CD afspillern, havde en gammen NAD og en sur sony cd afspiller. Anlægget er et heeelt andet nu med de 2 nye komponenter. Virkelig godt givet ud, gav 1900 for NAC´n og 1100 for cd´n, så det har være nogle billige upgrades :)

Men jeg skal helt sikket have kigget på mine kabler, også signal kabler, de er vist det svageste led nu

Morten

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes