Forfatter |
|
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
hvad gør man når man har en MAC ? |
|
|
Hvis det er en nyere en med Intel CPU, så installerer man Windows XP på den...
Nej, jeg går ud fra at der også findes rippere der kan rippe til FLAC til MacOS - der gør i hvert fald til de fleste Linuxer.
|
Til top |
|
|
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Linux ?
har været inde på linux hjemme siden der er et program der heder cdparanoia er det det jeg skal downloade?
Sider her foran min kærestes pc og på den kan jeg ik få cdparanoia programet downloade
undskyld mig at jeg ik er så haj til computere jeg er lidt som når blinde slås med knive med hensyn til computere
mvh
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
SB'en er en hamrende neutral musikformidler. Min tidligere Marantz cd-p til 13k, spillede lige op med den - til tider løb SB'en fra den! Hvis man modificerer SB'en, kan den sågar overgå cd-afspillere til uhyggelige summer! Dog bekymrer én ting mig - Logitech har købt Slim Devices. Dette kan betyde et farvel til SB'ens "open source" muligheder
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
SB'en er en hamrende neutral musikformidler. Min tidligere Marantz cd-p til 13k, spillede lige op med den - til tider løb SB'en fra den! Hvis man modificerer SB'en, kan den sågar overgå cd-afspillere til uhyggelige summer! Dog bekymrer én ting mig - Logitech har købt Slim Devices. Dette kan betyde et farvel til SB'ens "open source" muligheder  |
|
|
Det kunne man desværre godt være bange for du har ret i
Jeg ved ikke om det er en gammel nyhed, men jeg var på it messe i weekenden, og der blev jeg pressentereret for et Logitech produkt der mindede meget om SB.
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
AM-E skrev:
SB'en er en hamrende neutral musikformidler. Min tidligere Marantz cd-p til 13k, spillede lige op med den - til tider løb SB'en fra den! Hvis man modificerer SB'en, kan den sågar overgå cd-afspillere til uhyggelige summer! Dog bekymrer én ting mig - Logitech har købt Slim Devices. Dette kan betyde et farvel til SB'ens "open source" muligheder  |
|
|
Det kunne man desværre godt være bange for du har ret i
Jeg ved ikke om det er en gammel nyhed, men jeg var på it messe i weekenden, og der blev jeg pressentereret for et Logitech produkt der mindede meget om SB. |
|
|
Logitech's "svar" på SB kan slet ikke forsvares - i hvert fald ikke hvis man sammenligner dem. Og undskyld hvis jeg støder nogle enkelte individer, men Logitech kommer _aldrig_ til at stå for "hifi" eller "high-end" i min verden...deres (Logitech's) produktchef har dog udtalt, at de lader Slim Devices være i fred, så de udelukkende kan koncentrere sig om at udvikle til "high-end" markedet. Det eneste de vil gøre, er at pumpe penge i produkterne og åbne større og bedre afsætningsmuligheder - Vi får at se... __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Spurnaldo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt man kan læse i slimdevices eget forum er det meningen de skal køre videre seperat.
Logitech skal så lære af deres teknikker, og slimdevices får adgang til logictechs forhandlernet.
Håber at dette bliver overholdt, for det er virkelig det bedste leje/værktøj jeg har købt nogensinde, det har forhøjet antal lyttetimer markant, og det hele er bare så nemt og herligt så man undrer sig over hvorfor andre ikke har gjort noget så simpelt.
Kæresten som er meget lidt hifi interesseret syntes også den er et sikkert hit. Hun kan selv lave sine playlister fra hendes computer, og når hun så skal gøre rent, ja så vælger hun bare hendes rengøringsplaylist, det er virkelig bare så nemt, og lige det man har behov for. At det er et helvede at få alt ens musik ind på musikserveren er så en anden ting.
|
Til top |
|
|
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic: Linux er et helt andet styresystem, så programmer udviklet til Linux kan du ikke bruge til ret meget  Jeg har læst at iTunes, med fejlkorrektion slået til, skulle være udemærket, så det kan du prøve. Vær dog opmærksom på, at den ikke kan rippe til FLAC, men derimod Apple's eget lossless-format, ALAC (som squeezeboxen også kan bruge). __________________ Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg kun hørt min SB med dens egen DAC, og når jeg læser folks mening om dette, er der ret delte meninger: nogle mener at SB DAC1 giver en stor forbedring - andre mener det modsatte..  Jeg vil dog mene at SB DAC1s burde være bedre (den forbedrede klart min Accuphase dp65). Men,som jeg har nævnt tidligere, så kan det være at "Transporteren" måske er endnu bedre end SB DAC1 + SB tilsammen! Og prisen kan vel bankes ned på ca. 10-12000,-, så alle kan være med
|
Til top |
|
|
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude hvordan får man kunster og cd titel frem ved ripning med eac. Jeg har set i punktet aktiver server til it. nettets base at man skal skrive proxy informationer, men jeg aner ikke hvad alt det går ud på. Det havde været rart hvis det program var lige til at gå til som Itunes som der selv finder div. cd info. Er der overhoved noget at hente ved eac i forehold til Itunes ved mindre ens cder er ridset. Det ene kan komprimere i flack det andet i lossless er det ikke mere eller mindre det samme resultat?
Jeg håber på nogle svar da jeg er ved at rivet håret af mig selv.
mvh.Eriek
|
Til top |
|
|
msby Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 69
|
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Eriek,
Så vidt jeg kan se så skal du i eac gå i "top-menuen" EAC og vælge "Compression Options" (eller bare tryk på F11) og så på TAB-siden "ID3 Tag" sætte de parametre (%A - %L osv) der gør at du får de ønskede oplysninger med.
mvh Mikael
|
Til top |
|
|
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eriek skrev:
Hej derude hvordan får man kunster og cd titel frem ved ripning med eac. Jeg har set i punktet aktiver server til it. nettets base at man skal skrive proxy informationer, men jeg aner ikke hvad alt det går ud på. Det havde været rart hvis det program var lige til at gå til som Itunes som der selv finder div. cd info. Er der overhoved noget at hente ved eac i forehold til Itunes ved mindre ens cder er ridset. Det ene kan komprimere i flack det andet i lossless er det ikke mere eller mindre det samme resultat?
Jeg håber på nogle svar da jeg er ved at rivet håret af mig selv.
mvh.Eriek |
|
|
Du kan hente informationerne fra freeDB. Tryk på ALT+g når du har sat CD'en i og kan se de forskellige tracks.
Du behøver ikke at skrive nogen proxy-adresse, det er kun hvis du er bag en proxy-server.
Email-adressen du indtaster behøver heller ikke at være gyldig.
|
Til top |
|
|
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
msby og ZuluDK jeg takker for hjælpen, det lykkedes at få titler mm. frem, så er jeg bare spændt på om det så også gemmes i flack.
mvh.Eriek
|
Til top |
|
|