Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 01:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Skod-Tandberg!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Så prøver vi igen.Nu ved jeg positivt at der er nogle der har lidt kvaler med Tandberg.Hæld gerne galden af her...... Det hjælper!

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 03 Februar 2007 kl. 04:13 | IP-adresse registreret  

Tænker du på nogen specielt???
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2007 kl. 04:41 | IP-adresse registreret  

Nej men jeg blev bare lidt skuffet da sælger havde givet mig sit ord på at alt fungerede upåklageligt. Men jeg håber da på at det bare kan klares med en god omgang kontaktrens.

Der har ikke været nogle udfald. Lyden er bare svagere og vitaminfattig i den ene kanal. Med CD er det i den venstre og med vinyl er det underligt nok i højre. Kontakterne skratter noget så det kan meget vel være p.g.a. det.

Spray'er man bare kontaktvæske ned i potmetrene og motionerer dem og så er det det?

Jeg har noget "Kontakt 60" men det har jeg fået at vide at jeg bør afholde mig fra at bruge. Det er vist lovligt kradsbørstigt. "tube mania" anbefaler Berner så det kan jeg vist roligt bruge.

DeoxIT skulle også være godt men det fås ikke herhjemme.

Jeg har ikke tænkt mig at kaste en masse penge eller tid efter den Huldra 10 så jeg håber at kontaktrens kan gøre det.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2007 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

Krenzler:Det der lyder LIDT som dårlige forbindelser,så en god 'rens' af kontakter vil være et godt sted at starte.WD40 er et godt middel.Og ja,det er bare et strint ned i potmeteret/kontakten,og så skrue/trykke en masse gange.Ha' lige en klud og vatpind til at opsuge overskudet.
Det der med at sælger mener at den er tip-top,det skal ALTID tages med et gran salt.Den virkede for tre år siden da den blev sat i klædeskabet......men der dør den langsomt men sikkert.Og når manden er træt af at ha' den stående,så er det at den sælges som værende fit for fight.Det er de dog sjældent.....
Held og lykke med hende!!

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 Februar 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Jeg mener også at WD40 er et godt middel. Jeg bruger det ofte til min cykel. Det er ikke beregnet til kontaktrens og indeholder efter min mening for meget olie og for lidt rensemiddel. Jeg ville ikke turde bruge det som kontaktrens. Så er det nok bedre med dem Krenzler nævner.

Tandberg solgte for øvrigt en rigtig god kontaktspray engang. Den var meget effektiv og indeholdt netop ikke ret meget olie, hvilket betød at den også var meget anvendelig til fastgroede drejekondensatorer i tunere.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2007 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Det er rigtigt at der er divergerende meninger om 'rensemiddel'.Jeg er bare lægmand og det eneste jeg har i huset er WD40(til min cykel ).Jeg vil måske sætte spørgsmålstegn ved ordet 'rens'.Det er vel mere noget med at få løsnet skidtet og kørt det ud i siderne,da man jo på ingen måde er inde og rense kontaktflader.Med mindre at man splitter det hele i atomer
Anyway,jeg tror at et strint 'vidundermiddel' og noget massage vil gøre underværker.Er der lydforskel,Krenzler,når du lytter fm? Det er vel der du får det bedste indtryk af styrken i hhv venstre og højre kanal,og ikke på de eksterne kilder.Fortæl fortæl

P.S.Brug evt kaffefiltre til at skærme områder der ikke skal ha' 'rensemiddel'.Det har jeg selv gjort og det virker!

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2007 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Jeg mangler en antenneledning med han-stik i begge ender før end jeg kan modtage noget ordentligt radio. Jeg troede egentlig at den ville kunne suge en masse ind uden at skulle sluttes til dåsen i væggen men det kan den ikke.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2007 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Krenzler.Du afisolerer blot ca 20 cm 220 Volts ledning og stikker det i rumpen på hende og der er fuldt signal på.Sådan er det her.Du behøver ikke stik.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2007 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Jamen burde det så ikke også virke hvis jeg propper han-stikket fra min TV antenneledning i bagen på hende ( ) og lader den anden ende med hun-stikket flagre frit???

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2007 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Det er ikke optimalt,ved faktisk ikke hvad man kan hive ind på de betingelser.Prøv med 220 V ledning

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2007 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Oki-doki.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 Februar 2007 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Jamen burde det så ikke også virke hvis jeg propper han-stikket fra min TV antenneledning i bagen på hende ( ) og lader den anden ende med hun-stikket flagre frit???

Din antenneledning er skærmet, så lederen er beskyttet mod indstråling. Derfor fungerer den ikke ret godt som antenne. Lysnetledning som Tante Berg foreslår vil modtage mere. Om det så er nok afhænger af modtageforholdene der hvor du bor, men det er da et forsøg værd. Det bedste er selvfølgelig at få det rigtige kabel med hanstik i begge ender.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 Februar 2007 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:

Der har ikke været nogle udfald. Lyden er bare svagere og vitaminfattig i den ene kanal. Med CD er det i den venstre og med vinyl er det underligt nok i højre. Kontakterne skratter noget så det kan meget vel være p.g.a. det.

Jeg tilslutter mig de øvrige hjælpere, men ville foreslå at du også lige gave DIN hun stikkene en omgang. Spray lidt kontaktrens ind i hullerne og så tag et han stik og giv den en gang ind og ud nogle gange. En fin nålefil i rette størrelse kan vel også bruges.

Hvis det kan trøste dig har jeg lige fået alt lyset til at gå i min, det er sikkert en større udfordring end kontaktrens

EDIT: Din sælger kan nu godt have været ærlig, måske har hans forældre bare spillet radio, og så er der jo mange af knapperne der har stået urørt i mange år.
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Februar 2007 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

TPA 3036 A: 2x100 W effekt.

Problem: DC-leak i højre kanal= bas-/mellemtoneenh. "poppede frem" permanent, når forstærkeren var tændt.

Løsning: henstillet på genbrugspladsen. (ja ja, jeg skammer mig!)

mvh Allan

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2007 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Tak for rådene.

Jeg har som sagt overvejet Berner men inkl. forsendelse bliver det 140,- hvilket er lidt stejt for noget rens.

Men jeg vil heller ikke bruge noget (som Kontakt 60) der er skidt i længden. Jeg kan ikke se at Berner kan købes andre steder (f.eks. i nærheden så man slipper forsendelse). Nogen der ved dette eller kender noget andet som med 100% sikkerhed ikke irrer metaldelene over tid eller "andet godt"?

Er jeg for nærig? (Mellemhjulet??).

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Februar 2007 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Hov - jeg vil godt være med på at få noget Berner til kbh. Så kan vi jo dele fragten. Er der flere der er intereserede? Tante?

Kiggede selv på det for et stykke tid siden, men droppede det også pga fragten.

-tunghør

Synes forøvrigt det lyder lidt mærkeligt det med at det er den ene kanal der falder ud ved cd, den anden ved phono. Prøv at tjekke lodningerne på indgangsstikkene. De kan vist nogle gange være gået, hvis folk har mast til. Kig også lige efter om printet er revnet i området .

Edit: okay, læser lige igen - det kunne jo godt være selve kilde-kontakterne der er lidt støvede.
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Tak for rådene.

Jeg har som sagt overvejet Berner men inkl. forsendelse bliver det 140,- hvilket er lidt stejt for noget rens.

Men jeg vil heller ikke bruge noget (som Kontakt 60) der er skidt i længden. Jeg kan ikke se at Berner kan købes andre steder (f.eks. i nærheden så man slipper forsendelse). Nogen der ved dette eller kender noget andet som med 100% sikkerhed ikke irrer metaldelene over tid eller "andet godt"?

Er jeg for nærig? (Mellemhjulet??).

Øhh, jeg har nu i mange år brugt Kontakt 60, det virker da. Det er jo ikke meget kontaktrens jeg bruger, og i de sidste år har det været den her PRF 7-78:

http://elektronik-online.dk/product.asp?product=761&am p;sub=77&page=1

Den koster ca. 60 kr hos Brinck tror jeg. Og hos Aage musikbiks til 95 kr. Jeg har ikke fulgt særlig meget med i kontaktrens, så om det betyder noget for lyden aner jeg ikke Men Aage sælger jo meget af det udstyr som musikere bruger, så det giver vel den autentiske lyd på rock og pop indspillninger
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Næh, det er da heller ikke fordi at jeg bilder mig ind at det er den store raketvidenskab. Jeg har bare læst flere steder at Kontakt 60 alene ikke er nogen god ide da det giver ir på længere sigt. Hvis man bruger Kontakt 60 (det eneste jeg har stående) skal man helst efterbehandle med Kontakt WL.

Hvis det skal være rigtigt fornemt kan man slutte af med Kontakt 61.

Kontakt Chemie - kontakt behandling.

Men KONTAKT PRF 7-78 (som nævnt) skulle også være godt.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Radio i én kanal er knapt så fedt som radio-lyd i begge kanaler.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Hva' så,Krenzler.Driller hun?

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave