Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 07:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvad skal der bruges for at få god lyd? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Men alligevel, lad være med at gå efter facts osv. de leder dig kun på afveje. Men ofte er vægten på en forstærker et godt mål på hvor seriøs og kraftig den er. Jo tungere, jo større strømforsyning har den sandsynligvis, og jo større strømforsyning, jo power får du ud af dine højttalere. Så gå efter en surround reciever med kraftig strømforsyning først og fremmest. Altså dvs. det meste over 10 kg. Men glem alle sådan nogen Bilka forstærkere til 2000,- og med 5*500 watt. For de watt er målt på den mest urealistiske måde overhovedet muligt... Du vil finde ud af at de i realiteten ikke har mere end 5*15 watt, max! Ja, de prøver alle sammen at tage røven på dig, derfor skal man lytte til dimserne før man køber!  Det er virkelig det vitigste, lyt til skidtet før du køber. Så ved du hvad du får. Og gå ind i en decideret hifibix, og ikke et varehus som føtex eller elgiganten.

Arhh... Det der med vægt er nu en sandhed med modifikationer efter min mening. Det er rigtigt at mange slags grej der vejer en del, er kvalitet. Men der findes også feks surround forstærkere der ikke vejer specielt meget som kan spille aldels både høj og godt, til prisen. I andre tilfælde kan man risikere at betale uanede mængter af penge for noget som vejer det halve af en kampvogn, men som når det kun kommer til stykket er et "kraftigt" produkt, fordi den er lavet af et kabinet der er så tykt som en middelalderrustning. Så vægt siger efter min mening ikke 100% koncekvent noget om hvorvidt et produkt er godt eller skidt

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Mastervol skrev:
Men alligevel, lad være med at gå efter facts osv. de leder dig kun på afveje. Men ofte er vægten på en forstærker et godt mål på hvor seriøs og kraftig den er. Jo tungere, jo større strømforsyning har den sandsynligvis, og jo større strømforsyning, jo power får du ud af dine højttalere. Så gå efter en surround reciever med kraftig strømforsyning først og fremmest. Altså dvs. det meste over 10 kg. Men glem alle sådan nogen Bilka forstærkere til 2000,- og med 5*500 watt. For de watt er målt på den mest urealistiske måde overhovedet muligt... Du vil finde ud af at de i realiteten ikke har mere end 5*15 watt, max! Ja, de prøver alle sammen at tage røven på dig, derfor skal man lytte til dimserne før man køber!  Det er virkelig det vitigste, lyt til skidtet før du køber. Så ved du hvad du får. Og gå ind i en decideret hifibix, og ikke et varehus som føtex eller elgiganten.

Arhh... Det der med vægt er nu en sandhed med modifikationer efter min mening. Det er rigtigt at mange slags grej der vejer en del, er kvalitet. Men der findes også feks surround forstærkere der ikke vejer specielt meget som kan spille aldels både høj og godt, til prisen. I andre tilfælde kan man risikere at betale uanede mængter af penge for noget som vejer det halve af en kampvogn, men som når det kun kommer til stykket er et "kraftigt" produkt, fordi den er lavet af et kabinet der er så tykt som en middelalderrustning. Så vægt siger efter min mening ikke 100% koncekvent noget om hvorvidt et produkt er godt eller skidt

Nej, det er en tommelfingerregel, men alligevel en regel som jeg mener sorterer det værste bras fra på markedet.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
rattanhuset skrev:

Mastervol skrev:

Nej, det er en tommelfingerregel, men alligevel en regel som jeg mener sorterer det værste bras fra på markedet.

Hmm det er jeg så ikke helt enig med dig i, men derfor kan du sikkert godt være en rar fyr

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

skumflum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004
Sendt: 01 November 2006 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har engang set en CD afspiller med en stor jernplade i bunden...7KG kvalitet

Til top Vis skumflum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skumflum

hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 November 2006 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Håber du finer et surround anlæg du selv syntes er godt for der er rigtig mange meninger om de forskellige mærker herinde.

Men det er godt at starte med at købe noget der er godt, Jeg havde en ok god stereo forstærker, men ville så have surround, jeg var så dum at købe en bilka forstærker, blev starks skuffet da jeg satte den til, så skuffet at jeg gik ned i den lokale hifiklub, hvor jeg købte min nuværende NAD 743v2... Bilka forstærkeren var opgivet til 5 * 60W og NAD´en til 5 * 50W. Der var en Vægt forskel på de to forstærkere på ca 8kg, hvor NAD´en selvfølgelig vejede mest. 

Mit råd er stadig start med at købe en god surround forstærker, derefter et par front højtalere så kan du se film i stereo indtil du har råd til en sub, og til sidst center og bag højtalere.

Mvh, Hasselstream

Til top Vis hasselstream's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselstream

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 November 2006 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Mastervol skrev:
rattanhuset skrev:

Mastervol skrev:

Hmm det er jeg så ikke helt enig med dig i, men derfor kan du sikkert godt være en rar fyr

Hehe...

Altså en ordentlig strømforsyning vejer til, og har et produkt en ordentlig strømforsyning, kommer den automatisk til at veje meget. Men ingen regel uden undtagelse, dvs. at man selvfølgelig kan placere en blyplade i bunden af en forstærker og så sælge den som kvali.

Men det jeg betegner som bras, er jo også alt det Eltax og JVC surroundforstærkere der findes på markedet, og der er ikke mange af dem som vejer særlig meget.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 November 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Fandt lige dette sæt højtalere, syntes de ser meget fede ud, men aner dog ikke hvordan de spiller.

http://www.hifigalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=2891

Jeg har intet med salget at gøre....

Mvh Hasselstream

Til top Vis hasselstream's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselstream

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes