Emne: Poul -en seriøs mand... ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Bonné Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 359
|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
Bonné skrev:
|
Specielt der hvor han snakker om alle de ekstra heste og newtonmeter, der kunne hives ud af en bil med shakti sten ! For ikke at snakke om de dokumenterede reduktioner af RF udstråling på mellem 3 dB og 10 dB.
LANGT mere seriøst end at diskutere højttaleres direktivitets indeks, og SUPER relevant.
STOR humor 
MVH
Bonné
|
|
|
ja det er lidt hokus pokus. enig, men der er altså nogen der kan hører det, og så er det vel rigtigt.
desvære er hifi og audio ikke på et stade, hvor ALT kan måles og vejes. og derfor er der denne "magi" tilbage som bliver brugt og misbrugt.
der hvor jeg bliver harm, er når målbar beviser tilside sættes for en fli subjetivitet. men det er jo tit denne fli af subjektivitet som bruges som argument for både dit og dat.
men kan det hørers, kan det hørers, og det kan man vel egentligt ikke argumentere i mod.
|
|
|
Du prøver på at blæse samtidigt med at du har mel i munden ! Hvad for en hest holder du på, subjektivitet eller målbare beviser ?
Hvis det er det sidste, synes jeg at vi skal lave en blindtest af shakti sten. HELST på relativt direktive højttalere..
MVH
Bonné
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg selv været i hi-fi branchen i en del år.
Og det der sælger vare er ”HISTORIER” …!? Der findes bunker af producenter, med lige deres kæphest ”historie” som lige fanger, denne Mr. x` forståelse for hi-fi, og vupti er han dette firmas decibel. Er det skidt..? næ for mange kunder vil have en historie, før de køber en vare, og desværre må filantropisk tænkende sælgere gang på gang indse! Hvis man ikke fortæller hvad kunden ønsker at høre… ja så går han et andet sted hen og køber hvor de ikke har noget imod at fortælle en historie eller fremhæve ligegyldigt data ræs ”jeg tror at alle, har været der..! tænk på din første forstærker, den gang du ikke havde den indsigt du har i dag (da betød watt en del).?
Om folk så er til små forstærkere der skal klemmes til klipning fra England, eller store multi transistorer konstruktioner fra us, er lige meget, for har man valgt sin messias, så behøver man ikke tænke selv, for ”MIT mærke” gør kun det helt rigtige, så jeg ikke behøver at træde et skridt tilbage og kikke nøgternt på konstruktionen.
Om man er til BMW eller Mercedes er jo også et spørgsmål om deres historier..?
Og særligt inden for high-end, findes der en del folk der er kommet langt med en ”køkkenbords konstruktion” og hæftet en god historie på, og hvis man har, bare en lille smugle indsigt, og kommenterer deres konstruktioner, og de føler sig klemt, afslutter de ofte med hi-fi verdens ”tumbe-svar”..!? Jamen den er mere musikalsk… Og her stopper enhver diskussion så.
Om Pouls måde at skrive vil jeg ikke kommenterer, men han har det jo med at belyse gråzonerne i hi-fi, men igen set fra hans vinkel, så hvis han IKKE skal være din Messias ”så gå udenom hans lange indlæg. Men han skulle måske sætte gassen lidt ned på person angrebene..! For hi-fi er sku`da bare legetøj..?
Man kan måske blive sure på hinanden over piger..! men over strøm ”det livet sku for kort til”
Peter __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonné skrev:
lars37 skrev:
|
Mit bedste råd vedrørende den gode Poul er at ignorere ham. Basalt set er han jo bare et gammelt træt fjols, der bruger provakationer for at få lidt billig reklame for sin lille knaldbutik. Glem ham....
Lars
|
|
|
Interessant kolbøtte !
I min ( indskrænkede, bevares! ) verden taler vi om en kompetent mand i anden branche ( Poul ), der får på puklen for at afsløre at mange i hifi branchen ( f.e.k.s. 3DX ) lever af at sælge livsstils produkter i familie med homøopatisk medicin, krystal healing, magnet armbånd osv...
MVH
Bonné
|
|
|
Hvad gør ham kompetent, Bonné ? Har han skabt en banebrydende forstærkerteknologi ? Er hans hørelse verdens bedste ?
Det eneste han vist er, er bedrevidende. Lyd og opfattelse af lyd er i sidste ende noget subjektivt.
Lars
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Bonné skrev:
lars37 skrev:
|
Mit bedste råd vedrørende den gode Poul er at ignorere ham. Basalt set er han jo bare et gammelt træt fjols, der bruger provakationer for at få lidt billig reklame for sin lille knaldbutik. Glem ham....
Lars
|
|
|
Interessant kolbøtte !
I min ( indskrænkede, bevares! ) verden taler vi om en kompetent mand i anden branche ( Poul ), der får på puklen for at afsløre at mange i hifi branchen ( f.e.k.s. 3DX ) lever af at sælge livsstils produkter i familie med homøopatisk medicin, krystal healing, magnet armbånd osv...
MVH
Bonné
|
|
|
Hvad gør ham kompetent, Bonné ? Har han skabt en banebrydende forstærkerteknologi ? Er hans hørelse verdens bedste ?
Det eneste han vist er, er bedrevidende. Lyd og opfattelse af lyd er i sidste ende noget subjektivt.
Lars
|
|
|
Så prøver med dig Lars, hvad er det Poul tager fejl i ?.Og igen han skriver at, og det er forkert fordi ?
MVH
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Bonné skrev:
lars37 skrev:
|
Lars
|
|
|
Interessant kolbøtte !
MVH
Bonné
|
|
|
Lars
|
|
|
Poul opererer indenfor en branche hvor hans succes afhænger af hans evne til at rådgive og servicere sine kunder. Dette er lykkedes for manden i over ca. 20 år, ergo er han kompetent. Og uha ja, måske ved han lidt mere end de fleste amatører..
Dine idéer om hørelse og subjektivitet ved jeg ikke hvor du vil hen med. I alle andre grene af lydteknik end åbenbart hifi, er det vigtigt at have referencer og metodisk tilgang + evner til at prioritere for at have succes.
MVH
Bonné
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
lars37 skrev:
Bonné skrev:
lars37 skrev:
|
Lars
|
|
|
Interessant kolbøtte !
MVH
Bonné
|
|
|
Lars
|
|
|
Så prøver med dig Lars, hvad er det Poul tager fejl i ?.Og igen han skriver at, og det er forkert fordi ?
MVH
|
|
|
Først og fremmest er det ufatteligt svært at læse, hvad du skriver, Andre. For det andet har jeg vist ikke været inde på, hvad den gode mand Poul tager fejl af. Men jeg har skrevet, at han er bedrevidende vedrørende forhold, der reelt set er subjektive. Lydopfattelse er ikke en eksakt videnskab, hvor der kun gælder en sandhed....
Lars
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Andre skrev:
lars37 skrev:
Bonné skrev:
lars37 skrev:
|
Lars
|
|
|
Interessant kolbøtte !
MVH
Bonné
|
|
|
Lars
|
|
|
MVH
|
|
|
Først og fremmest er det ufatteligt svært at læse, hvad du skriver, Andre. For det andet har jeg vist ikke været inde på, hvad den gode mand Poul tager fejl af. Men jeg har skrevet, at han er bedrevidende vedrørende forhold, der reelt set er subjektive. Lydopfattelse er ikke en eksakt videnskab, hvor der kun gælder en sandhed....
Lars
|
|
|
??????????? Som jeg opfatter Pouls audio butik er da det sidste han prøver på, at pådutte mig et bestemt hifi anlæg eller lydopfattelse ? Han sælger jo slet ikke udpræget hifi udstyr !
Og hvad er forskellen på bedreviden og viden ?
MVh
Bonné
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej Lars jeg ved godt du ikke har været inde på, hvad den gode Poul tager fejl af. Det var derfor jeg bedte om at få det af vide . Og nej det er klart vi ikke diskutere om 2+2=4.Selv inden for videnskab kan man diskutere.Og husk lige at lyd er et fysiskfænomen, ikke religion .
MVh
|
| Til top |
|
| |
Bumle Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 143
|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
Nej Lars jeg ved godt du ikke har været inde på, hvad den gode Poul tager fejl af. Det var derfor jeg bedte om at få det af vide . Og nej det er klart vi ikke diskutere om 2+2=4.Selv inden for videnskab kan man diskutere.Og husk lige at lyd er et fysiskfænomen, ikke religion .
MVh |
|
|
Erhemm...er du nu sikker på det?  (Jeg hælder personligt også til de teorier der kan bakkes op med forklaringer fra fysikkens verden, og naturvidenskabens.)
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
| Så prøver med dig Lars, hvad er det Poul tager fejl i ?.Og igen han skriver at, og det er forkert fordi ? |
|
|
Som sagt synes jeg du drejer diskussionen væk fra essensen, for om han har ret eller ej ændrer ikke på om det er seriøst at kritisere konkurrenter eller ej. Vedr. et par af de mærker han kritiserer er jeg fuldstændigt enig, men derfor kan jeg godt være uenig i måden at kommunikere det på.
Men for nu at gøre dig lidt glad, så er jeg uenig i hele indlægget omkring hvordan branchen sælger højttalere (dvs. ved at spille på den man helst vil sælge først). Jeg har aldrig praktiseret andet end at spille på den billigste først, uanset om jeg har ment den billigste eller den dyreste har været bedst. Og ofte spiller man på ét sæt, som kunden har kigget på, hvorefter man måske foreslår et andet som man selv synes er bedre, og så kan kunden vælge om det er interessant. Jeg synes det er en nedvurdering af sine kunders evne til selv at vurdere tingene, at påstå at dét kunden hører først nødvendigvis er det han synes er bedst. Hvis jeg endelig skulle lave en sådan sammenligning med det specifikke formål at sælge én højttaler frem for en anden (jeg foretrækker at lade kunden selv vurdere, til en vis grænse), så ville jeg klart foretrække at starte på den ringeste. Jeg synes det er meget mere effektivt at vise folk hvad et givent produkt gør bedre end et andet, end at vise hvad andre produkter gør ringere. Hvad kan jeg bruge det til at en højttaler er bedre end en eller anden dårlig højttaler? Det er langt mere effektivt at give folk en god oplevelse med én højttaler, og derefter vise dem hvad der er ENDNU bedre. Det andet synes jeg er en meget negativ indgangsvinkel. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det her Poul:

|
| Til top |
|
| |
Mightyfish Lukket konto

bruger hedder nu: Live21
Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto. angående at han kalder en spade for en spade osv. det falder langt mere i min smag end de nedladende hints man altid får fra div sælgere, de går sjældent ud og taler direkte skidt om andres produkter, alligevel er det en klar nedladende holdning de har.
hvorfor ikke bare sige rega laver nogle billige plastik produkter som spiller så farvet at selv SA må betegnes som neutralt. (lagde du mærke til jeg svinede to på en gang, det er multitasking og ganske smart ) om det er sandheden ? who knows, who cares, men dette kan man forholde sig til og betyder egentlig ikke andet end han synes hans egne produkter er bedre.
en del af hans pointer er bestemt ikke taget ud af den blå luft. medlyds monologer har jo nok os være årsagen til de sure opstød. men selvpromovering er ikke i samme grad et tabu for branchen som kritik.
når man derimod møder en slesk sælgertype der holder sig for god til åbenlyst at sige sin mening står jeg af, alle de små kommentare og indforståede hovedkasten til butikken på den anden side af gaden finder jeg langt mere frastødende. hvis man vil føre krig burde man gøre det åbenlyst og ikke bag om ryggen på folk.
angående kibri. personligt synes jeg det er flotte kabinetter, virker ganske godt lavet, lyden er egentlig ganske betagende om end ikke lige min "smag"
__________________ Holfi still sucks. AKA Live21
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mightyfish skrev:
|
hvorfor ikke bare sige rega laver nogle billige plastik produkter som spiller så farvet at selv SA må betegnes som neutralt. |
|
|
Fordi man i sin egenskab af sælger per definition er diskvalificeret fra at have en neutral holdning. Det er tilladt at sige hvad man mener, men hvis man gør det nedladende (hvadenten det er ved en direkte tilsvining eller som dit eksempel med nedladende hints), så mister man sin egen troværdighed. I hvert fald over for NOGLE mennesker.
Mightyfish skrev:
| når man derimod møder en slesk sælgertype der holder sig for god til åbenlyst at sige sin mening står jeg af, alle de små kommentare og indforståede hovedkasten til butikken på den anden side af gaden finder jeg langt mere frastødende. hvis man vil føre krig burde man gøre det åbenlyst og ikke bag om ryggen på folk. |
|
|
Se nu har du jo fat i noget HELT essentielt: Hvis man synes konkurrentens produkter er dårlige, eller at konkurrentens koncept er forkasteligt, er det så nødvendigvis det samme som at man vil føre krig med dem? Hvis du kaster dig ud i en "XXX er godt nok noget skrammel" monolog, så vil du per definition løbe ind i "ja ja, det skal du jo sige". Og hvis kunden tænker at du bare siger det du gør fordi du får løn for det, så er troværdigheden væk.
Jeg kan sagtens se relevansen i Pouls kritik af diverse konstruktioner som han er rygende uenig i, jeg har bare svært ved at forstå hvorfor det skal krydres med personlig kritik af visse andre personers måde at ytre sig på. Medmindre formålet med den personlige kritik udelukkende er der for at få flere til at synes at det er sjov læsning, og dermed få flere til at læse at han synes den nye SA lyder som vådt bølgepap. Hvis han havde en hjemmeside hvor han KUN skrev hvor ringe SA,Rega, Vienna osv er, så var der jo ikke en kæft der gad læse det, vel? Klummerne bliver kun interessante at læse fordi man skal se hvilke hifi4all brugere der skal svines til næste gang. Det er derfor jeg mener at Poul ikke er bedre end en eneste af de personer han kritiserer. Hvis ikke klummens formål er at få Pouls meninger om hifi ud til så mange mennesker som muligt, hvad er det så? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om Poul:
Otto, TC skrev:
| Hvis han havde en hjemmeside hvor han KUN skrev hvor ringe SA,Rega, Vienna osv er, så var der jo ikke en kæft der gad læse det, vel? Klummerne bliver kun interessante at læse fordi man skal se hvilke hifi4all brugere der skal svines til næste gang. Det er derfor jeg mener at Poul ikke er bedre end en eneste af de personer han kritiserer. Hvis ikke klummens formål er at få Pouls meninger om hifi ud til så mange mennesker som muligt, hvad er det så? |
|
|
Tja - jeg havde da ikke opdaget Poul, hvis ikke der var begyndt at komme tråde om ham her på sitet. Og disse tråde kommer da kun (her), fordi manden udtrykker sig rimeligt farverigt om personer (her).
Jeg kunne ALDRIG drømme om at købe nogetsomhelst hos Poul.
(Jeg burde måske også bruge min tid på noget bedre end at skrive i tråde som denne). __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Andre skrev:
| Så prøver med dig Lars, hvad er det Poul tager fejl i ?.Og igen han skriver at, og det er forkert fordi ? |
|
|
Som sagt synes jeg du drejer diskussionen væk fra essensen, for om han har ret eller ej ændrer ikke på om det er seriøst at kritisere konkurrenter eller ej. Vedr. et par af de mærker han kritiserer er jeg fuldstændigt enig, men derfor kan jeg godt være uenig i måden at kommunikere det på.
Men for nu at gøre dig lidt glad, så er jeg uenig i hele indlægget omkring hvordan branchen sælger højttalere (dvs. ved at spille på den man helst vil sælge først). Jeg har aldrig praktiseret andet end at spille på den billigste først, uanset om jeg har ment den billigste eller den dyreste har været bedst. Og ofte spiller man på ét sæt, som kunden har kigget på, hvorefter man måske foreslår et andet som man selv synes er bedre, og så kan kunden vælge om det er interessant. Jeg synes det er en nedvurdering af sine kunders evne til selv at vurdere tingene, at påstå at dét kunden hører først nødvendigvis er det han synes er bedst. Hvis jeg endelig skulle lave en sådan sammenligning med det specifikke formål at sælge én højttaler frem for en anden (jeg foretrækker at lade kunden selv vurdere, til en vis grænse), så ville jeg klart foretrække at starte på den ringeste. Jeg synes det er meget mere effektivt at vise folk hvad et givent produkt gør bedre end et andet, end at vise hvad andre produkter gør ringere. Hvad kan jeg bruge det til at en højttaler er bedre end en eller anden dårlig højttaler? Det er langt mere effektivt at give folk en god oplevelse med én højttaler, og derefter vise dem hvad der er ENDNU bedre. Det andet synes jeg er en meget negativ indgangsvinkel.
|
|
|
Takker det var det jeg ville høre, ikke bare han er dum fordi han kritisere.Og så mener jeg ikke jeg drejer diskutionen væk fra essensen. Vi står så og sige på hver side af disken, og følgeligt har vi forskellig opfattelse af hvad essensen er.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, men debatten går vel også mest på om det er OK, at han sviner brugere af dette forum til (fra en position udenfor dette forum).
Og som jeg skrev før: Jeg havde da ikke opdaget Poul, hvis ikke der var begyndt at komme tråde om ham her på sitet. Og disse tråde kommer da kun (her), fordi manden udtrykker sig rimeligt farverigt om personer (her).
Dette "trick" gør, at han pludselig får en platform, der er meget større, end han ellers ville have fået. Det er i den forbindelse helt ligegyldigt, om mandens skarpe meninger om hifi er rigtige eller ej. Bedre gratis reklame kan man næsten ikke få.
Og igen: Jeg kunne ALDRIG drømme om at købe nogetsomhelst hos Poul. __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
| Takker det var det jeg ville høre, ikke bare han er dum fordi han kritisere.Og så mener jeg ikke jeg drejer diskutionen væk fra essensen. Vi står så og sige på hver side af disken, og følgeligt har vi forskellig opfattelse af hvad essensen er. |
|
|
Lad os lade den ligge med dét, det er heldigvis tilladt at være uenig - jeg vil forsøge at undgå at bruge mere tid på at diskutere om Poul gør tingene rigtigt eller ej - så længe han gør hvad han synes er rigtigt, så gør han det rigtige. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
|
MVh
|
|
|
Beklager at jeg ikke har fået svaret på dit indlæg før, men jeg har haft en del at se til arbejdsmæssigt. Vedrørende Poul er jeg egentlig ikke så uenig med ham i den rigelige mængde voodoo og sømandshistorier, der følger med, når der sælges hifi. Men det er hans måde at inddrage personfnidder og nedgørelse af konkrete mærker, som han tilfældigvis ikke sælger som værende noget l**t, der ligesom gør ham bedrevidende/tåbelig. Som allerede anført er lydopfattelse jo noget subjektivt...
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|