| Forfatter |
|
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 19 Juli 2009 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glem ovenstående.
Det var en anden afspiller der havde mulighed for 2 outputs. ØV
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2009 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lykkedes det efter megen banden og svovlen, at få sorteret og få tingene til at stå bare sådan nogenlunde. Alene det, at det hele er sat til er et fremskridt som nok skal gi bonus hos fruen i huset.

Uden denne low fi switchbox går det simpelthen ikke, jeg har "vendt den om" sådan man nu kan tilslutte 10 forstærkere til 2 sæt højttalere. Det fungerer dejlig nemt.

Pioneer SA-9800, den har jeg vist råbt op om vidt og bredt, men det er ihvertfald hjertet i 1. setup.

Denon DCD-1300, fin gammel sag, spiller dejligt......

JVC kassette, fulgte med sammen med noget andet jeg købte, men jeg faldt for designet og den spiller ganske udemærket.

Første fejlkøb er en Pioneer TX-1000 tuner. Spiller fremragende, men hvad man ikke kan se på billedet, så er den i en helt anden farve end forstærkeren, nærmest gylden. ØV.
Der er en anden tuner på vej fra USA, forhåbentlig i den rigtige farve.

SL-1210 mk2, nogen hader den... Ikke mig.
Setup 2

En sød lille Pioneer SC-700 forforstærker, næsten fri for knas, men jeg lever med det foreløbigt.

Dynaco Stereo 120, den kender alle vel.

Philips CD-100, med den lækreste lyd. Så er den en smule antik i betjeningen, det er vel bare et plus på charme siden.
Setup 3

Er fruens Marantz surround fætter. Kan godt være jeg er ved at være gammel men den er godt nok ikke sådan lige til at få sat op. Spiller faktisk så godt, at jeg en overgang overvejede at droppe de andre ting og lade denne være hjertet i det hele. Men så vågnede jeg igen.

Denne rumklangs ting giver et helt fantastisk liv til "døde" optagelser, det blev bevist da R-L-B havde sin sansui med til vintage træf. Desværre er den ikke sat op på nuværende, jeg er på jagt efter en model der passer til SC-700. Den er bare så dejlig retro at se på, at den fortjente et billede.
Her en endnu en rystet video med en lille overblik over sagerne. Beklager lydkvaliteten, det lyder bedre IRL.
http://www.youtube.com/watch?v=PtDdFUGIIKU
Peter Ålbæk, du ringer bare.
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 19 Juli 2009 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
SÅDAN  Den rumklngsting har jeg også været lige på nappet til at hapse. Havde jo også en SA9800 inde og vende, men den spillede desværre ikke med så meget hul igennem. Min TR2080 var lige et par skridt foran - Selvom SA9800'eren havde mere power.
Zakken skrev:
[QUOTE=Roky]Iøvrigt en fed video du har lagt ud. Hvilket temperament din bedre halvdel må have. |
|
|
Fed er nok for meget sagt. Jeg kedede mig bare mens jeg overspillede 78ére.
Men ja, hun klager ikke over rodet, utroligt nok. Jeg har nu også
investeret i noget nymodens surround, noget som hun kan finde ud af at
betjene. Nu ønsker hun sig bare at jeg finder en fuldautomatisk
pladespiller, så hun også kan høre vinyl.  [QUOTE] jo der er da en lille dokumentar/dogme filmer i dig. Musikken passer intet mindre end perfekt til optagelsen
|
| Til top |
|
| |
Tonni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 27 Juli 2009 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Zakken! Er det dig der er gået qxl? - Arme stakkel... Ikke fordi det er noget skrammel men mængden!!!
__________________ Bare det GLØDER...
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juli 2009 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonni skrev:
Hej Zakken!
Er det dig der er gået qxl? - Arme stakkel... Ikke fordi det er noget skrammel men mængden!!!
|
|
|
Hej Tonni, ja det er mig.
Jeg trænger sådan til at få ryddet lidt op. Det er ikke engang det hele.
Det sker at jeg køber et helt anlæg eller en stor portion bare for at få en enkelt del, det har det med at give lidt overskud.
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 27 Juli 2009 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zakken skrev:

Uden denne low fi switchbox går det simpelthen ikke, jeg har "vendt den om" sådan man nu kan tilslutte 10 forstærkere til 2 sæt højttalere. Det fungerer dejlig nemt. |
|
|
Pas på med det, Zakken. Husk, kun en forstærker tændt af gangen. 'Ser' to forstærkere hinanden via højttalerudgangene bare et øjeblik, kan det vist gå meget galt! PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2009 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med konen i bilen fik jeg hentet mere skrammel til borgen.
En Pioneer sx-424, som skal have turen med kontaktrens(wd-40), og godt med vinduesrens. Den spiller faktisk rigtig dejligt på mine små Tandberg højttalere ude i værkstedet.

Jeg fik også en Pioneer Pl-12 med i handlen, den mangler en pickup, men er stort set mint. Meget meget velholdt, skal bare støves lidt af.

Og med dette mærke, kan det da næsten ikke gå galt.

|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2009 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man bliver fattig af den her hobby.
En lille dreng indeni skriger, vil ha, vil ha, vil ha. Men hvor finder man Pioneer Exclusive gear herhjemme?

|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 16 August 2009 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zakken skrev:
|
Man bliver fattig af den her hobby.
En lille dreng indeni skriger, vil ha, vil ha, vil ha. Men hvor finder man Pioneer Exclusive gear herhjemme?

|
|
|
det der er da bare det rene guf
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 16 August 2009 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
vis du er træt af den tuner vil jeg da gerne overtage den

|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blot for at holde tråden opdateret er her lidt billeder af sidst tilkomne dimser.

Og til sidst en CT-F1250 uden overfrakke. Mangler lige at finde ud af hvorfor optagelser lyder mørkt/uldent på den.

|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser godt ud Zakken, den PL-1000 er kommet til rette mand - nu håber jeg den spiller som den skal. nu har du samlet hele båndoptageren inden du lytter ikke? da hovederne skal skærmes og bliver det af kabinettet og frontpladen...
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Santa.
Jo den spiller rigtig godt, og teknikken kører som smurt i..... Tak for handlen, den skal nok få det godt hernede. Og du kan jo altid kigge forbi og se til den.
Jeg skiftede pickuppen, og det gav lyden et fantastisk løft, men jeg tror sagtens den kan klare en endnu bedre pickup.
Båndoptageren er samlet og står sammen med de andre ting. Det ser lækkert ud om aftenen med det blå lys.. Problemet er, at de bånd jeg indspiller på en anden båndoptager lyder aldeles fremragende på Pioneerén, men det jeg indspiller og afspiller på den lyder uldent og mørkt.

|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet lade den kalibrere til båndet...den har vist et avanceret system så den kan selv.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2009 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
|
Har du prøvet lade den kalibrere til båndet...den har vist et avanceret system så den kan selv.
mvh
|
|
|
Jeg har rodet lidt med det, men da det er et manuelt system, vil jeg ikke udelukke at jeg fik gjort noget forkert. Jeg skal ha manualen trawlet igennem igen.
Det kan vel ikke være tonehovedet der er forkert justeret? Det sidder sammen med afspillehovedet.
|
| Til top |
|
| |
Tonni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 23 August 2009 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zakken skrev:
| [QUOTE=tube mania] Det kan vel ikke være tonehovedet der er forkert justeret? Det sidder sammen med afspillehovedet. |
|
|
Hvis den lyder rigtigt med bånd optaget med andre maskiner, må azimuth nødvendigvis være i kassen... Så enten er der en fejl i optagekæden, eller også er det kalibreringen der skal leges noget mere med! Held og lykke med de dejlige nyerhvervelser!!!  __________________ Bare det GLØDER...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 August 2009 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kunne lyde som en justerings ting - jeg ved desværre ikke så meget om netop dette emne, jeg var så heldig at det bare
spillede efter jeg have skiftet remmene.... (tsk tsk tsk - de flouroscan pioneer enheder volder altid problemer... nej VU metre -
det er vejen frem..  . det er sikkert flouroscan meterets skyld, et eller andet med at den skaber et kæmpe magnetfelt som
så går i optagehovedet...  ) __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2009 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg undrer mig også over at det ikke virker, men det kommer nok. Jeg gad bare ikke rode mere med det, efter at ha bøvlet med remmene. Vintage skrammel....tsk tsk.
Det med magnetfeltet forklarer så de mange nødlandinger og ufo forekomster i baghaven.
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2009 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det forresten bestilt en rem til den Pioneer PL-12D som jeg fik oven i hatten sammen med SX-424éren. Remmen var fuldstændig smadret, konsistensen helt ligesom den rem jeg med møje og besvær fik ud af båndoptageren(mindede mest om sort fugemasse).
Er det kun hos Pioneer at remmene går helt i opløsning? Jeg synes ikke jeg har set det hos andre.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 August 2009 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er et godt spørgsmål, jeg har ikke oplevet det du beskriver selv nogensinde, men det kan være du bare har været uheldig? __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |