Emne: Poul -en seriøs mand... ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Bumle Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 143
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
Bumle skrev:
Sætningen "hvis man ser bort fra personangreb" sætter ligsom tingene i perspektiv.
Det svarer vel lidt til sætningen "hvis man ser bort fra, at hun er grim, og vejer 80kg for meget, og lugter som en ged, har en ulidelig pivestemme, og galer op i tide og utide om alt mellem himmel og jord, er hun faktisk en ganske vidunderlig kvinde".
Man kan se bort fra meget, men det er kun ens egen tid der går til spilde i længden.
|
|
|
Når man citere, skal man gøre det korrekt. Jeg skrev "Skærer man hans ganske morsomme personangreb fra". Jeg syntes det er i det lys det skal ses.For helt ærligt tror jeg folk er lidt kede af, at man uhverveligt kommer til at tænke på eventyret kejserens nye klæder, når man læser hans betragtninger om industrien idag. Folk vil så gerne bekræftes i deres valg er de rigtige. Her er der så en ireterrende mand, der skriver at i tager fejl. Jeg ville hellere, at der var nogen der satte sig ned og tilbageviste hans påstande.
MVH |
|
|
Næh den sætning fandt jeg skam selv på. Jeg citerer ingen her, og du ser intet Citat: foran. Det er blot selve ideen om, at man er i stand til at se bort fra noget, der er så frastødende som Pouls holdning til andre mennesker. Det er grov fornægtelse af virkeligheden, og altså en tilpasning af virkeligheden, hvor man sorterer det fra der passer til éns egne normer, og ser bort fra resten.
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jay l`Blundt skrev:
|
Ignorer dog manden, hvis i er så meget imod ham. Der bliver jo lavet en tråd om ham mindst en gang om ugen. Så kan egentlig godt forstå han kommentere tingene herinde. Han burde bare komme på herinde og debattere istedet for det andet.
På den anden måde er han lidt ligesom Glistrup, han siger måske noget med et gran af sandhed, men på den helt forkerte måde.
Mvh. l´Blundt
|
|
|
hvorfor skulle han dog ignoreres ? man kan jo få ham til alt. at han så ikke selv kan se det, og bare skyder på alt og alle, gør det da bare mere underholdene og morsomt.
Glistrup var da også mere til grin end gavn. så fint med mig. underholdning er guld værd. om de ved det eller ej er mig et fedt  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Is there enybody out there. Der vil tilbagevise hans betragtning om ht-principper og branchen generelt.Sådan noget i retning af, han skriver i indlæg X at, det mener jeg ikke er korrekt fordi,.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Sir.HiFi Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
Jay l`Blundt skrev:
|
Ignorer dog manden, hvis i er så meget imod ham. Der bliver jo lavet en tråd om ham mindst en gang om ugen. Så kan egentlig godt forstå han kommentere tingene herinde. Han burde bare komme på herinde og debattere istedet for det andet.
På den anden måde er han lidt ligesom Glistrup, han siger måske noget med et gran af sandhed, men på den helt forkerte måde.
Mvh. l´Blundt
|
|
|
hvorfor skulle han dog ignoreres ? man kan jo få ham til alt. at han så ikke selv kan se det, og bare skyder på alt og alle, gør det da bare mere underholdene og morsomt.
Glistrup var da også mere til grin end gavn. så fint med mig. underholdning er guld værd. om de ved det eller ej er mig et fedt  |
|
|
Og på den måde bidrager du til hans udbredelse og mere gejl fra Pølle... Er det det du ønsker? Næ, det ville nu være rart hvis de der havde en kommentar til Pølles udsagn, holdninger, meninger, kritik, m.m., i stedet for at poste dem her, smed dem i Pølles eget fora, som han sørme pludesligt også er i besiddelse af - igen klar markedsføringsteknik. Bare en ide
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bumle skrev:
Andre skrev:
Bumle skrev:
Sætningen "hvis man ser bort fra personangreb" sætter ligsom tingene i perspektiv.
