| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
JAzzKlubbens seneste medlemsudsendelse holder sig som sædvanligt til 3 gode og en ligegyldig CD

Universal Syncopations II af den tjekiske bassist Miroslav VitousDen er lidt langhåret og kræve en mere robust gennemlytning - jeg glæder mig til en gennemkoncentreret aflytning af Miroslavs lidt kaotiske musikunivers
Groove Factor (med bla. danske Jonas Johansen) - så kan man ikke sidde stille - der er intet nyt under solen men der er masser af groove på den funkede fede måde
Ander Bergcrantz "About Time" - trut i en ualmindelig god jazz trompet - den rykker op til de gamle drenge på hylden og det er sjældent at nogen bliver indhyldet i det gode selskab
Aphrodisia Indigo med Yasmin - klart den dårligste plade i månedspakken - røv-nedrn og kedelig plade
Endnu en gang skal de 269 altså deles med tre og ikke med fire men en gennemsnitspris på 90 kr. for tre rigtig gode og meget forskellige plader er heller ikke værst
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
 kanon fed cd.
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 07:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et masterpiece af et album.

12 timer til "Zappa plays Zappa" koncerten i Lund Og set-listen ændres fra den ene koncert til den anden. "Expect the unexpected" __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
christian m Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 406
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
rammstein,placido dominco,taj mahal,
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Radiohead - In Rainbows... tegner meget godt... lidt i stil med U2, coldplay og The Strokes. meget ordinært engelsk album, så det er ikke det ville nyskabende, men det er meget stemningsfyldt.__________________
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
JAzzKlubbens seneste medlemsudsendelse holder sig som sædvanligt til 3 gode og en ligegyldig CD

Universal Syncopations II af den tjekiske bassist Miroslav Vitous
Den er lidt langhåret og kræve en mere robust gennemlytning - jeg glæder mig til en gennemkoncentreret aflytning af Miroslavs lidt kaotiske musikunivers
Groove Factor (med bla. danske Jonas Johansen) - så kan man ikke sidde stille - der er intet nyt under solen men der er masser af groove på den funkede fede måde
Ander Bergcrantz "About Time" - trut i en ualmindelig god jazz trompet - den rykker op til de gamle drenge på hylden og det er sjældent at nogen bliver indhyldet i det gode selskab
Aphrodisia Indigo med Yasmin - klart den dårligste plade i månedspakken - røv-nedrn og kedelig plade
Endnu en gang skal de 269 altså deles med tre og ikke med fire men en gennemsnitspris på 90 kr. for tre rigtig gode og meget forskellige plader er heller ikke værst
|
|
|
I det hele taget synes jeg at der er en del ECM der kræver en del gennemlytninger, inden man bliver glade for dem. Og nå ja - så er der selvfølgelig dem der aldrig helt vinder ens accept- Men mange af dem er faktisk ret langtidsholdbare.
Mvh. Troels
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Troels Du har helt ret med ECM - takes time to get used to  men det er et fedt label - og de har jo også helt store navne som fx brokkehovedet og gnavpotten Kieth Jarret En ting der undre mig - fik lige deres katalog - alle deres cover're er meget ens og ret kedelige - som om de er stylet til at stå på en hylde sammen med et B&O anlæg i en reklame for pengeinstitut  men fedt er det at de udgiver en vifte af skiver der ikke er mainstream. Det med gennemlytninger - de er jo sådan en fin ting at man pludseligt "ser lyset" med en plade - som om man kommer ned i lagene og pludseligt får åbnet nye døre - fra at være svært tilgængligt musik til at blive et næstent uundværligt tilbagevendende "must"
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidder med denne på cd-spillen:

Fandt den for nylig i udlandet. Lækkert!
Hvis der forresten er nogen der ligger inde med lp'er med Orbital, The Orb, KLF eller lignende som de ikke bruger, kan de bare sende dem til mig 
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige kommet hjem fra Lund, fra en feeeeeeeeee koncert med ZPZ . Så denne er røget på

Claus: Du skulle have været med derover!!!! __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Hej Troels Du har helt ret med ECM - takes time to get used to men det er et fedt label - og de har jo også helt store navne som fx brokkehovedet og gnavpotten Kieth Jarret En ting der undre mig - fik lige deres katalog - alle deres cover're er meget ens og ret kedelige - som om de er stylet til at stå på en hylde sammen med et B&O anlæg i en reklame for pengeinstitut men fedt er det at de udgiver en vifte af skiver der ikke er mainstream.
Det med gennemlytninger - de er jo sådan en fin ting at man pludseligt "ser lyset" med en plade - som om man kommer ned i lagene og pludseligt får åbnet nye døre - fra at være svært tilgængligt musik til at blive et næstent uundværligt tilbagevendende "must"
|
|
|
Hej r-l-b
Jeg kan kun give dig ret. Jeg ved ikke hvor meget de arbejder med deres covers og hvor vidt Manfred Eicher er inde over det, men når det kommer til musikken, er han vist ret enerådig. Har du forresten set den store "The Music of ECM - Horizons Touched" bog? Udkommet i år.
Mvh. Troels
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej jeg har kun 2007 kataloget - men jeg tror oså at jeg kigger mere efter musik end hvem der har udgivet det - selvom der kan være stor kvaitets forskel som med fx. den eneste plade Coltrane lavede med Blue Note i 50erne " Blue Train" - hos Blue Note blev musikerne også betalt for den tid de øvede sig - det betød nogle mere gennemarbejde sessions uden at de virile gik af impressionerne.
Jeg har nogle musikbibler bl.a. Virgins store Jazz Leksikon - den er et fedt suplement til Wiki når man skal have det hele til at gå op i en højere forståelse - de forskellige musikere har jo gået ind og ud af døren i hinandnes bands i en grad der næsten kan forvirre.
Det er næsten skræmmende at der kan gå 10 år før man bare er nået 20% ned i Jazzens såvels som den klassiske musiks verden - men det er en pragtfuld tur
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
To super plader, musik+teknik. 

|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, du har ret - det er en skøn tur der har mange forgreninger, og det er ret tidskrævende. Heldigvis er der mange gode holdepladser undervejs, hvor man møder mennesker der kan give gode lærerige inputs.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige nu på P2 genudsendelse af Torsdagskoncerten - Blomstedt dirigerer Radiosymfoniorkestret i Schuberts ufuldendtte symfoni - Blomstedt har paseret de 80 - det er utroligt som han og orkestret fungerer flot sammen. - Tag en god pause fra det der kan høres senere og slå over på P2
|
| Til top |
|
| |
Prometheus Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige nu hører jeg Leslie Feist med Gatekeeper. Kanon lækker stemme.
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indtil videre har den stået på Nina og Katie : 
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acoustic Alchemy / Against The Grain / 1994.
En blanding af Pat Metheny og Lee Ritenour.

__________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
Claus.petersen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Lige kommet hjem fra Lund, fra en feeeeeeeeee koncert med ZPZ . Så denne er røget på

Claus: Du skulle have været med derover!!!! |
|
|
Ja, jeg skulle. Jeg tænkte på dig og kneb en lille tåre  . Fortæl: Laaaang koncert? __________________ /Claus
May the Horse be with you...
Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus.petersen skrev:
Ja, jeg skulle. Jeg tænkte på dig og kneb en lille tåre . Fortæl: Laaaang koncert? |
|
|
Over 2,5 time. 3 x Frank Zappa på storskærm sammenklippet musikmæssigt med bandet ("Dumb all over", "Cosmic Debris" og i encoren "The Muffin man") Et hamrende tight sammentømret band. Og hende Scheila Gonzalez, namme nam nam. Og DZ gav autografer, handshakes og smalltalk ved scenekanten efter koncerten. Sådan ca. 30-40 min. tid Det jeg havde frygtet mest var akustikken. Salen, som er en sportssal minder meget om Brøndby hallen (i mindre målestok). Men de havde styr på lyden og lyset
Men ellers så set listen sådan ud ca.:
- 19.40
- Intro to tune up the instruments with "some Noise"
Joes Garage (With Ray White) Wind up working in a gas station San Berdino Andy City of tiny lites Advance Romance Dumb all over (with FZ on the big screen) Whats new in Baltimore? How could I be such a fool I aint got no heart I'm not satisfied Lonely little girl Oygmy twylyte Duprees paradise Ray White Polar Bear improvisation Uncle Remus Willie the Pimp Zoot Allures Doreen Cosmic Debris (with FZ on the big screen) Illinois enema bandit ----------------------------------------- Encore: Dog meat G-spot tornado Muffin man (with FZ on the big screen)
- Slut. 22.20
__________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |