| Forfatter |
|
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Taurus skrev:
Erik D skrev:
Taurus skrev:
For nogle måneder siden købte jeg en ældre sort Luxman med rødt displaylys for en hund, og så er den tilmed i god stand og lyder ganske hæderligt...billigere alternativ finder du vist ikke, slet ikke hvis det skal være et hifirigtigt mærke som Luxman jo er  |
|
|
Nu har du jo købt den, sååå.....det kan være jeg får svært ved at finde den samme gode handel.
Tak for indsparket 
|
|
|
Thulen er også en flot sag, tillykke med den 
|
|
|
Har altså ikke købt noget endnu 
|
| Til top |
|
| |
Taurus Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
The Dude Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer F-99X
Kender en der har den...fik den for en slik gennem dba.dk, varen viste sig at være i 100% "mint! condition"
Tuneren måler og mere vigtigt lyder kanont! godt ...og yes! der er knald på de røde LED'er
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
KimG skrev:
|
"Gammel Technics tuner".
Hvor gammel ? Og hvilken model ?
Det kan da være, du er heldig, at den er gammel nok til displayet er baggrundsbelyst, og hvis så, burde det være let nok at ændre lysets farve.
|
|
|
He he...det viser sig at min "Technics" tuner rent faktisk er en Kenwood KT-1060L 
Den udkom i 1994, og kostede 299 DM i Tyskland (ifølge Google)
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
The Dude Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fuldstændig enig ..., det bliver nu en smule off topic (sry!)
Der kan man se et tydeligt eksempel på når såvel udvikling, design og marketing afd. i et større firma går i overdrive mode, ved at fornye et allerede super godt produkt (Pioneer F-90)..., rent teknisk til at endnu en gang at sprænge rammerne for hvad en tuner i en given prisklasse kan levere af ydelse ..., det værste ved opdateringen udover at de sætter et enormt lysshow i gang, tilføjer blåt silketryk, større logo...,
er faktisk at de kalder hvad der reelt er en en F-90 MKII for F-99X (X = Extended)
lad os lige se den langt mere diskrete F-90
Ps. det er ikke muligt at skifter de grønne lamper (grøn plast limet bagsiden af fronten) til røde på en F-99X medmindre man har en F-90'er som er til ren slagtning
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Dude skrev:
Fuldstændig enig ..., det bliver nu en smule off topic (sry!)
Der kan man se et tydeligt eksempel på når såvel udvikling, design og marketing afd. i et større firma går i overdrive mode, ved at fornye et allerede super godt produkt (Pioneer F-90)..., rent teknisk til at endnu en gang at sprænge rammerne for hvad en tuner i en given prisklasse kan levere af ydelse ..., det værste ved opdateringen udover at de sætter et enormt lysshow i gang, tilføjer blåt silketryk, større logo..., er faktisk at de kalder hvad der reelt er en en F-90 MKII for F-99X (X = Extended)
lad os lige se den langt mere diskrete F-90
Ps. det er ikke muligt at skifter de grønne lamper (grøn plast limet bagsiden af fronten) til røde på en F-99X medmindre man har en F-90'er som er til ren slagtning
|
|
|
OT gør intet, jeg har aldrig haft den store interesse i tunere, så det er rart med lidt ny viden 
Jeg overvejer også seriøst at åbne Kenwood'en, og se hvad muligheder der er for lidt DIY - skulle den gå hen og dø, overlever jeg nok (gav 0.- kr for den for ~10 år siden...) - så har jeg lidt at lave, mens jeg skraber sammen til den Thule 
|
| Til top |
|
| |
The Dude Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for linket, desværre figurerer KT1060L ikke, men KT5020 ligner den på en prik, bortset fra der ikke er DLLD logo på min.
|
| Til top |
|
| |
The Dude Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen 
Sjovt tilfælde ..., Jeg er lige kommet hjem fra Gentofte med en Pioneer F-99X under armen.
Min Nevø har min gamle tuner som spiller rigtig godt, en F-90'er med mods, men også med et træt display (døde segmenter) 
Sent i går kom et ksb tilbud på en F-99X for symbolske 250,- kroner ....,
så var det tid for min Nevø' at opgradere 
Det viste sig at den var i den originale emballage, vi kiggede på stedet på tuneren, den var også i "Mint Condition" faktisk maginalt flottere end min kammerat's der også har en F-99X
Morale ..., Det kan betale sig at aktivere F5 knappen med regelmæssige intavaler,
når man sidder og "chiller out" med KSB siden på skærmen 
Lytter på den nu den er som den skal være, men tuneren vil få en gang tweaks der er mere at hente
Ps. fejlagtigt også postet i en anden tuner tråd .., det var her den skulle være 
|
| Til top |
|
| |