Det svarer vel lidt til sætningen "hvis man ser bort fra, at hun er grim, og vejer 80kg for meget, og lugter som en ged, har en ulidelig pivestemme, og galer op i tide og utide om alt mellem himmel og jord, er hun faktisk en ganske vidunderlig kvinde".
Man kan se bort fra meget, men det er kun ens egen tid der går til spilde i længden.
|
|
|
Når man citere, skal man gøre det korrekt. Jeg skrev "Skærer man hans ganske morsomme personangreb fra". Jeg syntes det er i det lys det skal ses.For helt ærligt tror jeg folk er lidt kede af, at man uhverveligt kommer til at tænke på eventyret kejserens nye klæder, når man læser hans betragtninger om industrien idag. Folk vil så gerne bekræftes i deres valg er de rigtige. Her er der så en ireterrende mand, der skriver at i tager fejl. Jeg ville hellere, at der var nogen der satte sig ned og tilbageviste hans påstande.
MVH
|
|
|
Næh den sætning fandt jeg skam selv på. Jeg citerer ingen her, og du ser intet Citat: foran. Det er blot selve ideen om, at man er i stand til at se bort fra noget, der er så frastødende som Pouls holdning til andre mennesker.
Det er grov fornægtelse af virkeligheden, og altså en tilpasning af virkeligheden, hvor man sorterer det fra der passer til éns egne normer, og ser bort fra resten.
|
|
|
Sjovt nok sotre du selv fra, for at få tingene til at passe til din virkelighed 
MVH
|
| Til top |
|
| |
Bumle Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
Bumle skrev:
Andre skrev:
Bumle skrev:
|
|
|
MVH
|
|
|
Næh den sætning fandt jeg skam selv på. Jeg citerer ingen her, og du ser intet Citat: foran. Det er blot selve ideen om, at man er i stand til at se bort fra noget, der er så frastødende som Pouls holdning til andre mennesker.
Det er grov fornægtelse af virkeligheden, og altså en tilpasning af virkeligheden, hvor man sorterer det fra der passer til éns egne normer, og ser bort fra resten.
|
|
|
MVH |
|
|
Ved ikke lige hvad du hentyder til, men min kommentar om, at Pouls elektrostater (måske) spiller lige ind i et hjørne, uden dæmpning, er der foreløbig ikke kommet nogen bemærkninger til. Det var vist konkrete eksempler du efterlyste, og jeg kom med et dér. (I en anden Poul tråd) http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=45170&P N=0&TPN=3
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
du er det jo ikke fordi Poul selv rutter om sig med bedre løsninger den dem han bare sviner til og prøver atlaterliggøre.
hvis i læser hans klummer, så er det jo bare kritik. ingen laternativer, eller for den sags skyld egne løsninger.
bare Kibri er noget l**t. jensen en der bære l**t ud om natten, jeg en minirocker, sillesen en fubmager, gryphon en røver osv osv.
ikke et eneste sted kommer han med andet det er nok l**t.
ingen teknisk fundered argumenter, ingen andre løsninger bare brok brok brok. og vi er anal-fabeter, dummer, naive osv osv.
han er jo som en palovks... hund  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bumle skrev:
Andre skrev:
Bumle skrev:
Andre skrev:
Bumle skrev:
|
|
|
MVH
|
|
|
|
|
|
MVH
|
|
|
Ved ikke lige hvad du hentyder til, men min kommentar om, at Pouls elektrostater (måske) spiller lige ind i et hjørne, uden dæmpning, er der foreløbig ikke kommet nogen bemærkninger til.
Det var vist konkrete eksempler du efterlyste, og jeg kom med et dér. (I en anden Poul tråd)
|
|
|
jeg skrev da at de nok ikke var sat til for godt kan de da ikke lyder... måske i Pouls øre, men det siger nu heller ikke så meget  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bumle skrev:
Andre skrev:
Bumle skrev:
Andre skrev:
Bumle skrev:
|
|
|
MVH
|
|
|
|
|
|
MVH
|
|
|
Ved ikke lige hvad du hentyder til, men min kommentar om, at Pouls elektrostater (måske) spiller lige ind i et hjørne, uden dæmpning, er der foreløbig ikke kommet nogen bemærkninger til.
Det var vist konkrete eksempler du efterlyste, og jeg kom med et dér.
|
|
|
Du kan jo prøve at læse vores meningsudveksling igen, så er jeg sikker på du opdager det. Han skriver, mig bekendt ingen steder de står korrekt. Men jeg er enig i, at det gør de ikke.
MVH
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvorfor H. så ha' dem med på billeder 
blær, eller bare udstilling af manglende viden 
hvis jeg ikke bliver nævnt igen, i hans ugentlige sure opstød, så æder jeg en af Pouls mange fine hatte  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Bumle Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
Bumle skrev:
Andre skrev:
Bumle skrev:
Andre skrev:
Bumle skrev:
|
|
|
MVH
|
|
|
|
|
|
MVH
|
|
|
Det var vist konkrete eksempler du efterlyste, og jeg kom med et dér.
|
|
|
Du kan jo prøve at læse vores meningsudveksling igen, så er jeg sikker på du opdager det. Han skriver, mig bekendt ingen steder de står korrekt. Men jeg er enig i, at det gør de ikke.
MVH |
|
|
Jeg tror at Poul ikke vil indrømme, at eneste korrekte dæmpning, bag elektrostater, er to Stetsonhatte pr. højttaler, med pulden udad.
|
| Til top |
|
| |
Mightyfish Lukket konto

bruger hedder nu: Live21
Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mig er det sku humor, hans afstemning ikke mindst. hans konstante skyden mod Bent medlyd, hans påpegen af at mange hifi entusiaster er som lam der bliver ført rundt i blinde af en korrupt og grådig profithungrende branche.
at der så til tider er sober og konstruktiv diskution/monolog må man tage med.
den reklamemæssige værdi for ham selv, skal man nu heller ikke fornægte.
dem der tager det så personligt burde finde kosteskaftet og stille det tilbage i skabet hvor det hører hjemme
Poul er ikke gud, poul er ok. som alle der omtaler sig selv i 3 person er 
__________________ Holfi still sucks. AKA Live21
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Glistrup var da også mere til grin end gavn. så fint med mig. underholdning er guld værd. om de ved det eller ej er mig et fedt 
[/QUOTE]
Fordi om ikke andet så slipper jeg da for at skulle se på tråde om ham konstant. Eller også skulle der laves en regel om at alle tåde der omhandler Poul skal have hans navn i overskriften, så man kan ignorere dem, hvis man ikke gider det her personfis. Det er jo ikke videre sagligt det der skrives i trådene om ham.
Desuden er der jo en forhandler herinde(rigtig tit), som skriver præcis som Poul, bare lidt mindre korrekt og så gør han det herinde. Han får bare aldrig på puklen af pøblen herinde, på trods af trusler mod folk osv. Alle den slags burde vi ignorere til de forsvinder. Bare min mening(som jeg ikke opretter tråde pga.)
Mvh. l´Blundt
ps: I skal selvfølgelig have lov til at skrive om hvad i vil, bare ikke off topic
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt noget af det han har lavet - og hvis det er pouls lyd så godnat ...
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Jeg har hørt noget af det han har lavet - og hvis det er pouls lyd så godnat ...  |
|
|
Spændende, hvilket stereoanlæg, eller som det hedder her setup, har han lavet der lyder dårligt.
MVH
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
|
Is there enybody out there. Der vil tilbagevise hans betragtning om ht-principper og branchen generelt.Sådan noget i retning af, han skriver i indlæg X at, det mener jeg ikke er korrekt fordi,.
MVH
|
|
|
Eftersom det meste er subjektive holdninger, så vil det per definition være umuligt at tilbagevise. Men dét folk brokker sig over er ikke om det han siger er rigtigt eller forkert, men måden han gør det på. Om han har ret eller ej er ligegyldigt, diskussionen går på om det er ok markedsføring at svine sine konkurrenter til. Hvis han skrev i et sobert sprog at han synes Rega er noget plastic der lyder elendigt og at Vienna ikke kan lave højttalere, så var der jo ingen der gad bruge et sekund på at tale om ham. Hans meninger bliver netop kun interessante fordi de er ledsaget af et bombastisk sprogbrug. Derfor synes jeg det er meget relevant at stille spørgsmålstegn ved om det er i orden at skrive de ting han gør, på den måde han gør.
EDIT: Spørgsmålet er ikke om han er seriøs mht. hifi. Spørgsmålet er om hans markedsføring efterlader et seriøst indtryk. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er der Poul i overskriften 
det er sgu fair nok at forlange at man kan se hvad L. man nu skal holde sig fra 
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange takker. Hehe.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Andre skrev:
|
MVH
|
|
|
Eftersom det meste er subjektive holdninger, så vil det per definition være umuligt at tilbagevise. Men dét folk brokker sig over er ikke om det han siger er rigtigt eller forkert, men måden han gør det på. Om han har ret eller ej er ligegyldigt, diskussionen går på om det er ok markedsføring at svine sine konkurrenter til. Hvis han skrev i et sobert sprog at han synes Rega er noget plastic der lyder elendigt og at Vienna ikke kan lave højttalere, så var der jo ingen der gad bruge et sekund på at tale om ham. Hans meninger bliver netop kun interessante fordi de er ledsaget af et bombastisk sprogbrug. Derfor synes jeg det er meget relevant at stille spørgsmålstegn ved om det er i orden at skrive de ting han gør, på den måde han gør.
EDIT: Spørgsmålet er ikke om han er seriøs mht. hifi. Spørgsmålet er om hans markedsføring efterlader et seriøst indtryk.
|
|
|
Meget af det han skriver om hter er ikke subjektivt, men efter min mening fysiske fænomener. Og jeg forstår ikke du kan skrive, at det er underordnet om det skrevene korrekt eller ikke korrekt. Som jeg læser det skriver han, at mange konsumprodukter bliver solgt med sjove videnskabelige forklaringer. Mener man han går over stregen har vi heldigvis injurilovgivningen. Men mon ikke det handler om at han bryder uskrevene brancheregler, der jo hvis du skal være helt ærlig ikke er lavet for at beskytte kunden.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Bumle Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre.
Når man læser dette, fra Pouls indlæg om akustik og direktionalitet, så kan man få den tanke, at placeringen af ELS'ene, i hjørnerne under loftet, er aldeles tiltænkt:
"Det er faktisk underligt, at ingen er kommet på den indlysende ide at
placere højttaleren i et tredimensionelt hjørne med forudsigelig
akustik, en designers ønskedrøm, nemlig i loftshjørnet. Hvis vi
antager, at de færreste længere anvender vægryatæpper er udstrålingen
ideel og enhver lænestol kan tippes til at illudere, at lyden kommer
forfra.
Denne placering i loftshjørnerne kan forekomme som en
vits, men er det ikke. De matematisk interesserede kan man jo prøve at
tegne et reflektionsmønster. Selv en bevislig analfabet som vores ven 3
DX vil muligvis kunne afprøve rigtigheden af dette, selv om det næppe
er videre sandsynligt. Med denne placering vil man minimere rummets
akustiske indflydelse og højttaleren vil kunne illudere en uendelig
stor baffel. Højttalerens direktivitet vil være helt forudsigelig i
ganske mange forskellige akustiske situationer, en enorm fordel for
designeren, der ellers som denne skribent skal henvende sig til et
betydeligt spektrum fra de konstaterbart klinisk åndssvage til dem, der
synes, at jeg er tilsvarende åndsformørket. Nu jeg tænker over det, er
der tilsyneladende et ikke ubetydeligt personsammenfald her."
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|