| Forfatter |
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke helt sikker på hvem som sitter på rettighetene til Tandberg navnet på audio/video, Radionette navnet finner man i dag på det billigste av det billigste av papp-hifi som selges i Electric City __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det havde jeg da godt nok aldrig troet - at du, Tante Berg, skulle starte en tråd med den overskrift  . Men det er da en god ide at få lidt styr på hvad der ikke er så godt
Cph: jeg har ellers hørt den spolebåndoptager meget rosende omtalt, og mindes noget med et ekseptionelt signal/støj forhold?
S.R
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
S.R Vaughan skrev:
Det havde jeg da godt nok aldrig troet - at du, Tante Berg, skulle starte en tråd med den overskrift . Men det er da en god ide at få lidt styr på hvad der ikke er så godt
Cph: jeg har ellers hørt den spolebåndoptager meget rosende omtalt, og mindes noget med et ekseptionelt signal/støj forhold?
S.R |
|
|
Jep…!? Tandberg TD-20/20A og Revox A77 var ligesom gjort hellige, og ingen måtte fortælle at kongen var nøgen..! men mine erfaringer ”indenfor ”hi-fi” maskine! Altså udtaget Nagra, Otari,ect” så fik de lammetæv af eks Technics 1500/1700 og TEAC X-2000 og AKAI-GX77.
En TD-20 skulle have en separat dolby eller DBX enhed for at alt ikke gik op i sus..
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det skulle ikke undre. Det er der vist ikke så lidt af i hifi, det der med kongen..
-Du har da vist virkelig prøvet noget grej gennem årene CPH!
S.R
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille side historie omkring en Tandberg TD-20 ”fra den virkelige verden”..!
I den butik jeg arbejdede i, havde vi en TD-20èr fra Tandberg. En dag kom den til at stå helt oppe på øverste hylde i butikken, og denne hylde kunne ses fra indgangs døren.
Folk der kender til spole-maskiner ved at de er ret tunge foroven da det er her motoren sidder ”jeg vil gætte på at 60-70 % af vægten er foroven”
En nat havde en tyv udset sig et hurtigt kup..! han skulle bare knuse hoved døren, løbe de ca. 8-10meter ned og snuppe spolemaskinen, og af sted igen…. Nemt nok..?
Men da han rækker armene op, for at løfte maskinen ned, tipper den tunge ende rundt og hamre ham bevidstløs ”faktisk ret alvorligt”… og Politiet kommer ind og henter ham liggende på gulvet.
Maskinen skulle tørres lidt af..! men virkede upåklageligt ”solgt til demopris” så solide var de.
Så ku`han sku` lærer det ….. __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
ha, ha  - Så må man da gi' dem at de var holdbare!
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
S.R Vaughan skrev:
Det havde jeg da godt nok aldrig troet - at du, Tante Berg, skulle starte en tråd med den overskrift . Men det er da en god ide at få lidt styr på hvad der ikke er så godt [:)
S.R |
|
|
Jeg måtte jo være lidt kreativ,for at få folk ind i butikken  Godt at få nye input,også det dårlige.Mere malurt,tak.......  (det er det rene selvpineri,det her  )
Tak for en fed historie,CPH!! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
redfox Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 662
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
min gamle TCD310MkII lød ikke særligt godt, og blev skiftet ud...
RedFox.
TD20A-SE High Speed med Dyneq og alt det der, lød godt i ine ører, men jeg har jo hånden på hjertet heller ikke hørt alt i den vide verden... Hvem har dog det?
RedFox.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redfox: Jeg har for nyligt fået præcist sådan en båndoptager.Fået  Den skal helt sikkert skilles ad og jeg skal ha' lokaliseret en løs forbindelse til optagefunktionen.Ny drivrem skal den også have og jeg skal ha' fiflet lidt med trykrullerne.Men den spiller altså langt over middel,den jeg har her.Selv med førnævnte skavanker.
Hov,nu kom jeg til at rose Tandberg igen
Hvad mener du med at den ikke lød særligt godt?Var det ikke noget der var slidt i stykker på den eller hvad?Slid tæller ikke som ankepunkt
Mere malurt i bægret,tak __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 07:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Tandberg 3031A Tuner og jeg kan ikke finde fjernbetjeningen... det er for dårligt Tandberg
Ellers kun pænt at sige om den omend jeg nærmest aldrig bruger den. __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hahaha  Ja,det var en skidt oplevelse at du ikke kan finde din remote  Ikke noget at sige til at de måtte dreje nøglen om,deroppe i Norge,med sådan nogle bortkomne remoter __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
redfox Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
den lød bare så uldent...
RedFox
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
redfox skrev:
den lød bare så uldent...
RedFox |
|
|
Det er selvfølgelig ærgeligt,for sådan skal den ikke lyde.Min lyder sk***-godt  Direkte fra en containerplads __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
redfox Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Perfekt! Så må man jo sige, at du har fået god lyd for pengene, eller hvad man nu siger. (Det er bare et SÅ dårligt udtryk...).
Min senere Beocord 8004 var lysår bedre. Bare for at nævne een.
Min virker din Tandberg, ja så er det da bare totalt iorden.
RedFox.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Hahaha Ja,det var en skidt oplevelse at du ikke kan finde din remote Ikke noget at sige til at de måtte dreje nøglen om,deroppe i Norge,med sådan nogle bortkomne remoter  |
|
|
Nemlig
Overvejer faktisk at sælge den, jeg bruger den nærmest aldrig og det er en skam for en (efter min mening) så god tuner __________________ Venlig hilsen Jesper
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved det faktisk ikke, jeg byttede mig til den af en ven med en Accuphase T-101
Iflg Hifirevyen '90 kostede den 7695,-
__________________ Venlig hilsen Jesper
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det ville være synd at sælge.......lige pludselig finder du din remote igen  Og smuk er den,og sikkert særdeles velspillende,gætter jeg på? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nu ikke fordi jeg ikke kan finde remoten at jeg ikke spiller på den, jeg hører bare ikke radio andet end i bilen
__________________ Venlig hilsen Jesper
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja,det var jo ikke så forfærdeligt meget skidt der kom her.Tror at tråden er dødsdømt.Men I skal alle ha' tak for indlæggene som jeg har haft stor fornøjelse af at læse
Og Jesper,sov lige på det da det er en fed tuner du har __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |