Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 13:02   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Hvad hører du nu? [LP, MC, FM, CD, PC] (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 281
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1513
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Roksan: Altitude.

A unique double CD of 21 great tracks blending eastern and western modes encompassing reggae beats, gypsy melodies, chillout, jazz and oriental sounds. The CD features artists from the pioneering Istanbul Doublemoon label: New York all-star band Brooklyn Funk Essentials, Swedish-Turkish saxophonist Ilhan Ersahin, electronic lounge outfit Orient Expressions, gypsy funk band Laco Tayfa, feisty Berlin-based hip hopper Aziza A., experimentalists Baba Zula, and internationally acclaimed Sufi-DJ Mercan Dede (Arkin Allen). This compilation has been mixed and mastered especially for Roksan.

 

 

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Tusk:


Jeg låner lige dit billede, den har lige drejet rundt her også.



__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 390
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  



Sød sangerinde.

__________________
/Claus
May the Horse be with you...
Mit Anlæg
Til top Vis Claus.petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus.petersen
 
Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 390
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  



Lidt smabarocknoder....


__________________
/Claus
May the Horse be with you...
Mit Anlæg
Til top Vis Claus.petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus.petersen
 
Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2539
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Steely dan - Aja



__________________
Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
Til top Vis Scatcat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scatcat Besøg Scatcat's Websted
 
-KP-
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 737
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

P3 giver den gas Embarrassed
Til top Vis -KP-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -KP-
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

P2 har god jazz her til aften - noget jazz live kommer også

Lige nu har der været portræt udsendelse og Lee Morgan som komponist - fint program
 




__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1669
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
P2 har god jazz her til aften - noget jazz live kommer også

Lige nu har der været portræt udsendelse og Lee Morgan som komponist - fint program
 


mums det er dejlig smooth det der er nu .. like it



__________________
Til top Vis mathias 2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mathias 2
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:

Steely dan - Aja



Den 'bider' slet ikke her hos mig - har lige hørt Fagans Night fly da en gæst ønskede det; det var det samme. Hvad er der mon galt?

Peter


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Til gengæld bevæger den her mig i min gamle sweet spot læderstol (indkøb: 100 kr. inkl. en anden stol og en 2 personers sofa - i stolene og sofa lå 90 kr.i mønter, en Philips fjernbetjening og en Nokia mobiltelefon - dog låst):



Peter (der i dag har sat "Funkwerk Erfurt" el-86 rør i Philips rørforstærkeren)


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

House på P3.............nå  nu er der radioavis
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Mere præcist:
"Artist: Robbie Robertson
Song: Somewhere Down The Crazy River
Album:
Robbie Robertson

Yea, I can see it now
The distant red neon shivered in the heat
I was feeling like a stranger in a strange land
You know where people play games with the night
God, it was too hot to sleep
I followed the sound of a jukebox coming from a levee
All of a sudden I could hear somebody whistling
Fromright behind me
I turned around and she said
"Why do you always end up down at Nick's Cafe?"
I said "I don't know, the wind just kind of pushed me this way."
She said "Hang the rich."

Catch the blue train
To places never been before
Look for me
Somewhere down the crazy river
Somewhere down the crazy river
Catch the blue train
All the way to Kokomo
You can find me
Somewhere down the crazy river
Somewhere down the crazy river

Take a picture of this
The fields are empty, abandoned '59 Chevy
Laying in the back seat listening to Little Willie John
Yea, that's when time stood still
You know, I think I'm gonna go down to Madam X
And let her read my mind
She said "That Voodoo stuff don't do nothing for me."

I'm a man with a clear destination
I'm a man with a broad imagination
You fog the mind, you stir the soul
I can't find, ... no control

Catch the blue train
To places never been before
Look for me
Somewhere down the crazy river
Somewhere down the crazy river
Catch the blue train
All the way to Kokomo
You can find me
Somewhere down the crazy river
Somewhere down the crazy river

Wait, did you hear that
Oh this is sure stirring up some ghosts for me
She said "There's one thing you've got to learn
Is not to be afraid of it."
I said "No, I like it, I like it, it's good."
She said "You like it now
But you'll learn to love is later."

I been spellbound - falling in trances
I been spellbound - falling in trances
You give me shivers - chills and fever
I been spellbound - somewhere down the crazy river"

Peter


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  



Blue Note

Charles LLoyd Quartet
A night in Copenhagen
fra Copenhegen Jazz Festival 1983

(recorded live by Danmarks Radio --- HALLO klaphatte og skidesprællere i DRs ledelse og i Kulturministeriet endnu en indspilning som i fremtiden ikke vil blive til noget efter i har skåret Live Jazz væk på på grund af jeres byggerod)

Charles Lloyd - tenor sax m.m.
Michel Petrucciani (good bless his little soul where ever he is)
Palle Danilesson: Bas
Son Ship Treus : Percussion

VINYL - findes reissued på cd 93

LP side 2
Third floor Richard med special guest Bybby McFerrin
og helt vildt fede
Night Blooming Jasmin

begge numre skrevet af Charles Lloyd

i aften udsat for det sædvanlige setup med to x Tannoy i Duelundhorn -2 quad 510 - Lux L58A - Garrard 301 og SME 3012 - med special guest star Coral MC 88DX high output moving Coil PU som synes lige netop med den plade og det betrgtlige lydniveau hvormed jeg nød musikken 2/3 fuld hammer, at kunne styre lydbilledet så det var både harmonisk, dynamsik og detaljeret og fremfor alt meget meget musikalskt - bedre end Denon 110eren - men sådan er det ikke altid

Må jeg lige gentage dette en gang til

DR er dog noget af det mest uanstændige man kan skrabe samme når man nedlægge DR P2 jazz-live

PS. Denne plade er SÅ FED - så skulle i falde over den  - køb den og nyd den - coveret kunne hurtigt få en til at forbi gå den - men det er indholdet der tæller!

Jeg spekulerer i øverigt over om det var på ca. samme tid jeg hørte Petrucianni spille live i Montmatre - hold k...hvor den lille bitte mand kunne spille - med klodser på pedalerne - og hans lille skæve krop kæmpende fra side til side mens han tryllebandt et propfyldt Montmatre med sit fantastiske spil - trist han ikke er blandt os mere. - det har nok været i 82-85



__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 16 Juni 2007 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Det er rigtigt indevejr i dag så jeg tager lige en tur tilbage til 80'erne.



Mens jeg skriver dette er det "Pale Shelter" med Tears for Fears (oprindeligt fra "The Hurting").
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1669
Sendt: 16 Juni 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Det er rigtigt indevejr i dag så jeg tager lige en tur tilbage til 80'erne.



Mens jeg skriver dette er det "Pale Shelter" med Tears for Fears (oprindeligt fra "The Hurting").

nice one  (der er jo NOGEN som har The Hurting på vinyl)



__________________
Til top Vis mathias 2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mathias 2
 
-KP-
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 737
Sendt: 16 Juni 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Der er dømt Jazz i stuen idag

 

Til top Vis -KP-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -KP-
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 16 Juni 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

mathias 2 skrev:
(der er jo NOGEN som har The Hurting på vinyl)



Ditto!

Men der lyttes eksklusivt til CD indtil jeg har besluttet mig for en ny PU...

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 16 Juni 2007 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  


Dejligt live-album med den gode hr. Vaughan fra Carnegie Hall.
Til top Vis Silent Knight's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Silent Knight Besøg Silent Knight's Websted
 
Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 390
Sendt: 16 Juni 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

No Quarter Jimmy Page & Robert Plant

God DAMN it, det er suverænt.....

http://youtube.com/watch?v=wpreDuG4lQ8&mode=related&search=

__________________
/Claus
May the Horse be with you...
Mit Anlæg
Til top Vis Claus.petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus.petersen
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 16 Juni 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

 Wroooooom

 Le Mans . for en lille stund

  HIFI´en får lov et køle af men jeg tilspiller dog mine Sennheiser hd 650



__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 

<< Forrige Side af 281 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes