| Forfatter |
|
santashooter Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her til Morgen er der kun en ting der dur... 
Hav en fortsat god dag alle sammen!
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|

Frank Zappa "Absolutely Free"

Neil Young/Pearl Jam "Mirror Ball"

John Hiatt "Hiatt Comes Alive at Budokan?"

ZZ Top "Tejas" Det er ZZ tid for tiden, kan jeg se, så jeg spinner deres bedste og dukker hovedet
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok så lige en ZZ Top mere

ZZ Top "Tres Hombres"

Son House "A Proper Introduction to Son House" For hvis det er blues, der skal høres, kan det lige så godt være den ægte vare.
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 11 Juli 2008 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
soka skrev:
|
Son House "A Proper Introduction to Son House" For hvis det er blues, der skal høres, kan det lige så godt være den ægte vare.
|
|
|
"Sort" eller "hvid", "ægte" eller "uægte"...alt det er uendeligt ligegyldigt - det er musikerens/musikernes indføling, der tæller! Som f.eks.:

The Allman Brothers Band - Live at the Beacon Theatre (DVD)
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 11 Juli 2008 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Costello Show - King of America
Justin Currie - What Is Love For?
The Pernice Brothers - Live a Little
Joe Henry - Fuse
Eels - Shootenanny!
Feeder - Comfort in Sound
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 11 Juli 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
bittermand skrev:
soka skrev:
|
Son House "A Proper Introduction to Son House" For hvis det er blues, der skal høres, kan det lige så godt være den ægte vare.
|
|
|
"Sort" eller "hvid", "ægte" eller "uægte"...alt det er uendeligt ligegyldigt - det er musikerens/musikernes indføling, der tæller! |
|
|
Jow jow. Nu var det skrevet i relation til ZZ Top, der er mindst lige så meget skæg og ballade som blues. Men du har da helt ret ellers.
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 11 Juli 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er så en god gang indføling:

Cowboy Junkies "Pale Sun Cresent Moon" -Jeg kalder det Blues...
Her en mand, der ihvertfald kan sin bluesguitar:

Dire Straits "Love over Gold" -Det kalder jeg så ikke blues...
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 11 Juli 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
3 på rad og række (de 3 første og de bedste). Fungerer nærmest som en trilogi:



De nåede også lige denne, inden Fish skred. men der var magien IMO forsvundet:

__________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto


Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 11 Juli 2008 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Huha, Misplaced Childhood, det er godt nok noget af en omgang.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 11 Juli 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 11 Juli 2008 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|

The Bigger Lovers - Honey in the Hive

The Posies - Frosting on the Beater
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 12 Juli 2008 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|

Doky NHØP Riel "Misty Dawn" Moderne jazz. Stort og flot med super lyd.

SRV "Couldn't stand the Weather" Those whom the Gods love grow young..

Television "Marquee Moon" Af og til kan jeg ikke holde den ud, andre gange går den rent ind. Den mangler fuldstændigt et bare lille bitte islæt af blues og/eller swing. Det er det, der skal til i dag, så den ryger af igen. Og når det nu gik så godt med Stevie...

SRV "Soul to Soul" Dén swinger og er blå
Edit: Forresten blev "Soul to Soul" indkøbt ved en fejl tilbage i 85-86. Første lyt var en gedigen skuffelse, men den blev dog hurtigt vendt positivt om, da jeg fik ørene op for hvad ham darioen på coveret egentligt var i stand til. Jeg anede ikke hvem SRV var og havde fået ham forvekslet med George Thorogood. Jeg havde set G T spille en fed guitar til Live Aid i TV og ville have en skive med ham. Det blev så ved gudernes indgriben og min vildfarelse til "Soul to Soul" med Stevie Ray i stedet. Nu lever vi sammen til mine dages ende.
Se det var et lykkeligt eventyr.
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 12 Juli 2008 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marvin Gaye - Let's Get It On
Beefeaters - Meet You There
Beefeaters - The Secret Tapes (live)
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 12 Juli 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
John Mayall - Blues from Laurel Canyon
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 12 Juli 2008 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er efterhånden noget syret det her:

Mercury Rev - Deserter's Songs Mercury Rev - All Is Dream
Jeg har en fornemmelse af, hvor det bærer henad...
|
| Til top |
|
| |
Jdluxe Forum Bruger


Bruger siden: 13 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 12 Juli 2008 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|

Den ryger på jævnligt, bluesrock af bedste skuffe, der er dømt luftguitar
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 12 Juli 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det måtte jo ende sådan...har man sagt A, må man også sige B:
The Flaming Lips - The Soft Bulletin (DVD-A)
The Flaming Lips - Yoshimi Battles the Pink Robots (DVD-A)
The Flaming Lips - At War with the Mystics (DVD-A)
Flaming Lips er musik i farver
Husk at de spiller i Tivoli på Plænen d. 8. august!
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 13 Juli 2008 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|

Led Zeppelin - How the West Was Won (3CD-LIVE)
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 13 Juli 2008 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 13 Juli 2008 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|

Kenny Wayne Shepherd - Ledbetter Heights
|
| Til top |
|
| |