Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 00:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvad for et fladskærmstv skal man vælge? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
larsbue
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Som overskriften siger. Hvad skal man vælge af fladskærme det skal min. være 42" og jeg ønsker at bruge mellem 15-20k det skal primært bruges til at se fjernsyn samt se dvd, og så skal mediecentret også været tilsluttet. Men skal ikke bruges til at gå særlig meget på nettet. Hvem kan evt. anbefale et godt mediecenter til under 10k.

Har prøvet og læse de andre indlæg, men må indrømme at jeg ikke fatter en brik ang. spec.

Til top Vis larsbue's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larsbue

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Specifikationerne er heller ikke så vigtige. Det der er vigtigst, er hvad dine øjne synes er bedst. Ud i butikkerne og kig på nogle fjernsyn  Sørg for at se både plasma, LCD og evt. bagprojektion (hvis det gerne må være lidt stort i det ). Sidstnævnte kan jo også være HD-Ready. Husk at gå i nogle ordentlige butikker, som f.eks. Tape Connection (Hi-Fi Klubben tæller ikke ) og lad være med at falde for den der 'vi har et dårlig antennesignal, så det ser bedre ud hjemme hos dig'-løgn man bliver stukket, når man bemærker at billedkvaliteten på deres LCD TV er helt af helvede til.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

larsbue
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

har været ude og se i nogle butikker, men synes marked er uoverskueligt. Så hvis du evt. kunne anbefale nogle bestemte mærker ville det være dejligt.

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Panasonic og Pioneer. De laver de bedste plasma TV på markedet, og når man har disse to fabrikanter at vælge imellem, med gode TV i forskellige prislejer, kan man ligeså godt glemme alt om LCD 

Panasonic TH42PV60E eller Pioneer PDP 427XA/XD. Begge to er skidegode flade TV med hver sine fordele og ulemper i forhold til hinanden. En søgning, her på siden, på produktnavnene vil give dig masser af tråde med masser af info omkring de to modeller.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

larsbue
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Hvad med opløsningen som jo kun er på 1024x768. Har det ingen betydning i forhold til alt det med hd-ready og hvad der ellers kommer af smarte ting.

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Nej, opløsningen er mere end rigeligt høj. Du ville alligevel ikke kunne se forskel på 1024*768 og 1366*768 på de her omtalte skærmstørrelser. Pas på med at kigge for meget på specifikationerne, og kig mere på, hvad der rent faktisk giver dig det pæneste billede. De bedste 42" TV på markedet lige nu har en opløsning på 1024*768.

lagerfeldt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Læs evt. denne tråd:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=45318&P N=1

Jeg vil gerne helt specifikt anbefale Panasonic TH-42PV60, hvis det også skal holde sig inden for din prisramme.
Til top Vis lagerfeldt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lagerfeldt Besøg lagerfeldt's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Nej, opløsningen er mere end rigeligt høj. 

I guder, hvor jeg glæder mig til at flertallet af tv'ene er 1080P, så kan det være jeg kan undgå at fortælle den samme salme om at dét tv med højest opløsning ikke nødvendigvis er det bedste, 7 gange om dagen...

På den anden side, så skal jeg nok bare til at forklare folk hvorfor 1080p plasma/SED/whatever er bedre end 2160P LCD...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

larsbue
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

har bare hørt at det giver en sjov opløsning i 16:9 format eller noget i den retning, som sagt er jeg langt fra ekspert.

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Det giver ikke en 'sjov' opløsning. Det giver en 1024*768 opløsning  Det der nok har været ment, er at det vil give udstrækte billeder, men det passer altså kun hvis man bruger en computer med fjernsynet, og ikke kompenserer for den, når vi taler 16:9 skærme, lidt anderledes opløsning. Du kan sagtens med f.eks. mediecenter software sende et signal ind i fjernsynet, der vil se helt normalt ud, og opløsningen giver absolut ingen problemer med alle andre former for input, som f.eks. TV via antenne, DVD, Xbox eller Blu-Ray.

larsbue
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

ok super. Skal lige høre har set et tilsvarende fjernsyn hos elgiganten med det hedder noget med 62 i stedet for 60 er der nogen forskel eller er det bare fordi de ikke vil af med penge for deres prisgaranti?

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Ja, det er lige præcis derfor. Der kan være minimale forskelle, men de vil være meget, meget små. Noget i retningen af et kortere strømkabel. I øvrigt mener jeg de har sat prisen op til 18k, da de ikke må have ting på tilbud hele tiden. Det er dog ikke noget jeg har kigget på, for så længe TC er billigst er jeg ligeglad med de andre butikker 

larsbue
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

så et sidste spørgsmål, har set du tit anbefaler tapeconnetion. Har du nogle forbindelse til tc eller er det som kunde du anbefaler dem

larsbue
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Undskyld nu skrev jeg sidste spørgsmål, hvis man nu vil ofre lidt mere en de 14-15k som jeg har set det tidligere anbefalet panasonic til hvad skal man så vælge og hvad er prisen?

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

larsbue skrev:
så et sidste spørgsmål, har set du tit anbefaler tapeconnetion. Har du nogle forbindelse til tc eller er det som kunde du anbefaler dem

Jeg har absolut ingen forbindelse til Tape Connection.

larsbue
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
larsbue skrev:

Jeg har absolut ingen forbindelse til Tape Connection.

Ok ville bare lige høre. Har nemlig læst en masse tråde forskellige steder hvor du anbefaler dem. Så tænkte jeg at det da godt kunne være du måske havde en forbindelse til firmaet.

Men hvad skal man ellers vælge hvis man gerne vil have lidt mere fjernsysn

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

larsbue skrev:
Undskyld nu skrev jeg sidste spørgsmål, hvis man nu vil ofre lidt mere en de 14-15k som jeg har set det tidligere anbefalet panasonic til hvad skal man så vælge og hvad er prisen?

Panasonic, med mindre du vil have 50", koster lige nu under 13k, inkl. fod. Pioneers nye koster fra 17k til omkring 20k i 42". Dét er de bedste TV på markedet.

larsbue
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Naiera

Håber ikke du bliver træt af mig, men hvad skal man så vælge panasonic eller pioneer? Og er det de to du henviser til øverst?

Ønsker ikke en 50" det bliver for stort.

lagerfeldt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Panasonic TH-42SV60

Men hvis du kan leve med larmen er Pioneer 427XA mega nice. Men i min mening får du ikke så meget mere fjernsyn for pengene kontra Panasonic, men dog et lidt pænere design.
Til top Vis lagerfeldt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lagerfeldt Besøg lagerfeldt's Websted

larsbue
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Har set det fjernsyn i anbefaler men kan ikke så godt lide designet. Hvad kan I ellers anbefale mellem 15-25k skal have et flot design men selvfølgelig også et flot billede.

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes