Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 15:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Loewe el. pioneer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 November 2006 kl. 03:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har endnu ikke fundet en butik der har begge stående, så det ender nok med at jeg må vælge uden direkte sammenligning.

Nu har jeg jo oplevet dem begge to, bare ikke samtidigt. Og det er begge gode tv, ingen tvivl der. Men det jeg mest fisker efter er om det vil få mindre betydning med digitalt tv om lad os sige et år med de to skærme, eller om jeg vil sidde og ærgre mig røven ud af bukserne at jeg ikke købte et med 720p fremfor 1024i. Det skal da siges at jeg klart mest hælder til loewe i øjeblikket

Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 November 2006 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Jeg synes stadig ikke der er nogen tvivl om at du bør vælge Pioneeren.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Kinnaps
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 November 2006 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

På baggrund af mit kendskab til Loewe CRT skærme, ville jeg nok vælge dette mærke. Deres produkter virker meget gennemarbejdede, bl.a. på betjeningsområdet. Det er et område hvor andre fabrikanter, ikke mindst japanske, godt kunne lære noget. Fjernbetjeningen til min brors Pioneer, ligner noget til en clockradio. Det er selvfølgelig meget individuelt med den slags, men personlig synes jeg, at når en skærm koster 100.000 kr., burde der være penge nok til en ordentlig fjernbetjening.  

Loewe gør generelt meget ud af billedkvaliteten på deres modeller. Deres CRT skærme er blandt de bedste på markedet, så helt dårlige er deres plasma skærme nok ikke.

Til top Vis Kinnaps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kinnaps

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Sendt: 07 November 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Det lyder som om at din brors plasma har nogle år på bagen, og det er måske ikke det bedste sammenligningsgrundlag med dagens modeller.

Der sker meget inden for teknik på bare et år.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 November 2006 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Er det ikke phillips der har et low end plasma som bruger opløsningen 1024*1024? Der har været en del debat om dette tv på denne side, og konklusionen blev at det pågældende panel langt fra kunne hamle op med de gængse paneler.

Spm. er vel således at Loewe bruger phillips paneler, eller ej. Hvis de bruger phillips paneler så er der stor sansynlighed for at de anvender det samme panel, som jeg omtaler. Hvis ikke dette er tilfældet så kunne Loewe være et oplagt valg.

Har altid være glad for Loewe. Det plejer at være kram, men er dog noget skeptisk mht. den opløsning, hvorfor mit valg helt klart vil være Pioneer.

Baggrunden for dette valg er usikkerheden om hvilket panel Loewe bruger, Pioneer er det mest anerkendte plasmamærke(efter min bedste overbevisning), og jeg endnu ikke har set et billede, som overgår Pioneers nyeste skærm.

Kinnaps
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

lunddal skrev:
Det lyder som om at din brors plasma har nogle år på bagen, og det er måske ikke det bedste sammenligningsgrundlag med dagens modeller.

Der sker meget inden for teknik på bare et år.

Jamen det er jo rigtigt. Det er også derfor, at Brasch ikke kan bruge en tråd som denne til ret meget. Jeg har haft et par dårlige oplevelser med Pioneer, som måske ikke er så aktuelle længere. Nogle andre har haft modsatte oplevelser, der måske heller ikke er aktuelle. Så ligesom med HIFI, er den eneste rigtige løsning vel, at Brasch gør sig sine egne erfaringer. Det er jo trods alt ham der skal bruge skærmen og ikke os.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Kinnaps skrev:
Jamen det er jo rigtigt. Det er også derfor, at Brasch ikke kan bruge en tråd som denne til ret meget. Jeg har haft et par dårlige oplevelser med Pioneer, som måske ikke er så aktuelle længere. Nogle andre har haft modsatte oplevelser, der måske heller ikke er aktuelle. Så ligesom med HIFI, er den eneste rigtige løsning vel, at Brasch gør sig sine egne erfaringer. Det er jo trods alt ham der skal bruge skærmen og ikke os.

Bingo, nu har jeg jo set begge skræme, dog ikke samtidigt og loewes plasma er da en del bedre end de fleste andre fladskærme jeg har set på. spørgsmålet er jo i virkeligheden om det om et eller 2 år kommer tilbage til mig at jeg ikke investerede i et med 720p

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

det leder mig så ind på...Er der nogen der ved hvem der har begge stående? Så kan jeg sammeligne både dvd og antenne signal, det gør muligvis bare valget sværere hvis pioneers billede er markant bedre, men hvis det ikke er, falder valget jo helt klart på de rent funktionelle muligheder. Sagen er jo også den at jeg kan jo næsten få pioneers + en harddiskrecorder for samme pris som en loewe

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 November 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

taz123456 skrev:

Spm. er vel således at Loewe bruger phillips paneler, eller ej. Hvis de bruger phillips paneler så er der stor sansynlighed for at de anvender det samme panel, som jeg omtaler. Hvis ikke dette er tilfældet så kunne Loewe være et oplagt valg.

1024x1024 er et såkaldt AliS panel, som er et patenteret panel, der kun produceres af Hitachi/Fujitsu (der har noget joint-venture-halløj omkring plasma-produktion). Uanset tv'ets fabrikat, vil et 1024x1024 tv altid indeholde et Hitachi/Fujitsu panel - det gælder også Philips (som iøvrigt slet ikke producerer plasma-paneler, men som regel bruger LG eller Hitachi/Fujitsu). Uden at vide det vil jeg dog tro at der er forskellige versioner af AliS panelerne, så det behøver ikke nødvendigvis at være samme panel som i Philips'erne - men sandsynligheden er der absolut. Dét man skal have for øje er at i et billigt Philips tv er det formentligt langtfra selve panelet der er problemet, og det vil derfor sandsynligvis være muligt at producere langt bedre tv med samme panel, men i mine øjne gør begrænsningerne i AliS panelerne (ikke kun opløsningen) at et tv med AliS starter tre skridt bagud i forhold til Pioneer, og en konkurrent til titlen som bedste plasma-tv tror jeg ikke på kommer dérfra.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 November 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Kinnaps skrev:

På baggrund af mit kendskab til Loewe CRT skærme, ville jeg nok vælge dette mærke. Deres produkter virker meget gennemarbejdede, bl.a. på betjeningsområdet. Det er et område hvor andre fabrikanter, ikke mindst japanske, godt kunne lære noget. Fjernbetjeningen til min brors Pioneer, ligner noget til en clockradio. Det er selvfølgelig meget individuelt med den slags, men personlig synes jeg, at når en skærm koster 100.000 kr., burde der være penge nok til en ordentlig fjernbetjening.  

Hvis det er en XD/XDE model, dvs. alu-fjernbetjeningen, så kan jeg kun sige at bortset fra layout'et er jeg lodret uenig mht. fjernbetjeningernes kvalitet. Hvis det er den billige plastic-udgave er jeg enig, men hvis man har valgt den billige udgave, kan man altså ikke tillade sig at klage over at der er sparet på detaljerne...

Kinnaps skrev:
Loewe gør generelt meget ud af billedkvaliteten på deres modeller. Deres CRT skærme er blandt de bedste på markedet, så helt dårlige er deres plasma skærme nok ikke.

Med hensyn til design, betjening, lydkvalitet og generelt koncept, så er jeg enig i at Loewe er noget særligt. Men jeg mangler altså at fange hvad det fantastiske hvad deres CRT-tv var. Jeg kan den dag i dag more mig kosteligt over folk der mener at Loewe og B&O var de eneste der kunne finde ud af at lave et 100 Hz tv der ikke hakkede... (De købte DNM af Philips...)

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Sagen er vel også lidt den at jeg har aldrig eget et "rigtigt" mærke tv, har nu en 32" sony og for mig er pioneer godt, mens loewe er det lidt uopnåelige, det bude vel i virkeligheden ikke spille nogen rolle, men jeg kan jo ikke rigtigt gøre for at jeg har chancen for at opnå det "uopnåelige". Jeg tror faktisk at det i sidste ende bliver loewe.

Jeg tror i virkeligheden jeg allerede på forhånd havde besluttet det, men man køber jo ikke bare noget til 30.000 + kr uden sammenligning, i hvert fald hifi. Når jeg ikke umiddelbart kan se forskellen ppå e to selvom et er i forskellige forretninger, tror jeg alligevel ikke forskellen er så stor...

Kinnaps
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2006 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Hvis det er en XD/XDE model, dvs. alu-fjernbetjeningen, så kan jeg kun sige at bortset fra layout'et er jeg lodret uenig mht. fjernbetjeningernes kvalitet. Hvis det er den billige plastic-udgave er jeg enig, men hvis man har valgt den billige udgave, kan man altså ikke tillade sig at klage over at der er sparet på detaljerne...

Som sagt kostede skærmen omkring 100k og fjernbetjeningen var af sprød plastic. Ligesom rammen på skærmen. Jeg kan ikke huske modelbetegnelsen, men skal da gerne finde ud af det.

Otto, TC skrev:

Med hensyn til design, betjening, lydkvalitet og generelt koncept, så er jeg enig i at Loewe er noget særligt. Men jeg mangler altså at fange hvad det fantastiske hvad deres CRT-tv var. Jeg kan den dag i dag more mig kosteligt over folk der mener at Loewe og B&O var de eneste der kunne finde ud af at lave et 100 Hz tv der ikke hakkede... (De købte DNM af Philips...)

Hvis du mener det, så tror jeg ikke du har sammenlignet ret mange CRT modeller. CRT er noget jeg har haft let adgang til og som jeg også har benyttet mig af. De dyre Philips og Sony CRT skærme har ikke været nær så populære som Loewe. Slet ikke. Bl.a. de store Sony modeller kunne slet ikke sælges til sidst. Et par af Loewe modellerne havde desværre et problem med linietransformatoren. Fik man den skiftet i tide, var der ingen problemer ellers.

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 November 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

Jeg har endnu ikke fundet en butik der har begge stående, så det ender nok med at jeg må vælge uden direkte sammenligning.

Nu har jeg jo oplevet dem begge to, bare ikke samtidigt. Og det er begge gode tv, ingen tvivl der. Men det jeg mest fisker efter er om det vil få mindre betydning med digitalt tv om lad os sige et år med de to skærme, eller om jeg vil sidde og ærgre mig røven ud af bukserne at jeg ikke købte et med 720p fremfor 1024i. Det skal da siges at jeg klart mest hælder til loewe i øjeblikket

Hej

min lokale Expert har begge mærker stående. En god afdeling med Loewe og så den nye Pioneer stående også. Expert i Jyderup hedder den

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 November 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Kinnaps skrev:
Hvis du mener det, så tror jeg ikke du har sammenlignet ret mange CRT modeller. CRT er noget jeg har haft let adgang til og som jeg også har benyttet mig af. De dyre Philips og Sony CRT skærme har ikke været nær så populære som Loewe. Slet ikke. Bl.a. de store Sony modeller kunne slet ikke sælges til sidst. Et par af Loewe modellerne havde desværre et problem med linietransformatoren. Fik man den skiftet i tide, var der ingen problemer ellers.

Nu snakkede vi vel ikke om hvad der var mest populært, men om hvad der var bedst? Eller hvad? Loewe har jo nogle ting at komme med som Philips og Sony ikke kan matche, som allerede nævnt. Jeg har bare de gange jeg har haft lejlighed til at kigge nærmere på Loewe's CRT'ere ikke været imponeret - jeg kan ganske enkelt ikke få øje på hvad Loewe's CRT topmodeller kan/kunne på billedkvaliteten, som et Philips 8807 ikke gør. Jeg sammenlignede netop 8807 (som jeg selv ejede på daværende tidspunkt) ret grundigt med Beovision 3 og et Loewe jeg ikke kan huske hvad hed (svjv det bedste CRT de har lavet), egentlig specifikt fordi jeg var ude i en diskussion omkring DNM og Loewe/B&O's 100 Hz-evner. B&O'en skilte sig ud med en væsentligt varmere, blødere gengivelse, som jeg egentlig synes var "for meget", mens Loewen helt ærligt lignede et 8807 i en pæn kasse. Og som sagt, enhver fremhævelse af Loewe og B&O's evner til 100 Hz teknik er udelukkende et spørgsmål om at man er faldet for salgsgassen.

Kinnaps
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2006 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Nu er 100Hz teknikken jo ikke det eneste, der er afgørende for billedkvaliteten. Jeg har af og til haft lejlighed til at sammeligne skærmene på værkstedet, når de var været linet op mod hinanden og med gode signal forhold. Her var den generelle holdning, at Loewe leverer det mest naturtro/korrekte billede af alle.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2006 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

sjovt nok endte det hele med et pioneer jeg skal ned og bestille imorgen, men jeg forstår bare ikke hvorfor de forskellige ikke lærer hurtigere af deres direkte konkurrenter, altså det med brugervenligheden hos pioneer og billedet hos loewe? der findes vel stadig industrispioner?

kiil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 November 2006 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Hvilken model Pioneer var det du endte med at købe?
Til top Vis kiil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiil

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes