Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 02:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: BOSE feber!! Hjælp... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Hvad med f.eks. en NAD T753v2 med et Concept 6 sæt? Det bliver ca. 11.600, og mon ikke i så kan få gratis kabler med i købet? Det er bare at cykle lidt rundt på hifiklubbens hjemmeside, så rækker 20.000 forbavsende langt

EDIT: så lider det så under pladsen, men de har også andre sæt derinde

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Fy da for en slemmert, Bose feber er noget af det absolut værste man kan forestille sig indenfor Hi-fi verd.....æh, skal vi bare nøjes med at kalde deres skrammel for noget der kan lave en vis form for lyd. Helt ærligt, så hvis de vil tages i røven så køb da istedet et af de skrammel sæt fra Føtes til 2995,- (dem med 7x180W ) - det "spiller" sgu ligeså godt som Bose's og så er der til en rejse sydpå i den kommende vinterkulde

Alternativer til boses's system ? Næ, de findes ikke fordi har man først fået ind i hjernebarken at små speakers kan skam også spille ordentligt nuanceret bas med et flot perspektiv så er der desværre ingen vej uden om, ikke engang en omgang pencillin hjælper på det  

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Hvad med f.eks. en NAD T753v2 med et Concept 6 sæt? Det bliver ca. 11.600, og mon ikke i så kan få gratis kabler med i købet? Det er bare at cykle lidt rundt på hifiklubbens hjemmeside, så rækker 20.000 forbavsende langt

EDIT: så lider det så under pladsen, men de har også andre sæt derinde

jo, jeg tror du er nødt til at tage en seriøs snak med dem fordi de kunne ligeså godt fyre de 17 af de 20 kilo af i deres brændeovn - hvis altså de har en . Ikke engang koldpresset linolie kan gøre noget som helst her  

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Hvorfor vil de have surround - de sidder sku da ikke midt i orkestergraven når de går til Torsdagskoncert.

Sig de skal købe et audio analoge enigma sammenbygget anlæg til 10.000 og så bruge resten til nogle kanon gode stativ højtalere - måske i noget lækkert træ.

På den anden side - hvsi de ikke lytter til MUSIK men blot lytter til baggrundsmusik så ....

Alternativt kan du jo invitere dem ud og høre noget ordentligt grej - hvad har du selv de kan lytte til ?

Kender du det nye medie med både billeder og lyd ?

Film, tror jeg man kalder det - det er faktisk meget fascinerende... du skulle prøve det en dag;-)
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Makrelsalat skrev:
Åh nej...

Mine svigerforældre har brændt sig varm på et af Bose' systemer til 19.999,- kr.!
Selvom jeg udtrykkeligt har sagt til dem at de ikke er 20k værd (fordi man sagtens kan finde bedre til mindre penge), så vil de stadig gerne have dem... Bose er jo super smart og småt i deres øjne, hvor de i vores Hi-Fi øjne er møgdyre og alt for små!

- Jeg er derfor nød til at smække et andet alternativ på bordet, som de ikke kan sige nej til og som samtidig er meget bedre end Bose!

Hej Makrelsalat,

Hvis dine svigerforældre ønsker surround er det vel fordi de ønsker god lyd når de ser film - jeg er helt enig med dem på det punkt!

Men hvis jeg havde et budget i den størrelsesorden, ville jeg købe et "lille" sæt fra dem, der laver de højtalere filmene i de store studier mikses på - så kommer man så tæt på det lydbillede afsenderen har ønsket man skal have som muligt.

Jeg ville derfor vælge et Miler&Kreisel sæt til omkring 15K fra CSO, og så høre CSO om de kan lave en løsning med et par ekstra højtalere til køkkenet. Det kan de helt sikkert...

Det andet de har gang i, er himmelråbende vanvid! ;-)

MVH.
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Bose anlægget er det eneste rigtige til dine svigerforældre, fordi Bose Lifestyle 18 II dækker deres behov for et komplet system, det har nem radiostyret betjening, noget som din svigermor bliver glad for, og når det er nemt at bruge kommer de også til at bruge anlægget mere, det har en god allround lyd, som lige præcis dækker deres behov, det er småt og fylder ikke op i stuen, man kan lave en skæv placering af højttalerne som man ikke kan med alm. reolhøjtt. på grund af måle mikrofon som tager højde for rummets størrelse og indretning samt højttalernes placering.

Så kan vi sikkert godt tale længe om hvorvidt Bose er hifi rigtigt osv. og du kan sikkert godt finde et smart system der lyder bedre og koster mindre, men det vil uanset hvad du finder ikke være ligeså nemt at bruge som Bose og jeg tror det er her du skal tænke på dine svigerforældre en du rakker deres valg ned, (det svare til at købe en firehjuls trækker til en million og så kun bruge den på asfalt).

Jeg kan godt forstå at du ikke synes det er et godt system og det er sikkert pga. dine behov og preferencer er meget anderledes en dine svigerforældre.

Jeg skal lige sige at jeg arbejder ikke hos Bose, men jeg har flere familie medllemer der har Bose, derudover har jeg også solgt disse systemer ligeså vel som rigtig god og dyrt hifi af andre mærker i mange år. Så overvej det lige en gang til og måske gå ud og lytte samt se på alle de ting som systemet kan tilbyde.

Mvh.

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 06:56 | IP-adresse registreret  

Jeg var i guds eget land for 2 år siden. Der var vi inde i et Bose center. Det var så godt nok den største model. Hed vist nok Lifestyle 50, men er ikke sikker. Så tosset er det altså heller ikke. Prisen er godt nok kun det halve derovre. Så man får jo mere for sine penge. Systemet er smart da det "lærer" din musikstil, og det humør man nu er i. Det er sikkert noget dine svigerforældre vil sætte pris på. De går jo ikke op i det samme vedrørende anlæg som os andre "t**ser"

De vil sikkert også gerne at det ser lidt smart ud. Så glem alt om Concept 6 og NAD !!!

Som en nævnte tidligere KEF 2005.2 eller 3005.2 er nogle flotte og gode sæt. Sæt så en H/K reciever til (den D-Class de har lavet), og en af deres dvd-afspillere. Supplér evt med en squeezebox. Så har de også et lækkert sæt, som sikkert spiller bedre end Bose.

Jeg har kun hørt det ene Bose sæt jeg nævnte før, og det er 2 år siden. Så det er lidt svært at udtale mig helt vildt om deres lydfilosofi. Udover at det er meget lyd der kommer ud af de små kasser.

Ok Bose 301 har man hørt millionvis af gange i sine unge dage

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

Makrelsalat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 07:21 | IP-adresse registreret  

Neeeej hvor er der kommet mange indlæg, herligt!

Okay, nu er det sådan at de mest er faldet for Bose pga. at det er småt og flot, og så især fordi man kan høre musikken inde i køkkenet samtidig!

Jeg har selv surround bestående af Dali 505, Dali SC-5, Jamo Surround 200 + 2 x Dali SW-8 på mit 10 kvm værelse, og det giver mig den lyd jeg ønsker... Mine svigerforældre vil derimod have noget smart og småt, som er så smart at man kan høre det samme nummer ude i køkkenet samtidigt (uden forsinkelse)... Det ville nu være meget bedre med et mini-anlæg evt.?

De er lige flyttet i nyt hus, og har derfor ikke så mange penge at gøre med, men de har kigget lidt på Bose anlæget som et muligt køb i fremtiden, så jeg vil hellere være hurtigt ude end for sent!  ...altså grundet huskøb må anlæget gerne matche Bose, men være meget billigere!

Jeg leder derfor efter nogle små højttalere (som Bose!) + nogle ude i køkkenet (lyden skal transporteres trådløst, hvordan??), en reciever / dvd (evt. i samme? kunne være herligt!) + forstærker ude i køkkenet såvel (højttalerne skal jo have noget strøm).

Det er ikke for at hakke nogle af jer ned, men Dali Concept, M&K er simpelthen for store...

KEF 2005.2, Jamo A306, Harman Kardon Surroundsættet (nogle der har et link), er en mulighed...+ reciever/dvd og tilmed kommer der jo også det til køkkenet, og hvad vil være smartest?

DET MÅ KUNNE HOLDES LANGT UNDER BOSE' PRIS!, MEN MED MERE VELLYD! (Hjælp dem dog...)

- De svigerforældre!

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Er det ikke fjollet med en ekstra forstærker i køkkenet? Jeg mener, så kan man ligesågodt trække kabler, skal man banke forstærker og alt muligt op derude, tager det jo langt mere plads end et kabelt langs listerne.
Både B&Wog DALI(og  her og her) laver nogle små, nydelige sæt, som jo nok stadig vil spille bedre end BOSE med en ordentlig forstærker. NAD'en understøtter nemlig multiroom og alt muligt smart og fikst

Guide til billedupload

Soersch
Lukket konto
Lukket konto
Lukket konto efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 Juni 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Hvis de vil ha Bose fordi det er let at indrette med og kan spille i et andet rum, så nytter det jo ikke at anbefale et anlæg med gulvhøjtalere. Vågn Op.

Denon laver et 2/1 surround - men jeg ved ikke om der er mulighed for multi-room. Det er ikke lige så dyrt, men inden for den kategori anlæg er det rigtigt godt - vel et af de bedste. Og så sparer de alle de højtalere.

Hvis de er friske på at sætte noget sammen er de små KEF, med en lille forstærker og DVD en ide. Pioneer havde i lang tid en flad, men velspillende surround receiver på programmet - og den passede med en af deres udmærkede DVDer.

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Soersch skrev:

Hvis de vil ha Bose fordi det er let at indrette med og kan spille i et andet rum, så nytter det jo ikke at anbefale et anlæg med gulvhøjtalere. Vågn Op.

