Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 17:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Tuner med rødt display ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Taurus skrev:
Erik D skrev:

Taurus skrev:
For nogle måneder siden købte jeg en ældre sort Luxman med rødt displaylys for en hund, og så er den tilmed i god stand og lyder ganske hæderligt...billigere alternativ finder du vist ikke, slet ikke hvis det skal være et hifirigtigt mærke som Luxman jo er 

Nu har du jo købt den, sååå.....det kan være jeg får svært ved at finde den samme gode handel.

Tak for indsparket

Thulen er også en flot sag, tillykke med den

Har altså ikke købt noget endnu

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Arh sorry, læste som om DU havde købt, ikke JEG...var lige hurtig nok der 

Men der var du heldig, for så kan jeg jo stadig hjælpe dig ved at linke til 2 annoncer på dba.dk omkring netop denne model...og begge til under 200 kr!!

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=46858364

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=46909132

Du kan selvfølgelig også vælge den 3 annonce her forneden og slippe 1500 kr...eller mere sandsynligt, lade være

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=46797243

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus

The Dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Pioneer F-99X

Kender en der har den...fik den for en slik gennem dba.dk, varen viste sig at være i 100% "mint! condition"
Tuneren måler og mere vigtigt lyder kanont! godt ...og yes! der er knald på de røde LED'er

Til top Vis The Dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Dude

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

KimG skrev:

"Gammel Technics tuner".

Hvor gammel ? Og hvilken model ?

Det kan da være, du er heldig, at den er gammel nok til displayet er baggrundsbelyst, og hvis så, burde det være let nok at ændre lysets farve.

He he...det viser sig at min "Technics" tuner rent faktisk er en Kenwood KT-1060L

Den udkom i 1994, og kostede 299 DM i Tyskland (ifølge Google)

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

The Dude skrev:
Pioneer F-99X

Kender en der har den...fik den for en slik gennem dba.dk, varen viste sig at være i 100% "mint! condition"
Tuneren måler og mere vigtigt lyder kanont! godt ...og yes! der er knald på de røde LED'er

Den er cool nok, på den oldschool måde

- dog er jeg ikke så meget til de grønne knapper  

The Dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Fuldstændig enig ..., det bliver nu en smule off topic (sry!)

Der kan man se et tydeligt eksempel på når såvel udvikling, design og marketing afd. i et større firma går i overdrive mode, ved at fornye et allerede super godt produkt (Pioneer F-90)..., rent teknisk til at endnu en gang at sprænge rammerne for hvad en tuner i en given prisklasse kan levere af ydelse ..., det værste ved opdateringen udover at de sætter et enormt lysshow i gang, tilføjer blåt silketryk, større logo...,
er faktisk at de kalder hvad der reelt er en en F-90 MKII for F-99X (X = Extended)

lad os lige se den langt mere diskrete F-90

Ps. det er ikke muligt at skifter de grønne lamper (grøn plast limet bagsiden af fronten) til røde på en F-99X medmindre man har en F-90'er som er til ren slagtning

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

The Dude skrev:
Fuldstændig enig ..., det bliver nu en smule off topic (sry!)

Der kan man se et tydeligt eksempel på når såvel udvikling, design og marketing afd. i et større firma går i overdrive mode, ved at fornye et allerede super godt produkt (Pioneer F-90)..., rent teknisk til at endnu en gang at sprænge rammerne for hvad en tuner i en given prisklasse kan levere af ydelse ..., det værste ved opdateringen udover at de sætter et enormt lysshow i gang, tilføjer blåt silketryk, større logo...,
er faktisk at de kalder hvad der reelt er en en F-90 MKII for F-99X (X = Extended)

lad os lige se den langt mere diskrete F-90

Ps. det er ikke muligt at skifter de grønne lamper (grøn plast limet bagsiden af fronten) til røde på en F-99X medmindre man har en F-90'er som er til ren slagtning

OT gør intet, jeg har aldrig haft den store interesse i tunere, så det er rart med lidt ny viden

Jeg overvejer også seriøst at åbne Kenwood'en, og se hvad muligheder der er for lidt DIY - skulle den gå hen og dø, overlever jeg nok (gav 0.- kr for den for ~10 år siden...)
- så har jeg lidt at lave, mens jeg skraber sammen til den Thule

The Dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Her kan du finde lidt inspiration til at tweake din Kenwwod

http://www.fmtunerinfo.com/kenwood.html

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Tak for linket, desværre figurerer KT1060L ikke, men KT5020 ligner den på en prik, bortset fra der ikke er DLLD logo på min.

The Dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Sjovt tilfælde ..., Jeg er lige kommet hjem fra Gentofte med en Pioneer F-99X under armen.

Min Nevø har min gamle tuner som spiller rigtig godt, en F-90'er med mods, men også med et træt display (døde segmenter)  

Sent i går kom et ksb tilbud på en F-99X for symbolske 250,- kroner ...., 

så var det tid for min Nevø' at opgradere

Det viste sig at den var i den originale emballage, vi kiggede på stedet på tuneren, den var også i "Mint Condition" faktisk maginalt flottere end min kammerat's der også har en F-99X   

Morale ..., Det kan betale sig at aktivere F5 knappen med regelmæssige intavaler,

når man sidder og "chiller out" med  KSB siden på skærmen

Lytter på den nu den er som den skal være, men tuneren vil få en gang tweaks der er mere at hente  

Ps. fejlagtigt også postet i en anden tuner tråd .., det var her den skulle være

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes