Hej sonnya
Du fik da lukket denne tråd ganske effektivt. Du spiller vist lidt med musklerne.
Det var altså ikke meningen.. Jeg kan godt se det efter at jeg læser det igennem. Og det er jeg ked af.
Jeg er udannet elektronik tekniker, og rådgiver kunder i valg af op-amps.
Mit problem er at jeg ikke forstår en dyt af dine betragtninger omkring maksimum slewrate, degenering og diff. parret. Man kan altså gøre tingene mere besværlige end nødvendigt.
Jeg holder stadig fast i det jeg skrev omkring slewrate.
Jo lavere spændingsforskel på diff parret, jo lavere collector/drain strømforskel, lavere slewrate. Så med større closed loop forstærkning vil der optræde mindre spændingsforskel og dermed en lavere slewrate.
Hvad valg af op-amps angår, mener jeg ar det er ligemeget om det er JFET eller bipolar mm. Jeg vælger primært ud fra den impedans op-ampen skal arbejde med, for at få et godt signal-støj forhold, og derfra er der kun ørene tilbage. Og nu kommer det sjove, man kan tweake sit anlæg for under 100Kr, og opleve betydelig forbedring end selv det dyreste kabel kan tilføje. Mit anlæg er til den bløde side og derfor bruger jeg en meget detalieret og lysklingende bipolar op-amp i mit system.
Fuldstændig enig... Mange DIY laver bare kredløb med storer impedanser, som uværligt vil give en noget højere systemstøj med bipolar... Også mere offset.. Se blot på de gainclones der florere på netten. 10k+220k i feedback netværket.. Med en LM3886 som er bipolar vil det give højere system støj.
MV |