Så så, det var jo netop derfor jeg efterfølgende foreslog de andre systemer. De DALI systemer jeg foreslog har jo lige præcis små, elegante højttalere - så er der selvfølgelig subwooferen, men sådan en krabat følger jo også med BOSE'rne

Guide til billedupload

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Hmm... Standard-svaret med Dali 850 ser ikke ud til at virke her Makralsalat hehe, men jeg synes nu stadigt du skal nævne det for svigermekanikken.

Ellers tag et kig på argons samlede sæt inde i HFK, jeg synes selv det ser rigtigt lækkert ud, og jeg har ret sikker på at du kan få de gulvstående ht'ere byttet med nogle magen til dem som sidder som rear.

Så må vi håbe du får en større gave til jul

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

En Harman kardon DPR 1005 eller DPR 2005, og så en af deres dvd afspillere dertil. Det er da stilet. Sammen med et KEF 2005.2 eller 3005.2 sæt.

Min svigerfar har det Pioneer sæt som Soersch nævner. Kan ikke huske model navnet, men mener at 9000 er noget af det. Det er også en class-d forstærker der spiller rigtigt godt. Den er ikke mere end 5-7 cm høj og forkromet. Rigtig lækker at se på. Hvis selvfølgeligt man er til det look.

10 minutter senere ! (jeg blev jo nysgerrig) Det er så ikke et Pioneer han har, men et Panasonic SA-XR10 og en DVD-XV10. Så jeg var da helt gal på den

http://www.800stereo.com/prods/panasonic-SAXR10.html

Edit : De 2 H/K´ere har zone 2 har jeg lige læst mig til

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Hvad med det Dali-setup redaktører var i TV med ? Det var noget silverline noget (altså speakers) og jeg mener de endte på en systempris på 11k for det hele

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 07:43 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Hvad med det Dali-setup redaktører var i TV med ? Det var noget silverline noget (altså speakers) og jeg mener de endte på en systempris på 11k for det hele
Sveske skrev:
...og her) laver nogle små, nydelige sæt, som jo nok stadig vil spille bedre end BOSE med en ordentlig forstærker. NAD'en understøtter nemlig multiroom og alt muligt smart og fikst

Guide til billedupload

simonthule
Branchemedlem
Branchemedlem

Cinevision.dk

Bruger siden: 29 Marts 2005
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Jeg synes at du skulle overveje følgende løsning, som jeg viste på KT Radios messe i weekenden:

Du placere en hub (f.eks. A-H2 - www.russound.com) hos dit anlæg i stuen og trækker et netværkskabel til en A-BUS kontakt i køkkenet. Hub'en forbindes til anlægget via zone 2 udgang eller tape out. Herfra trækker du højttalerkabler til f.eks. to stk. Gallo micro i hvid eller stål monteret på væggen eller i loftet(www.roundsound.com).  

Du kan betjene anlægget i stuen med fjernbetjening via ir-indgangen på vægkontakten i køkkenet. På vægkontakten kan du desuden tænde/slukke eller skrue op/ned mm.

Her får du en elegant og vellydende system. Det er ikke trådløst men vi har solgt flere af disse løsninger til køkken og badeværelse (med våderumshøjttalere), når disse rum ligger tæt på stuen - nogen gange bare på den anden side af væggen.

Jeg håber at det hjælper.

Mvh Simon Thule

Til top Vis simonthule's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af simonthule

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Hvad med B&O, de er hvis begyndt med surround, plus de gør meget ud af lyd i andre dele af huset, og nå de ville give 20k, er de nok en vej man kan gå.

Og der ser jo flot ud.

Der er jo også Jamo, de skulle også havde nogle der kunne bruges.
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Acer skrev:
Sveske skrev:
...og her) laver nogle små, nydelige sæt, som jo nok stadig vil spille bedre end BOSE med en ordentlig forstærker. NAD'en understøtter nemlig multiroom og alt muligt smart og fikst

Ja, det var det sæt og jeg mener de endte på ca. 11k incl. amp og DVD, vistnok noget NAD som nok ikke lige falder ind i deres smag, men så kunne man jo kigge på noget Cambridge istedet

dennis nordjyll
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 Februar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 November 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Argon har et surround højttaler-system til 7500 i hifi-klubben. Det ser rimelig stilrent ud. kunne godt minde om noget B&O laver... der står ar det er vellydende og både ligner og lyder som noget der burde koste det dobbelte...??? Er der nogen der kender til dem der kan sige om de lyder godt???
en ven mener nemlig de er WAF og har kig på dem men har endnu ikke hørt dem...
ARGON7011Fronthøjttaler
ARGON6021Satelit baghøjttaler
ARGON6041 Aktiv sub 8"
Til top Vis dennis nordjyll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dennis nordjyll

Baune2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 August 2007 kl. 01:44 | IP-adresse registreret  

Jeg gad godt at vide hvad det endte med!
Dælme ellers mange interessante indlæg.

Musikserver: Philips WACS5
Sub: Acoustic SW-1000
Front: B&W 602 S3
Center: Mission 70c2
Til top Vis Baune2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Baune2

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum